BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отговори
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- peshehodetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: BMW and Toyota
- Детайли за колата: I6 3.0 turbo and naturally aspirated i-Force 5.7 V8
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
ekalchev написа:Колеги на ДПФ-а ми му остава още малко живот. Чистенето го отхвърлих като вариант. Премахването също. Виждам цени от около 3000лв за нов оригинален. Има ли вариант да се намери по-евтин афтър маркет, ако има такива въобще. Други варианти да предложите?
Има ли някакви симптоми или как разбра че му остава много малко ? На щатските варианти макар и малко такива вкарани тук им дават около 120к мили ма има такива изкарали и до 150к мили и такива едвам стигнали 100к мили според зависи от карането. Иначе това 3000лв ако е както казваш за оригинален и включва и монтажа, направо го взимай него и не се занимавай с разни афтър маркет глупости особено за такъв важен и чувствителен компонент, да не се наложи после отново да го сменяш много бързо. Това при положение, че си решил да покараш колата поне още 2 години занапред и да и навартъш едни 70-80к км минимум.
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 776
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Видях на дилърския софтуер, там пише че му остава около 25 хил. км още. Което е около 200хил. км пробег на колата, което е горе долу очаквано. Аз не смятам да я карам много над 200хил. така че си мислех да мина някак тънко. Какво му е важното на тоя компонет, те половината коли в БГ са без него
- BorislavB
- ентусиаст
- Мнения: 841
- Регистриран на: 12.12.2014
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 2015
- Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
- Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
ekalchev написа:Видях на дилърския софтуер, там пише че му остава около 25 хил. км още. Което е около 200хил. км пробег на колата, което е горе долу очаквано. Аз не смятам да я карам много над 200хил. така че си мислех да мина някак тънко. А иначе в интернет цените ми излизат около 6к, тая цена е без монтаж от някакъв продавач на части
Чистен ли е досега? Не знам дали е вярно ама чистенето му удължавало живота макар и с малко та може да поразпиташ и за тоя вариант, щом искаш да минеш тънко и мислиш да я продаваш.
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 776
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Ами четох по форума, някой хора казват че нямало ефект чистенето. Но може би зависи от конкретното състояния на ДПФ-а, не знам. Ако някой е чистил да сподели ефекта.
Стария ДПФ има ли някаква стойност като старите катализатори или се изхвърля?
Стария ДПФ има ли някаква стойност като старите катализатори или се изхвърля?
- BorislavB
- ентусиаст
- Мнения: 841
- Регистриран на: 12.12.2014
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 2015
- Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
- Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
ekalchev написа:Ами четох по форума, някой хора казват че нямало ефект чистенето. Но може би зависи от конкретното състояния на ДПФ-а, не знам. Ако някой е чистил да сподели ефекта.
Стария ДПФ има ли някаква стойност като старите катализатори или се изхвърля?
Да и аз така съм чувал, че ако е много мръсен няма да помогне чистенето. Затова попитах досега дали си го чистил.
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!
- fitter
- младши ентусиаст
- Мнения: 420
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535D
BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отговори
Това което си видял е теоретичния заложен живот на ДПФ-а, който се ресетва дори и с Btool след чистене или замяна. Ако нямаш грешки за него и налягането и ash-a са ОК с едно промиване/чистене би трябвало да нямаш проблеми още доста км. Има и чистене на висока температура което се твърди че има ефект.ekalchev написа:Ами четох по форума, някой хора казват че нямало ефект чистенето. Но може би зависи от конкретното състояния на ДПФ-а, не знам. Ако някой е чистил да сподели ефекта.
Стария ДПФ има ли някаква стойност като старите катализатори или се изхвърля?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
ekalchev написа:Какво му е важното на тоя компонет, те половината коли в БГ са без него
Като плюсове - екология, другото са само минуси.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
kolp написа:Salmi написа:Здравейте колеги спорихме с един приятел има ли разлика под капака на Ф10 530д 258кс. 2011г. и Ф10 530д 258кс. 2013г. освен че на едната кора на двигателя пише BMW TwinPower Turbo ???
отваряме гугъл и четем : -
N57D30O0 2,993 cc (2.993 L; 182.6 cu in) 245 PS (180 kW; 242 hp)@4000, 540 N·m (400 lb·ft)@1750-3000 5000 (4500 auto gearbox) 2008
N57D30O1 2,993 cc (2.993 L; 182.6 cu in) 258 PS (190 kW; 254 hp)@4000, 560 N·m (410 lb·ft)@1500-3000 5400 (4300 auto gearbox) 2011
демек, до 2011 е старата ревизия N57D30O0 -245кс, след 2011 е N57D30O1 - 258кс. ако и двете са 190кв/258кс значи е същия двигател. капака е по различен може би защото едната е фейслифтова.
Нещо не можете да се разберете...
Първо колегата пита за един и същ мотор 258 к.с. , демек все си е N57N. N57N започва да се вгражда в F10 още през 2010, докато предната версия (245к.с.) N57 - От 2009-та.
На въпроса - не би следвало да има никаква разлика дали е 2011 или 2013...
- bereta
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 83
- Регистриран на: 20.01.2017
- Пол: Мъж
- Кара: F07, 258 k.с. Bang & Olufsen
- Мечтае да кара: Към следващия концерт на AC/DC
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
fitter написа:Това което си видял е теоретичния заложен живот на ДПФ-а, който се ресетва дори и с Btool след чистене или замяна. Ако нямаш грешки за него и налягането и ash-a са ОК с едно промиване/чистене би трябвало да нямаш проблеми още доста км. Има и чистене на висока температура което се твърди че има ефект.ekalchev написа:Ами четох по форума, някой хора казват че нямало ефект чистенето. Но може би зависи от конкретното състояния на ДПФ-а, не знам. Ако някой е чистил да сподели ефекта.
Стария ДПФ има ли някаква стойност като старите катализатори или се изхвърля?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Малко по спомен, но на моята малко след 200000 км. ми ресетнаха компа, че е сменен ДПФ-а, защото това бил заложения експлоатационен живот от производителя. Вече съм на 330000 км. с оригиналния ДПФ. Никога не е “чистен”. Та не бързай да сменяш, просто някой да “излъже” компа. Моята се кара и 85-90% на дълъг път, сигурно и това е от голямо значение.
Ride on
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 776
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
bereta написа:Малко по спомен, но на моята малко след 200000 км. ми ресетнаха компа, че е сменен ДПФ-а, защото това бил заложения експлоатационен живот от производителя. Вече съм на 330000 км. с оригиналния ДПФ. Никога не е “чистен”. Та не бързай да сменяш, просто някой да “излъже” компа. Моята се кара и 85-90% на дълъг път, сигурно и това е от голямо значение.
Това е доста полезна информация, моята кола е карана 99% извънградско. 1% градско ми е излизането от София по Цариградско. Надявах се да има доста повече живот от 200хил. и това което казваш може да се окаже полезно. От друга страна 50д генерира повече сажди. За сега май реших да го сваля и да го измия и ще го чакам да почне да записва грешки.
- BorislavB
- ентусиаст
- Мнения: 841
- Регистриран на: 12.12.2014
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 2015
- Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
- Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Виж какви са му стойностите преди и след да видиш реално помогнало ли е миенето.
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
grkv написа:ekalchev написа:Какво му е важното на тоя компонет, те половината коли в БГ са без него
Като плюсове - екология, другото са само минуси.
Абе ако колата е в гараж или подземен паркинг и си возиш семейството.... плюсовете са си налице. Майната ѝ на екологията и другите, но си е смрад и тровиш себе си и близките.
- bereta
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 83
- Регистриран на: 20.01.2017
- Пол: Мъж
- Кара: F07, 258 k.с. Bang & Olufsen
- Мечтае да кара: Към следващия концерт на AC/DC
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
ekalchev написа:bereta написа:Малко по спомен, но на моята малко след 200000 км. ми ресетнаха компа, че е сменен ДПФ-а, защото това бил заложения експлоатационен живот от производителя. Вече съм на 330000 км. с оригиналния ДПФ. Никога не е “чистен”. Та не бързай да сменяш, просто някой да “излъже” компа. Моята се кара и 85-90% на дълъг път, сигурно и това е от голямо значение.
Това е доста полезна информация, моята кола е карана 99% извънградско. 1% градско ми е излизането от София по Цариградско. Надявах се да има доста повече живот от 200хил. и това което казваш може да се окаже полезно. От друга страна 50д генерира повече сажди. За сега май реших да го сваля и да го измия и ще го чакам да почне да записва грешки.
И все пак “кажете” на колата, че ДПФ е сменен. На някой модели (имах Каптива) има лампа за регенерацията и винаги ми е светвала след каране в града. И аз си мисля, че при основно каране извънградско живота на ДПФ е много над 200000 км.
Ride on
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
drago9205 написа:grkv написа:ekalchev написа:Какво му е важното на тоя компонет, те половината коли в БГ са без него
Като плюсове - екология, другото са само минуси.
Абе ако колата е в гараж или подземен паркинг и си возиш семейството.... плюсовете са си налице. Майната ѝ на екологията и другите, но си е смрад и тровиш себе си и близките.
Ти колко време стоиш в тоя гараж/подземен паркинг преди да тръгнеш?
'щото аз паля и тръгвам
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 776
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Това е валиден аргумент. Стоя 5мин докато си натоваря багажа и децата. Другата ми кола е Рено Сценик без ДПФ и не я вкарвам въобще в подземния гараж защото ще си изкашлям дробовете. Тези смрадливи дизели не са за затворени пространства. Чакам с нетърпение нещо качествено да излезе на ток и да ги махам тези лайна.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани