N57 - Смяна на биелни и основни лагери

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: N57 - Смяна на биелни и основни лагери

Мнение от andy » 11 Мар 2021, 8:46

Слагат се много отдавна и няма никакъв проблем.
Който иска да слага оригинални, които са в пъти по скъпи от колбеншмид и карат пак толкова.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: N57 - Смяна на биелни и основни лагери

Мнение от michev » 11 Мар 2021, 11:39

Не считам, задължителното купуване на оригинални лагери за необходимо. При колянов вал в номинални съгласно допуските размери, и при нормално работеща мазилна система, няма никакви драми. Базирано на 30+ годишен опит в ремонта на автомобили и посъбран някой и друг двигател на различни марки. Две от моите БМВ-та, не с този мотор разбира се, са събрани единия с Глико, другия с Колбеншмид лагери. Пробега на първия след подмяната, е 120000+ километра, на втория малко под 60 000. Драми няма.
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: N57 - Смяна на биелни и основни лагери

Мнение от ekalchev » 11 Мар 2021, 11:51

Прави ми впечатление, че лагерите на kolbenschimdt за 530д и 550д са еднакви, което ме навежда на мисълта, че тези лагери само по форма и размери са за n57, а не по спецификация на БМВ за здравина/износване на материала. Знам че лагерите за 50д са изработени от различни материали и са много по износ устойчиви от тези на 30d, 40d и това да са еднакви е абсурдно. Въпроса е щом не правят разлика в материалите за 30д и 50д, дали износоустойчивоста на kolbenschimdt лагерите отговаря на OEM за 30д? Колко по-скъпи са ОЕМ, че да се рискува с такива лагери?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 12.02.2007

Re: N57 - Смяна на биелни и основни лагери

Мнение от sk8 » 11 Мар 2021, 12:08

N57 - известен ли е тоя двигател с проблеми с лагерите ? Нещо не мога да намеря много информация за такива проблеми с този двигател, някой да си е патил от това наистина ? започвам да се замислям дали има смисъл да се отваря двигателя въобще..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: N57 - Смяна на биелни и основни лагери

Мнение от ekalchev » 11 Мар 2021, 12:31

sk8 написа:N57 - известен ли е тоя двигател с проблеми с лагерите ? Нещо не мога да намеря много информация за такива проблеми с този двигател, някой да си е патил от това наистина ? започвам да се замислям дали има смисъл да се отваря двигателя въобще..

Има данни за 35д и 40д превъртат лагери. Това е свързано основно с големия интервал на смяна на масла. Без да имам някакви данни на които да си базирам мнението, си мисля че това се наблюдава повече при коли с превъртяни километражи, които реално са към 500хил пробег. Не виждам в немските форуми да има много такива оплаквания, само тука при нас се наблюдава, което ме навежда на мисълта, че е симптом само на "нов внос" на нашите джамбази и от чип тунинзи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2887
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: N57 - Смяна на биелни и основни лагери

Мнение от Ненко Вранков » 11 Мар 2021, 12:57

ekalchev написа:Прави ми впечатление, че лагерите на kolbenschimdt за 530d и 550д са еднакви, което ме навежда на мисълта, че тези лагери само по форма и размери са за n57, а не по спецификация на БМВ за здравина/износване на материала. Знам че лагерите за 50д са изработени от различни материали и са много по износ устойчиви от тези на 30d, 40d и това да са еднакви е абсурдно. Въпроса е щом не правят разлика в материалите за 30д и 50д, дали износоустойчивоста на kolbenschimdt лагерите отговаря на OEM за 30д? Колко по-скъпи са ОЕМ, че да се рискува с такива лагери?

Aз като търся при фирмите с които работя за М550d ми излизат единствено и САМО оригинални ВMW... въобще не ми показва да са еднакви с на N57 3.0d, примерно... та.. не знам. Ако някой е слагал и заради това, че влизат там физически само щото са 55мм и на двата мотора, е решил да каже са еднакви ... може, ама иначе по книга далеч не са.

Иначе разликата в цената е +1300лв за оригиналните

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: N57 - Смяна на биелни и основни лагери

Мнение от ekalchev » 11 Мар 2021, 13:03

Ами аз тука проверих, може би не е много надежден източник - https://www.kmotorshop.com/en/article-d ... benschmidt

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 1.05.2017
Местоположение: Варна
Детайли за колата: '12 BMW F11 535d xDrive

Re: N57 - Смяна на биелни и основни лагери

Мнение от msch » 12 Мар 2021, 5:09

ekalchev написа:Прави ми впечатление, че лагерите на kolbenschimdt за 530д и 550д са еднакви, което ме навежда на мисълта, че тези лагери само по форма и размери са за n57, а не по спецификация на БМВ за здравина/износване на материала. Знам че лагерите за 50д са изработени от различни материали и са много по износ устойчиви от тези на 30d, 40d и това да са еднакви е абсурдно. Въпроса е щом не правят разлика в материалите за 30д и 50д, дали износоустойчивоста на kolbenschimdt лагерите отговаря на OEM за 30д? Колко по-скъпи са ОЕМ, че да се рискува с такива лагери?


Основните лагерите на F10/F11 550d са само за мотора N57X. Нямат нищо общо по номера с лагерите за останалите мотори.
M550dX Crankshaft with bearing shells.pdf


Ето на кои мотори основните лагерите са еднакви, примерно по номер /11218471809/ на един от основните лагери:

5' F11, 520d, Touring, N47N, EUR, (MX11) : Crankshaft with bearing shells
5' F11, 520d, Touring, N47N, EUR, (MX12) : Crankshaft with bearing shells
5' F11, 525d, Touring, N57, EUR, (MX31) : Crankshaft with bearing shells
5' F11, 525d, Touring, N57, EUR, (MX32) : Crankshaft with bearing shells
5' F11, 525d, Touring, N47S1, EUR, (XB31) : Crankshaft with bearing shells
5' F11, 525d, Touring, N47S1, EUR, (XB32) : Crankshaft with bearing shells
5' F11, 525dX, Touring, N47S1, EUR, (XB91) : Crankshaft with bearing shells
5' F11, 530d, Touring, N57, EUR, (MX51) : Crankshaft with bearing shells
5' F11, 530d, Touring, N57, EUR, (MX52) : Crankshaft with bearing shells
5' F11, 530d, Touring, N57N, EUR, (XB51) : Crankshaft with bearing shells
5' F11, 530d, Touring, N57N, EUR, (XB52) : Crankshaft with bearing shells
5' F11, 530dX, Touring, N57N, EUR, (MW91) : Crankshaft with bearing shells
5' F11, 535d, Touring, N57S, EUR, (MX71) : Crankshaft with bearing shells
5' F11, 535d, Touring, N57S, EUR, (MX72) : Crankshaft with bearing shells
5' F11, 535d, Touring, N57Z, EUR, (XB71) : Crankshaft with bearing shells
5' F11, 535d, Touring, N57Z, EUR, (XB72) : Crankshaft with bearing shells
5' F11, 535dX, Touring, N57Z, EUR, (XB11) : Crankshaft with bearing shells

На изброените мотори в момента са 3-та генерация основните лагери /говоря за ОЕМ/.
Март 2013 спират първия вариант, след това Март 2018 спират втория вариант. В момента се предлага само третия възможен.
Не знам каква е разликата в материала на различните производители на лагери. Аз заложих на ОЕМ лагери, да по-скъпи са..... След няколко дни ще мога да видя точно каква е цената им, че документите за втората част от частите са в сервиза.

Друга тема е, защо реших да ги сменям без да има нужда от това. Преди да отворим мотора за вериги се виждаше силикон по картера и капака на ангренажните вериги. Ясно беше, че нещо е правено преди....
Накупих всички известни части предварително и свалихме мотора. Мотора няма номер /така е записано и в документите за регистрация/, което съвпадна с мнението на момчетата в сервиза. Явно е сменян в Швейцария в представителство на BMW.
Всичко вътре е като ново.
Биелните лагери нямат никакви следи от износване. От основните лагери само на първи и шести цилиндър, там където напъва демпферната шайба и ангренажната верига се вижда, че лагера е работил /няма износване/.
Вериги, обтегачи, плъзгачи, зъбчатки бяха в перфектно състояние също.

В крайна сметка направих една пълна ревизия на мотора при която сменихме:
- комплект ангренажни вериги, зъбчатки, обтегачи, плъзгачи, дюза и нови болтове към тях
- маслена помпа к-т
- пръскалки на буталата с нови болтове
- биелни лагери с нови болтове
- основни лагери с нови болтове
- семеринги по предния диференциал
- смяна на хидравличното масло на хидравличната система /dynamic drive/
- всички семеринги, уплътнения и болтове във вътрешната част на мотора където е разглобявано са поменени с нови
- разни болтове отвън по мотора, маркуч за вакуум около турбините и други дребни неща

Всичко са ОЕМ части без изключение, цена около 5к до момента с маслото и филтрите за мотора. Труда е отделно, колко точно, още не знам :shock: Днес или утре трябва да му се чуе гласа :lol:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 465
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: N57 - Смяна на биелни и основни лагери

Мнение от grkv » 12 Мар 2021, 7:06

На колко км е колата и колко км плануваш да я караш?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 1.05.2017
Местоположение: Варна
Детайли за колата: '12 BMW F11 535d xDrive

Re: N57 - Смяна на биелни и основни лагери

Мнение от msch » 12 Мар 2021, 7:29

grkv написа:На колко км е колата и колко км плануваш да я караш?


Колата е на 220000км. Планове не обичам да правя. Вероятно ще я карам още 2-3години. Така и така съм налял вече към 10-12К лв. за обслужвания и текущи ремонти /2г и около 30000 км/

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 6.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: С TOYO
Мечтае да кара: F11 ///М

Re: N57 - Смяна на биелни и основни лагери

Мнение от vankata 1296 » 18 Мар 2021, 17:26

Колега, “msch” колко плати за труд? Предстои ми същата смяна и се чудя дали 2000лв. за труд е нормална цена за извършеното!?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 14.03.2008
Местоположение: София
Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
Мечтае да кара: По пистите :)

Re: N57 - Смяна на биелни и основни лагери

Мнение от nthnl » 18 Мар 2021, 17:39

Аз наскоро смених биелни лагери на моята кола. Излезе ми 3200лв - части и труд. Лагерите бяха 1200лв (само биелни без основни), труда беше около 600лв без ддс, датчик за масло 300лв, гарнитури на картера 50лв., 400лв за масло и филтъра. Това за v8 мотор. При мен се наложи това поради факта че ми се спукаха маркучите от мотора към масленият радиатор в движение но на таблото не изписа нищо...

Уточнения:
1. При мен мотора не го сваляха, вместо това го подвигнаха и махнаха моста отдолу. Затова и труда е по-малко.
2. Всички вложени части са ОЕМ.


Поздрави,
Михаил Великов

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 1.05.2017
Местоположение: Варна
Детайли за колата: '12 BMW F11 535d xDrive

Re: N57 - Смяна на биелни и основни лагери

Мнение от msch » 19 Мар 2021, 18:02

vankata 1296 написа:Колега, “msch” колко плати за труд? Предстои ми същата смяна и се чудя дали 2000лв. за труд е нормална цена за извършеното!?


Здравей, понеже колата ми я правиха в сервиз при познати хора и това което платих, не е реалната цена. Около 1000лв. ми беше труда.
Сменяха също семеринга на преден диференциал, всички гарнитури на топлообменниците и други дребни неща, които сега вероятно пропускам.
Може би 1500-2000лв. е реалистична цена, но все пак зависи в кой град се прави и това дали сервиза е голям и "намазан" или не ;) .

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 6.02.2014
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: F11 530d LCI

Re: N57 - Смяна на биелни и основни лагери

Мнение от kristiancho » 22 Апр 2021, 22:01

vankata 1296 написа:Колега, “msch” колко плати за труд? Предстои ми същата смяна и се чудя дали 2000лв. за труд е нормална цена за извършеното!?

Здравей
Направи ли обслужването? Аз също скоро вкарвам моята за същото.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: back to diesel(Ld)

Re: N57 - Смяна на биелни и основни лагери

Мнение от motor » 12 Май 2021, 21:04

колеги сменяте ли лагерите навреме?
да внесем малко смут във форума, клипа е от вчера.
https://www.youtube.com/watch?v=TmxZniEqm18
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)

ПредишнаСледваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook