температура на охлаждащата течност
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- ZdravkoR9805
- Потребител
- Мнения: 30
- Регистриран на: 28.09.2015
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: E60 - 520D
F10 - 535D
Re: температура на охлаждащата течност
Добре, но на какво ще да се дължи това да минава над 100 и после да се върне пак на 100, при условие че не ми показва никакви грешки, при двигателя всичко е изрядно.
Re: температура на охлаждащата течност
Здравейте колеги,
Имам едно хубаво бмв ф11, фейслифт от 2015 година. 530xd 258 коня.
На 165000 км е (истински, с пълна история), което карам около половин година.
Като станаха жегите и карам по магистрала Тракия, вече за втори път ми вдига леко температурата на маслото над 100 градуса. Първия път беше около 33 градуса и преди тунела посока София вдигна около 3 секунди на 100 градуса, но после тръгнах към тунела, където температурата падна до 27 градуса и стрелката на маслото си падна на 100 градуса и не е мърдала повече...
Втория път беше сега Петък на жегата на тръгване от София (пак по магистрала тракия). В Сф беше около 35-36 градуса и точно преди първото Еко пак тръгна да вдига с 2-3 секунди на 100 градуса и спрях за малко там. Без да гася, веднага падна до 100 градуса и пак тръгнах. На ускоряването за да се включа към магистралата вдигна с около 1 сек над 100 градуса , но после бях в колона с около 120км/ч и се върна веднага на 100.
След което до Стара Загора температурата беше 36-39,5 градуса, но стрелката на маслото не мръдна от 100 градуса, при темпо около 150км/ч. (Но без форсиране, поддържащо темпо)
Вдигне за малко и се нормализира и после на по-голяма жега не вдига повече.
Мислех на автомивка да измия хубаво радиатора, но нали има едни като щорички, които са затворени, ако не е много загряла... без сваляне на радиатора може ли да се “замие” или къде бихте препоръчали? В Ауто Бавария май е около 300лв.
P.S. Предната ми кола, Пасат б7, мереше температурата на антифриза, но в борд компютъра можеше да видиш температурата на маслото и лятото ми е вдигала 115-117 градуса, но антифриза си стоеше на 90 градуса(по стрелка) ... та не знам малко на 100 като вдигне за мин-две-три дали е “нормално” за бмв-то
Хубав уикенд на всички!
Имам едно хубаво бмв ф11, фейслифт от 2015 година. 530xd 258 коня.
На 165000 км е (истински, с пълна история), което карам около половин година.
Като станаха жегите и карам по магистрала Тракия, вече за втори път ми вдига леко температурата на маслото над 100 градуса. Първия път беше около 33 градуса и преди тунела посока София вдигна около 3 секунди на 100 градуса, но после тръгнах към тунела, където температурата падна до 27 градуса и стрелката на маслото си падна на 100 градуса и не е мърдала повече...
Втория път беше сега Петък на жегата на тръгване от София (пак по магистрала тракия). В Сф беше около 35-36 градуса и точно преди първото Еко пак тръгна да вдига с 2-3 секунди на 100 градуса и спрях за малко там. Без да гася, веднага падна до 100 градуса и пак тръгнах. На ускоряването за да се включа към магистралата вдигна с около 1 сек над 100 градуса , но после бях в колона с около 120км/ч и се върна веднага на 100.
След което до Стара Загора температурата беше 36-39,5 градуса, но стрелката на маслото не мръдна от 100 градуса, при темпо около 150км/ч. (Но без форсиране, поддържащо темпо)
Вдигне за малко и се нормализира и после на по-голяма жега не вдига повече.
Мислех на автомивка да измия хубаво радиатора, но нали има едни като щорички, които са затворени, ако не е много загряла... без сваляне на радиатора може ли да се “замие” или къде бихте препоръчали? В Ауто Бавария май е около 300лв.
P.S. Предната ми кола, Пасат б7, мереше температурата на антифриза, но в борд компютъра можеше да видиш температурата на маслото и лятото ми е вдигала 115-117 градуса, но антифриза си стоеше на 90 градуса(по стрелка) ... та не знам малко на 100 като вдигне за мин-две-три дали е “нормално” за бмв-то
Хубав уикенд на всички!
If you think that everything is under control, it's just because you are not moving fast enough!
Re: температура на охлаждащата течност
Здравейте пак,
Малък ъпдейт от прибирането към София (от Ст. Загора) днес в 14:00-16:00. Температурата беше 34-36 градуса, а преди София около 30-тина.
Преди да тръгна, след като я беше напекло и запалих, видях, че вдигна "щорите" на радиатора и реших да го позамия с маркуча.
Но след като тръгнах, при нормално темпо около 140-150 беше ок. Но като влязох в повече трафик и съответно имаше коли в лявата лента със 120... при отдръпването им и ускорение до 150-тика 1-2 пъти и стрелката се качваше над 100 градуса, но секунди след това се връщаше на 100. Но го прави поне няколко пъти - почти редовно при ускорения, при които я натисна за да върне предавки. Въпреки, че буквално за секунди връщаше, е дразнещо да гледаш как ти мърда стрелката напред-назад. А преди тунела на изкачването - си вдигна около 3 сек над 100 градуса и до края на тунела си ги държеше. После е спускане и се върна на 100... но не ми харесва тази работа
Та дайте предложение къде могат да ми свалят и измият качествено радиатора, без да се сваля бронята. Утре ще се обадя и в Ауто Бавария, да видя какво ще ми кажат.
Лека неделя!
Малък ъпдейт от прибирането към София (от Ст. Загора) днес в 14:00-16:00. Температурата беше 34-36 градуса, а преди София около 30-тина.
Преди да тръгна, след като я беше напекло и запалих, видях, че вдигна "щорите" на радиатора и реших да го позамия с маркуча.
Но след като тръгнах, при нормално темпо около 140-150 беше ок. Но като влязох в повече трафик и съответно имаше коли в лявата лента със 120... при отдръпването им и ускорение до 150-тика 1-2 пъти и стрелката се качваше над 100 градуса, но секунди след това се връщаше на 100. Но го прави поне няколко пъти - почти редовно при ускорения, при които я натисна за да върне предавки. Въпреки, че буквално за секунди връщаше, е дразнещо да гледаш как ти мърда стрелката напред-назад. А преди тунела на изкачването - си вдигна около 3 сек над 100 градуса и до края на тунела си ги държеше. После е спускане и се върна на 100... но не ми харесва тази работа
Та дайте предложение къде могат да ми свалят и измият качествено радиатора, без да се сваля бронята. Утре ще се обадя и в Ауто Бавария, да видя какво ще ми кажат.
Лека неделя!
If you think that everything is under control, it's just because you are not moving fast enough!
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: температура на охлаждащата течност
@ekalchev При мен също си стои заковано маслото на 100 в 99% от времето, водата варира 88-94, като през 90% от времето е 89. При много продължителни спускания пада до 82-3, маслото също съм го виждал да пада до 97-8 на 8ма без газ след 5-10 минути спускане, а при изкачвания водата до 95-6 се вдига.
Успявал съм да извадя маслото над 100 градуса, умишлено тествах да видя кога ще се предаде и ще мръдне от 100, но се постига с много-МНОГО зор.
Въпросът е, че охлаждането на 50д е по-сериозно, което е другия бонус освен спирачките, за сметка на предни фарове за мъгла и по-лоша аеродинамила разбира се... Та 50д не мерило, така че може би са си нормални тия градуси на 30 и 35. Аз не бих търсил проблем за отклонения с няколко градуса само.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Успявал съм да извадя маслото над 100 градуса, умишлено тествах да видя кога ще се предаде и ще мръдне от 100, но се постига с много-МНОГО зор.
Въпросът е, че охлаждането на 50д е по-сериозно, което е другия бонус освен спирачките, за сметка на предни фарове за мъгла и по-лоша аеродинамила разбира се... Та 50д не мерило, така че може би са си нормални тия градуси на 30 и 35. Аз не бих търсил проблем за отклонения с няколко градуса само.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: температура на охлаждащата течност
Здравейте пак,
От Ауто Бавария ми дадоха цена 260лв за монтаж/демонтаж и почистване на радиатора + мисля и някакъв антифриз за доливане.
Не е малко за едно почистване, но мисля да го направя, че е доста досадно това да гледам стрелката да шари напред-назад.
@ZdravkoR9805 - това най-често се дъжлажо на замърсени радиатори (а тук колегите казват, че се замърсявали доста) - и така топлообмена не е идеален и съответно при жегите и при натоварвания - почва да вдига температура. Било нормално да е така, щом после си го сваля сравнително бързо (бързо = когато не е под натоварване, а се поддържа скорост). За мен лично, кола на 5 години не ми харесва да прави такива неща и може би е дошло времето за една профилактика. Защото ако от магистралата тръгна да качвам някъде по баири - тип Пампорово/Велинград... все е баир и натоварване, та не знам дали по-бавното каране ще компенсира натоварването и дали ще поддържа по-висока температура през цялото време или ще нормализа на 100-те...
Часът ми е за другия Вторник и после към края на месеца мога пак да пиша как се държи по магистралата...
От Ауто Бавария ми дадоха цена 260лв за монтаж/демонтаж и почистване на радиатора + мисля и някакъв антифриз за доливане.
Не е малко за едно почистване, но мисля да го направя, че е доста досадно това да гледам стрелката да шари напред-назад.
@ZdravkoR9805 - това най-често се дъжлажо на замърсени радиатори (а тук колегите казват, че се замърсявали доста) - и така топлообмена не е идеален и съответно при жегите и при натоварвания - почва да вдига температура. Било нормално да е така, щом после си го сваля сравнително бързо (бързо = когато не е под натоварване, а се поддържа скорост). За мен лично, кола на 5 години не ми харесва да прави такива неща и може би е дошло времето за една профилактика. Защото ако от магистралата тръгна да качвам някъде по баири - тип Пампорово/Велинград... все е баир и натоварване, та не знам дали по-бавното каране ще компенсира натоварването и дали ще поддържа по-висока температура през цялото време или ще нормализа на 100-те...
Часът ми е за другия Вторник и после към края на месеца мога пак да пиша как се държи по магистралата...
If you think that everything is under control, it's just because you are not moving fast enough!
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: температура на охлаждащата течност
Със сигурност не е ОК да мести стрелката от леки доускорение 120-150. Всъщност би трябвало да поне веднъж да можеш да направиш упражнението 80-230 например със газ до ламарината и пак да не мръдне. Така че според правилно си решил да си го почистиш.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 776
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: температура на охлаждащата течност
noone, да нямаш чип тунинг или махнат ЕГР?
Re: температура на охлаждащата течност
ekalchev - не, нямам никакви модификации. Колата я взех преди 6-7 месеца от Ауто Бавария и си е даже в удължената гаранция (Premium Selection) още 1.5 години. Та всичко си е оригинално по нея (надявам се)
If you think that everything is under control, it's just because you are not moving fast enough!
- ZdravkoR9805
- Потребител
- Мнения: 30
- Регистриран на: 28.09.2015
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: E60 - 520D
F10 - 535D
Re: температура на охлаждащата течност
@noone - Благодаря все пак за отговора колега. Ще понаблюдавам какви стойности държи маслото и антифриза и ако нещо започне да не ми харесват, ще направя и аз една промивка.
Въпреки че колата е на 5 години и половина и при 80% от времето е карана в Германия и едва 1-2 годишно е идвала до България, не мисля че ще е кой знае колко замърсен радиатора, защото в моя случай това минаване над 100 градуса е защото имаше трафик и изпреваря един, после друг пред мен като бавно и после него и т.н. Но пък знае ли се в какво състояние са тези радиатори.
Поздрави!
Въпреки че колата е на 5 години и половина и при 80% от времето е карана в Германия и едва 1-2 годишно е идвала до България, не мисля че ще е кой знае колко замърсен радиатора, защото в моя случай това минаване над 100 градуса е защото имаше трафик и изпреваря един, после друг пред мен като бавно и после него и т.н. Но пък знае ли се в какво състояние са тези радиатори.
Поздрави!
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: температура на охлаждащата течност
xexoral написа:Със сигурност не е ОК да мести стрелката от леки доускорение 120-150. Всъщност би трябвало да поне веднъж да можеш да направиш упражнението 80-230 например със газ до ламарината и пак да не мръдне. Така че според правилно си решил да си го почистиш.
Sent from my iPhone using Tapatalk
При кикдаун и изцедени предавки, задължително се вдига температурата на маслото на всяка една кола. При изкачване е по-бързо. Вече дали това ще бъде измерено и отчетено от колата е друга тема. При мен 30д минава 100те градуса много по-рядко и трудно от 25д (2.0л).
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: температура на охлаждащата течност
Предполагам, че се вдига поне локално температурата на маслото при всяко натоварване на мотора - да. Но видимото мърдане на стрелката за мен си е признак на проблем освен ако не става въпрос да е в следствие на състезателно каране на писта. Не съдя само по сегашната ми кола, преди карах м57н и вдигаше градуси като имаше проблем с термостата, иначе трябваше да я натискаш много здраво, за да се промени нещо. Съмнявам се Н57 да е с по-лошо охлаждане. Ускорения 100-150 дори със заварена газ до ламарината не трябва да ги усети стрелката изобщо, а тук дори става въпрос за по-лежерно доускоряване. (Сега не може много да се пътува но...) В Гърция по някои маршрути има сууупер продължителни много стръмни изкачвания, които като се комбинират с 35+ градуса и например пълна до горе кола и не искаш охлаждането да не ти е в добро състояние.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: температура на охлаждащата течност
Когато взех колата (Н57) не знаех, че термостата е приключил и колата въртеше само на малкия кръг а вентилаторите отпред не спираха. Няколко пъти карах бързо магистрално и ми направи впечатление, че температурата на маслото се вдига малко над нормалното. Нищо не светна, та как не е кипнала все още не мога да си обясня. Та, по вентилаторите случайно се подзрях, че има нещо. От както смених термостат стрелката не е мръдвала, та си проверете нещата.
Каква е идеята да няма стрелка за температурата нито на Е, нито на Ф поколението?
Каква е идеята да няма стрелка за температурата нито на Е, нито на Ф поколението?
Re: температура на охлаждащата течност
При мен температурата на маслото редовно подминава 100 градуса, ако карам по-спортно. Дори миналия месец след 10 минутна гонка с друго бмв по завоите посока Смолян, маслото сигурно стигна до 115-120 градуса, но после аз завих на разклона за Лъки, щото бях тръгнал за Кръстова гора, та всичко се нормализира след това. Нагоре по баирите, който е ходил, знае за какво изкачване говоря -маслото на колата варираше от 100-102 или 103 градуса. И чувах, че перката включва и изключва в някакви моменти
Но, четейки отговорите на колеги в темата, ще се опитам и аз да си почистя радиатора. Все пак колата е на 9 год. Вече и вероятно е питата е ЛОМ
Но, четейки отговорите на колеги в темата, ще се опитам и аз да си почистя радиатора. Все пак колата е на 9 год. Вече и вероятно е питата е ЛОМ
Re: температура на охлаждащата течност
Аз пък да се дооплача...
Днес градско, след около 45мин каране, с малко трафик, без никакво форсиране и гонене стрелката на маслото почна да играе... вярно макс до 1 сек напред... но се виждаше как се движи напред-назад малко над 100-те градуса. При температура навън 28-29 градуса, направо ми се стори невъзможно...
Дано се окаже тъпия термостат например, има някаква вероятност... че на такова нещо ако загравя, направо не знам
Ето клипче, ако се отваря: https://photos.app.goo.gl/WU5KrLPs46t7Ph5w6
Тя нали се води гаранционна. Ще ги юркам да я видят гаранционно нещо
Днес градско, след около 45мин каране, с малко трафик, без никакво форсиране и гонене стрелката на маслото почна да играе... вярно макс до 1 сек напред... но се виждаше как се движи напред-назад малко над 100-те градуса. При температура навън 28-29 градуса, направо ми се стори невъзможно...
Дано се окаже тъпия термостат например, има някаква вероятност... че на такова нещо ако загравя, направо не знам
Ето клипче, ако се отваря: https://photos.app.goo.gl/WU5KrLPs46t7Ph5w6
Тя нали се води гаранционна. Ще ги юркам да я видят гаранционно нещо
If you think that everything is under control, it's just because you are not moving fast enough!
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 776
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: температура на охлаждащата течност
Пусни си скритото меню и гледай числата на водата и маслото, какви са тея стрелки.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани