M550d

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: M550d

Мнение от Kurtov » 06 Юни 2019, 15:47

xexoral написа:Доколкото знам още от м57 нататък (включително всички н57) има риск от това и смяната на подгревните свещи е деликатна операция, при която трябва много да се внимава при свалянето на старите свещи, точно, за да не се скъсат.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Свещите на старите м57 се късат понякога при смяна, но тогава се сменя само свещта, или най-много гарнитура на глава :lol: , ама това е при всички дизели с подгревни свещи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: M550d

Мнение от Emooo » 09 Юни 2019, 12:35

Emooo написа:
xexoral написа:Това, което описваш според мен не е турбо дупка...


Възможно е. С тази скоростна кутия трудно разбирам кога превключва.

Днес го гледах това. Наистина не е лаг ако караш спокойно държи между 900-1000 оборота в града и явно е на висока предавка и като натиснеш има забавяне от свалянето на предавка и когато оборотите скочат на около 1600 тръгва ведната.
Tool - Fear Inoculum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: M550d

Мнение от stocky » 13 Юни 2019, 10:24

Emooo написа:Моля, сподели защо се е наложило да го смениш. Каква е била повредата? Гаранционно ли е сменен?

Не е била моя колата тогава и не знам подробности. Сменяно е всичко по гаранция вероятно. Заводската изтече в края на 2018та. Ако някой колега с достъп до системата на BMW може да погледне за причината (ако изобщо е описана), мога да си дам VIN-а.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: M550d

Мнение от Emooo » 15 Юни 2019, 18:47

xexoral написа:Такова сравнение някой ако направи на писта да се види реално, много хора ще останат изненадани колко дължини ще има между 4-те коли ;)

Изображение



Драг между 540д и 550д. https://www.youtube.com/watch?v=iRQfvaGdHiQ

Видеото е с г30 но може да се очаква разликата между 535д и 550д при ф10 да е сходна. 550д е с 20 цолови джанти 535д с 19
Tool - Fear Inoculum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: M550d

Мнение от ekalchev » 27 Май 2020, 8:57

Говорих с приемчик на Дару кар и той ми каза защо има счупени и подменени 50d двигатели. Както беше вече коментирано малко турбо се износва и започва да вкарва масло и стружки в двигателя, същия механизъм като при другите двигатели но се случва по-рано (може би заради това че малкото турбо работи повече - това е мое предположение). Каза че този двигател "износвал" по-бързо маслото заради многото маслени пътища около турбините и каза неофициално, че 30хил са много голям интервал за този двигател, затова е препоръчителна по-ранна смяна на 10хил. за да се избегне описания проблем. За хората, които ще купуват 50d гледайте за омаслявания около малкото турбо и при смяна на масло масления филтър за стружки, което е сигнал, че има проблем. Също така кола със сервизна история със смяна на масло на по-малки интервали от 30хил е добър сигнал. Приемчика спомена че можело да се чистят тези двигатели от стружките но е ясно че ако се докара до там двигателя не е добре.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 3.11.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: F10 M550D

Re: M550d

Мнение от Ppetkow » 30 Май 2021, 12:23

Притежател на м550д. Колата е 2016-Та година и с удължена гаранция в М Кар. Предишния собственик е бмв фен и всичките му коли са бмв-та и съответно като човек с възможности не е жалил средства за поддръжка. Сменяне на масла двойно по-кратък интервал, сменено малко турбо поради луфт (не е било за смяна, но превантивно), сменена предна стабилизираща щанга, пиша някои неща на английски, че ми е по-лесно : cleaning the cylinder head, intake channels and replacing collectors, replacing EGR cooler, swirl flap loose, torx bolt, gasket steel, exhaust cooler, ASA-bolt, front shock absorber, front output shaft, rubber mounts (front, rear) rear axle differential и някакви други дреболии като нов керамичен джойстик, защото този издавал странни звуци … и тн :D С две думи колата е пушка. Заслужаваше си чакане, търсене, гледане и тн. Между другото за пръв път виждам дизел, който не му свършва силата във високите обороти…. Та включвам в спорт плюс и колата стана определено “жива”. Смяната на предавките започна да става много агресивно. Колата ми хареса ужасно много, а и както казах от близо година търсех такава….
Последна промяна Ppetkow на 29 Юли 2021, 11:43, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4868
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: M550d

