Отново за двутактовото масло в нафтата
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: Отново за двутактовото масло в нафтата
Това слагам. Немците го го препоръчват на 2ро място след монзол, който не намерих откъде да си взимам. Като за пропушването - не е от маслото. Не изпушва с масло. Обаче при мен например пускаше пушек на студен старт в началото като запали. Слагам по-малко, но не съм се отказал.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Отново за двутактовото масло в нафтата
xexoral написа:
Това слагам. Немците го го препоръчват на 2ро място след монзол, който не намерих откъде да си взимам. Като за пропушването - не е от маслото. Не изпушва с масло. Обаче при мен например пускаше пушек на студен старт в началото като запали. Слагам по-малко, но не съм се отказал.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Благодаря!
Какво количество слагаш ?
Аз слагах по 1:200
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: Отново за двутактовото масло в нафтата
И аз слагах 1:200, но според някои хора е много, намалих го на 1:100. Пушенето на студено почти изчезна (без масло изобщо не пушеше де). Сега лятото го няма това, защото е топло. При мен пушеше докато качи 19-20 градуса на маслото. Явно маслото не изгаря добре на студен...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Отново за двутактовото масло в нафтата
xexoral написа:И аз слагах 1:200, но според някои хора е много, намалих го на 1:100. Пушенето на студено почти изчезна (без масло изобщо не пушеше де). Сега лятото го няма това, защото е топло. При мен пушеше докато качи 19-20 градуса на маслото. Явно маслото не изгаря добре на студен...
Sent from my iPhone using Tapatalk
1:100 е повече.
Както и да е, някой да препоръча друго бездимно 2т масло на добра цена ?
Всъщност това пише, че е безпепелно - https://motex.bg/masla/drugi-76/prista-2t-mix-1l
Спесификации:
- API TC
- JASO FC
Карал съм с него, но не помня, дали се събираха сажди по генерацията от него.
Ще го пробвам отново след седмица и ще пиша.
Цената е супер, по бензиностанциите е по 7-9 лв.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Отново за двутактовото масло в нафтата
Ако слагата 1:200 по-добре изобщо не слагайте. И с масло за 5 лева също няма смисъл
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: Отново за двутактовото масло в нафтата
Колко трябва и какво?FaceOff написа:Ако слагата 1:200 по-добре изобщо не слагайте. И с масло за 5 лева също няма смисъл
Sent from my iPhone using Tapatalk
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Отново за двутактовото масло в нафтата
Тези примерно -xexoral написа:Колко трябва и какво?FaceOff написа:Ако слагата 1:200 по-добре изобщо не слагайте. И с масло за 5 лева също няма смисъл
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://www.husqvarna.com/bg/chasti-pri ... 578037003/
https://www.husqvarna.com/bg/chasti-pri ... 578037002/
Или на stihl също, гледал съм и други полу/синтетични, но сега не се сещам. От 1:70 до 1:100 Ако е 1:70, или грубо литър на резервоар, то през зареждане.
Re: Отново за двутактовото масло в нафтата
Някой свалял ли е дюзите след слагане на двутактово масло ?
Не говоря след изгорени 1-2 литра, а например каране 20000 километра с 2т масло в дизела ?
Не говоря след изгорени 1-2 литра, а например каране 20000 километра с 2т масло в дизела ?
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Отново за двутактовото масло в нафтата
Въпросът ти ми се струва леко безсмислен.. Може би питаш дали някой с перфектни дюзи дали е сипвал 2т масло и след 20 хиляди още са му перфектни? Щото ако имаш проблеми с разпръсквачи, игли, клапани.. какво да очакваш от 2т масло? Да ги оправи ли? На Е39 М57Д25 с разпръсквачи за смяна, за 50 хиляди слагах редовно (горе-долу) и сега, след 70 хиляди още са на колата и мотора работи перфектно. Иначе след още 15 хиляди ще ти кажа как са ми дюзите на М57Н2, в момента перфектниKurtov написа:Някой свалял ли е дюзите след слагане на двутактово масло ?
Не говоря след изгорени 1-2 литра, а например каране 20000 километра с 2т масло в дизела ?
Re: Отново за двутактовото масло в нафтата
FaceOff написа:Въпросът ти ми се струва леко безсмислен.. Може би питаш дали някой с перфектни дюзи дали е сипвал 2т масло и след 20 хиляди още са му перфектни? Щото ако имаш проблеми с разпръсквачи, игли, клапани.. какво да очакваш от 2т масло? Да ги оправи ли? На Е39 М57Д25 с разпръсквачи за смяна, за 50 хиляди слагах редовно (горе-долу) и сега, след 70 хиляди още са на колата и мотора работи перфектно. Иначе след още 15 хиляди ще ти кажа как са ми дюзите на М57Н2, в момента перфектниKurtov написа:Някой свалял ли е дюзите след слагане на двутактово масло ?
Не говоря след изгорени 1-2 литра, а например каране 20000 километра с 2т масло в дизела ?
Точно това се опитвах да попитам .
А за е39-та ми стана много интересно.
Искаш да кажеш, че разпръсквачите са за смяна и си караш и нямаш проблеми ?
Аз също слагам 2т и след едни 20к ще докладвам как са дюзите живи и здрави!
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Отново за двутактовото масло в нафтата
А дпф-а как е?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- kluna_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 14.02.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 780
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: Отново за двутактовото масло в нафтата
Много интересно. Изглежда че Южна Африка има стандарт, който да гарантира че дизела има определени смазващи свойства за да предпазва горивната система. Интересно ми е дали в европа има такъв. Също така се говори за специални добавки с които да се увеличат смазващите свойства без да се налива двутактово масло. Някой знае ли такава добавка?
Аз с интерес следях дискусията и без да разбирам много от химия, но шестото ми чувство на инженер ми подсказваше, че не е добра идея да се наливат някакви субстанции в горивото, заради незнайния ефект върху другите елементи. Обяснението че смазващите свойства на дизела не идват от сярата също е много важно. Това заключение може би трябва да иде на първата страница.
- kluna_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 14.02.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Re: Отново за двутактовото масло в нафтата
ekalchev написа:
Много интересно. Изглежда че Южна Африка има стандарт, който да гарантира че дизела има определени смазващи свойства за да предпазва горивната система. Интересно ми е дали в европа има такъв. Също така се говори за специални добавки с които да се увеличат смазващите свойства без да се налива двутактово масло. Някой знае ли такава добавка?
Аз с интерес следях дискусията и без да разбирам много от химия, но шестото ми чувство на инженер ми подсказваше, че не е добра идея да се наливат някакви субстанции в горивото, заради незнайния ефект върху другите елементи. Обяснението че смазващите свойства на дизела не идват от сярата също е много важно. Това заключение може би трябва да иде на първата страница.
Има стандарт за нафтата в България (EN 590 стандарт). Друг е въпроса колко се спазва....
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 780
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: Отново за двутактовото масло в нафтата
Тоест, ако приемем, че ако караме с качествена нафта (каквато има в Германия) на нея би трябвало да са и сложили нужните добавки за да се осигури на дизела смазващите свойства, въпреки това че при процеса на премахването на сярата дизела е изгубил част от естествените си смазващи свойства. Тоест тая работа с двутактовото масло не е просто излишна ами и поврежда инжекторите. Сега някой ще каже ама тя нафтата в БГ не е качествена. Ми то по тази логика да си доливаме от всичко?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани