Премигващ стоп на вратата на багажника на BMW F11 - Решен!

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 29.12.2020
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW F11 530D
Мечтае да кара: Самолет
Детайли за колата: BMW F11 530D, M packet, Black Edition

Премигващ стоп на вратата на багажника на BMW F11 - Решен!

Мнение от Vovo1 » 03 Яну 2021, 18:57

Здравейте, колеги.

Опитах се да намеря подобна тема във форума, но тъй като не успях пиша за малко помощ. От известно време притежавам BMW 530D F11. Днес забелязах, че двете LED ленти в задния ляв габарит в частта, която се намира върху вратата на багажника премигват и даже след като поработи известно време напълно угасват. След почукване на стопа отново светват за малко. Всички други светлини в стопа светят, мъгла, заден ход, работят си нормално. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем, има ли решение или да поръчвам нов стоп?

Благодаря предварително!
Последна промяна Vovo1 на 09 Яну 2021, 18:06, променена общо 1 път
:lalala:

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 31.03.2020

Re: Премигващ стоп на вратата на багажника на BMW F11

Мнение от silk1 » 03 Яну 2021, 23:08

Не обичам да спекулирам след като никога не съм работил по Ф11, но първите БМВ модели с такива светлини не са много надежни. Много вероятно е да имаш студена спойка. Преди да купиш нови стопове отвори капачката отвътре, развий гайките, откачи кабелите, а след това потърси дали има малка платка на която има няколко елемента. Ако има може и да презапоиш тези елементи, които са до алуминиев охладител(там където се нагряват повече).

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 29.12.2020
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW F11 530D
Мечтае да кара: Самолет
Детайли за колата: BMW F11 530D, M packet, Black Edition

Re: Премигващ стоп на вратата на багажника на BMW F11 - Реше

Мнение от Vovo1 » 09 Яну 2021, 19:39

Здравейте, смятам, че би могло да бъде полезно д обясня как се решава проблема.

Това, което ви трябва е фина шкурка, контактен спрей, поялник и основни умения по запояване.
След като свалих стопа и добре го огледах се оказа, че така наречените диодни ленти, всъщност не са диодни ленти а два световода, които се засветяват всеки от двойка SMD яркостни диоди запоени на платка, или общо 4 диода за целия стоп. Ако ви прекъсва само една от двете ленти, а не двете както в моя случай, тогава проблема ви е по сериозен, защото прекъсването е някъде по самата платка, а до нея няма достъп защото тя е монтирана преди монтажа на стъклото на стопа. Естествено може да се опитате да го отворите, но не знам колко успешно би било това и колко добре бихте се справили с повторната му херметизация. Ако прекъсват и двете целта ви е този куплунг:
IMG_20210109_135300.jpg

Противно на очакванията ми за платки работещи в стресови условия, вибрации, влага, прах, горещина, студ, които би трябвало да бъдат повърхностно лакирани след спойката с цел да бъдат предпазени доколкото е възможно от въпросните условия, явно производителя VALEO не е счел за необходимо да го направи. Това улеснява презапояването на двата пина, които захранват платката. Резултата изглежда горе-долу така:
IMG_20210109_140817.jpg

Следващото действие е да извадите двата пина от мъжкия куплунг да ги почистите със фината шкурка и напръскайте с контактния спрей. Внимавайте да не ги обърнете при поставянето на куплунга или ги вадете един по един. Плюса и минуса тук имат значение.
IMG_20210109_135546.jpg

След като съберете всичко резултата би трябвало да бъде светещ стоп.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
:lalala:

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook