Щракане при смяна на предна и задна скорост
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Щракане при смяна на предна и задна скорост
Здравейте,
Днес извднъж се появи много силно прищракване когато сменям от D на R. На отворен прозорец се чува много силно и някак си отеква като на звук от ламарина. При движение също го долових няколко пъти но доста по-глухо.
Иначе не се усещат вибрации, колата сменя предавките плавно както и досега. Не изписва грешки на борд компютъра.
Вчера дадох малко по-рязко назад при паркиране. Възможно ли е да съм повредил кутията или раздатката ?
Колата е 530gt xd на 65 000 км.
Според вас каква може да е провредата.
Днес извднъж се появи много силно прищракване когато сменям от D на R. На отворен прозорец се чува много силно и някак си отеква като на звук от ламарина. При движение също го долових няколко пъти но доста по-глухо.
Иначе не се усещат вибрации, колата сменя предавките плавно както и досега. Не изписва грешки на борд компютъра.
Вчера дадох малко по-рязко назад при паркиране. Възможно ли е да съм повредил кутията или раздатката ?
Колата е 530gt xd на 65 000 км.
Според вас каква може да е провредата.
Re: Щракане при смяна на предна и задна скорост
Фланеца на раздатката си отива! Отиди на майстор докато не си го превъртял че след това ще запалиш и раздатката превърти ли и болката ще е доста по - голяма.
За ориентир, оригинален фланец за ATC35L е 500 лева, без смяната. Цялостно рециклиране на раздатката с оригинални части ще ти бъде около 2500… минах през тази беля вече…
За ориентир, оригинален фланец за ATC35L е 500 лева, без смяната. Цялостно рециклиране на раздатката с оригинални части ще ти бъде около 2500… минах през тази беля вече…
Re: Щракане при смяна на предна и задна скорост
Spaidy написа:Фланеца на раздатката си отива! Отиди на майстор докато не си го превъртял че след това ще запалиш и раздатката превърти ли и болката ще е доста по - голяма.
За ориентир, оригинален фланец за ATC35L е 500 лева, без смяната. Цялостно рециклиране на раздатката с оригинални части ще ти бъде около 2500… минах през тази беля вече…
Мерси колега! Бях чувал, че тези фланци са им слабите места, но не го очаквах на 65 хил. км
Странното е, че нямаше индикации за подобен проблен преди вчера. Възможно ли е рязкото потегляне назад да е повредило фланеца или пък самия кардан?
Re: Щракане при смяна на предна и задна скорост
Не е рязкото тръгване на зад. И аз не си го обяснявам защо са така кашкавалени, но страдах вече.
Не знам дали се брои за реклама, но за да съм ти в помощ раздатката ми я прави Стефчо Зашев от форума (zashev performance) много точен пич.
Не знам дали се брои за реклама, но за да съм ти в помощ раздатката ми я прави Стефчо Зашев от форума (zashev performance) много точен пич.
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Щракане при смяна на предна и задна скорост
Това е от бмв по случаи износване на фланеца на раздатката.
** UPDATE 6/26/20 **
I've received some more insider info regarding this and the Service Bulletin SI B27 01 20 from BMW.
BMW does indeed blame the aluminum flex disc, the counter vibration onto the output flange, and the abrasive action of the worn flange rust speeding up the process of wear.
Аз също на моята 530хд съм със алуминиево каре и се чудя дали да не прегледам как стоят нещата при мен, от бмв дават да се смени със гумено каре което намаля вибрациите при фланеца.
Ето още малко инфо на руски като може да се види как зъбите на фланеца са започнали да се кривят.
https://www.drive2.ru/o/b/543922630898484594/
** UPDATE 6/26/20 **
I've received some more insider info regarding this and the Service Bulletin SI B27 01 20 from BMW.
BMW does indeed blame the aluminum flex disc, the counter vibration onto the output flange, and the abrasive action of the worn flange rust speeding up the process of wear.
Аз също на моята 530хд съм със алуминиево каре и се чудя дали да не прегледам как стоят нещата при мен, от бмв дават да се смени със гумено каре което намаля вибрациите при фланеца.
Ето още малко инфо на руски като може да се види как зъбите на фланеца са започнали да се кривят.
https://www.drive2.ru/o/b/543922630898484594/
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Щракане при смяна на предна и задна скорост
На мен ми смениха алуминиевото каре безплатно по акция в ДаруКар.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- cww
- Д-р Хаос
- Мнения: 1245
- Регистриран на: 26.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)
Re: Щракане при смяна на предна и задна скорост
А на мен раздатката
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD
Re: Щракане при смяна на предна и задна скорост
В тази връзка проверих на сайта bmw.bg, но излиза, че няма акции за технически неизправности за моята кола.chris_barnes написа:На мен ми смениха алуминиевото каре безплатно по акция в ДаруКар.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Щракане при смяна на предна и задна скорост
А мислите ли, че може да е счупила самия диференциал? Когато колата набере скорост звука го няма. Чува се при потегленя, най-често с навит волан и при дрижение с ниска скорост.
Re: Щракане при смяна на предна и задна скорост
baimarin написа:А мислите ли, че може да е счупила самия диференциал? Когато колата набере скорост звука го няма. Чува се при потегленя, най-често с навит волан и при дрижение с ниска скорост.
Ами не, не е диференциала, сега го чуваш само при потегляне, а след две три седмици колата ще е паметник. Поне при мен всичко се случи за няколко дни след като почнах да го хващам.
Пробвай дали имаш отчетлив звук при преминаване от D към R, ако почне да се усеща и чува съвсем малко и остава имай го на впредвид. Превърти ли фланеца палиш раздатката. Общо взето от немърливост се набутах с 2500 лева аз… можеше само с фланец да мина ако бях отишъл навреме в сервиза.
- Deo_10
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 19.08.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10, 535i X Drive LCI
Re: Щракане при смяна на предна и задна скорост
Аз имах същия проблем. Правеше го дори при връщане на предавка при бавни скорости. Нещо по полуоската беше разхлабено, заради което ми се беше разбил и лагера. Реално проблема изчезна след като позатегна майстора положението.
Re: Щракане при смяна на предна и задна скорост
Здравейте колеги,
Отстранихме проблема и реших да споделя. Оказа се счупено външно каре на предна полуоска.
Сменихме го с друго каре (втора ръка) и щракането изчезна. Вече над 1 000 км минах и всичко е ок.
Отстранихме проблема и реших да споделя. Оказа се счупено външно каре на предна полуоска.
Сменихме го с друго каре (втора ръка) и щракането изчезна. Вече над 1 000 км минах и всичко е ок.
- bereta
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 83
- Регистриран на: 20.01.2017
- Пол: Мъж
- Кара: F07, 258 k.с. Bang & Olufsen
- Мечтае да кара: Към следващия концерт на AC/DC
Re: Щракане при смяна на предна и задна скорост
baimarin написа:Здравейте колеги,
Отстранихме проблема и реших да споделя. Оказа се счупено външно каре на предна полуоска.
Сменихме го с друго каре (втора ръка) и щракането изчезна. Вече над 1 000 км минах и всичко е ок.
Може ли да се сменя само каре? Аз знам, че полуоската е комплект с двете карета.
Ride on
Re: Щракане при смяна на предна и задна скорост
bereta написа:baimarin написа:Здравейте колеги,
Отстранихме проблема и реших да споделя. Оказа се счупено външно каре на предна полуоска.
Сменихме го с друго каре (втора ръка) и щракането изчезна. Вече над 1 000 км минах и всичко е ок.
Може ли да се сменя само каре? Аз знам, че полуоската е комплект с двете карета.
Да, но май само с употребявано. Ново върви с полуоската и е към 2 хил. лв., по думите на майстора.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Щракане при смяна на предна и задна скорост
Единият майстор, при когото ходя каза, че Спидан полуоските (нови или заводски рециклаж - както там се водят) излизат около 350-400 лева едната с връщане на старите.
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани