F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полуоски

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 20.01.2017
Пол: Мъж
Кара: F07, 258 k.с. Bang & Olufsen
Мечтае да кара: Към следващия концерт на AC/DC

F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полуоски

Мнение от bereta » 04 Окт 2020, 20:29

Имам следните две питания: Може ли да се смени маслото на раздатка (няма пробка за източване, колата е 2012 г.) без да се сваля или трябва да се завърти за да изтече. И необходимо ли е след процедурата задължително да се закачи на компютър и да се направи адаптация и други настройки. И второто: Някой слагал ли е алтернативни полуоски и какви, и има ли наблюдения дали изкарват поне 70-80000 км. или е само загуба на пари. Аз имам горчив опит с неоригинални маншони. Би било много полезно да има систематизирана тема, за кои части и консумативи можем да използваме алтернативни производители и за кои единствено и само оригинални на БМВ.
Ride on

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу

Мнение от kraska » 05 Окт 2020, 8:29

Има отговори на въпросите ти във форума като цяло, но не винаги са еднозначни. Ще ти кажа от моя опит т.к. минах през тези неща. Първо за полуоските..... по спомен оригиналната полуоска е около 2000+ лв без отстъпки... двете общо около 4 хилки ще дойдат. Алтернативите ти са Spidan или Lobro на доста по-разумни цени като 300-400лв едната. Производителя е същия както на оригиналните и също са рециклирани както и оригинилните (GKN). Разбира се оригиналната може и да кара повече. Но финансово сам прецени колко си заслужава. Аз взех алтернативата и съм доволен , но съм изминал около 10-12 хил. км само. Но доста хора има със сменени неоригинални полуоски на повече километри и нямат грижи с тях (рових доста докато реша как да действам). Това което не михареса е и се наложи отново да ги сваляме ,че маншоните им външните бяха обикновени евтини и се напукаха видимо след една година. Смених ги с термопласт на Spidan за по 30лв бройката (на БМВ ориг. е 120лв единия грубо ) И засега нямам грижи. Та съвета ми е ако слагаш алтернативи виж с какви маншони е и ги смени превантивно с качествени, за да не се налага пак да ги сваляш , което е доста противна работа по отношение на демонтажа им. Тогава е добре да смениш и маслото на предния диф със семерингите му. По отношение на раздатката, много хора вкл. източват маслото с помпичка и тънък маркуч. Така, че може да не се сваля... Не че е голяма философия да се свали и източи. За ресет-а след това не знам , от ръководството на бмв не пише нищо такова, за разлика от Е90 което имах и бе написано да се прави. Някои казват ,че се прави , но аз така и не намерих процедура в ISTA-d .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 778
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу

Мнение от ekalchev » 05 Окт 2020, 8:55

kraska написа:Производителя е същия както на оригиналните и също са рециклирани както и оригинилните (GKN). Разбира се оригиналната може и да кара повече.

Не разбрах, SPIDAN са рециклирани GKN? Или Spidan и GKN са един и същ производител?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу

Мнение от kraska » 05 Окт 2020, 9:23

Spidan и Lobro са търговски марки на GKN и произвеждат едно и също. ( като акумулатори Bosch и Varta ). На всички полуоски има щампа GKN , дори на оригиналната такава наред с щампа BMW. BMW не произвежда полуоски. Те са на GKN и "новите", които могат да се вземат от БМВ ( за 4350лв :) ) са също рециклирани, както и тези в търговската мрежа като Spidan и Lobro.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 20.01.2017
Пол: Мъж
Кара: F07, 258 k.с. Bang & Olufsen
Мечтае да кара: Към следващия концерт на AC/DC

Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу

Мнение от bereta » 06 Окт 2020, 11:02

Благодаря на колегата Kraska за подробния и
изчерпателен отговор. Преди да си задам въпроса бях изчел всичко което намерих
във форума, но все пак F07 не е масов модел и няма много инфо. А и имам
конкретен проблем за който търсех решение. При леко подаване на газ в интервала
от 20 до 65 км/ч се чуваше едно тракане/трополене, дори като „пришляпване“ и от
изчетеното във форума се насочих към смяна масло на раздатката или карета/полуоски,
Оказа се, че може да се изсмуче старото масло (имаше достъп) без да се налага
разглобяване и обръщане надолу на раздатката. Източиха малко над 600 мл. доста черно
и гъсто (колата е на почти 290 х.км. и никога не беше сменявано) и доляха 700
мл. оригинално на БМВ. Последва ресет и адаптация (нещо за което също не бях
сигурен дали се прави) на раздатката. Използвах случая да ми сменят и маслото
на задния диференциал, на предния го сменяха при смяната на веригата на 260
х.км. Не успях много да я покарам днес, но май шума от тракане/трополене е
изчезнал, надявам се да е решен проблема. Е остава ми да сменя и гумите, защото
са тотално износени (бях ги оставил зимните, защото мислех, че няма много да се
пътува лятото), а те също са сочени като причина за такива проблеми, поради разлика в
диаметрите. По информация от магазините и сервизите с които говорих,
потвърждавам и написаното от колегата за полуоските.
Ride on

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу

Мнение от kraska » 06 Окт 2020, 12:24

Точно така, щом си екс -драйв задължително гумите да са с еднакъв диаметър , с най-много разлика 5мм (макар дават до 10мм макс за преден/заден мост).
Ако каретата ти не щракат при тръгване от място с докрай навит волан (ляво или дясно) значи са ок. Особени лесно се хващат на мокро. Или отиди на голям паркинг и почни с газ и напълно завит волат да правиш кръгчета. Ако не щракат , не се занимавай с полуоските, които е доста вероятно да са сменени в предвид километрите. Ако щракнат леко и за кратко или не винаги..... не е проблем.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу

Мнение от Kurtov » 06 Окт 2020, 14:24

Въобще недей да даваш много газ с напълно навит волан, за да не ги счупиш, докато ги провериш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 20.01.2017
Пол: Мъж
Кара: F07, 258 k.с. Bang & Olufsen
Мечтае да кара: Към следващия концерт на AC/DC

Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу

Мнение от bereta » 06 Окт 2020, 15:34

За полуоските и начина на проверка съм наясно, наистина с пълна газ е опасно, дори когато на кръстовище искам да се изнеса бързо и инстинктивно подам много газ, усещането е за претоварване. На сняг и лед миналата зима понякога се усещаха, че са тръгнали, но се надявам да имат още доста живот. И са си оригиналните, само маншони на външните карета са сменяни. Колата се кара доста лежерно, тип “кораб” на дълъг път.
Ride on

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 778
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу

Мнение от ekalchev » 06 Окт 2020, 16:23

Какво се чупи в тези полуоски, че не може да даваш газ като си завил волана, ебаси кирливите части, щом не могат да изпълняват елементарната си функция.

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 465
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу

Мнение от grkv » 06 Окт 2020, 16:26

Могат, ама не вечно... не случайно доста хора избягваме Х драйв като чумата :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу

Мнение от Kurtov » 06 Окт 2020, 17:08

Всъщност това е "проблем" на всички други коли по света с предно предаване.
Друг въпрос е, кога на човек ще му се наложи с напълно навит волан да смачка газта :lol: .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полуоски

Мнение от MMG » 06 Окт 2020, 18:16

Като стана дума за гумите, моите летни са спорт пакет и са различни по размер: 245/45/19 и 275/40/19. Не наблюдавам проблеми с раздатката (чукам на дърво). Трябва да запиша един час в Дару, за й сменят маслото.

Обаче предните гуми са износени по периферията, външно и вътрешно на гумата. Някъде четох, че е заради Х-драйва изяжда предните гуми по периферията...
Като ходих да правя реглаж, мислих, че ги е изяла заради липса на сходимост, но се оказа, че отпред е в норми, а отзад стои разкрачена. След реглажа всичко е в норми.


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 778
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу

Мнение от ekalchev » 06 Окт 2020, 18:19

245/45/19 и 275/40/19 има един и същи диаметър

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 20.01.2017
Пол: Мъж
Кара: F07, 258 k.с. Bang & Olufsen
Мечтае да кара: Към следващия концерт на AC/DC

Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу

Мнение от bereta » 06 Окт 2020, 20:32

ekalchev написа:Какво се чупи в тези полуоски, че не може да даваш газ като си завил волана, ебаси кирливите части, щом не могат да изпълняват елементарната си функция.

Ами не знам дали се “чупи нещо”, но на няколко пъти задницата на колата ми се мести все едно някой великан я е вдигнал и подхвърлил (може и да е субективно усещане). И това е при неумишлено (инстинктивно) рязко подаване на газ при навит волан за 90* завой.
Ride on

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 778
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу

Мнение от ekalchev » 06 Окт 2020, 21:12

Много живописно описание на дрифт :)

Следваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook