Основни лагери и маслена помпа - N57(3.0D - 258 к.с.)

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 31.08.2017
Пол: Мъж

Основни лагери и маслена помпа - N57(3.0D - 258 к.с.)

Мнение от ViKc9 » 13 Яну 2022, 15:46

Здравейте на всички, понеже последната година в групите във Фейсбук на Ф10, всички спамят за ЗАДЪЛЖИТЕЛНА смяна на основни лагери и маслена помпа искам да попитам за мнението ви тук.
Когато купувах моята Ф10-ка през 2018г. изчетох доста теми и никъде не се споменаваше нещо за гореизброените компоненти, а сега е като тенденция да се сменят.
При последната ми смяна на маслото говорих с майстора който ми обслужва всички БМВ-та които съм имал и той ми каза, че тези части са препорачителни да се сменят при 3.5, а ако се налагала смяната им при 3.0 като моята, щяло да има стружки в масления филтър които при смяната му щяло да се забележи.
Та сега съм пред дилема да ги сменя ли превантивно или да го направя когато се установят стружки понеже колата ми е на 275 хил. километра, само със сменени вериги. (530D XD 2013 258 к.с. преди фейса) :) :) :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 17.01.2020
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F10 LCI 530xD
Мечтае да кара: Самолет
Детайли за колата: Убава йе. Има 4 колелета.

Re: Основни лагери и маслена помпа - N57(3.0D - 258 к.с.)

Мнение от mrwrong » 13 Яну 2022, 19:48

Докато не се почвят стружки в масления филтър, нищо не пипай. При 530Д няма такъв проблем с основните лагери. Що се отнася до помпата е безмислено при този мотор. Слушаш ли майсторите ще трябва профилактично да смениш цялата кола. Няма ли симптоми според мен недей се вкарва във филми. Когато са сменяли веригите със сигурност са свалили и картера и ако е имало нещо е щяло да се види. То и историята с веригите е същата. Всички майстори реват да ги сменяш на 200К км , а после при повечето случаи се окава, че веригите са идеални. Такива митове , че вериги се късали без да се чува характерния шум , може да го каже някой който е глух. Щом си сменил веригите може да си караш колата спокойно и да следиш за стружки при смяната на маслото.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 31.08.2017
Пол: Мъж

Re: Основни лагери и маслена помпа - N57(3.0D - 258 к.с.)

Мнение от ViKc9 » 13 Яну 2022, 21:42

mrwrong написа:Докато не се почвят стружки в масления филтър, нищо не пипай. При 530Д няма такъв проблем с основните лагери. Що се отнася до помпата е безмислено при този мотор. Слушаш ли майсторите ще трябва профилактично да смениш цялата кола. Няма ли симптоми според мен недей се вкарва във филми. Когато са сменяли веригите със сигурност са свалили и картера и ако е имало нещо е щяло да се види. То и историята с веригите е същата. Всички майстори реват да ги сменяш на 200К км , а после при повечето случаи се окава, че веригите са идеални. Такива митове , че вериги се късали без да се чува характерния шум , може да го каже някой който е глух. Щом си сменил веригите може да си караш колата спокойно и да следиш за стружки при смяната на маслото.


Супер и благодаря, относно до майстора именно и той ми каза, че нямало смисъл да се прави тази превенция, а и той беше човека който ми сменя веригата. Отделно когато я взех беше на 250 000 км. и със смяната на маслото, сменихме и веригата и същия майстор ми каза, че е имало още доста живот в нея, но я смених за да спя спокойно. :D :D :D

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 23.01.2021
Пол: Мъж
Кара: F11 530d xDrive
Мечтае да кара: M5 CS

Re: Основни лагери и маслена помпа - N57(3.0D - 258 к.с.)

Мнение от matroxsvg » 14 Яну 2022, 8:09

Здравейте,

Имам Ф11 530д х-драйв, 258кс., на около 390 хиляди километра.
На 380 хиляди са сменени превантивно вериги. Маслената помпа и лагери не са пипани.

Поздрави,

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 17.06.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW G32 LCI "22
Детайли за колата: BMW G32 LCI "22

Re: Основни лагери и маслена помпа - N57(3.0D - 258 к.с.)

Мнение от Tsapo » 14 Яну 2022, 11:00

Карам 530D xDrive LCI 258к.с.
В момента е на 321к.
На 264к смених вериги.
Лагерите не ги пипах.
При всяка смяна на маслото гледам обстойно масления филтър.
При смяна на веригите мислех да сменя цедката на маслената помпа. Когато я видях с очите си, не можах да повярвам - чисто нова / блестеше.
Последна промяна Tsapo на 14 Яну 2022, 14:07, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: Основни лагери и маслена помпа - N57(3.0D - 258 к.с.)

Мнение от ekalchev » 14 Яну 2022, 11:40

Ако веригите наистина масово се късаха на 200хил. в Германия няма да е останала нито една кола без сменен двигател след 200хил. За мен колите които късат вериги са вкарани на 500хил. и са превъртени на 160хил от нашите джамбази.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 984
Регистриран на: 3.05.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 245

Re: Основни лагери и маслена помпа - N57(3.0D - 258 к.с.)

Мнение от dido0o``` » 14 Яну 2022, 12:06

:OT: Според фейсбук групите, ако си купиш F10 и не смениш вериги и лагери до месец, зла фея идва и ти чупи мотора :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Ако нямаш стружки не се вкарвай в излишни разходи. След 1-2-3 години ще решиш да вземаш следващ модел, само дето си ги давал тез пари.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 31.08.2017
Пол: Мъж

Re: Основни лагери и маслена помпа - N57(3.0D - 258 к.с.)

Мнение от ViKc9 » 14 Яну 2022, 15:37

Благодаря ви за всички мнения! :bchug:

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook