N55 превантивна смяна биелни лагери

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 27.03.2017

N55 превантивна смяна биелни лагери

Мнение от niksss » 07 Дек 2021, 11:41

Здравейте колеги ! В момента карам 2016 BMW F10 535i с N55 EWG мотора. За последните 15к съм имал само две смени на масло и абсолютно нищо друго като проблем (да чукам на дърво се очертава да ми е най-надеждната кола :D).Колата в момента е на 98 000км, има даунпайп, чарджпайп и MHD Stage 2 софтуер (аз съм ги слагал преди 2000км, не е взимана така колата). Въпроса ми е нужно ли е на тези километри да се притеснявам за биелни лагери, защото често почнах да виждам и да чувам за Н55 на 100-120-140к км с превъртели биелни и мотор за кофата. Чудя се дали има нужда да ги сменям превантивно (преди мислих да го направя. ако още карам колата към 160-180к). Някой сменял ли ги е превантивно и ако да къде и колко му е излязло ? До колкото знам само за биелни няма нужда да сваляш мотора. Като цяло бих се радвал да споделите и вашите Н55ци на какви километри са и какви проблеми сте имали с тях.

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3902
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: N55 превантивна смяна биелни лагери

Мнение от Kroki » 07 Дек 2021, 15:11

При смяната на маслото си погледни масления филтър за метален прах и/или метални елементи. В зависимост от състоянието и цвета се преценява дали трябва или не трябва.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: N55 превантивна смяна биелни лагери

Мнение от drago9205 » 07 Дек 2021, 17:30

Аз чувам разнопосочни мнения. Едни казват 100к, други 200, a трети просто твърдят, че не са проблем/болест, а по-скоро частични случаи.
Нещо и аз се филмирах с тези лагери, а не знам струва ли си главоболието да ги мисля :D

Все още не вярвам, че може да има сериозни проблеми с лагерите, ако маслото се сменя на 10-12хил. км. и без да се издевателства на колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 12.02.2007

Re: N55 превантивна смяна биелни лагери

Мнение от sk8 » 07 Дек 2021, 23:39

Под 150-200к км не се занимавай въобще.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: N55 превантивна смяна биелни лагери

Мнение от ogata » 08 Дек 2021, 1:20

В следващите 26 дена м кар имат отстъпка и една двойка черупки е на цена от 52.10 , вместо 66 лв. 11247576714
Гарнитурата на картера е от 102 на 70 лв - 11137600482
Тва са 400лв за части и може би още толкова за труд (освен ако не си схванат в ръцете и/или нямаш условия). Работата е една събота.

Доста вероятно е като ги свалиш да видиш "средният" "оранжев" слой. Ако искаш да дочакаш Metal shavings-a в маслото, освен всичко изброено може вече да идем на маслена помпа, колянов вал, разпределителни валове и петите им, което пък е обвързано с пълна ревизия на глава ... може би и средна част на турбо :mhihi: Мързи ме да вадя номера и суми, но със сигурност икономията няма да легне тънко :mhihi:

Сам си прецени дали си струва риска :yes:
ПС. Аз бих сменил и основните.
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: N55 превантивна смяна биелни лагери

Мнение от drago9205 » 08 Дек 2021, 10:38

На първо четене е съблазнително, но не вярвам в М-кар да дойде на 800 (2х400) процедурата, а по-скоро 1500+
Иначе за 800 лева съм съгласен, че не си струва да се мисли, но освен гарнитури и биелни трябва да добавим масло с филтър (към 150) и така и така отворено - основни.

По-скоро въпросът не е дали е 1000 или 1500 - а дали наистина този проблем го има и кога се проявява (ако се кара на заварка или и при нормална експлоатация).
То с тия лагери малко като с веригите при дизелите - проблемни са, но 2 от 3 сменени вериги не са били за смяна :D

Все пак на мен като ми се вкарат такива филми - рано или късно действам, но ще е след НГ или напролет.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 995
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М2+X5

Re: N55 превантивна смяна биелни лагери

Мнение от msi200 » 08 Дек 2021, 12:14

Проблемите са при чипосани коли с рядка смяна на маслото, лошото, че сигурно 90% от втората употреба Н55 са такива.
I love the sound of V8 in the morning...

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 27.03.2017

Re: N55 превантивна смяна биелни лагери

Мнение от niksss » 08 Дек 2021, 17:37

Мерси за коментарите, май ще изчакам за сега. Притесни ме, че 3ма различни майстори ми казаха, че биелните лагери са консуматив и да ги сменям на 80-100к км.

Друг въпрос, с какво масло си карате колите и на какъв пробег го сменяте ? Аз за момента карам с 5-30 на Motul (X-Clean+), но на стикера под капака пише 0-30, и го сменям на 10к км.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: N55 превантивна смяна биелни лагери

Мнение от choio » 09 Дек 2021, 10:43

niksss написа:Мерси за коментарите, май ще изчакам за сега. Притесни ме, че 3ма различни майстори ми казаха, че биелните лагери са консуматив и да ги сменям на 80-100к км.

Друг въпрос, с какво масло си карате колите и на какъв пробег го сменяте ? Аз за момента карам с 5-30 на Motul (X-Clean+), но на стикера под капака пише 0-30, и го сменям на 10к км.


Както ти казаха по нагоре карай си колата и на всяка смяна режи филтъра и гледайте,аз поне така правя,има и доста примери на скорошно сменени лагери и изтропало веднага след това, при н55 тва става обикновено на писта поради ред причини има ги описани ,естествено се е случвало и на стокови,но по скоро са единици,не тенденция...а що се отнася до засилването на тея мотори ,ако си вземеш такъв да го караш стоков...нещо не трябва са е наред :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 5.11.2008
Местоположение: София
Кара: X5 40d
Мечтае да кара: Всички коли на света!

Re: N55 превантивна смяна биелни лагери

Мнение от svetliol » 09 Дек 2021, 10:55

Да попитам относно рязането на филтъра.
Може ли някой да покаже един такъв срязан филтър и да обясни кога трябва да се притесняваме и кога не?
Чувам разнопосочни мнения от майстори - някои казват и най-малкото наличие на прашинки е "голям проблем", а други казват, че трябва д аима големи стружки и тогава да се предприемат някакви действия.
BMW не се купува защото ти трябва, а защото искаш!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: N55 превантивна смяна биелни лагери

Мнение от ogata » 09 Дек 2021, 20:53

Ако маслото ви изглежда така - отлагайте ремапа и пускайте обява в мобиле.бг :mhihi:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: N55 превантивна смяна биелни лагери

Мнение от drago9205 » 10 Дек 2021, 10:34

niksss написа:а що се отнася до засилването на тея мотори ,ако си вземеш такъв да го караш стоков...нещо не трябва са е наред :mhihi:


Влизам в графата на лудите, но просто колата (Ф10) като не е подходяща за писта и рейсърство ми се губи смисъла от засилване.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: N55 превантивна смяна биелни лагери

Мнение от bai_ILIA » 16 Дек 2021, 13:26

Пусни му един ремап, хубава работа :D Никой не е казал, че като е мощна колата трябва да се състезаваш. Прави се за безопасност и лесни изпреварвания :yes:
"Чемодан, вокзал, Москва"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 465
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: N55 превантивна смяна биелни лагери

Мнение от grkv » 16 Дек 2021, 13:37

И защото си струва :lol:
При грубо 80 коня на цената на един ремап е безбожно ниско съотношение кон/лев.
Поне при стейдж 1, нагоре е за мераклии.
Едно време хората какви неща правеха по глави и разпределителни валове за евентуални 5-10 коня отгоре :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: N55 превантивна смяна биелни лагери

Мнение от drago9205 » 16 Дек 2021, 18:38

bai_ILIA написа:Пусни му един ремап, хубава работа :D Никой не е казал, че като е мощна колата трябва да се състезаваш. Прави се за безопасност и лесни изпреварвания :yes:


Бах тия 300 коня, които не стигат за безопасно и лесно изпреварване :D
Вече никой не знае от кой ъгъл дебнат с камера, а и трябва да се внимава с бързите изпреварвания, че с по-мощна кола неусетно се вдигат скорости, които не са особено безопасни при извънредна ситуация.

Следваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook