BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отговори

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 465
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от grkv » 13 Авг 2021, 16:53

Момци, от известно време се боря с разни нетипични шумове из колата, много преборих, един остана :lol:

Пиша до момента какво съм направил с цел да помогна на някой, ако също има скърцане в салона.

1. Имах скърцане от централните решетки на парното - сваля се цялата надлъжна кора с голи ръце, вътре е кабелът за старт/стоп бутона и аварийните. Този за аварийните при мен беше пипан/повъртян и триеше в нещо някъде. Проста ''капчица'' решава нещата.
2. Имах скърцане от кората над коленете на шофьора, или там някъде. При мен поне (на 7-ма серия) има един джоб в ляво, там в движение като си мушна юмрука и раздуя нещата утихваха - подврях дълъг болт в ъгъла на джоба за да стои винаги ''под напрежение''.
3. Счупено дъно на кората над коленете - пак там, някой ѝ е бил едно коляно в края и имаше счупени щипки. От единия край леко трептеше, почти незабележимо, та ми отне доста време докато хвана от къде. Подврях между щипките от едната страна сгъната на две носна кърпичка, че това имах в колата - още си стои. Отново, кората стои под леко напрежение и не трепти.

Първите три са по-скоро частен случай при мен, но в един момент всичко в тая кола трептеше, жужеше и скърцаше на пластмаса и беше много трудно да се ориентира човек кое точно скърца. 4, 5 и 6 са си ''слабо място'' на всички и е твърде възможно да ги имате, без значение километрите и годините.

4. Важи само за комфортен салон. Когато няма никой на дясната седалка се чува леко дрънчене от нея, самата седалка не мърда, няма луфт, но дрънчи - в 90% от случаите е подглавника. Понеже почти всички караме с подглавниците на максимално ниско ниво, там вътре нещо се случва и нещо дрънчи. Решението - повдига се подглавника с 2-3 милиметра и всичко утихва.
Това ме подлуди, та изчетох сума американски и немски форуми докато стигна до решението. В Америка някакъв даже му бяха сменяли седалка за това дрънчене на почти нова кола.

5. Скърцане от вратите - Моята кола е със софт клоуз врати и добре, че ми се счупи шофьорската машинка, че да отворя и да видя какво става вътре. Всъщност ''нещото'' се държи за вратата на три гумени тампончета, две от които при мен бяха скъсани и то просто висеше на най-горния си тампон, играеше и се удряше във външната част на вратата при неравен път. Отново - капчица или нещо подобно за да не подскача.

6. Скърцане около вратите - тука решението пак е от американските форуми и важи за всичко що е БМВ от 3-та до 7-ма серия. Гумените уплътнения са много дебели и при усукване на купето скрибуцат много особено. Решението е някакъв спрей за спазване, аз взех силиконов за гумени уплътнения от Лидъл, но не съм доволен. На всеки два-три месеца трябва пак да пръскам, понеже изсъхва бързо. Щом пръсна всичко утихва.

Всички тия неща човек ако ги знае се ''обикалят'' за половин-един час и колата утихва значително от към излишни шумове, поне при мен елиминира 90% от нещата.
Остана ми само едно - понякога ми дрънчат машинките на коланите в Б-колоната. Хич не ми се разглабя там, понеже съм почти сигурен, че нищо няма да направя. Въпросът ми е някой имал ли е подобни шумове и наистина ли са точно от там и къде е проблема? Понеже скърцането на уплътненията също го ''чувах'' от коланите, а се оказа съвсем друго. Дрънчат и ляв и десен предни. Пробвах да опъна дясния колан и да го ''заключа'' с рязко дръпване и да държа така - пак си дрънчи, нищо, че има напрежение върху целия механизъм, което ме навежда на мисълта, че може и да не е самият колан, нищо, че се чува от там. Не е и от видимите кори, подпирах ги със сила в движение многократно. :dunno:
Идеи?

П.С. наскоро познат си вкара Ф01 на 60к км с почти всички от изброените шумове, та са си детски болести, макар и да има късметлии.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 778
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от ekalchev » 19 Авг 2021, 13:42

Колеги, трябва да отремонтирам по каско, счупена кора и праг. Как работи тая система със застрахователите. Те ли определят сервиза в който ще се отремонтира, аз имам ли право да избера къде да го ремонтирам? Има ли някакви уловки, от които да се пазя като говоря със застрахователя.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 29.01.2019
Пол: Мъж

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от beebu » 19 Авг 2021, 13:42

Здравейте,

Имам два въпроса:
1.Всички ли f07 са с ел. теглич?
2.Всички ли f07 са с печка?

Благодаря!

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от adovet » 19 Авг 2021, 13:45

ekalchev написа:Колеги, трябва да отремонтирам по каско, счупена кора и праг. Как работи тая система със застрахователите. Те ли определят сервиза в който ще се отремонтира, аз имам ли право да избера къде да го ремонтирам? Има ли някакви уловки, от които да се пазя като говоря със застрахователя.
Зависи в коя компания си и дали имаш право на доверен сервиз

Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 17.02.2020
Пол: Мъж

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от Big Jo » 19 Авг 2021, 15:04

Колеги при смяна на горивен филтър на ф10 3.0дизел фейслифт какъв софтуер се ползва за напълване на системата с гориво?
Благодаря

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 1.05.2017
Местоположение: Варна
Детайли за колата: '12 BMW F11 535d xDrive

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от msch » 19 Авг 2021, 16:34

Big Jo написа:Колеги при смяна на горивен филтър на ф10 3.0дизел фейслифт какъв софтуер се ползва за напълване на системата с гориво?
Благодаря


Здравей. С оригиналните програми ISTA D /ISTA +
Става и с други програми , примерно Delphi.....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от MMG » 19 Авг 2021, 16:35

beebu написа:Здравейте,

Имам два въпроса:
1.Всички ли f07 са с ел. теглич?
2.Всички ли f07 са с печка?

Благодаря!

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
Не, колега. Това са опции, които се поръчват допълнително.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от MMG » 19 Авг 2021, 16:40

msch написа:
Big Jo написа:Колеги при смяна на горивен филтър на ф10 3.0дизел фейслифт какъв софтуер се ползва за напълване на системата с гориво?
Благодаря


Здравей. С оригиналните програми ISTA D /ISTA +
Става и с други програми , примерно Delphi.....
Гледал съм клипчета, в които казват, че може и без да изпълняваш тази процедура, но отнема повече време на стартер, докато подкачи горивото. Незнам доколко е препоръчително, обаче, уж казват че няма проблем.
И аз трябва да сменям моя скоро и ще го правя сам, че имам останал един филтър от Х3-ката и ще го използвам за целта.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 841
Регистриран на: 12.12.2014
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 2015
Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от BorislavB » 19 Авг 2021, 17:15

MMG написа:
msch написа:
Big Jo написа:Колеги при смяна на горивен филтър на ф10 3.0дизел фейслифт какъв софтуер се ползва за напълване на системата с гориво?
Благодаря


Здравей. С оригиналните програми ISTA D /ISTA +
Става и с други програми , примерно Delphi.....
Гледал съм клипчета, в които казват, че може и без да изпълняваш тази процедура, но отнема повече време на стартер, докато подкачи горивото. Незнам доколко е препоръчително, обаче, уж казват че няма проблем.
И аз трябва да сменям моя скоро и ще го правя сам, че имам останал един филтър от Х3-ката и ще го използвам за целта.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Аз сменях преди две седмици горивен филтър. Мислех да оставя колата на контакт просто 1 минута за да напълни с гориво ама по навик натиснах спирачката и просто колата повъртя 2-3 секунди и запали.
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 1.05.2017
Местоположение: Варна
Детайли за колата: '12 BMW F11 535d xDrive

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от msch » 19 Авг 2021, 18:07

BorislavB написа:
MMG написа:
msch написа:
Big Jo написа:Колеги при смяна на горивен филтър на ф10 3.0дизел фейслифт какъв софтуер се ползва за напълване на системата с гориво?
Благодаря


Здравей. С оригиналните програми ISTA D /ISTA +
Става и с други програми , примерно Delphi.....
Гледал съм клипчета, в които казват, че може и без да изпълняваш тази процедура, но отнема повече време на стартер, докато подкачи горивото. Незнам доколко е препоръчително, обаче, уж казват че няма проблем.
И аз трябва да сменям моя скоро и ще го правя сам, че имам останал един филтър от Х3-ката и ще го използвам за целта.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Аз сменях преди две седмици горивен филтър. Мислех да оставя колата на контакт просто 1 минута за да напълни с гориво ама по навик натиснах спирачката и просто колата повъртя 2-3 секунди и запали.


Това не е особено препоръчително.... При смяна на горивния филтър, които се намира на пода на колата има голям шанс да изтече всичкото гориво което е по тръбичките до горивната помпа ?ГНП/.... Тя остава на сухо и при започване на въртене на стартер се получава сухо триене, което пък води до износване и отделяне на стружки в последствие... Всичко това съм го чел из нета... Има доста резон в това...

Не искам да знам на тия коли дали се получава такъв проблем...
На предишната ми кола, два пъти съм правил цялостен ремонт на горивна система за суми граничещи на стойността на колата :banghead: ... Т.е. вече даже не ми се мисли по този въпрос :roll:

Знам, че подкачващата помпа подава гориво, но системата не може да се обезвъздуши както трябва само на контакт. При пускане от програмата на BMW цялата процедура продължава няколко мин и се вижда графика в реално време как се променя дебита и налягането в системата, т.е. как реално се обезвъздушава системата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от MMG » 19 Авг 2021, 18:32

Оо, изобщо не искам и да си го помислям това със стружките. Затова ще си действам “по процедура”.


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 29.01.2019
Пол: Мъж

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от beebu » 19 Авг 2021, 20:10

MMG написа:
beebu написа:Здравейте,

Имам два въпроса:
1.Всички ли f07 са с ел. теглич?
2.Всички ли f07 са с печка?

Благодаря!

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
Не, колега. Това са опции, които се поръчват допълнително.


Sent from my iPhone using Tapatalk
А как мога да разбера дали е с печка без да залягам под колата, в такъв сезон като лятото?

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 841
Регистриран на: 12.12.2014
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 2015
Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от BorislavB » 20 Авг 2021, 4:48

Реално от тръбичките капнаха няколко капки, но вече празния филтър може да направи белята. За другия път ще разуча и аз за тази процедура.
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 2.11.2019
Пол: Мъж
Кара: E70 3.0D LCI
Мечтае да кара: M550D

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от Eliyan » 20 Авг 2021, 8:57

ekalchev написа:Колеги, трябва да отремонтирам по каско, счупена кора и праг. Как работи тая система със застрахователите. Те ли определят сервиза в който ще се отремонтира, аз имам ли право да избера къде да го ремонтирам? Има ли някакви уловки, от които да се пазя като говоря със застрахователя.


Зависи от фирмата към която имаш каско, но до колкото знам всички са на един принцип - имат списък с доверени сервизи и ти дават да си избереш от тях или ти изплащат пари на база тяхна оценка.

Аз като имах нужда от техните услуги, разпитах първо къде да отида и дали работят с моето каско(работеха) и отидох да завеждам щета, попитаха ме дали искам да използвам услугите на техен доверен сервиз ИЛИ да ми изпратят човек, който да оцени щетата и на базата на неговата оценка да ми изплатят пари на тяхна преценка и вече аз да се оправям, при което аз избрах доверен сервиз с който те работят, защото ми беше препоръчан от трети лица.

Имаш право да избереш и в двата случая, дори частни лица могат да ти създадат фактура, но направи като мен и първо говори със сервиза в който ще се отремонтира щетата, разберете се какво и как искаш и вече отивай да завеждаш :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от awful » 21 Авг 2021, 12:42

msch написа:
BorislavB написа:
MMG написа:
msch написа:
Big Jo написа:Колеги при смяна на горивен филтър на ф10 3.0дизел фейслифт какъв софтуер се ползва за напълване на системата с гориво?
Благодаря


Здравей. С оригиналните програми ISTA D /ISTA +
Става и с други програми , примерно Delphi.....
Гледал съм клипчета, в които казват, че може и без да изпълняваш тази процедура, но отнема повече време на стартер, докато подкачи горивото. Незнам доколко е препоръчително, обаче, уж казват че няма проблем.
И аз трябва да сменям моя скоро и ще го правя сам, че имам останал един филтър от Х3-ката и ще го използвам за целта.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Аз сменях преди две седмици горивен филтър. Мислех да оставя колата на контакт просто 1 минута за да напълни с гориво ама по навик натиснах спирачката и просто колата повъртя 2-3 секунди и запали.


Това не е особено препоръчително.... При смяна на горивния филтър, които се намира на пода на колата има голям шанс да изтече всичкото гориво което е по тръбичките до горивната помпа ?ГНП/.... Тя остава на сухо и при започване на въртене на стартер се получава сухо триене, което пък води до износване и отделяне на стружки в последствие... Всичко това съм го чел из нета... Има доста резон в това...

Не искам да знам на тия коли дали се получава такъв проблем...
На предишната ми кола, два пъти съм правил цялостен ремонт на горивна система за суми граничещи на стойността на колата :banghead: ... Т.е. вече даже не ми се мисли по този въпрос :roll:

Знам, че подкачващата помпа подава гориво, но системата не може да се обезвъздуши както трябва само на контакт. При пускане от програмата на BMW цялата процедура продължава няколко мин и се вижда графика в реално време как се променя дебита и налягането в системата, т.е. как реално се обезвъздушава системата.


При много марки коли, това със пълненето на филтъра при контакт не работи, защото подкачващата помпа работи само когато се пали демек на контакт не работим, и това което казва колегата горе е точно така при оставане на сухо лесно се получава задиране на помпата и 2 3 пъти така и после ремонти, ако нямате диагностика със която да свършите процедурата може да използвате вакумна помпа която като монтирате филтъра на колата от пред дърпате със нея до как не се напълни филтъра и след това го монтирате, при тази процедура при палене системата за 2 секунди пали, като ако знаете кои е + и - на помпата може и директно да пуснте помпата.И един савет тези 30 км на тези умрели помпи са много 15к км или 20к са напълно достатачни.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook