M550d
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: M550d
Е няма как разликата да е 2,3 секунди то е ясно. Прави ми впечатление че Ауди пускат s6 Tdi с 350 коня което е пряк конкурент на м550д. Дори още не излязла на пазара е по бавна дори от ф10 м550д която е на 8 години вече, а за г30 не говорим. Явно това е тавана на дизелите и на дали в бъдеще ще видим нещо много по добро като мощност и ускорение.
@xeroral да може би аз бъркам и да няма такъв надпис.
@xeroral да може би аз бъркам и да няма такъв надпис.
Tool - Fear Inoculum
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
M550d
Пак до @Giorceto, съгласен съм, че 550д и 520д сякаш тръгват по-рано на клипчето. Само дето точно този вид сравнения са малко некоректни, защото не онагледяват добре ситуацията. Да речем към края вече колата, която е по-напред със скоростта е нормално да започва да забавя темпа на ускорение и задната едва ли не да “настига”. По тази логика 530д направо настига батко си 535д накрая . Топи разликата до само 4км/ч, само дето ако е отвън ще има много дължини разлика. Между другото 550д си дърпа на макс до 260.
То дори излиза следното: 535 върви колкото 550, 530 върви като 535, следователно 530д върви колкото 550д .
Реалните неща са така:
520д - огромна дупка - 530д -малка дупка - 535д - средна дупка -550д.
Разликата между 530д и 535д е най-малката
Такова сравнение някой ако направи на писта да се види реално, много хора ще останат изненадани колко дължини ще има между 4-те коли
Sent from my iPhone using Tapatalk
То дори излиза следното: 535 върви колкото 550, 530 върви като 535, следователно 530д върви колкото 550д .
Реалните неща са така:
520д - огромна дупка - 530д -малка дупка - 535д - средна дупка -550д.
Разликата между 530д и 535д е най-малката
Такова сравнение някой ако направи на писта да се види реално, много хора ще останат изненадани колко дължини ще има между 4-те коли
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Giorceto
- Дружба Тийм
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Re: M550d
На всички е ясно че 550 е топ дизела, и е много бърза кола. няма как 535 или 530 да се доближат до нея.
Аз спирам
Аз спирам
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- bmw55
- младши ентусиаст
- Мнения: 521
- Регистриран на: 11.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd && 525d
- Мечтае да кара: В европейска България
Re: M550d
Emooo написа:Е няма как разликата да е 2,3 секунди то е ясно. Прави ми впечатление че Ауди пускат s6 Tdi с 350 коня което е пряк конкурент на м550д. Дори още не излязла на пазара е по бавна дори от ф10 м550д която е на 8 години вече, а за г30 не говорим. Явно това е тавана на дизелите и на дали в бъдеще ще видим нещо много по добро като мощност и ускорение.
@xeroral да може би аз бъркам и да няма такъв надпис.
Защо това да е тавана колега? Примерно за ауди имат на Q7 6.0 TDI v12 500К.с. електронно огранитен на толкова и това даже е стар модел.
При 6-цилиндровите е нещо като таван на мощностите спрямо това да влязат във всички норми, еко и другите.
Бъди честен пък да става квото ще
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: M550d
Emooo написа:Е няма как разликата да е 2,3 секунди то е ясно. Прави ми впечатление че Ауди пускат s6 Tdi с 350 коня което е пряк конкурент на м550д. Дори още не излязла на пазара е по бавна дори от ф10 м550д която е на 8 години вече, а за г30 не говорим. Явно това е тавана на дизелите и на дали в бъдеще ще видим нещо много по добро като мощност и ускорение.
@xeroral да може би аз бъркам и да няма такъв надпис.
Според мен залагат в различни сегменти. БМВ се взривиха с Б58 и след като 15 години бяха пренебрегвали този клас, сега имат зверски мотор.
За сметка на това обаче А6 3.0тди или там новотото му пенделско име е 286кс, докато Г30 си седи на 265кс, при положение, че още от 2014та Ауди вграждат 272кс мотора, който пак е по-мощен от *30д 265кс... Явно БМВ са решили че пазара ще кълве на *40и, който се явява достатъчно силен и за хипопотам като Х7
- msi200
- ентусиаст
- Мнения: 997
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: М2+X5
Re: M550d
Дизеловият мотор на Ауди с 286 кс има огромна турбодупка. Tова е единствения модерен дизел, на който макс въртящ момент е над 2000 об/мин и е супер дразнещ за каранe. За добри двигатели търсете БМВ или Мерцедес
I love the sound of V8 in the morning...
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: M550d
По принцип 4.2 v8 tdi на Ауди не е никак лош мотор. Освен малко по-високия разход градско, за друг негов недостатък не се сещам. Освен това има доста по-голям ресурс и потенциал за тунинг извращения да речем от 50д, за когото го влече това, разбира се. Жалко, че явно са спряли мотора за новите модели, вероятно от еко съображения.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: M550d
Четейки нещата в темата за 525д, полюбопитствах и се разтърсих за въпросното главно предавателно число.