Мнение от acho.rs » 30 Май 2021, 12:48

ekalchev написа:Говорих с приемчик на Дару кар и той ми каза защо има счупени и подменени 50d двигатели. Както беше вече коментирано малко турбо се износва и започва да вкарва масло и стружки в двигателя, същия механизъм като при другите двигатели но се случва по-рано (може би заради това че малкото турбо работи повече - това е мое предположение). Каза че този двигател "износвал" по-бързо маслото заради многото маслени пътища около турбините и каза неофициално, че 30хил са много голям интервал за този двигател, затова е препоръчителна по-ранна смяна на 10хил. за да се избегне описания проблем. За хората, които ще купуват 50d гледайте за омаслявания около малкото турбо и при смяна на масло масления филтър за стружки, което е сигнал, че има проблем. Също така кола със сервизна история със смяна на масло на по-малки интервали от 30хил е добър сигнал. Приемчика спомена че можело да се чистят тези двигатели от стружките но е ясно че ако се докара до там двигателя не е добре.

Колега, според мен "стружките" ще са микроскопични и трудно видими в маслото. Това не са лагери в диф или зъбчатки в скоростна кутия, за да се виждат парчета метал.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 239
Регистриран на: 30.04.2006
Местоположение: Ст.Загора
Кара: 535д

Re: M550d

Мнение от stenli_bmv » 30 Май 2021, 13:04

Ppetkow написа:Здравейте и от мен. От скоро съм притежател на м550д. Колата е 2016-Та година и е на 130хил км и с удължена гаранция в М Кар. Предишния собственик е бмв фен и всичките му коли са бмв-та и съответно като човек с възможности не е жалил средства за поддръжка. Сменяне на масла двойно по-кратък интервал, сменено малко турбо поради луфт (не е било за смяна, но превантивно), сменена предна стабилизираща щанга, пиша някои неща на английски, че ми е по-лесно : cleaning the cylinder head, intake channels and replacing collectors, replacing EGR cooler, swirl flap loose, torx bolt, gasket steel, exhaust cooler, ASA-bolt, front shock absorber, front output shaft, rubber mounts (front, rear) rear axle differential и някакви други дреболии като нов керамичен джойстик, защото този издавал странни звуци … и тн :D С две думи колата е пушка. Заслужаваше си близо година чакане, търсене, гледане и тн.

Та качвам се аз в колата (след цялата презентация, документи и безупречен външен и вътрешен вид) да правим тест драйв по Цариградско на излизане вече от София. Казват ми “айде сега настъпи да усетиш колата” и настъпвам първия път в комфорт режим до долу без кикдаун - беше на 5-Та или 6-Та, смъкна до 2-ра, изрева, пое някак си въздух, смени на трета и чак тогава тръгна, като очакването ми беше да получа един ритник отзад и да залепна… Но не - ускорението започна плавно и така и завърши във високите обороти. Между другото за пръв път виждам дизел, който не му свършва силата във високите обороти…. Та включвам в спорт плюс и колата стана определено “жива”. Смяната на предавките започна да става много агресивно. Колата ми хареса ужасно много, а и както казах от близо година търсех такава….

Купих колата, като чак ми беше странно, че в този случай израза “качваш се и караш” важеше с пълна сила. Даже дисковете и накладките нови, преди месец чисто нови рънфлат Dunlop SP Sport max със звездичка ОЕ гуми… човека не е мислил да я продава до последно… абе няма какво да пипнеш по колата. Маслото сменено преди 4 хил км… Да не продължавам. Почнах лека полека да свиквам с колата, настъпвам я от време на време и все сякаш нещо не ми достига в ускорението. В мен ли е проблема не знам. Водих я на диагностика - всичко в зелено. Нищо й няма. Возих приятели - те казват, че хвърчим. Настъпвам - гледам километража и осъзнавам, че съм вдигнал доста… Явно просто аз не усещам в колата скоростта. А и самото ускорение е линейно, а не като други дизели, които съм карал (имах е60 535д). Струва ми се, че е по-бавна от е60…

Още не съм излизал от София, тъй като от както я взех само по работа градско. Но пък поне мога да дам инфо за разход 100% градско и по много задръствания и не галене на педала (все пак да се порадвам). Та за около 400км градско колата ми дава на борд 13.8л. Мисля, че е повече от задоволяващо при 2 тона кола близо 400кс…

Скоро ще дам инфо и за извънградско. Поздрави.
Карам 550д lci от два месеца и мога да потвърдя че е по бавна от другата ми e60 535d lci ремапната на 350к.с

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: M550d

Мнение от In_Memoriam » 30 Май 2021, 13:32

Ppetkow написа:Здравейте и от мен. От скоро съм притежател на м550д. Колата е 2016-Та година и е на 130хил км и с удължена гаранция в М Кар. Предишния собственик е бмв фен и всичките му коли са бмв-та и съответно като човек с възможности не е жалил средства за поддръжка. Сменяне на масла двойно по-кратък интервал, сменено малко турбо поради луфт (не е било за смяна, но превантивно), сменена предна стабилизираща щанга, пиша някои неща на английски, че ми е по-лесно : cleaning the cylinder head, intake channels and replacing collectors, replacing EGR cooler, swirl flap loose, torx bolt, gasket steel, exhaust cooler, ASA-bolt, front shock absorber, front output shaft, rubber mounts (front, rear) rear axle differential и някакви други дреболии като нов керамичен джойстик, защото този издавал странни звуци … и тн :D С две думи колата е пушка. Заслужаваше си близо година чакане, търсене, гледане и тн.

Та качвам се аз в колата (след цялата презентация, документи и безупречен външен и вътрешен вид) да правим тест драйв по Цариградско на излизане вече от София. Казват ми “айде сега настъпи да усетиш колата” и настъпвам първия път в комфорт режим до долу без кикдаун - беше на 5-Та или 6-Та, смъкна до 2-ра, изрева, пое някак си въздух, смени на трета и чак тогава тръгна, като очакването ми беше да получа един ритник отзад и да залепна… Но не - ускорението започна плавно и така и завърши във високите обороти. Между другото за пръв път виждам дизел, който не му свършва силата във високите обороти…. Та включвам в спорт плюс и колата стана определено “жива”. Смяната на предавките започна да става много агресивно. Колата ми хареса ужасно много, а и както казах от близо година търсех такава….

Купих колата, като чак ми беше странно, че в този случай израза “качваш се и караш” важеше с пълна сила. Даже дисковете и накладките нови, преди месец чисто нови рънфлат Dunlop SP Sport max със звездичка ОЕ гуми… човека не е мислил да я продава до последно… абе няма какво да пипнеш по колата. Маслото сменено преди 4 хил км… Да не продължавам. Почнах лека полека да свиквам с колата, настъпвам я от време на време и все сякаш нещо не ми достига в ускорението. В мен ли е проблема не знам. Водих я на диагностика - всичко в зелено. Нищо й няма. Возих приятели - те казват, че хвърчим. Настъпвам - гледам километража и осъзнавам, че съм вдигнал доста… Явно просто аз не усещам в колата скоростта. А и самото ускорение е линейно, а не като други дизели, които съм карал (имах е60 535д). Струва ми се, че е по-бавна от е60…

Още не съм излизал от София, тъй като от както я взех само по работа градско. Но пък поне мога да дам инфо за разход 100% градско и по много задръствания и не галене на педала (все пак да се порадвам). Та за около 400км градско колата ми дава на борд 13.8л. Мисля, че е повече от задоволяващо при 2 тона кола близо 400кс…

Скоро ще дам инфо и за извънградско. Поздрави.

Ами след като усещанията са нещо субективно защо просто не измериш едно ускорение 100-200 км/ч по GPS с някое устройство и ще направиш съпоставка със сходни коли. :dunno: Ако е около 13 секунди няма смисъл да търсиш несъществуващ проблем.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: M550d

Мнение от ekalchev » 30 Май 2021, 13:47

stenli_bmv написа:Карам 550д lci от два месеца и мога да потвърдя че е по бавна от другата ми e60 535d lci ремапната на 350к.с

Сигурно има разлика 300кг между 2те коли, а е60 е била на същите коне на колелата ако не и повече, а вероятно и на задно, така че това е очаквано. 50д с 450 коня чип, ще върви повече. Това което говори колегата е усещането за скорост. Наистина не се усеща ритането в гърба като дизел с чип тунинг но пък ускорението продължава без прекъсване до края на оборотомера. Характерното на тоя двигател е че върви все повече като вдига обороти. При толкова голям въртящ момент не бих казал, че е здравословно за техниката да има ракива ритания при кик доун. Ритане може да усетиш ако включиш на спорт, натиснеш до край и направиш down shift от перата на волана с 2 ск. надолу но е много неприятно като усещане и аз никога не го правя това и винаги отпускам газта.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 239
Регистриран на: 30.04.2006
Местоположение: Ст.Загора
Кара: 535д

Re: M550d

Мнение от stenli_bmv » 30 Май 2021, 13:54

ekalchev написа:
stenli_bmv написа:Карам 550д lci от два месеца и мога да потвърдя че е по бавна от другата ми e60 535d lci ремапната на 350к.с

Сигурно има разлика 300кг между 2те коли, а е60 е била на същите коне на колелата ако не и повече, а вероятно и на задно, така че това е очаквано. 50д с 450 коня чип, ще върви повече. Това което говори колегата е усещането за скорост. Наистина не се усеща ритането в гърба като дизел с чип тунинг но пък ускорението продължава без прекъсване до края на оборотомера. Характерното на тоя двигател е че върви все повече като вдига обороти. При толкова голям въртящ момент не бих казал, че е здравословно за техниката да има ракива ритания при кик доун. Ритане може да усетиш ако включиш на спорт, натиснеш до край и направиш down shift от перата на волана с 2 ск. надолу но е много неприятно като усещане и аз никога не го правя това и винаги отпускам газта.
Вчера я ремапнах моята 460к.с но още не съм правил засичане,но определено доста повече върви

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 3.11.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: F10 M550D

Re: M550d

Мнение от Ppetkow » 30 Май 2021, 14:39

Моето е60 535д също беше с ремап и малко доработки на 350кс. Залепвах за седалката при пълна газ…
Слагате ли си добавки между другото в горивото. Аз сто години ползвах на Бардал добавката за дизели, но на тази пише “no additives” на капачката на резервоара и още не съм наливал…

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 3.11.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: F10 M550D

Re: M550d

Мнение от Ppetkow » 30 Май 2021, 14:40

stenli_bmv написа:
ekalchev написа:
stenli_bmv написа:Карам 550д lci от два месеца и мога да потвърдя че е по бавна от другата ми e60 535d lci ремапната на 350к.с

Сигурно има разлика 300кг между 2те коли, а е60 е била на същите коне на колелата ако не и повече, а вероятно и на задно, така че това е очаквано. 50д с 450 коня чип, ще върви повече. Това което говори колегата е усещането за скорост. Наистина не се усеща ритането в гърба като дизел с чип тунинг но пък ускорението продължава без прекъсване до края на оборотомера. Характерното на тоя двигател е че върви все повече като вдига обороти. При толкова голям въртящ момент не бих казал, че е здравословно за техниката да има ракива ритания при кик доун. Ритане може да усетиш ако включиш на спорт, натиснеш до край и направиш down shift от перата на волана с 2 ск. надолу но е много неприятно като усещане и аз никога не го правя това и винаги отпускам газта.
Вчера я ремапнах моята 460к.с но още не съм правил засичане,но определено доста повече върви


Колега къде прави ремап-а и колко ти излезе ако не е тайна

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 239
Регистриран на: 30.04.2006
Местоположение: Ст.Загора
Кара: 535д

Re: M550d

Мнение от stenli_bmv » 31 Май 2021, 15:09

Ppetkow написа:
stenli_bmv написа:
ekalchev написа:
stenli_bmv написа:Карам 550д lci от два месеца и мога да потвърдя че е по бавна от другата ми e60 535d lci ремапната на 350к.с

Сигурно има разлика 300кг между 2те коли, а е60 е била на същите коне на колелата ако не и повече, а вероятно и на задно, така че това е очаквано. 50д с 450 коня чип, ще върви повече. Това което говори колегата е усещането за скорост. Наистина не се усеща ритането в гърба като дизел с чип тунинг но пък ускорението продължава без прекъсване до края на оборотомера. Характерното на тоя двигател е че върви все повече като вдига обороти. При толкова голям въртящ момент не бих казал, че е здравословно за техниката да има ракива ритания при кик доун. Ритане може да усетиш ако включиш на спорт, натиснеш до край и направиш down shift от перата на волана с 2 ск. надолу но е много неприятно като усещане и аз никога не го правя това и винаги отпускам газта.
Вчера я ремапнах моята 460к.с но още не съм правил засичане,но определено доста повече върви


Колега къде прави ремап-а и колко ти излезе ако не е тайна
Имаш лично съобщение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 12.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: M550d

Мнение от xterminator » 01 Юни 2021, 11:10

Преди няколко месеца взех от премиум селекшън 535д на 188К с пълна сервизна история и сменен преди няма и 10К км цял мотор с всмукателено колектор. Чудех се защо мотора е сменян и зададох няколко пъти този въпрос, но никой от търговците не знаеше защо и каква е била конкретната причина. Зарових се в дългата сервизна история и там пишеше точно преди смяната на мотора, че е влизала 2-3 пъти с оплакване за много висока консумация на масло и при последния път компресията е била ниска. Тоест мотора не е блокирал, но явно е бил леш. Хареса ми идеята, че е с почти чисто нов двигател и няма да сменям ангренажни комплекти, а има и 24 месеца гаранция на механичното задвижване и електроника. По-късно видях, че малко преди смяната на мотора е сменено и турбото... Може то да е направило някаква беля, но не мога да кажа конкретно.
На няколко места в темата видях да пише, че 535д е с две турбини, но мисля че само така се води технологията Twin Power Turbo, а всъщност е едно с променлива геометрия.
Още доста неща по колата бяха сменени - предни полуоски, раздатка, а сега докато е в мен гаранционно подмениха и задните полуоски. Та ще се окаже, че тия коли са малко кекави.

Относно вървенето - мога да кажа същото както колегите с 550д - колата няма някакъв сериозен кик (освен когато стартира с лаунч контрол - тогава кика от място е брутален). При даване на пълна газ от мясно (дори в спортен режим) тръгва плавно и след 20-30 започва да върви като плавно разгръща мощността. Някои приятели останаха изненадани, че не върви (очакват космос)... Сравниха я по вървене със старата ми E46 330i. Но всъщност си върви доста повече... В началото и аз си мислех, че и има нещо и не върви както трябва, но като правих замервания 0-100 100-200 и като видях с каква лекота на 8-ма си напълни километража се поуспокоих. Просто така са настроени...
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook