N52 vs N55

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори


Аватар
Мнения: 2738
Регистриран на: 13.06.2004
Пол: Мъж
Кара: много бавно бенве
Мечтае да кара: Порше
Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!

N52 vs N55

Мнение от Bogat-Beden » 16 Яну 2022, 18:44

Moже ли да коментирате, при равни други условия, кой е по-надежден?
От това, което съм прочел, и двата са супер, като N55 e със много сериозен потенциал и много приятен за каране..
А N52 е от последните (май?), които не са със директно впръскване, т.е. подлежи на по-стандартна газификация ( това за мен не е +, но трябва да се отбележи).
Разликата в разхода май не е значителна?
Като цяло, всякакви конструктивни мнения са добре дошли, идеята в никакъв случай не е спорове, конфронтации и т.н.. :bchug:
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 11.04.2008
Пол: Мъж

Re: N52 vs N55

Мнение от integral » 16 Яну 2022, 23:41

Последно специално гледах няколко видеа за Н52 3.0, навсякъде коментираха, че след около 150 000 си износва изпускателния вал, съответно от там идва едно гадно тракане и други проблеми. Като цяло това му е една от основните болести. Мисля имаше и някакви филми със соленоидите на ваноса :confused: , но ако не се лъжа има и инфо в раздела за Е90/92 :idea:
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин? :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: N52 vs N55

Мнение от Kurtov » 17 Яну 2022, 13:07

До колкото съм чел, n52 е по-надеждният двигател.
Не е с директно впръскване и е атмосферен.
Лично аз бих процедирал така:
- ако искам по-евтин и надежден двигател и трябва да избирам от тези два мотора, бих взел n52 на газ
- ако искам силен мотор, който може да се засили още, съответно и бюджета е по-голям, бих взел n55

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 22.04.2009
Местоположение: Варна
Кара: M57, N52, S65

Re: N52 vs N55

Мнение от tintirimintiri » 18 Яну 2022, 15:40

Бих избрал по запазеният автомобил, според мен и двата са еднакво надеждни, Н55 е по-икономичен, и с по-добър въртящ момент.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: N52 vs N55

Мнение от DigitalExile » 18 Яну 2022, 15:46

Тоя на по малко километри е по добър.
За мен N52 не става на газ въпреки че е с нормални дюзи, това за вала и 150к км не е вярно. :yes:

Какъвто може да го изядеш при N52 такъв и при N55, просто ще плащаш за други части.
В случая за N52 ще даваш за ваноси, диса клапи, ел. водни помпa, клапан картерни газове, огромен разход на масло, освен ако не си смениш гумичките на клапаните ( по каталог точно на 100,000 се сменят.). Ако имаш газ ще имаш много ядове с чек енджин и с катализатори, ако махнеш катализаторите ще имаш още повече ядове като цяло с мотора.

За N55, ванос, дюзи, помпа, турбо (евентуално, но надали) и още някой дребни неща.

И двата са скъпи за поддръжка ако са на 200к+.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 15.08.2015
Местоположение: expedia.com
Пол: Мъж
Кара: BMW and Toyota
Детайли за колата: I6 3.0 turbo and naturally aspirated i-Force 5.7 V8

Re: N52 vs N55

Мнение от peshehodetz » 18 Яну 2022, 17:36

F10 528i първите модели от около 2010-11 с 6 цилиндровия бензинов двигател около 240 к.с. как се водят. Стана ми интересно, понеже в бимър фест има един колега с такава, дето от време на време пуска ъп дейти за неговата, та последно преди около половин година беше снимал километража си на 300к МИЛИ и казваше, че за цялото това време само дребни неща е правил по двигателя като гарнитури на капака на клапаните и корпуса на масления фиртър, някакви селеноиди или нещо подобно, други някои не скъпо струващи неща и толкова.
keep walking

Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.


Аватар
Мнения: 2738
Регистриран на: 13.06.2004
Пол: Мъж
Кара: много бавно бенве
Мечтае да кара: Порше
Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!

Re: N52 vs N55

Мнение от Bogat-Beden » 18 Яну 2022, 22:21

peshehodetz написа:F10 528i първите модели от около 2010-11 с 6 цилиндровия бензинов двигател около 240 к.с. как се водят. Стана ми интересно, понеже в бимър фест има един колега с такава, дето от време на време пуска ъп дейти за неговата, та последно преди около половин година беше снимал километража си на 300к МИЛИ и казваше, че за цялото това време само дребни неща е правил по двигателя като гарнитури на капака на клапаните и корпуса на масления фиртър, някакви селеноиди или нещо подобно, други някои не скъпо струващи неща и толкова.

баш N52 :yes: просто при ф10 май му е последна годинка... От 2006та мисля почва някъде..
Благодаря на всички, мисля че изборът е ясен, остава най-лесното (финансирането :mhihi: )
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: N52 vs N55

Мнение от drago9205 » 20 Яну 2022, 16:03

Моите 5 с'тинки.

1. Н52 е трудно да се намери в Ф10 като цяло, няма да коментирам запазен такъв - малко като еднорози са
2. Колкото и самият аз да вярвам, че Н52 може да е малко по-безпроблемен (атмосферен port injection) не бих го предпочел за 5-та серия
3. Бих казал, че не е най-подходящ за Ф10 дори спрямо 4-цил турбо бензин (да не кажа 4-цил дизел). Просто времето на атмосферките отминава, а 310 нютона (чак от 2600) не отиват на два тона кола. За мен тази комбинация не е приятна за возене, а Ф10 си е повече за возене отколкото за каране...
4. За съжаление Ф10 не се взима, за да ни е евтино, та между двата бих взел Н55, ако трябва пак да избирам
5. В защита на Н52 - работи по-хубаво на празен ход заради порт инджекта

peshehodetz написа: за цялото това време само дребни неща е правил по двигателя

Не ангажирам никого с мнението си, но аз от такива хора, които "нищо не са правили" и сменят "само масла и филтри" не желая повече да взимам автомобили :D


Аватар
Мнения: 2738
Регистриран на: 13.06.2004
Пол: Мъж
Кара: много бавно бенве
Мечтае да кара: Порше
Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!

Re: N52 vs N55

Мнение от Bogat-Beden » 20 Яну 2022, 18:25

Началник, само не разбрах къде го набута това леко комплексарско "евтино", нито в моя въпрос, нито някъде в отговорите на другите го има?
Разбрахме накъде биеш и каква ти е мотивацията, само дето ти е убягнала идеята на темата, ама нейсе..
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: N52 vs N55

Мнение от drago9205 » 21 Яну 2022, 16:09

Вместо заядливия тон и коментар можеше да кажеш едно "мерси", но явно от всичко смислено, което съм написал ти се хвана за едно "евтино" и се засегна ненужно. Нямаше нужда и да започваш темата с "без конфронтации", а след това да минеш към снизходителни обръщения като "началник"...
Аз се опитвам да дам максимално изчерпателно мнение, което да ти е полезно, описал съм ти подробно една гледна точка (като собственик на Н55 кола) и никъде не съм целял да се заяда или да те обидя.

Прочети ми пак мнението, защото наистина целях да съм от полза, а не да правя внушения, че търсиш нещо "евтино" и подобни. Това с "евтино" явно трябва да го поясня изрично...
Искам да кажа, че за огромно съжаление на всички ни (мен включително) Ф10 не са евтини за поддръжка и фокусът не трябва да ни е единствено върху мотора, а върху избор на цялостно добра кола. В този ред на мисли именно Н55 ти дава неимоверно по-голям избор, ако търсиш Ф10. Освен това единият мотор (Н52) не превъзхожда другия с осезаемо по-голяма надеждност или евтина поддръжка, а по-скоро маргинални разлика на фона на всички потенциални проблеми около едно Ф10, което също спада към графа "ненадеждност", макар да не се отнася пряко за двигателя.
Затова и бих те посъветвал да се насочиш към Н55, който е:
1. В пъти по-адекватен и приятен мотор за тази кола
2. Също така има много голям ресурс (даже бих казал по-голям от Н52)
3. Със сигурност е по-икономичен (ако това представлява някакъв критерий)
4. Н55 носи със себе си надеждност от гледна точка на това, че имаш избор от коли 2010-2016 (съоветно коли на по-малко години и км), като във фейсовите коли има много отстранени детски болести, а самият Н55 във фейсовите коли е с EWG, нова ревизия на кутия (до колкото знам) и се води една идея по-надежден от префейс (а компоненти като водна помпа минават ревизии и са с нов парт номер след 2014 мисля). За сметка на това Н52 се предлага в първите Ф10, където са основните детски болести на Ф10 извън моторите. Наред с това и едни потенциални годинки и км в повече.

Съветът ми, ако парите не са ти проблем и искаш надеждно, взимай Ф10 Н55 2015 година с хубава история (напр. масло на 10-15хил. км) и на малко КМ. Пак ще се повторя - комбинацията Н55 + Ф10 ти дава вариант да вземеш кола 2010-2016, вместо да търсиш еднорог като поддържан Н52 произвеждан в ограничени бройки около година... Освен това Н52 е пословично скопен като динамика мотор (дори в Е90) с тези 310 нютона след 2600 оборота, а с годините сякаш става още по-умрял. Просто няма да е приятно да караш 6-цил кола, а в същото време винаги на 3500-4000 оборота, за да се придвижва адекватно. Не че имам против Ф10 като кола за возене и придвижване, но за такива цели - 2.0 дизел е далеч по-смислен вариант.

П.П. Ще се радвам да чуя каква е твоята интерпретация на коментара ми (т.е. каква ми е мотивацията и на къде бия според теб). Смятам, че идеята на темата не ми е убягнала, а се опитвам да ти дам моята гледна точка и някакви смислени аргументи, винаги съм се старал мненията ми във форума да са в темите по същество и полезни, но явно не всеки ги намира за такива :dunno: :bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 25.01.2022
Пол: Мъж
Кара: F30 328i xDrive

Re: N52 vs N55

Мнение от Tsarski » 25 Яну 2022, 18:43

Конкретно по въпроса за 528, на някои места чета, че за Европа f10 528 е с N53, а не N52, тоест е с директно впръскване и говорим за същите дюзи, които създават проблеми при N54. 528 се ободрудвал с N52 само за Северна Америка и Австралия заради горивото там. До колко е вярно това и ако трябва да се сравни надеждността на N52 и N53, какво бихте казали?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 23.03.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше F10

Re: N52 vs N55

Мнение от krissso » 26 Яну 2022, 12:26

Tsarski написа:Конкретно по въпроса за 528, на някои места чета, че за Европа f10 528 е с N53, а не N52, тоест е с директно впръскване и говорим за същите дюзи, които създават проблеми при N54. 528 се ободрудвал с N52 само за Северна Америка и Австралия заради горивото там. До колко е вярно това и ако трябва да се сравни надеждността на N52 и N53, какво бихте казали?

Вярно е това. Карах немска 528и с N53. Дюзите са пиезо като на N54, но за 35к км не съм имал проблеми, нито са били сменявани някога според историята на колата. Като надежност мисля, че са на кантар Н52/53. Новия собственик е от форума, ако чете да каже дали е имало нещо година и половина след като я взе от мен :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 984
Регистриран на: 3.05.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 245

Re: N52 vs N55

Мнение от dido0o``` » 26 Яну 2022, 16:56

Tsarski написа:Конкретно по въпроса за 528, на някои места чета, че за Европа f10 528 е с N53, а не N52, тоест е с директно впръскване и говорим за същите дюзи, които създават проблеми при N54. 528 се ободрудвал с N52 само за Северна Америка и Австралия заради горивото там. До колко е вярно това и ако трябва да се сравни надеждността на N52 и N53, какво бихте казали?



За Европа модела се води 530i . Все пак е хубаво да се провери по-рама конкретния модел с какъв двигател идва, т.к. е важна и годината на производство.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: N52 vs N55

Мнение от Alexch » 07 Мар 2022, 20:21

dido0o``` написа:
Tsarski написа:Конкретно по въпроса за 528, на някои места чета, че за Европа f10 528 е с N53, а не N52, тоест е с директно впръскване и говорим за същите дюзи, които създават проблеми при N54. 528 се ободрудвал с N52 само за Северна Америка и Австралия заради горивото там. До колко е вярно това и ако трябва да се сравни надеждността на N52 и N53, какво бихте казали?



За Европа модела се води 530i . Все пак е хубаво да се провери по-рама конкретния модел с какъв двигател идва, т.к. е важна и годината на производство.

Малко да вдигна темата. Проверих в realoem, че 530i за Европа са със N52B30 от 2009 до 04.2011г. Само, че колко коня е този мотор - 241 или 258, защото го има и в двата варианта?
Как може по снимка на двигателя да се различи N52 от N53?
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: N52 vs N55

Мнение от drago9205 » 08 Мар 2022, 7:53

Това, което се сещам е капака на клапаните от лявата страна.

N52.png


Другото - като се запали колата няма как да не разбереш. Н53 си работи като тих дизел почти. Н52 е много тих, направо не се чува.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Следваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook