Проблем с достигане на работна температура

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 8.12.2007
Местоположение: Варна
Кара: F10 530 xDrive '13

Проблем с достигане на работна температура

Мнение от piNky » 02 Юли 2021, 15:39

Миналото лято реших да направя профилактика на охладителната система, защото температурата на маслото често отиваше над 100 градуса. В М Кар Варна свалиха и измиха радиаторите, смениха термостата, както и охладителя на ЕГР (по акция). От тогава имам няколко проблема - колата загрява бавно, а зимата парното не духа толкова топъл въздух като преди (даже си е хладък) и доста често колата изстива в движение.

За да достигне поне 95 градуса температурата на маслото, трябва да карам поне 15-20км (градско) при външна температура от 30+ градуса. Преди няколко седмици при външна температура от 15 градуса трябваше да измина 35км градско без да гася колата, за да отиде стрелката на 12 часа. Забелязах, че понякога когато спра на светофар маслото изстива с 4-5 градуса преди още да е достигната работа температура.

В М Кар смениха термостата повторно - разлика няма, да не кажа, че е по-зле от преди. Обяснението беше, че има нови термостати, които отварят на няколко градуса по-ниска температура, за да държат маслото на по-ниска температура, за да се износвали двигателите по-малко. Аз термостати с нов каталожен номер не намерих.

На мен не ми се струва нормално да трябва да карам 20+ км., за да загрее маслтото, а още по-странно ми е да изстива в движение. Пример от снощи при външна температура 25 градуса - охладителната течност 88, на масло 95, който след километър каране паднаха на съответно 83 и 90.

Според вас това нормално ли е? Къде може да е проблема? Какво може да се прецакали при чистенето на радиаторите или смяната на охладителя на ЕГР?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем с достигане на работна температура

Мнение от adovet » 02 Юли 2021, 15:50

според мен просто термостата ти отваря по рано. Имаш ли жалузи пред радиатора. При мен съм забелязал, че когато се отворят и перката се включи температурата на маслото бързо отива на 90 градуса.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 420
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535D

Проблем с достигане на работна температура

Мнение от fitter » 02 Юли 2021, 16:24

Гледахте ли температурите на кутията и мотора при загряване как се държат? Температурата на кутията не трябва да следи тази на мотора.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 14.07.2016

Re: Проблем с достигане на работна температура

Мнение от djvice » 02 Юли 2021, 17:11

piNky написа:Миналото лято реших да направя профилактика на охладителната система, защото температурата на маслото често отиваше над 100 градуса. В М Кар Варна свалиха и измиха радиаторите, смениха термостата, както и охладителя на ЕГР (по акция). От тогава имам няколко проблема - колата загрява бавно, а зимата парното не духа толкова топъл въздух като преди (даже си е хладък) и доста често колата изстива в движение.

За да достигне поне 95 градуса температурата на маслото, трябва да карам поне 15-20км (градско) при външна температура от 30+ градуса. Преди няколко седмици при външна температура от 15 градуса трябваше да измина 35км градско без да гася колата, за да отиде стрелката на 12 часа. Забелязах, че понякога когато спра на светофар маслото изстива с 4-5 градуса преди още да е достигната работа температура.

В М Кар смениха термостата повторно - разлика няма, да не кажа, че е по-зле от преди. Обяснението беше, че има нови термостати, които отварят на няколко градуса по-ниска температура, за да държат маслото на по-ниска температура, за да се износвали двигателите по-малко. Аз термостати с нов каталожен номер не намерих.

На мен не ми се струва нормално да трябва да карам 20+ км., за да загрее маслтото, а още по-странно ми е да изстива в движение. Пример от снощи при външна температура 25 градуса - охладителната течност 88, на масло 95, който след километър каране паднаха на съответно 83 и 90.

Според вас това нормално ли е? Къде може да е проблема? Какво може да се прецакали при чистенето на радиаторите или смяната на охладителя на ЕГР?