Оказва се, че при 530д, 535д и 550д са различни, съответно: 2,47, 2,65, 2,81. Което означава, че при 120км/ч оборите са:
530д - 1550,
535д - 1650,
550д - 1750.
Шах и мат.
По никакъв начин не мога да си го обясня това нещо. После гледах клипчета в нета и действително 530д държи най-ниски обороти при една и съща предавка и една и съща скорост.
Та е възможно и затова да 550д да похарчва повече при по-висока скорост - държи по-високи обороти. Също така според мен от тук страда и 0-100 времето, защото за разлика от 530д, 550д удря 100 чак на 4-та.
Както и да е, ако може някой да ми обясни защо от БМВ на по-мощните дизелови мотори в случая слагат по-висок коефициент на предавателно число на дифа (а не обратното), ще съм благодарен.
Оказва се, че при 530д, 535д и 550д са различни, съответно: 2,47, 2,65, 2,81. Което означава, че при 120км/ч оборите са:
530д - 1550,
535д - 1650,
550д - 1750.
Шах и мат.
По никакъв начин не мога да си го обясня това нещо. После гледах клипчета в нета и действително 530д държи най-ниски обороти при една и съща предавка и една и съща скорост.
Та е възможно и затова да 550д да похарчва повече при по-висока скорост - държи по-високи обороти. Също така според мен от тук страда и 0-100 времето, защото за разлика от 530д, 550д удря 100 чак на 4-та.
Както и да е, ако може някой да ми обясни защо от БМВ на по-мощните дизелови мотори в случая слагат по-висок коефициент на предавателно число на дифа (а не обратното), ще съм благодарен.
- bmw55
- младши ентусиаст
- Мнения: 521
- Регистриран на: 11.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd && 525d
- Мечтае да кара: В европейска България
Re: M550d
xexoral написа:Четейки нещата в темата за 525д, полюбопитствах и се разтърсих за въпросното главно предавателно число.
Оказва се, че при 530д, 535д и 550д са различни, съответно: 2,47, 2,65, 2,81. Което означава, че при 120км/ч оборите са:
530д - 1550,
535д - 1650,
550д - 1750.
Шах и мат.
По никакъв начин не мога да си го обясня това нещо. После гледах клипчета в нета и действително 530д държи най-ниски обороти при една и съща предавка и една и съща скорост.
Та е възможно и затова да 550д да похарчва повече при по-висока скорост - държи по-високи обороти. Също така според мен от тук страда и 0-100 времето, защото за разлика от 530д, 550д удря 100 чак на 4-та.
Както и да е, ако може някой да ми обясни защо от БМВ на по-мощните дизелови мотори в случая слагат по-висок коефициент на предавателно число на дифа (а не обратното), ще съм благодарен.
По-голямо число, по бързо ускорение и съответно по-малък top speed. Но на 550d му стига мощността за top speed.
Ама то така излиза, че ако на 530d му е 2.81 ще е почти бърз колкото 535d.
Относно предишния ти пост, да тоя мотор е много добър и е правен за яко извънградско, но държи 8+ разход със скорост 110-140. Колкото и добър да им е мотора не бих дал пари за кола от ваг*на групата.
Бъди честен пък да става квото ще
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: M550d
На усещане е, че по-скоро му пречи на ускорението това, че са толкова къси предавките в началото. Прекалено "леки" му идват някак. Пък и това има отношение главно към 1-ва, защото после са си през едно и също съотношение нататък. Мисля, че по-дълга 1-ва, както на 530д би допринесла за по-бързо време до 100. Едва ли няма да може да захапе и да изтегли 50д, че да трябва да му се помага с по-лека предавка в началото... Още повече, че 530д няма проблем с тръгването от 1-ва очевидно Същото се отнася и за 535д, но при него разликата е по-малка.
Подчертавам, че не съм инженер и просто си разсъждавам, може и да допускам сериозни грешки в логиката си, така че ще се радвам, ако някой който наистина знае и разбира да обясни.
Подчертавам, че не съм инженер и просто си разсъждавам, може и да допускам сериозни грешки в логиката си, така че ще се радвам, ако някой който наистина знае и разбира да обясни.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: M550d
Просто от BMW са сметнали, че при определена крива на въртящия момент (тъй като са различни) за съответния двигател, кой е по-подходящия диф. че да има оптимален разход в определен оборотен диапазон.
На един пика на торка ("острота" и обороти) идва по-ниско, на друг по-високо и така са преценили
И още нещо - диференциал с по-голям редукционен коефициент издържа по-голям входящ въртящ момент
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
На един пика на торка ("острота" и обороти) идва по-ниско, на друг по-високо и така са преценили
И още нещо - диференциал с по-голям редукционен коефициент издържа по-голям входящ въртящ момент
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: M550d
Nickelback написа:Просто от BMW са сметнали, че при определена крива на въртящия момент (тъй като са различни) за съответния двигател, кой е по-подходящия диф. че да има оптимален разход в определен оборотен диапазон.
На един пика на торка ("острота" и обороти) идва по-ниско, на друг по-високо и така са преценили
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Това ми се струва да е доста по-логично да.
Обаче сега гледам, че да речем 330д, който е по-лека кола, с по-ниско челно съпротивление пак има по-висок коефициент на дифа от 530д, което е съвсем противно на логиката. Един и същи двигател. Би трябвало на по-леката и по-аеродинамична кола да може да бута с по-висока скорост при едни и същи обороти, ама НЕ. Тук единственото което мога да измисля е, че 3ката излиза по-късно и освен от БМВ да са решили, че са направили грешка с твърде дългата 8-ма при ф10 и да са направили лека корекция от 2.47 до 2.56...
Знам, че е много малоумно, но за хумора ще го напиша все пак: БМВ май си главното предавателно число си го слагат 1 към гьотере и това е Както дойде
Re: M550d
Има много фактори при подбиране на крайното предавателно число и според мен всичко било много внимателно анализирано и съобразено:
- Употреба на автомобила и комфорт - 3-та серия се предполага повече градска и междуградста употреба в сравнение с 5-та серия. При 5-та серия повече магистрала и по-голям фокус към комфорт. От там по-ниско предавателно число за магистралната кола.
- Разход и ускорение - отново може да е причина по-спортно ориентираната 3-та серия да е с по-високо предавателно число, както и по-перформънс ориентираните варианти при 5-та серия. При нищожните времена за смняна на предавки, повечето смени не са фактор.
- Диапазон на мотора и крива на въртящия момент - По спомен максималните обороти (от там диапазона) бяха 530<535<550. Следователно с ниско предавателно число, ще може да се възползва от допълнителните обороти.
Същото е и с въртящия момент (инфо от wikipedia):
535D - 630 N⋅m (465 lb⋅ft) @ 1500-2500
550D - 740 N⋅m (546 lb⋅ft) @ 2000-3000
Не съм си играл да гледам кривите, но според данните за максималния въртящ момент се вижда, че има изместване с 500об нагоре. И тук по-високо предавателно число ще се отрази положително.
Това са моите размисли по темата...
- Употреба на автомобила и комфорт - 3-та серия се предполага повече градска и междуградста употреба в сравнение с 5-та серия. При 5-та серия повече магистрала и по-голям фокус към комфорт. От там по-ниско предавателно число за магистралната кола.
- Разход и ускорение - отново може да е причина по-спортно ориентираната 3-та серия да е с по-високо предавателно число, както и по-перформънс ориентираните варианти при 5-та серия. При нищожните времена за смняна на предавки, повечето смени не са фактор.
- Диапазон на мотора и крива на въртящия момент - По спомен максималните обороти (от там диапазона) бяха 530<535<550. Следователно с ниско предавателно число, ще може да се възползва от допълнителните обороти.
Същото е и с въртящия момент (инфо от wikipedia):
535D - 630 N⋅m (465 lb⋅ft) @ 1500-2500
550D - 740 N⋅m (546 lb⋅ft) @ 2000-3000
Не съм си играл да гледам кривите, но според данните за максималния въртящ момент се вижда, че има изместване с 500об нагоре. И тук по-високо предавателно число ще се отрази положително.
Това са моите размисли по темата...
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: M550d
bmw55 написа:xexoral написа:Четейки нещата в темата за 525д, полюбопитствах и се разтърсих за въпросното главно предавателно число.
Оказва се, че при 530д, 535д и 550д са различни, съответно: 2,47, 2,65, 2,81. Което означава, че при 120км/ч оборите са:
530д - 1550,
535д - 1650,
550д - 1750.
Шах и мат.
По никакъв начин не мога да си го обясня това нещо. После гледах клипчета в нета и действително 530д държи най-ниски обороти при една и съща предавка и една и съща скорост.
Та е възможно и затова да 550д да похарчва повече при по-висока скорост - държи по-високи обороти. Също така според мен от тук страда и 0-100 времето, защото за разлика от 530д, 550д удря 100 чак на 4-та.
Както и да е, ако може някой да ми обясни защо от БМВ на по-мощните дизелови мотори в случая слагат по-висок коефициент на предавателно число на дифа (а не обратното), ще съм благодарен.
По-голямо число, по бързо ускорение и съответно по-малък top speed. Но на 550d му стига мощността за top speed.
Ама то така излиза, че ако на 530d му е 2.81 ще е почти бърз колкото 535d.
Относно предишния ти пост, да тоя мотор е много добър и е правен за яко извънградско, но държи 8+ разход със скорост 110-140. Колкото и добър да им е мотора не бих дал пари за кола от ваг*на групата.
Не е съвсем така - 7 и 8ма са пълен овърдрайв - демек са за икономии, не за ве макс. Теоритичната максимална скорост на 530д на 8ма е към 400км/ч, на джага 6та скорост теоритично би направил 390км/ч при пика на мощността. Така, че по-скоро е теорията, че дизела с повече торг във по-високи обороти, работи по-добре с по-къси предавки. Немците са го сметнали, все пак не са американци или англичани
ПС: но все пак и БМВ имаха велики идеи, като например "дългите" предавки на Е46 330хи - на топ гиър при 120 км/ч си със 3200 оборота Усеща се много приятно ама извънградско под 9/10 не му се пие.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани