Поведение на ZF8

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Поведение на ZF8

Мнение от xexoral » 28 Юли 2019, 16:47

Има нещо което не разбирам в работата на кутията, ето пример: ф11 пълно до козирката с багаж и 5-ма възрастни(!) катери стръмен баир със 70 на 1200-1300 оборота. Предишната ми кола беше 330д ръчка и в такива ситуации въпреки, че си може и на високата предавка винаги съм свалял 1-2 надолу, за да и е "по-леко" на колата а и мисля, че е и по-икономично. Не е ли по-добре в гореописаната ситуация да е на 2000 оборота и по-ниска предавка? Защо автоматът "иска" да държи толкова ниски обороти дори като катери? Наистина ли е оптимално това? Не се ли натоварва моторът повече така? Грешал ли съм като съм свалял предавки на ръчката?

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Поведение на ZF8

Мнение от kraska » 28 Юли 2019, 16:57

Не си грешал, по принцип кутията сама преценя на коя предавка да е в зависимост от много фактори включително и наклона, но винаги ще гледа да е на възможно най-високата. Ако малко натиснеш газта и си на баир със сигурност ще свали предавка надолу и повече време ще държи над 2000 оборота. Моята така се държи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Re: Поведение на ZF8

Мнение от xexoral » 28 Юли 2019, 17:05

В случая става въпрос за каране на темпомат иначе да, ако поискам да ускоря ще свали, но пак интуитивно ми е странно малко. Още преди като съм се возил в е60 530д на приятел бях забелязвал колко ниско иска да държи оборотите и съм се чудел дали кутията не му е повредена
Играл съм си на 3ката да тествам с моментния разход и на по-ниската предавка и по-високи обороти показваше по-нисък разход. За стръмно изкачване става въпрос.

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: Поведение на ZF8

Мнение от bai_ILIA » 28 Юли 2019, 17:23

Сравняш две коли с огромна разлика във въртящия момент :mhihi:
"Чемодан, вокзал, Москва"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 783
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: Поведение на ZF8

Мнение от expl0de » 28 Юли 2019, 17:33

Нормално е това поведение, и моята 320д е по същия начин и при пълна кола карам на спорт, понеже не ми харесва как работи моторът.

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 3.04.2018
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: F10 535d xDrive

Re: Поведение на ZF8

Мнение от torpedo » 28 Юли 2019, 19:51

Колеги по темата и моята се държи по същия начин, борд компа винаги дава по нисък разход на по малки обороти и кутията винаги се стреми да сложи най високата скорост, особенно на ЕКО ДРАЙВ..с мап на xhp съм.. Да ви питам нещо, в задръстване на директ без газ, на комфорт, ми изписва първо разход 10, после стига до 15 винаги на права отсечка следвам колоната без газ, това не ми се струва реално.. как гори на 680 оборота без газ 15 ..?

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 26.04.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 520d M Pack
Мечтае да кара: M5
Детайли за колата: Черна 5-ца комби с черен комфортен салон, алуминиеви лайсни в интериора, дигитално табло, профи нави, harmann kardon, новия двигател 191 к.с, задно, автоматик, 06.2016 г. първа регистрация

Re: Поведение на ZF8

Мнение от slav_ivanovm3 » 28 Юли 2019, 21:32

Колега, разходът е много голям, защото се движиш бавно и ако си с 5 км/час това значи, че ще са ти нужни 20 часа за да изминеш 100 километра, 20 часа по 1 литър на час да гори на сеободна скорост пак прави 20/100 разход.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Re: Поведение на ZF8

Мнение от xexoral » 28 Юли 2019, 21:58

torpedo написа:Колеги по темата и моята се държи по същия начин, борд компа винаги дава по нисък разход на по малки обороти и кутията винаги се стреми да сложи най високата скорост, особенно на ЕКО ДРАЙВ..с мап на xhp съм.. Да ви питам нещо, в задръстване на директ без газ, на комфорт, ми изписва първо разход 10, после стига до 15 винаги на права отсечка следвам колоната без газ, това не ми се струва реално.. как гори на 680 оборота без газ 15 ..?

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
Ами движиш се много бавно и ако си примерно със 6 км/ч и гориш 0.8-0.9 литра на час, колкото май е нормално си е точно към 15 литра на 100 математиката.

Иначе въртящия момент е по-висок на тая кола, но пак ми се струва по-оптимално да се търси максималния въртящ момент с по-бедна смес, отколкото по-богата таква в ниските обороти. По-щадящо ми се струва за мотора, жалкото е, че на спорт поне при мен отива на другата крайност и пресолява манджата, много ми се иска да имаше някакво междинно положение на скоростната кутия между спорт и комфорт.

Иначе моментния разход и аз съм го забелязал, че е подвеждащ при смяна на предавка, винаги като качи по-горна предавка и слиза надолу и човек може да се заблуди, че става страшна икономия като качи предавка. Но ако се кара на темпомат на равно със 100 да речем на 8ма и се свали ръчно на седма след моментно покачване ма разбода после се връща на същото ниво.

Абе като цяло навсякъде се говори за тая икономия при ниските обороти как учат хората все да качват максимално висока предавка пък ако ще моторът да вибрира като полудял и на мен това ми се струва далеч от оптималното. Имам приятел с малолитражка дизел и ни вози 4ма мъже и си превключва на 1400 оборота и на 5-та със 60 изкачваме някакви стръмни наклони при зверски вибрации от страна ма мотора и тежък глъхнещ звук.
Веднъж подхванах темата и той каза, че така пести, защото по-ниски обороти, повече икономия.

Ясно е, че при 3литра дизел без значение с колко турбини е - нютоните са достатъчни да бута в ниските и няма да се мъчи като малолитражката, но пак ми се струва, че е по-добре да са една идея по-високи оборотите когато е под товар моторът.

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Поведение на ZF8

Мнение от b00st » 28 Юли 2019, 23:23

Един от симптомите на заминаващ торк конвертър е именно сваляне на по-ниска предавка при изкачване, така че бих се притеснил по-скоро ако започне да го прави автомата това :winky:
Не го мисли, ижинерите от ZF са си направили кутията прекрасно за пореден път.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Поведение на ZF8

Мнение от kraska » 28 Юли 2019, 23:53

b00st написа:Един от симптомите на заминаващ торк конвертър е именно сваляне на по-ниска предавка при изкачване, така че бих се притеснил по-скоро ако започне да го прави автомата това :winky:
Не го мисли, ижинерите от ZF са си направили кутията прекрасно за пореден път.

Това не е симптом!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Поведение на ZF8

Мнение от Taruno » 29 Юли 2019, 7:35

Няма такова нещо, не слушай горния колега. Има писано писано писано за тия торкове и пак се разнасят градски легенди

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Поведение на ZF8

Мнение от adovet » 29 Юли 2019, 8:17

Да попитам един малко страничен въпрос: един приятел му замина кутията на Е70 фейсово 8 степенна. Казаха му че не могло да се сложи от друга кола същата кутия защото нямало как да се оправят някакви кодове. Това вярно ли е :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Re: Поведение на ZF8

Мнение от xexoral » 29 Юли 2019, 8:27

Друго питане имам и аз във връзка с торк конвертора евентуално.
Аз рядко ползвам спирачка и обикновено пускам колата да си спира сама с двигателна спирачка и си реди скоростите надолу - първо, това вредно ли е?
Та, докато го правя това при сваляне от 2ра към първа например малко преди да смени докато е около 1000 оборота има като бучене и напрежение и нали като "разкачи" всичко утихва. Това нормално ли е? Заминаващ си торк конвертор? Дифове?

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Поведение на ZF8

Мнение от kraska » 29 Юли 2019, 8:31

adovet написа:Да попитам един малко страничен въпрос: един приятел му замина кутията на Е70 фейсово 8 степенна. Казаха му че не могло да се сложи от друга кола същата кутия защото нямало как да се оправят някакви кодове. Това вярно ли е :?:

Има сервизи ( и хора вкл. и в този форум) които успешно може да е свършат тази работа с кодирането.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Поведение на ZF8

Мнение от Dextuar » 29 Юли 2019, 8:32

adovet написа:Да попитам един малко страничен въпрос: един приятел му замина кутията на Е70 фейсово 8 степенна. Казаха му че не могло да се сложи от друга кола същата кутия защото нямало как да се оправят някакви кодове. Това вярно ли е :?:
Вярно е, за момента няма как да стане при 8 степенни в Е серия.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Следваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook