Drivetrain Malfunction - Грешка 290900

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 17.12.2007
Местоположение: София
Кара: бързо

Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900

Мнение от Teogop » 25 Ное 2021, 23:12

Сменян (ъпдейтван или даунгрейдван) ли е софтуера на колата? Питам, защото има нови версии, които се прилагат само и единствено със задължителна смяна на някои части.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 272
Регистриран на: 10.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f11 535d xdrive lci

Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900

Мнение от bossorange » 27 Ное 2021, 11:49

не е down ili update ван софтуера на колата. Зачудих се дали е възможно да е възд филтър - в дарукар сменям масла филтри вече 3 пъти на всеки 10к км, трябва да видя дали е този с руното

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2887
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900

Мнение от Ненко Вранков » 28 Ное 2021, 22:40

bossorange написа:не е down ili update ван софтуера на колата. Зачудих се дали е възможно да е възд филтър - в дарукар сменям масла филтри вече 3 пъти на всеки 10к км, трябва да видя дали е този с руното

Този филтър се купува + сменя за 5 минути... но за мен проблема ти е малко по-сериозен...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 272
Регистриран на: 10.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f11 535d xdrive lci

Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900

Мнение от bossorange » 24 Фев 2022, 12:51

kokignatov написа:Здравейте. Малко помощ от хора сблъскали с подобен проблем. Колата е F11 535 xd 2012. Няколко пъти влезе в режим на намалена мощност след Drivetrain malfunction индикацията на таблото. Грешката прочетана с ISTA е следната : 290А00 - Air system, Air to Egr mass flow , plausibility : measured air mass compared with calculated air mass too high. . Колата влезе в режим когато е загряла и при ускорение. EGR Cooler-a е сменен по акция , състоянието на EGR valve-a все още не знам какво е - предстои да го прегледам.



Някой има ли решение/развитие по темата?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 17.12.2007
Местоположение: София
Кара: бързо

Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900

Мнение от Teogop » 24 Фев 2022, 13:10

bossorange написа:
kokignatov написа:Здравейте. Малко помощ от хора сблъскали с подобен проблем. Колата е F11 535 xd 2012. Няколко пъти влезе в режим на намалена мощност след Drivetrain malfunction индикацията на таблото. Грешката прочетана с ISTA е следната : 290А00 - Air system, Air to Egr mass flow , plausibility : measured air mass compared with calculated air mass too high. . Колата влезе в режим когато е загряла и при ускорение. EGR Cooler-a е сменен по акция , състоянието на EGR valve-a все още не знам какво е - предстои да го прегледам.



Някой има ли решение/развитие по темата?


Колегата последно каза, че не му е излизала грешката 500 км. след като е сменил въздушния филтър.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 272
Регистриран на: 10.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f11 535d xdrive lci

Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900

Мнение от bossorange » 27 Авг 2022, 12:06

fitter написа:Дайте живи данни искано налягане и реално, дебитомер искано- реално. Според мен е проблем в управлението на някой от клапаните по турбините. Кога изписва грешката- магистрално каране или градско? При какви обороти и налягане?

Колегата май ще се окаже прав, вакуумни клапани 2 малки и 2 големи са проблема, според запознат майстор.
Като се наканя да ги сменя, ще пиша.


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 1.05.2017
Местоположение: Варна
Детайли за колата: '12 BMW F11 535d xDrive

Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900

Мнение от msch » 17 Апр 2023, 15:49

Здравейте! Днес на прибиране по магистралата я натиснах по баир нагоре и резултата е тази грешка 290900.
Screenshot_2023-04-17-15-34-08-263_pl.pw.btool.expert.jpg


Показанията на дебитомера се разминават с исканите показания.
Няколко часа преди грешката гледах живи данни просто от интерес да проследя нещо.....На темпомат по магистралата са тия показания
Screenshot_2023-04-17-10-58-41-679_pl.pw.btool.expert.jpg


Това са показанията на дебитомера при работа на място след като се прибрах
Screenshot_2023-04-17-15-32-31-069_pl.pw.btool.expert.jpg


За смяна на масло и филтри съм /10200км/ съм минал. Филтрите които ползвам са само Mahle, последните два пъти са купени от БГ. До сега не съм имал тази грешка /60 - 70К км/ карам колата.
Сега за предстоящата смяна маслото и филтрите ги взех от DE.... Другата седмица ще ходя в сервиз.

Някой намерил ли е решение. Ако филтъра е задръстен показанията ще бъдат по-малки, поне аз си мисля така.
Ако са клапаните, които управляват турбините няма ли грешката да е за пренадуване или по-ниско налягане от очакваното?
Нещата изглеждат все едно взима въздух след дебитомера...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 2.06.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: през просото.
Мечтае да кара: за без пари
Детайли за колата: F07 535хd

Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900

Мнение от masterdealer » 19 Апр 2023, 8:40

При мен беше същата работа след смяна на филтър на Mann Hummel. Взе да ми набива грешка и за ниско налягане от High preasure stage. Смених всички вакуум пътища, смених и вакуум клапаните. Нямаше разлика.
След това свалих и почистих ЕГР и смазах с WD40 лагера при електромоторчето и веднага се усети разлика. Явно от топлината металът се спича и започва да се движи неравномерно и ако не затвори навреме бяга бууст от турбото и хоп, грешка. Сега си го смазвам на 2 месеца и раздвижвам и да ви кажа нямам никакви проблеми. Освен това още първия път му сменихме адаптациите да е максимално затворен на 0.7 ако не се лъжа по ISTA и до сега не съм имал проблеми. Мисля, даже че ми падна малко разхода и колата стана една идея по спонтанна. Да добавя само, че ЕГР ми е сменян по акция преди това и беше на около 25 000 км. Пробвай, дано да ти реши проблема. :bchug:
(oOO \ [||] [||] / OOo)

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 3.07.2020
Пол: Мъж

Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900

Мнение от Blagoev88 » 19 Апр 2023, 20:56

Имах същия проблем на магистралата натискаш и нищо влиза в авариен режим и това което си написал.
Проблема беше в моторчето на вихровите клапи... След смяната му и почистване на клапите всичко е ОК.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 1.05.2017
Местоположение: Варна
Детайли за колата: '12 BMW F11 535d xDrive

Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900

Мнение от msch » 23 Апр 2023, 16:27

Благодаря за отговорите.
Видях, че други колеги са споменали за управлението на турбините и клапите. Сменени са маркучите на всички вакууми по целия двигател.

Забравих да спомена, че вихровите клапи, ЕГР и DPF са механично и софтуеърно премахнати. Може би от 40К км и нямам ядове...
Преди няколко дни обслужихме колата /масло и филтри/ стария въздушен филтър беше Mаhle със светло кече. Нали така препоръчват в бюлетина на БМВ, да не било сиво, а бяло?
Новия въздушен филтър е отново Mahle беличък ....:)
Това разминаване в показанията на дебитомера по-скоро ме вълнуваше... С Ista не успях да премахна старите адаптации, с Delphi успях. Сега показанията за искана и измерена стойност съвпадат /т.е. се догонват/.
Минал съм към 400км, но не съм имал възможност да я настъпвам по-сериозно. За сега всичко е в норма. Остава да я пробвам на магистралата на същото място :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 26.04.2013
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж

Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900

Мнение от STEVAL » 26 Апр 2023, 23:53

При набиване на грешка 290900 винаги започва разминаване между очакваното и актуалното налягане. При изтриване на грешката дори и по време на движение, наляганията се изравняват.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900

Мнение от vld » 02 Юни 2023, 8:35

msch написа:Благодаря за отговорите.
Видях, че други колеги са споменали за управлението на турбините и клапите. Сменени са маркучите на всички вакууми по целия двигател.

Забравих да спомена, че вихровите клапи, ЕГР и DPF са механично и софтуеърно премахнати. Може би от 40К км и нямам ядове...
Преди няколко дни обслужихме колата /масло и филтри/ стария въздушен филтър беше Mаhle със светло кече. Нали така препоръчват в бюлетина на БМВ, да не било сиво, а бяло?
Новия въздушен филтър е отново Mahle беличък ....:)
Това разминаване в показанията на дебитомера по-скоро ме вълнуваше... С Ista не успях да премахна старите адаптации, с Delphi успях. Сега показанията за искана и измерена стойност съвпадат /т.е. се догонват/.
Минал съм към 400км, но не съм имал възможност да я настъпвам по-сериозно. За сега всичко е в норма. Остава да я пробвам на магистралата на същото място :D


Колега след като ти е спрян софтуерно ЕГР-а е нормално да имаш повече въздух през дебитомера от очакваното от колата, след като саждите от ЕГР-а са спряни няма какво да направи сместа такава каквато се очаква от ЕКУ-то.
Така, че това раминаване е в реда на нещата до към 2200 оборота в минута, нагоре ЕГР- клапана в картата е затворен и там стойностите на доставяно количество въздух и очаквано трябва да са почти еднакви.

Просто явно не е изключен правилно, щом набива грешка.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 1.05.2017
Местоположение: Варна
Детайли за колата: '12 BMW F11 535d xDrive

Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900

Мнение от msch » 12 Юни 2023, 18:40

Здравейте! Не е от EGR-а, отдавна го няма ..... Грешката излезе тогава когато съм писал за нея т.е. скоро ... Софтуеъра е направен добре според мен /VRPerfomance/ и съм с него 40-50К км вече.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900

Мнение от vld » 14 Юни 2023, 8:34

msch написа:Здравейте! Не е от EGR-а, отдавна го няма ..... Грешката излезе тогава когато съм писал за нея т.е. скоро ... Софтуеъра е направен добре според мен /VRPerfomance/ и съм с него 40-50К км вече.


В такъв случай провери турбо пътищата за проспуск и си почисти дебитомера, може да се провери и Sensor, charge-air pressure за замърсяване.
Ако има някъде омасляване покрай турбо пътищата то това е сигурен признак за проспуск.
Изображение

Предишна

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook