Проблем с въздушно окачване

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 11.11.2010
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 525D Turing
Мечтае да кара: 530xd Turing

Проблем с въздушно окачване

Мнение от shumito » 06 Апр 2020, 16:56

Здравейте,колата е F11 комби 2011г. Проблемът е следният, колата пада изцяло до долу понякога и известно време не иска да се вдигне въобще,после внезапно се вдига и всичко е ок. Възглавниците са нови,не изпуска въздух от никъде,може да стои и седмица на място не пада и с мм. Когато започне да вдига като е спаднала се вдига бързо за около 5-6 сек. Въпросът ми е къде може да е проблема? Благодаря и поздрави

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 17.06.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW G32 LCI "22
Детайли за колата: BMW G32 LCI "22

Re: Проблем с въздушно окачване

Мнение от Tsapo » 18 Апр 2020, 7:47

Щом са нови възглавниците, остава виновник да е компресора.
Ако имаш ISTA пусни един тест на компресора и виж дали ще го премине.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 11.11.2010
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 525D Turing
Мечтае да кара: 530xd Turing

Re: Проблем с въздушно окачване

Мнение от shumito » 24 Апр 2020, 14:14

Проблема е решен. Оказа се магнитния клапан,който регулира въздуха от компресора(по-малкото зло). Поздрави.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 20.02.2020
Кара: F11 525

Re: Проблем с въздушно окачване

Мнение от Tocka » 08 Авг 2020, 16:55

Здравейте, днес на морето на моето ф11 му "падна" задницата и от двете страни, прибирането беше кушмарно всеедно се возиш на автобус Чавдар на задната седалка. В понеделник ще се чете грешката - cornering ability restricted. Това е грешката която ми изписва на таблото и ми показва че колата не е в нормално положение. Въпросът ми е това според Вас какво е - възглавници или компресор и двете страни паднаха едновременно.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 20.02.2020
Кара: F11 525

Re: Проблем с въздушно окачване

Мнение от Tocka » 10 Авг 2020, 20:50

За сведение, днес прочетоха грешката и тестваха системата, оказа се , че едната възглавница е напукана и изтърва. От там компресора се претоварил и е изгоряла един предпазител. След смяна на предпазителя компресора вдигна колата. Сега чакам доставка на възглавница.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 20.02.2020
Кара: F11 525

Re: Проблем с въздушно окачване

Мнение от Tocka » 16 Авг 2020, 21:18

И така възглавницата дойде, смених я минах 500км и пак колата е долу. Утре ще я връщам в сервиза. Интересно е че дава грешка за отворен багажник. Някой някакъв съвет... ?

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 20.02.2020
Кара: F11 525

Re: Проблем с въздушно окачване

Мнение от Tocka » 24 Дек 2020, 18:24

Забравих да е похваля, след множество мъки цял август и септември смених сервиза и се оказа някакви реле което управлява компресора .... До сега от както съм го сменил съм минал 6000км., Без ядове колата си стои вдигната и вози идеално , а и да въздушното окачване беше калибрирано няколко пъти в сервиза.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 17.08.2020

Re: Проблем с въздушно окачване

Мнение от goodshit » 12 Фев 2021, 12:47

Здравейте, възраждам темата, тъй като моята ми беше отхвърлена и се налага да питам за съвет тук.
Проблемът е като на колегата, Ф11, кляка отзад в дясно, когато си пожелае, точно днес разликата е 1-2см от задната лява част на купето...друг път няма разлика по цяла седмица като не се кара.

До момента не съм пипал нищо по окачването откакто я взех, а и за първи път карам кола на въздух и затова моля за съвет при кой сервиз да отида, където се знае, че ще свършат работата като хората и също какви са етапите на проверка?
Предполагам се почва от диагностика и оттам както излезе, или този проблем точно си има специфично решение?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Проблем с въздушно окачване

Мнение от MMG » 20 Мар 2021, 12:43

Здравейте,

За да не отварям нова тема, ще използвам тази.

Не бях карал колата, от доста време седеше в гаража, но май е така отдавна и не бях обърнал внимание.
Задницата стои доста ниска (и от двете стани е еднакно ниска), докато се усетя си карах така. Дори сега съм с колата из страната, единствено се усеща много твърда возията при преминаване по неравности. Като стабилност не съм усетил никаква промяна.

При диагностика с bimmerlink, излизат две грешки:

- Integrated Chassis Management
1 error
48006F: HEIGHT LEVEL HL MEASUREMENT VOLTAGE LESS THAN U MIN

- Electronic Ride-Height Control
1 error
023800: ENERGY SAVING MODE ACTIVE

Какво направих:

1) Проверих двата предпазителя, отговарящи за въздушното окачване - здрави са.

2) Повдигнах колата на крик, за да провокирам компресора, като дам на контант, но не го чувам изобщо.

3) Намерих релето на компресора и го извадих, и вкарах повторно. Незнам как да го тествам, тук няма откъде да взема друго. Всъщност има ли начин да се тества?


Ще съм благодарен, ако някой има опит с тези грешки и даде съвет откъде да започна.
Четох за възможни проблеми с клапана, самоят компресор и релето. Но все пак тези грешки трябва да говорят за нещо конкретно, надявам се.
Не чувам компресора, незнам трябва ли да се чува и кога помпи възглавниците.


Изображение


EDIT: релето го тествах и работи!
Ето тоя dude (май е нашенец) показва как се тестват релета, ако на някой му е интересно.

https://youtu.be/s9VlmiDTv2o

Та, другите въпроси остават.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 20.02.2020
Кара: F11 525

Re: Проблем с въздушно окачване

Мнение от Tocka » 20 Мар 2021, 13:16

[quote="MMG"]Здравейте,

За да не отварям нова тема, ще използвам тази.

Не бях карал колата, от доста време седеше в гаража, но май е така отдавна и не бях обърнал внимание.
Задницата стои доста ниска (и от двете стани е еднакно ниска), докато се усетя си карах така. Дори сега съм с колата из страната, единствено се усеща много твърда возията при преминаване по неравности. Като стабилност не съм усетил никаква промяна.

При диагностика с bimmerlink, излизат две грешки:

- Integrated Chassis Management
1 error
48006F: HEIGHT LEVEL HL MEASUREMENT VOLTAGE LESS THAN U MIN

- Electronic Ride-Height Control
1 error
023800: ENERGY SAVING MODE ACTIVE

Какво направих:

1) Проверих двата предпазителя, отговарящи за въздушното окачване - здрави са.

2) Повдигнах колата на крик, за да провокирам компресора, като дам на контант, но не го чувам изобщо.

3) Намерих релето на компресора и го извадих, и вкарах повторно. Незнам как да го тествам, тук няма откъде да взема друго. Всъщност има ли начин да се тества?


Ще съм благодарен, ако някой има опит с тези грешки и даде съвет откъде да започна.
Четох за възможни проблеми с клапана, самоят компресор и релето. Но все пак тези грешки трябва да говорят за нещо конкретно, надявам се.
Не чувам компресора, незнам трябва ли да се чува и кога помпи възглавниците.


Изображение


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote

Пробвай със смяна на релето, при мен проработи. Но така или иначе се указа, че имам и проблем с клапанното тяло на компресора. Кофти е че се продава с целия компресор. Със зор го намерих втора ръка тъй като компресора ми работи и не ми се сменя целия компресор . Ако релето не помогне вероятно или въпросните клапани не работят или самия компресор е заминал щом пада и от двете страни. Има вероятност и двете възглавници да да заминали но тогава мисля, че трябва да чуваш компресора да сработва поне за малко. Аз бая зор видях тъй като не исках да сменям неща които работят.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Проблем с въздушно окачване

Мнение от MMG » 20 Мар 2021, 20:17

В допълнение: къде се намира EHC модула (electronic height control), за да видя дали няма някакви видими следи по него, от корозия например.

Пробвах да го потърся в TIS, но намерих резулат само за Е61 в руската версия. Оригинанлния го затвориха от БМВ :ranting:
7E71D076-2B8C-414D-81C7-1B6F82E25837.jpeg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 1.05.2017
Местоположение: Варна
Детайли за колата: '12 BMW F11 535d xDrive

Re: Проблем с въздушно окачване

Мнение от msch » 21 Мар 2021, 8:31

MMG написа:В допълнение: къде се намира EHC модула (electronic height control), за да видя дали няма някакви видими следи по него, от корозия например.

Пробвах да го потърся в TIS, но намерих резулат само за Е61 в руската версия. Оригинанлния го затвориха от БМВ :ranting:
7E71D076-2B8C-414D-81C7-1B6F82E25837.jpeg



Здравей, оригинала на TIS си работи.
Предполагам, питаш за F07 -> https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11- ... s/BXDoiypG

Прикачил съм го като файл, ако не можеш да го отвориш от линка.
37 14 525 Removing and installing or replacing control unit for air supply system.pdf
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Проблем с въздушно окачване

Мнение от MMG » 21 Мар 2021, 11:02

msch написа:
MMG написа:В допълнение: къде се намира EHC модула (electronic height control), за да видя дали няма някакви видими следи по него, от корозия например.

Пробвах да го потърся в TIS, но намерих резулат само за Е61 в руската версия. Оригинанлния го затвориха от БМВ :ranting:
7E71D076-2B8C-414D-81C7-1B6F82E25837.jpeg



Здравей, оригинала на TIS си работи.
Предполагам, питаш за F07 -> https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11- ... s/BXDoiypG

Прикачил съм го като файл, ако не можеш да го отвориш от линка.
37 14 525 Removing and installing or replacing control unit for air supply system.pdf
Много благодаря, помогна ми да го открия с PDF-a! (А сайтът продължава да ми го показва като затворен, мога да пусна принт скрийн. Да не би да трябва да се регистрирам?)
Модулът се крие в багажника, вдясно под таблото с бушоните, като за целта трябва да се демонтира малкото странично отделение за вещи.

Изображение

Въпросът е, че не виждам нищо нередно с него - сух и без следи от каквато и да е влага или корозия.

Изображение

Продължавам да не чувам компресора да тръгва, може да си “мисли”, че това е нормалното ниво и да няма нужда да донапомва, само разсъждавам.
Почуках по разпределителния и другия клапани на компресора за всеки случай, но нищо не се променя. За протокола: компресорът, както и при F11 се намира под задната броня и се достига лесно, чрез демонтиране на една малка кора и една предпазна кутия, в която стои.

Изображение

P.S. Дразня се на bimmerlink/bimmercode защото нямат опция за сервизни тестове, например да инициализам компресора или да настроя височината.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Последна промяна MMG на 21 Мар 2021, 15:56, променена общо 2 пъти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Проблем с въздушно окачване

Мнение от MMG » 21 Мар 2021, 11:07

Това е височината в момента, нали не си въобразявам, че е клекнала отзад?

Изображение


Sent from my iPhone using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 20.02.2020
Кара: F11 525

Re: Проблем с въздушно окачване

Мнение от Tocka » 21 Мар 2021, 11:23

MMG написа:Това е височината в момента, нали не си въобразявам, че е клекнала отзад?

Изображение


Sent from my iPhone using Tapatalk


Не, колата е клекнала според мен.

Следваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook