DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 17.06.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW G32 LCI "22
Детайли за колата: BMW G32 LCI "22

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от Tsapo » 15 Апр 2022, 8:36

Отказах се да я обслужвам.
Комплекта за смяна ще го оставя и в случай, че докато е моя се счупи, ако ли не когато я продавам ще го дам с колата.
Риска е много голям да прецакам нещо работещо и в крайна сметка няма да й удължа много живота, даже хич.

Поздрави :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от drago9205 » 17 Апр 2022, 19:39

Все още не виждам някаква научна или инженерна логика в твърдението, че никога несменяно масло е по-добре отколкото да се смени на късен етап, защото така кутиите се чупят.
По тази логика означава, че отработено масло на ск. кутия е по-добро от ново, което звучи налудничаво.

Относно адаптациите - няма нищо фатално адаптациите да се ресетнат и след смяна на масло. Просто в никоя техническа документация не съм видял да се казва "не го правете" или "лошо е". По-скоро пише, че при ребилд или механични промени задължително се рестартират адаптации, което не означава, че автоматично е лошо или неправилно като операция след смяна на масло.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от ekalchev » 17 Апр 2022, 19:49

drago9205 написа:Все още не виждам някаква научна или инженерна логика в твърдението, че никога несменяно масло е по-добре отколкото да се смени на късен етап, защото така кутиите се чупят

По-добре е да се смени, ако след това кутията не блокира и не започне да рита при превключване.

drago9205 написа:Относно адаптациите - няма нищо фатално адаптациите да се ресетнат и след смяна на масло.

Ако блокира кутията, ще е фатално. Дори и да не блокира, може да почне да рита зверски, всички зависи от пробега и износването. Тая процедура я няма в техническа документация, защото не е нещо, което трябва да се прави в сервизите при смяна на масло и трябва да се знае от механиците. Това се прави от специализирани сервизи на ск. кутии. Гледал съм видео от един сервиз в САЩ, където правят кутии и там обясняваха за какво са тези адаптации и че се ресетват само когато смениш фрикционните дискове, които се износват и други неща. Има риск да блокира ако ги ресетнеш на износена кутия и електрониката и почне да мисли, че всички части в нея са нови.

Аз ако съм на колегата бих сменил 50% от маслото. И ако няма проблеми след 60хил цялото.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2887
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от Ненко Вранков » 04 Мар 2023, 9:58

До автора - напиши парт номерата на двете необходими втулки..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от hibernate » 08 Мар 2023, 12:52

Ненко Вранков написа:До автора - напиши парт номерата на двете необходими втулки..

Не ги бях добавил, тъй като не съм сигурен при различните ZF8HP дали има някакви разлики.
Добавих за колата, на която е направено обслужването и то само 1 номер за 1 втулка (виж описанието в темата).
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 30.07.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e87 1.8d / e60 530d LCI
Мечтае да кара: BMW M6 F13

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от Tsureto » 29 Яну 2024, 18:21

Пичове, да използвам темата на колегата.

8 степенен ZF на 3.5i мотор. След обслужване, смяна на масло и филтър картерни с бмв масло. Колата започна да придърпва когато примерно съм на спирачка на светофар, пускам спирачката и когато потегли сама придърпва. Общо взето преди да обслужа кутията, колата сменяше, тръгваше и кутията като цяло беше супер мазна, сега не чак толкова, но това придърпване при тръгване най-дразни. Трябва и време да се адаптира, или?
Who needs antidepressants when you can drive an BMW.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от andy » 30 Яну 2024, 11:26

Направи и ресет на адаптациите и ще се прави.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 17.01.2020
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F10 LCI 530xD
Мечтае да кара: Самолет
Детайли за колата: Убава йе. Има 4 колелета.

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от mrwrong » 30 Яну 2024, 11:40

andy написа:Направи и ресет на адаптациите и ще се прави.

Ако не е правен ремонт на кутията адаптациите не се пипат. Ако ресетнеш адаптациите след смяна само на маслото и кутията ти е доста износена това може да я убие окончателно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от ekalchev » 05 Фев 2024, 15:07

Tsureto написа:Пичове, да използвам темата на колегата.

8 степенен ZF на 3.5i мотор. След обслужване, смяна на масло и филтър картерни с бмв масло. Колата започна да придърпва когато примерно съм на спирачка на светофар, пускам спирачката и когато потегли сама придърпва. Общо взето преди да обслужа кутията, колата сменяше, тръгваше и кутията като цяло беше супер мазна, сега не чак толкова, но това придърпване при тръгване най-дразни. Трябва и време да се адаптира, или?

При мен имаше разлика в поведението на кутията след смяна на масло. Мисля че това е очаквано, тъй, като тя се е адаптирала за работа със стария флуид. С времето или аз свикнах или разликата изчезна и не ми прави впечатление. От това което съм чел, не е добре да изтриваш адаптациите, че може да блокира изцяло. Като махнеш адаптациите и казваш - "ти си нова кутия работи като такава" ама в същото време вътре има амортизации и може да не сработи изобщо. Адаптациите се трият само като се подменят вътре старите части с нови.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от andy » 05 Фев 2024, 15:23

По прицип много така казват, но аз лично на моята, която подмина 450000 и правя всеки път след смяна на маслото, въпреки че не се променя работата й с новото масло.
Друг пример:
мой познат смени на Е65 3.0Д и се почна страшно блъскане, като преди това си включваше без проблеми. Аз не бях виждал такова нещо...не можеше да се кара.
Казах че няма какво да губи и реших да я ресетна. Не повярвах че се оправи и то веднага без да е минало време да се адаптира. И вече повече от година си кара без да има ядове.

Така че всеки сам решава дали да ресетва или не. :yes:

Предишна

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: julian.angelov

Последни теми
Facebook