и аз имах този проблем със сложен термостат на криво,след сваляне и пак слагане и се оправи

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 420
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535D

Re: Проблем с достигане на работна температура

Мнение от fitter » 02 Юли 2021, 17:53

djvice написа:
piNky написа:Миналото лято реших да направя профилактика на охладителната система, защото температурата на маслото често отиваше над 100 градуса. В М Кар Варна свалиха и измиха радиаторите, смениха термостата, както и охладителя на ЕГР (по акция). От тогава имам няколко проблема - колата загрява бавно, а зимата парното не духа толкова топъл въздух като преди (даже си е хладък) и доста често колата изстива в движение.

За да достигне поне 95 градуса температурата на маслото, трябва да карам поне 15-20км (градско) при външна температура от 30+ градуса. Преди няколко седмици при външна температура от 15 градуса трябваше да измина 35км градско без да гася колата, за да отиде стрелката на 12 часа. Забелязах, че понякога когато спра на светофар маслото изстива с 4-5 градуса преди още да е достигната работа температура.

В М Кар смениха термостата повторно - разлика няма, да не кажа, че е по-зле от преди. Обяснението беше, че има нови термостати, които отварят на няколко градуса по-ниска температура, за да държат маслото на по-ниска температура, за да се износвали двигателите по-малко. Аз термостати с нов каталожен номер не намерих.

На мен не ми се струва нормално да трябва да карам 20+ км., за да загрее маслтото, а още по-странно ми е да изстива в движение. Пример от снощи при външна температура 25 градуса - охладителната течност 88, на масло 95, който след километър каране паднаха на съответно 83 и 90.

Според вас това нормално ли е? Къде може да е проблема? Какво може да се прецакали при чистенето на радиаторите или смяната на охладителя на ЕГР?



и аз имах този проблем със сложен термостат на криво,след сваляне и пак слагане и се оправи
Съмнявам се два пъти в Мкар да го сложат грешно ....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 14.07.2016

Re: Проблем с достигане на работна температура

Мнение от djvice » 02 Юли 2021, 22:48

fitter написа:
djvice написа:
piNky написа:Миналото лято реших да направя профилактика на охладителната система, защото температурата на маслото често отиваше над 100 градуса. В М Кар Варна свалиха и измиха радиаторите, смениха термостата, както и охладителя на ЕГР (по акция). От тогава имам няколко проблема - колата загрява бавно, а зимата парното не духа толкова топъл въздух като преди (даже си е хладък) и доста често колата изстива в движение.

За да достигне поне 95 градуса температурата на маслото, трябва да карам поне 15-20км (градско) при външна температура от 30+ градуса. Преди няколко седмици при външна температура от 15 градуса трябваше да измина 35км градско без да гася колата, за да отиде стрелката на 12 часа. Забелязах, че понякога когато спра на светофар маслото изстива с 4-5 градуса преди още да е достигната работа температура.

В М Кар смениха термостата повторно - разлика няма, да не кажа, че е по-зле от преди. Обяснението беше, че има нови термостати, които отварят на няколко градуса по-ниска температура, за да държат маслото на по-ниска температура, за да се износвали двигателите по-малко. Аз термостати с нов каталожен номер не намерих.

На мен не ми се струва нормално да трябва да карам 20+ км., за да загрее маслтото, а още по-странно ми е да изстива в движение. Пример от снощи при външна температура 25 градуса - охладителната течност 88, на масло 95, който след километър каране паднаха на съответно 83 и 90.

Според вас това нормално ли е? Къде може да е проблема? Какво може да се прецакали при чистенето на радиаторите или смяната на охладителя на ЕГР?



и аз имах този проблем със сложен термостат на криво,след сваляне и пак слагане и се оправи
Съмнявам се два пъти в Мкар да го сложат грешно ....


Sent from my iPhone using Tapatalk



отиди в друг сервиз да го свалят и сложат и ще се оправи

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3902
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Проблем с достигане на работна температура

Мнение от Kroki » 03 Юли 2021, 13:10

Температурата на маслото ти е била съвсем нормална.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 8.12.2007
Местоположение: Варна
Кара: F10 530 xDrive '13

Re: Проблем с достигане на работна температура

Мнение от piNky » 06 Юли 2021, 12:48

Вчера при пътуване от Варна до Бургас падна от около 100 градуса на 75. Ще отида да го свалят и пак да го сложат следващата седмица.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем с достигане на работна температура

Мнение от adovet » 06 Юли 2021, 16:16

piNky написа:Вчера при пътуване от Варна до Бургас падна от около 100 градуса на 75. Ще отида да го свалят и пак да го сложат следващата седмица.

водата или маслото?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 8.12.2007
Местоположение: Варна
Кара: F10 530 xDrive '13

Re: Проблем с достигане на работна температура

Мнение от piNky » 07 Юли 2021, 13:06

adovet написа:
piNky написа:Вчера при пътуване от Варна до Бургас падна от около 100 градуса на 75. Ще отида да го свалят и пак да го сложат следващата седмица.

водата или маслото?


Маслото

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 14.07.2016

Re: Проблем с достигане на работна температура

Мнение от djvice » 07 Юли 2021, 21:01

piNky написа:
adovet написа:
piNky написа:Вчера при пътуване от Варна до Бургас падна от около 100 градуса на 75. Ще отида да го свалят и пак да го сложат следващата седмица.

водата или маслото?


Маслото




По скоро и двете

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 13.03.2009

Re: Проблем с достигане на работна температура

Мнение от noone » 01 Авг 2021, 16:40

Kroki написа:Температурата на маслото ти е била съвсем нормална.

Колега, нормално е да вдига над 100 градуса ли?
Аз имам същия "проблем" (Ф11 2015, 530хд):) Но в Ауто Бавария ми казаха, че е нормално в жегите да вдига малко над 100 (около 104-106 макс вдига май). Като вдига на някакви изкачване и после се оправя.
Но пък днес на 40 градуса по магистралата - вдигаше над 100 и държеше доста дълго. Пак около 104-106(на око), и пада ако пусна по инерция, но като тръгна да ускорявам дори и бявно от 110 до 140-150, всеки път си вдига температурата... Миналото лято рядко го правеше, но сега му е било "жега". Мислих и аз да чистя радиаторите, но ме отказаха, като ми казаха, че е "нормално" това :)
If you think that everything is under control, it's just because you are not moving fast enough!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 17.06.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW G32 LCI "22
Детайли за колата: BMW G32 LCI "22

Re: Проблем с достигане на работна температура

Мнение от Tsapo » 02 Авг 2021, 8:10

Тези мотори работят на 100 градуса. Термостата им започва да отваря на 88 и е напълно отворен на 100 градуса (писал съм го в друга тема) В случай, че обичайно държи около 110+, си измийте радиаторите (и това съм го показвал в друга тема). По проблема в тази тема. Според мен термостата седи постоянно отворен и затова не може да загрее и поддържа работна температура. Като знам как се слага този термостат, много е възможно да е застанал на една страна.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 8.12.2007
Местоположение: Варна
Кара: F10 530 xDrive '13

Re: Проблем с достигане на работна температура

Мнение от piNky » 09 Авг 2021, 16:31

Разглобиха и сглобиха охладителната система и проблем вече няма - колата загрява до 98-100 градуса в рамките на 1-2км. Вече не изстива и по време на движение.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 26.08.2013
Пол: Мъж

Re: Проблем с достигане на работна температура

Мнение от velislav kolev » 17 Авг 2021, 12:27

От няколко месеца и аз имам ф10 530 хд обичайно до днес си държеше точно 100 .Днес на външна температура 30 гр малко повече баири и повечко газ вдигна и задържа на 105 -110 градуса и когато спрях и изгасих мотора около 5 Мин перките въртяха .За пръв път прави така ,дали е нормално или да мия този радиатор ?

Следваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook