F10 535 d 2014г загряване на антифриз

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 7.02.2022
Местоположение: Spain,Tenerife
Пол: Мъж
Кара: F10,535 D,
Детайли за колата: 2014г, 313к.с

F10 535 d 2014г загряване на антифриз

Мнение от aikivlado » 07 Фев 2022, 20:25

Здравейте,

Може би темата е разисквана ,но не успях да намеря точно това във форума.
Имам проблем със згряване на антифриза и съответно маслото,както следва:
1.антифриза загрява ,когато се движа по нагорнище,дори със 30км /ч и за 5 Мин достига до 110-115 гадуса и температурата на маслото съответно достига 110-115.В момент ,когато се спусна надолнище или остана на място колтемпературите спадат до нормалните 90 и 100(за масло) ,след 2-3 Мин. Външна температура на въздуха е 25 градуса

2.Охладителната система е сврвизиран,ЕГР
сменен,охладител на ЕГР сменен,антифриз сменен(БМВ ),няма загуба на антифриз и масло,колата не пуши,има пълна тяга.Сензора също е нов за отчитане на температурата на охлаждаща течност

3.Температурата на въздуха която влиза в двигателя ми дава ,че е 45-50 градуса ,при външна 25.Незнам дали е нормално,и ме съмнява дали мап сензора лъже с температурата на въздуха

4.от истинало положение вдига 100градуса масло за около 4-5 мин при външна 25градуса

Моите заключения са

1.неизправен термостаТ-останал в полузатворено положение
2.Не добре функционираща водна помпа
3.Запушен радиатор с боклуци

За гарнитура на глава изключвам ,понеже не пуши ,не губи масло и антифриз,и преди няколко месеца съм със нов цилиндров блок .Загряването си го имаше и преди това

Моля за коментари и предположения ,ако някой се е сблъсквал с това.

Благодаря
Последна промяна aikivlado на 11 Фев 2022, 8:53, променена общо 2 пъти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: F10 535 d 2014г загряване на антифриз

Мнение от MMG » 08 Фев 2022, 20:00

Аз бих започнал със смяна на термостата. След това измиване на радиатора от набитата мръсотия отвън.


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 1.05.2017
Местоположение: Варна
Детайли за колата: '12 BMW F11 535d xDrive

Re: F10 535 d 2014г загряване на антифриз

Мнение от msch » 08 Фев 2022, 20:27

Аз бих започнал със свалянето и измиването на големия и малкия радиатор на охладителната система. Определено има голям ефект.....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: F10 535 d 2014г загряване на антифриз

Мнение от ivoaudi » 09 Фев 2022, 1:00

И аз!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 7.02.2022
Местоположение: Spain,Tenerife
Пол: Мъж
Кара: F10,535 D,
Детайли за колата: 2014г, 313к.с

Re: F10 535 d 2014г загряване на антифриз

Мнение от aikivlado » 09 Фев 2022, 6:51

Благодаря. Ще започна със измиване на радиаторите и смяна на термостата.Ще пиша пак какъв е резултата.

Благодаря

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: F10 535 d 2014г загряване на антифриз

Мнение от ivoaudi » 09 Фев 2022, 10:44

Останали частично затворени термостати има малко такива, да не кажа, че не се срещат. Просто да го имаш предвид и да не бързаш с това.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: F10 535 d 2014г загряване на антифриз

Мнение от MMG » 09 Фев 2022, 10:51

При мен загряваше повече от термостата и след като го смених падна температурата. Допълнително радиатора измих.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: F10 535 d 2014г загряване на антифриз

Мнение от awful » 09 Фев 2022, 20:26

Клапите от пред отварят ли като достигне температурата че съм чувал за такива които правят проблеми.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 7.02.2022
Местоположение: Spain,Tenerife
Пол: Мъж
Кара: F10,535 D,
Детайли за колата: 2014г, 313к.с

Re: F10 535 d 2014г загряване на антифриз

Мнение от aikivlado » 11 Фев 2022, 8:45

awful написа:Клапите от пред отварят ли като достигне температурата че съм чувал за такива които правят проблеми.

Да ,клапите действат нормално.Забелязах,че че актондигне температура и започва едно виене да се чува от колата,но в момента в който спра ,да погледна откъде е,и спира.Навява ме на мисълта за водна помпа,но знам ли .
Започвам да се чудя, дали и радиатора на климатика играе няква роля в цялата история.Тъй като е пред радиатора з аоглждането,се чудя как изобщо преминава добър поток въздух към радиатора.
Както и да е ,чакам тези дни да по-точна диагностика и първо смяна на термостат.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: F10 535 d 2014г загряване на антифриз

Мнение от ivoaudi » 11 Фев 2022, 19:01

Радиатора на климатика не играе, но пък между него и основния се пълни с мизерия и това си е често срещан проблем. Затова именно един колега по-горе те посъветва да започнеш от там.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 7.02.2022
Местоположение: Spain,Tenerife
Пол: Мъж
Кара: F10,535 D,
Детайли за колата: 2014г, 313к.с

Re: F10 535 d 2014г загряване на антифриз

Мнение от aikivlado » 16 Фев 2022, 15:56

Все още не съм отстранил проблем ,тъй като една кака леко ми посмачква тенекиите докато бях паркиран пред вкъщи.
Междувременно да споделя още някои наблюдения и тестове.

Тест 1
.Външна температура 21градуса
120км в час на магистрала,антифриза се задържа на 92-94 градуса в продължение на 30км магистрала.В момента в който влязох в града и намалих скорост на 40,започна да вдига до 99градуса. Което ме навява на заключението, че радиатора не работи добре,и когато има помощ от външно охлаждане при по голям поток при висока скорост,долу горе колата държи някви по-приемлови градуси.Но все пак и температурата навън е само 21градуса

Тест 2

140км ч на магистрала,антифриз 102 градуса

В момента в който изключа климатика и пусна само
парното на маскимална температура и обдухване,мигновенно температурата на антифриза падна на 88-90 градуса.и след това постепенно започна да се вдига и з 2-3 Мин се дигна отново до 98-100.Дали и това е доказателство ,че термостата на работи правилно.

Между другото,колата има ли допълнителни охладител и от къде може да намеря схема на охлаждащата система

Благодаря Ви отново.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: F10 535 d 2014г загряване на антифриз

Мнение от ivoaudi » 17 Фев 2022, 17:55

aikivlado написа:
В момента в който изключа климатика и пусна само
парното на маскимална температура и обдухване,мигновенно температурата на антифриза падна на 88-90 градуса.и след това постепенно започна да се вдига и з 2-3 Мин се дигна отново до 98-100.Дали и това е доказателство ,че термостата на работи правилно..


Когато включиш парно вкарваш определен обем хладен антифриз и температурата спада със 7-8 градуса, това е нормално, термостата го отчита, притваря се и температурата започва плавно да се покачва. Нещата продължават да са както си бяха, задръстен радиатор, нисък дебит водна помпа. Термостата не е изключен, но е малко вероятно. Вземи го свали този радиатор най-сетне, започни от него и вероятно с него ще решиш проблема.
Допълнителния охладител обичайно е за маслото и само си усложняваш ненужно задачата.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 7.02.2022
Местоположение: Spain,Tenerife
Пол: Мъж
Кара: F10,535 D,
Детайли за колата: 2014г, 313к.с

Re: F10 535 d 2014г загряване на антифриз

Мнение от aikivlado » 18 Фев 2022, 16:55

Благодаря,за разясненията отново.Със сигурност ще го сваля радиатора.Тук където съм, малко мудно вървят нещата,особено сега след като ми смачкаха тенекиите.

Ще пиша отново като имам резултат

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 28.09.2015
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: E60 - 520D
F10 - 535D

Re: F10 535 d 2014г загряване на антифриз

Мнение от ZdravkoR9805 » 23 Фев 2022, 13:05

Да споделя и аз нещо, дано ти е от полза.
И аз имах нещо подобно като проблем ако може да се нарече. Вдигаше една идея малко по-високи градуси и затова реших да премахна клапите зад бъбреците и да измия радиаторите.
След тази процедура всичко е наред, и не съм виждал по-висок градус от 95(на баир, за антифриза) и 100 за маслото.
Успех! :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 17.06.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW G32 LCI "22
Детайли за колата: BMW G32 LCI "22

Re: F10 535 d 2014г загряване на антифриз

Мнение от Tsapo » 02 Мар 2022, 9:16

Минах през този филм преди 2г.
Смених водна помпа, термостат, датчик за температура и бля бля.
Където и да питах ми казваха, че явно мотора има проблем.......
Накрая свалих всички пластмаси, железа, перки и т.н., които крият радиаторите и видях от къде е проблема. Тези мотори греят от мръсни радиатори. Измих ги и колата запса (писал съм в друга тема + снимки). Също много важно, работната температура на N57 е в диапазона от 88 до 100 градуса. На магистрала със 130 държи 97-102 лято и зима.

p.s. Радиаторите могат да се измият перфектно и без да се свалят (аз така направих).

Следваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook