Поведение на ZF8
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Поведение на ZF8
Има нещо което не разбирам в работата на кутията, ето пример: ф11 пълно до козирката с багаж и 5-ма възрастни(!) катери стръмен баир със 70 на 1200-1300 оборота. Предишната ми кола беше 330д ръчка и в такива ситуации въпреки, че си може и на високата предавка винаги съм свалял 1-2 надолу, за да и е "по-леко" на колата а и мисля, че е и по-икономично. Не е ли по-добре в гореописаната ситуация да е на 2000 оборота и по-ниска предавка? Защо автоматът "иска" да държи толкова ниски обороти дори като катери? Наистина ли е оптимално това? Не се ли натоварва моторът повече така? Грешал ли съм като съм свалял предавки на ръчката?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Поведение на ZF8
Не си грешал, по принцип кутията сама преценя на коя предавка да е в зависимост от много фактори включително и наклона, но винаги ще гледа да е на възможно най-високата. Ако малко натиснеш газта и си на баир със сигурност ще свали предавка надолу и повече време ще държи над 2000 оборота. Моята така се държи.
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: Поведение на ZF8
В случая става въпрос за каране на темпомат иначе да, ако поискам да ускоря ще свали, но пак интуитивно ми е странно малко. Още преди като съм се возил в е60 530д на приятел бях забелязвал колко ниско иска да държи оборотите и съм се чудел дали кутията не му е повредена
Играл съм си на 3ката да тествам с моментния разход и на по-ниската предавка и по-високи обороти показваше по-нисък разход. За стръмно изкачване става въпрос.
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Играл съм си на 3ката да тествам с моментния разход и на по-ниската предавка и по-високи обороти показваше по-нисък разход. За стръмно изкачване става въпрос.
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
- bai_ILIA
- ентусиаст
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Поведение на ZF8
Сравняш две коли с огромна разлика във въртящия момент
"Чемодан, вокзал, Москва"
- expl0de
- младши ентусиаст
- Мнения: 783
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: Поведение на ZF8
Нормално е това поведение, и моята 320д е по същия начин и при пълна кола карам на спорт, понеже не ми харесва как работи моторът.
- torpedo
- Потребител
- Мнения: 18
- Регистриран на: 3.04.2018
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535d xDrive
Re: Поведение на ZF8
Колеги по темата и моята се държи по същия начин, борд компа винаги дава по нисък разход на по малки обороти и кутията винаги се стреми да сложи най високата скорост, особенно на ЕКО ДРАЙВ..с мап на xhp съм.. Да ви питам нещо, в задръстване на директ без газ, на комфорт, ми изписва първо разход 10, после стига до 15 винаги на права отсечка следвам колоната без газ, това не ми се струва реално.. как гори на 680 оборота без газ 15 ..?
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
- slav_ivanovm3
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 26.04.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 520d M Pack
- Мечтае да кара: M5
- Детайли за колата: Черна 5-ца комби с черен комфортен салон, алуминиеви лайсни в интериора, дигитално табло, профи нави, harmann kardon, новия двигател 191 к.с, задно, автоматик, 06.2016 г. първа регистрация
Re: Поведение на ZF8
Колега, разходът е много голям, защото се движиш бавно и ако си с 5 км/час това значи, че ще са ти нужни 20 часа за да изминеш 100 километра, 20 часа по 1 литър на час да гори на сеободна скорост пак прави 20/100 разход.
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: Поведение на ZF8
Ами движиш се много бавно и ако си примерно със 6 км/ч и гориш 0.8-0.9 литра на час, колкото май е нормално си е точно към 15 литра на 100 математиката.torpedo написа:Колеги по темата и моята се държи по същия начин, борд компа винаги дава по нисък разход на по малки обороти и кутията винаги се стреми да сложи най високата скорост, особенно на ЕКО ДРАЙВ..с мап на xhp съм.. Да ви питам нещо, в задръстване на директ без газ, на комфорт, ми изписва първо разход 10, после стига до 15 винаги на права отсечка следвам колоната без газ, това не ми се струва реално.. как гори на 680 оборота без газ 15 ..?
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
Иначе въртящия момент е по-висок на тая кола, но пак ми се струва по-оптимално да се търси максималния въртящ момент с по-бедна смес, отколкото по-богата таква в ниските обороти. По-щадящо ми се струва за мотора, жалкото е, че на спорт поне при мен отива на другата крайност и пресолява манджата, много ми се иска да имаше някакво междинно положение на скоростната кутия между спорт и комфорт.
Иначе моментния разход и аз съм го забелязал, че е подвеждащ при смяна на предавка, винаги като качи по-горна предавка и слиза надолу и човек може да се заблуди, че става страшна икономия като качи предавка. Но ако се кара на темпомат на равно със 100 да речем на 8ма и се свали ръчно на седма след моментно покачване ма разбода после се връща на същото ниво.
Абе като цяло навсякъде се говори за тая икономия при ниските обороти как учат хората все да качват максимално висока предавка пък ако ще моторът да вибрира като полудял и на мен това ми се струва далеч от оптималното. Имам приятел с малолитражка дизел и ни вози 4ма мъже и си превключва на 1400 оборота и на 5-та със 60 изкачваме някакви стръмни наклони при зверски вибрации от страна ма мотора и тежък глъхнещ звук.
Веднъж подхванах темата и той каза, че така пести, защото по-ниски обороти, повече икономия.
Ясно е, че при 3литра дизел без значение с колко турбини е - нютоните са достатъчни да бута в ниските и няма да се мъчи като малолитражката, но пак ми се струва, че е по-добре да са една идея по-високи оборотите когато е под товар моторът.
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Поведение на ZF8
Един от симптомите на заминаващ торк конвертър е именно сваляне на по-ниска предавка при изкачване, така че бих се притеснил по-скоро ако започне да го прави автомата това
Не го мисли, ижинерите от ZF са си направили кутията прекрасно за пореден път.
Не го мисли, ижинерите от ZF са си направили кутията прекрасно за пореден път.
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Поведение на ZF8
b00st написа:Един от симптомите на заминаващ торк конвертър е именно сваляне на по-ниска предавка при изкачване, така че бих се притеснил по-скоро ако започне да го прави автомата това
Не го мисли, ижинерите от ZF са си направили кутията прекрасно за пореден път.
Това не е симптом!
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Поведение на ZF8
Няма такова нещо, не слушай горния колега. Има писано писано писано за тия торкове и пак се разнасят градски легенди
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Поведение на ZF8
Да попитам един малко страничен въпрос: един приятел му замина кутията на Е70 фейсово 8 степенна. Казаха му че не могло да се сложи от друга кола същата кутия защото нямало как да се оправят някакви кодове. Това вярно ли е
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: Поведение на ZF8
Друго питане имам и аз във връзка с торк конвертора евентуално.
Аз рядко ползвам спирачка и обикновено пускам колата да си спира сама с двигателна спирачка и си реди скоростите надолу - първо, това вредно ли е?
Та, докато го правя това при сваляне от 2ра към първа например малко преди да смени докато е около 1000 оборота има като бучене и напрежение и нали като "разкачи" всичко утихва. Това нормално ли е? Заминаващ си торк конвертор? Дифове?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Аз рядко ползвам спирачка и обикновено пускам колата да си спира сама с двигателна спирачка и си реди скоростите надолу - първо, това вредно ли е?
Та, докато го правя това при сваляне от 2ра към първа например малко преди да смени докато е около 1000 оборота има като бучене и напрежение и нали като "разкачи" всичко утихва. Това нормално ли е? Заминаващ си торк конвертор? Дифове?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Поведение на ZF8
adovet написа:Да попитам един малко страничен въпрос: един приятел му замина кутията на Е70 фейсово 8 степенна. Казаха му че не могло да се сложи от друга кола същата кутия защото нямало как да се оправят някакви кодове. Това вярно ли е
Има сервизи ( и хора вкл. и в този форум) които успешно може да е свършат тази работа с кодирането.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Поведение на ZF8
Вярно е, за момента няма как да стане при 8 степенни в Е серия.adovet написа:Да попитам един малко страничен въпрос: един приятел му замина кутията на Е70 фейсово 8 степенна. Казаха му че не могло да се сложи от друга кола същата кутия защото нямало как да се оправят някакви кодове. Това вярно ли е
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани