Поведение на ZF8

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 411
Регистриран на: 12.10.2018
Пол: Мъж
Кара: 530D f11

Re: Поведение на ZF8

Мнение от equipment » 08 Мар 2020, 16:51

Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]
Явно се оказва точно обратното.... Хексорал, ти на 200 км.на какви обороти си ?[/quote]

Мисля, че почти точно 3000. За да съм по прецизен по сметки е 3050-3100 някъде. Ти би трябвало да си около и дори под 2700 :)
Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Ето ме и мен
49701174_1990207921281802_1604310300989849600_n.jpg
88257672_1045574729152105_3207934249025929216_n.jpg
88228524_1198029360573877_3006521448442363904_n.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Поведение на ZF8

Мнение от xexoral » 08 Мар 2020, 16:56

ekalchev написа:
xexoral написа:
kodomir написа:Аз понякога карам на спортен режим на ск. кутия (бутнат наляво ск.лост). Тогава не стига въобще до 8 предавка. Разхода най-много с 0.5л да е повече, а и подаването на газ става по-чувствително.


Не знам дали и при теб е така, но при мен спортния режим е много спортен. Държи доста високо оборотите и при слаб натиск на газта колата скача.
Липсва ми вариант между комфорт и спорт. И един холандец бях чел да обяснява същото за 50д, че искал междинен режим.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Да за съжаление е така и на мен са ми много високи оборотите на спорт. Сега като ги чета тея работи се замислям да тествам само ск. кутия на спорт да видя какви обороти държи - имам някакви спомени че са по-ниски от спорт режима или да се пробвам само на ръчни да карам.


Хах, колега не съм искал да те филмирам. Мен дори реално нищо не ме притеснява за колата. Просто чисто любителски си повдигам дискусията повече от любопитство.
Да се кара само на ръчен режим със сигурност не е решение :D

Препоръчаното xHP може и да е. Лошото е, че аз съм голям любител на сток колите и никога нищо не пипам, дори лепенка не съм слагал никога .

Като шофирам съм с постоянно пуснато скрито меню, гледам температура, следя как и какво прави колата, слушам и т.н. На всяко пътуване засичам разход. Правя си експерименти кога как и защо. Просто като автолюбител. И с предната кола бях така.



И затова после тук си коментирам такива разни неща, каквото се сетя и ме интересува.

Изображение


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 465
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: Поведение на ZF8

Мнение от grkv » 14 Мар 2020, 18:23

Чувал съм, че спорт режимът на ЗФ8 всъщност прекарва въртящия момент през 16%-ов редуктор и от там идват по-високите обороти и на теория по-ниската максимална скорост. Не знам дали е вярно.
Каква е разликата между крайната 8ма скорост при ф10 и 6та при ф01 при идентичен двигател? (3.0 245)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: Поведение на ZF8

Мнение от ekalchev » 03 Май 2020, 9:19

Откакто се отвори темата за това ще n57 държи ниски обороти започнах да следя на спорт дисплея при ускорение въртящия момент. При потегляне бавно от светофар на ниска предавка въртящия момент стига до 400нм и колата се усеща мудна и сякаш двигателя има повече вибрации. Ако ръчно сваля предавка колата ускорява доста по-пъргаво и въртящия момент не надминава 200нм. Определено ниската предавка натоварва повече коляновия вал и лагерите. Пробвах при средна скорост да ускоря с плавно натискане на газта и тогава ск. кутия не сваля предавка (и стои на 8ма), леко по-лека продължавам да натискам газта до ламарината (без да натискам бутона за downshift под педала) в един момент педала на газта е до край а колата е на 8ма и се усеща доста гадно, не съм гледал в този случай въртящия момент но предполагам че е близо до максимума, това определено не е добре за двигателя но се случва ако се опитваш да караш по цивилизовано без резки подавания на газ.

Пробвах да карам ск. кутия на ръчно превключване но нещо не ми се получава добре въпреки че имам лопатки на волана. Може би заради големия брой скорости, не знам някой свикнал ли е да я кара тая кутия на ръчни? Също така ми се струва че на ръчно превключване смяната на скоростите е по-груба, нещо средно между спорт и комфорт.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Поведение на ZF8

Мнение от ///M Power » 03 Май 2020, 23:01

grkv написа:Чувал съм, че спорт режимът на ЗФ8 всъщност прекарва въртящия момент през 16%-ов редуктор и от там идват по-високите обороти и на теория по-ниската максимална скорост. Не знам дали е вярно.
Каква е разликата между крайната 8ма скорост при ф10 и 6та при ф01 при идентичен двигател? (3.0 245)


На 8-ма на Ф10-ката при 1000 об. колата трябва да е на 77 км, за Ф01 на 6-та е на 68км. Имай предвид че 7-цата е с по-голям диаметър гуми, което е все едно с по-дълъг диф.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 31.03.2020

Re: Поведение на ZF8

Мнение от silk1 » 11 Юни 2020, 3:43

Да попитам някой може да е попадал в моята ситуация.
Смених маслото със ZF lifeguard 8 както и филтър-картера. После вървеше добре, но направих грешка четейки, че е добре да се резетнат адаптациите. След това сменяше ужасно около месец, после се пооправи леко, но вече мина една година и не превключва както преди резета.
Най-осезаемо е от стоп по баир надоло без да давам газ на всяка предавка леко по късно сменя и се усеща като леко засилване веднага след смяната. При мръсна газ сменя добре. При леко подаване пак се усеща тази неприятна смяна особенно от 1ва до 3та някъде. Резетнах раздатката и е по-добре за седмица докато тя си намери адаптациите, след това същото усещане.
Втори път смених с ново масло, нивелирах и според процедурата в ISTA чакам да ми каже че е загряла до 40 градуса, но без подобрение.
Мислите ли че официалния сервиз може да направи някаква процедура като оптимизация или заучаване.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: Поведение на ZF8

Мнение от ekalchev » 26 Юли 2020, 9:30

От известно време търся оптимален вариант преминаване на проходи. В тази тема се коментираше че ZF-а държи ниски обороти при изкачване. След различни тестове установих идеалния вариант:
1. Настройка на SPORT режима от IDrive - само окачването на спорт - това е за да се избегнат прекалено високите обороти при спорт режима, а в същото време да няма клатене в завоите.
2. При изкачване лоста на ск. кутия в режим на спорт - това повишава малко, иначе прекалено ниските обороти в комфортен режим, но не твърде много като при спорт режима от IDrive-a. При спускане лоста в Normal mode, защото няма нужда от по-високи обороти при спускане.

Номер едно решава проблема с децата, които им става лошо на задните седалки от клатенето по завоите и колата се усеща много стабилна в завоите (предполагам е нужен адаптив драйв за тоя ефект). Ск. кутия на спорт дава (според мен) идеални обороти за изкачване на наклон.
Някой знае ли, може ли да се направи shortcut, така че с 1 копче да превключвам настройките на СПОРТ режима от Chasis&Drivetrain/Chasis?
Последна промяна ekalchev на 26 Юли 2020, 10:11, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 10.01.2014
Кара: 530d F10

Re: Поведение на ZF8

Мнение от kodomir » 26 Юли 2020, 9:52

@ekalchev аз откакто взех колата края на 2013г го установих това и карам само окачването на спорт.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: Поведение на ZF8

Мнение от ekalchev » 26 Юли 2020, 10:13

kodomir написа:@ekalchev аз откакто взех колата края на 2013г го установих това и карам само окачването на спорт.

Не искам постоянно да ми е изключен SPORT drivetrain-a, защото във високите обороти са конете на моя двигател. Търся някакъв удобен начин да превключвам, засега не намирам.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Поведение на ZF8

Мнение от b00st » 26 Юли 2020, 12:09

silk1 написа:Да попитам някой може да е попадал в моята ситуация.
Смених маслото със ZF lifeguard 8 както и филтър-картера. После вървеше добре, но направих грешка четейки, че е добре да се резетнат адаптациите. След това сменяше ужасно около месец, после се пооправи леко, но вече мина една година и не превключва както преди резета.
Най-осезаемо е от стоп по баир надоло без да давам газ на всяка предавка леко по късно сменя и се усеща като леко засилване веднага след смяната. При мръсна газ сменя добре. При леко подаване пак се усеща тази неприятна смяна особенно от 1ва до 3та някъде. Резетнах раздатката и е по-добре за седмица докато тя си намери адаптациите, след това същото усещане.
Втори път смених с ново масло, нивелирах и според процедурата в ISTA чакам да ми каже че е загряла до 40 градуса, но без подобрение.
Мислите ли че официалния сервиз може да направи някаква процедура като оптимизация или заучаване.
По форумите пишат всякакви неща, кое вярно, кое не. Ако се изтрият адаптациие (което е ненужно при смяна на масло, а само при ремонти на кутията и торка) има специална процедура за "научаване", която трябва да се изпълни. Дори те се трият в движение, защото кутията тряба да е с температура над 40 градуса, понеже тогава се изпълнява процедурара по обучение.

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 31.03.2020

Re: Поведение на ZF8

Мнение от silk1 » 28 Юли 2020, 18:39

b00st написа:
silk1 написа:Да попитам някой може да е попадал в моята ситуация.
Смених маслото със ZF lifeguard 8 както и филтър-картера. После вървеше добре, но направих грешка четейки, че е добре да се резетнат адаптациите. След това сменяше ужасно около месец, после се пооправи леко, но вече мина една година и не превключва както преди резета.
Най-осезаемо е от стоп по баир надоло без да давам газ на всяка предавка леко по късно сменя и се усеща като леко засилване веднага след смяната. При мръсна газ сменя добре. При леко подаване пак се усеща тази неприятна смяна особенно от 1ва до 3та някъде. Резетнах раздатката и е по-добре за седмица докато тя си намери адаптациите, след това същото усещане.
Втори път смених с ново масло, нивелирах и според процедурата в ISTA чакам да ми каже че е загряла до 40 градуса, но без подобрение.
Мислите ли че официалния сервиз може да направи някаква процедура като оптимизация или заучаване.
По форумите пишат всякакви неща, кое вярно, кое не. Ако се изтрият адаптациие (което е ненужно при смяна на масло, а само при ремонти на кутията и торка) има специална процедура за "научаване", която трябва да се изпълни. Дори те се трият в движение, защото кутията тряба да е с температура над 40 градуса, понеже тогава се изпълнява процедурара по обучение.

Погледнах отново миналата седмица и резетнах всички други адаптации като старт/стоп и още някакви, но аз си мисля че това което я оправи е адаптациите за дърпане на ремарке или каравана. Друго интересно е че преди да стане този проблем миналото лято колата показваше разход 12.2 на екрана, след това я карам така с описания проблем една година и показваше 13.8 и сега след като я оправих пак се върна на 12.2.
Голяма играчка е това БМВ сега си инсталирах E-Sys и програмирах някой неща много ме радва

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 23.03.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше F10

Re: Поведение на ZF8

Мнение от krissso » 29 Юли 2020, 10:37

ekalchev написа:
kodomir написа:@ekalchev аз откакто взех колата края на 2013г го установих това и карам само окачването на спорт.

Не искам постоянно да ми е изключен SPORT drivetrain-a, защото във високите обороти са конете на моя двигател. Търся някакъв удобен начин да превключвам, засега не намирам.

Аз този проблем го реших по следния начин: Настроих режим Спорт да ми е само на шасито (за много завои и нормално каране). Ако искам да карам спортно с доза фън слагам Спорт+ което не е желателно в мокро време заради ограничената намеса на ESC (DTC ON).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: Поведение на ZF8

Мнение от ekalchev » 29 Юли 2020, 11:14

krissso написа:Аз този проблем го реших по следния начин: Настроих режим Спорт да ми е само на шасито (за много завои и нормално каране). Ако искам да карам спортно с доза фън слагам Спорт+ което не е желателно в мокро време заради ограничената намеса на ESC (DTC ON).

Sport+ при мене винаги ск. кутия иска ръчно превклюване на скоростите. Мисля че идва от (Sport Automatic Transmission) опцията това. И съответно не ми върши работа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 23.03.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше F10

Re: Поведение на ZF8

Мнение от krissso » 31 Юли 2020, 11:20

ekalchev написа:
krissso написа:Аз този проблем го реших по следния начин: Настроих режим Спорт да ми е само на шасито (за много завои и нормално каране). Ако искам да карам спортно с доза фън слагам Спорт+ което не е желателно в мокро време заради ограничената намеса на ESC (DTC ON).

Sport+ при мене винаги ск. кутия иска ръчно превклюване на скоростите. Мисля че идва от (Sport Automatic Transmission) опцията това. И съответно не ми върши работа.

Доста неудобно измислено в такъв случай... кодиране значи ще реши проблема ти.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 22.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: от малък
Мечтае да кара: Безаварийно

Re: Поведение на ZF8

Мнение от C8699HX » 03 Сеп 2020, 21:10

Някой има ли представа какъв може да е проблемът при мен,при потегляне плавно на 1ва скорост точно преди да превключи на 2ра се усеща придърпване скоростите са 8HP на 50i xdrive.Даже вчера в задръстване с наклон се усещаше придърпване и на 2ра между 1500/2000об.м.
Винаги го прави само на 1ва при плавно потегляне точно преди да превключи,когато е студена не го прави.Маслото нямам информация да е сменяно и ако го сменя дали ще се оправи или по скоро съм за хидро трансформстор ???
Бях при много добър майстор на скорости и ми каза,че е възможно да е хидро-трансформатора,защото другото оплакване което имам е,че след 100км колата започва да тресе до около 150км при плавно ускорение и дори при върната газ,майстора каза че хидрото може да предава вибрации по вала назад ....????
ИзображениеИзображение

ПредишнаСледваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook