BMW F11 530d xDrive air/fuel ratio проблем

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 21.04.2016
Пол: Мъж

BMW F11 530d xDrive air/fuel ratio проблем

Мнение от byanew » 30 Апр 2020, 21:41

Здравейте колеги,

Моля за помощ, защото от много месеци не мога да оправя един проблем.На няколко дни веднъж ми набива тези грешки ( прикачвам снимка ) когато ми набие тези грешки ми показва, че в ДПФ филтъра нямам налягане ( съответно и датчика на дпф не си влиза в нормите вече ) също така ми показва че ламбда сондата в overrun mode (доколкото разбрах когато дадеш газ и отпуснеш педала на газта времето от отпускането на педала и вървеното на колата по инерция се нарича overrun) отчита повече въздух отколкото трябва, също така на живи данни Air mass ми е 55-60 kg/h а Air mass nominal ми е 35-40 kg/h съответно поради някаква причина ми пуска повече въздух отколкото трябва. След 1-2 дни се оправя , в дпф ми показва че имам налягане ( вече не са отрицателни стойностите ) датчика си влиза в норми , ламбда сондата си работи както трябва , “Air mass” пак ми показва същото .. и така до след още няколко дни когато пак ми ги набива тези грешки и пак всичко се прецаква ( има случаи в които 1-2 седмици всичко е окей и после пак покаже грешките) Сменил съм : 2та датчика за налягане при ДПФ, ЕГР клапан + охладител, ламбда сонда. Преди да сменя ЕГР-а ми показваше грешките на 1-2 дни след като го смених 2 седмици нямах никакъв проблем и на 3тата седмица ми ги показа пак. Също така когато работи колата се чува нещо като боботене ( не знам как да го обясня) направих ( smooth running control ) тест според мен дюзите са си окей и проблема не е че има нещо с горивната система(да пуска по - малко гориво отколкото трябва ) , остана ми да мисля дали не е нещо с въздуха. Вчера свалих MAP ( сензора за налягане в колектора) беше доста мръсен изчистих го горе долу колата на следващия ден почна да работи доста по тихо това боботенето не беше толкова осезнаемо вече , но след 2 дни пак ми показа тези грешки. Направих тест на замърсяване на колектора пишеше че всичко е окей но ми направи впечатление че вихровите клапи не се отварят и затварят напълно (пише че трябва да са на 95% те са на 88% и пише че трябва да са на 0% те са на 3-4-5% възможно ли е ако вихровите клапи не се затварят напълно да минава повече въздух и оттам да ми го отчина на ламбда сондата и след това на дпф-а) Моля ви дайте ми някакви насоки къде да търся проблема да изчистя по - хубаво MAP сензора ли , да изчистя и дебитомера или да го сменя ли и има ли някъде тест в ИСТА за дебитомера да го проверя. Всеки съвет ще ми е от полза защото гледах и в Германия и в други страни има хора със същия проблем но така и никой не можа да открие какъв е.

Благодаря и се извинявам за дългата тема.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook