температура на охлаждащата течност
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Tsapo
- младши ентусиаст
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
Re: температура на охлаждащата течност
Здравейте колеги.
Колата ми е BMW F11 530D LCI xDrive.
Отдавна не бях включвал скритото меню и го направих след като в движение чух, че перката бръмчи.
На прибиране от Варна до София следях нон стоп температурата като варираше от 95 до 107 градуса.
Карах сравнително бавно (до 120км. в час) и се стремях да карам по инерция (на скорост), защото така се охлаждаше двигателя.
За мен тази работна температура не е нормална, защото преди време когато пусках скритото меню (отново лятото) държеше 86-92 градуса.
В града държи около 88-93 градуса в момента, както и преди.
Направих и проверих следното:
1. Няма надути и твърди маркучи на охладителната система.
2. На запален двигател при подаване на газ не хвърля вода от казанчето.
3. Входящия маркуч на радиатора е топъл.
4. Перката работи на всички степени.
5. Завесите пред радиатора се отварят и затварят коректно.
6. Замерих антифриза ( на -33 градуса е) За мен това означава, че охладителната течност не е само от антифриз.
7. Изчистих радиаторите. Водния беше на 50% шпаклован от боклуци. Измих ги хубаво без да ги демонтирам и смея да твърдя, че се измиха на 95% (ще кача снимки в отделна тема как се прави в домашно условия) В резултат на чистенето свалих температурата до 99 градуса извън градско. Добре, но ми е странно как в движение по равен път със 120км. в час, работната температура да варира постоянно от 92 до 97 98 градуса. Според мен нещо не е наред.
Моля за мнението Ви дали да търся проблема в термостата и помпата.
Поздрави.
Колата ми е BMW F11 530D LCI xDrive.
Отдавна не бях включвал скритото меню и го направих след като в движение чух, че перката бръмчи.
На прибиране от Варна до София следях нон стоп температурата като варираше от 95 до 107 градуса.
Карах сравнително бавно (до 120км. в час) и се стремях да карам по инерция (на скорост), защото така се охлаждаше двигателя.
За мен тази работна температура не е нормална, защото преди време когато пусках скритото меню (отново лятото) държеше 86-92 градуса.
В града държи около 88-93 градуса в момента, както и преди.
Направих и проверих следното:
1. Няма надути и твърди маркучи на охладителната система.
2. На запален двигател при подаване на газ не хвърля вода от казанчето.
3. Входящия маркуч на радиатора е топъл.
4. Перката работи на всички степени.
5. Завесите пред радиатора се отварят и затварят коректно.
6. Замерих антифриза ( на -33 градуса е) За мен това означава, че охладителната течност не е само от антифриз.
7. Изчистих радиаторите. Водния беше на 50% шпаклован от боклуци. Измих ги хубаво без да ги демонтирам и смея да твърдя, че се измиха на 95% (ще кача снимки в отделна тема как се прави в домашно условия) В резултат на чистенето свалих температурата до 99 градуса извън градско. Добре, но ми е странно как в движение по равен път със 120км. в час, работната температура да варира постоянно от 92 до 97 98 градуса. Според мен нещо не е наред.
Моля за мнението Ви дали да търся проблема в термостата и помпата.
Поздрави.
Re: температура на охлаждащата течност
Това, което си направил най-вероятно е достатъчно.
При 120 оборотите хич не са високи, съответно и помпата едва върти.
Направи си експеримент - 120 на 8-ма и 120 на 6-та в ръчен режим и градусите ще се нормализират.
Някой назад в темата беше цитирал доста ниски градуси при скорости над 200, където си прав на газта...
При 120 оборотите хич не са високи, съответно и помпата едва върти.
Направи си експеримент - 120 на 8-ма и 120 на 6-та в ръчен режим и градусите ще се нормализират.
Някой назад в темата беше цитирал доста ниски градуси при скорости над 200, където си прав на газта...
Re: температура на охлаждащата течност
Tsapo написа:Здравейте колеги.
Колата ми е BMW F11 530D LCI xDrive.
Отдавна не бях включвал скритото меню и го направих след като в движение чух, че перката бръмчи.
На прибиране от Варна до София следях нон стоп температурата като варираше от 95 до 107 градуса.
Карах сравнително бавно (до 120км. в час) и се стремях да карам по инерция (на скорост), защото така се охлаждаше двигателя.
За мен тази работна температура не е нормална, защото преди време когато пусках скритото меню (отново лятото) държеше 86-92 градуса.
В града държи около 88-93 градуса в момента, както и преди.
Направих и проверих следното:
1. Няма надути и твърди маркучи на охладителната система.
2. На запален двигател при подаване на газ не хвърля вода от казанчето.
3. Входящия маркуч на радиатора е топъл.
4. Перката работи на всички степени.
5. Завесите пред радиатора се отварят и затварят коректно.
6. Замерих антифриза ( на -33 градуса е) За мен това означава, че охладителната течност не е само от антифриз.
7. Изчистих радиаторите. Водния беше на 50% шпаклован от боклуци. Измих ги хубаво без да ги демонтирам и смея да твърдя, че се измиха на 95% (ще кача снимки в отделна тема как се прави в домашно условия) В резултат на чистенето свалих температурата до 99 градуса извън градско. Добре, но ми е странно как в движение по равен път със 120км. в час, работната температура да варира постоянно от 92 до 97 98 градуса. Според мен нещо не е наред.
Моля за мнението Ви дали да търся проблема в термостата и помпата.
Поздрави.
Моята и тя така беше,след свачяне и чистене на радиатор и смяна на термостат се оправи.
Вчера на външна тепмература 34градуса със 140 ми държеше 92-93,със 200 км продължително каране 95 до 97
- Tsapo
- младши ентусиаст
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
Re: температура на охлаждащата течност
Колеги, благодаря Ви за мненията.
Принципно при скорост от 120 оборотите са ниски, но преди това не беше проблем. С ниска скорост си държеше адекватна температура (88-90).
Пробвах да върна предавки без да променям скоростта и температурата се понижи с 3-4 градуса.
Мисля да сменя термостата и да пробвам какво ще стане.
Има ли процедура за обезвъздушаване или развивам само капачката на разширителния съд и доливам течност докато остане на максимума ?
Принципно при скорост от 120 оборотите са ниски, но преди това не беше проблем. С ниска скорост си държеше адекватна температура (88-90).
Пробвах да върна предавки без да променям скоростта и температурата се понижи с 3-4 градуса.
Мисля да сменя термостата и да пробвам какво ще стане.
Има ли процедура за обезвъздушаване или развивам само капачката на разширителния съд и доливам течност докато остане на максимума ?
Re: температура на охлаждащата течност
Tsapo написа:Колеги, благодаря Ви за мненията.
Принципно при скорост от 120 оборотите са ниски, но преди това не беше проблем. С ниска скорост си държеше адекватна температура (88-90).
Пробвах да върна предавки без да променям скоростта и температурата се понижи с 3-4 градуса.
Мисля да сменя термостата и да пробвам какво ще стане.
Има ли процедура за обезвъздушаване или развивам само капачката на разширителния съд и доливам течност докато остане на максимума ?
днес на 32 градуса при 95км на 8ма ми държеше 92-93 градуса
Re: температура на охлаждащата течност
Колега Tsapo, моля напиши как си си измил радиаторите без да демонтираш нищо... в домашни условия
Аз ги мих на ръчна автомивка, с водоструйката - докато е запалена колата и желюзуте са отворени - се вижда горната част на радиатора. И с хоризонтална струя между ребрата на бъбреците пръсках около 2 мин. И после същото от долната част на решетката, където няма желюзи и се вижда долната част на радиатора. На мен не ми изглеждаше много зацапан, но и сега не ми изглежда много чист
Иначе - пореди 1-2 седмици, като беше по-хладно и карах по магистралата - нямаше проблем.
Но този уикенд в Неделя - на връщане от морето и после посока Девин, видях че ми вдигна темп точно като намалих скоростта (от около 160-170) на ограничението на Ст.Загора 90 (намалих до към 120-тина например). Но за малко вдигна до към 103 и върна. После посока Девин, от Кричим нагоре по завоите, на бавно каране (на едното дете му става лошо по завоите, та доста спокойно каране) - вдигаше темп на маслото до 105 градуса, като по-често 103-104 за известно време и после падаше. Темп на антифриза варираше до 101-102 градуса макс, като 97-99 държеше често, а като почне да вдига темп на маслото се качва на 100-101 на антифриза. Като има спускане леко и падаше и до 86 например. Даже карах на спорт доста, но пак лекичко, просто да е малко по-стегната в завоите и да не се клати, но пак си се вдигаше и падаше температрурата. Като в една част от пътя темп на въздуха беше около 25 - 30, не е била постоянно 30+.
Тея 3-5 градуса временни отгоре на маслото... почнах да им свиквам Но ще измия пак радиаторите, като споделиш някой по-хитър и ефикасен начин
Аз ги мих на ръчна автомивка, с водоструйката - докато е запалена колата и желюзуте са отворени - се вижда горната част на радиатора. И с хоризонтална струя между ребрата на бъбреците пръсках около 2 мин. И после същото от долната част на решетката, където няма желюзи и се вижда долната част на радиатора. На мен не ми изглеждаше много зацапан, но и сега не ми изглежда много чист
Иначе - пореди 1-2 седмици, като беше по-хладно и карах по магистралата - нямаше проблем.
Но този уикенд в Неделя - на връщане от морето и после посока Девин, видях че ми вдигна темп точно като намалих скоростта (от около 160-170) на ограничението на Ст.Загора 90 (намалих до към 120-тина например). Но за малко вдигна до към 103 и върна. После посока Девин, от Кричим нагоре по завоите, на бавно каране (на едното дете му става лошо по завоите, та доста спокойно каране) - вдигаше темп на маслото до 105 градуса, като по-често 103-104 за известно време и после падаше. Темп на антифриза варираше до 101-102 градуса макс, като 97-99 държеше често, а като почне да вдига темп на маслото се качва на 100-101 на антифриза. Като има спускане леко и падаше и до 86 например. Даже карах на спорт доста, но пак лекичко, просто да е малко по-стегната в завоите и да не се клати, но пак си се вдигаше и падаше температрурата. Като в една част от пътя темп на въздуха беше около 25 - 30, не е била постоянно 30+.
Тея 3-5 градуса временни отгоре на маслото... почнах да им свиквам Но ще измия пак радиаторите, като споделиш някой по-хитър и ефикасен начин
If you think that everything is under control, it's just because you are not moving fast enough!
Re: температура на охлаждащата течност
noone написа:Колега Tsapo, моля напиши как си си измил радиаторите без да демонтираш нищо... в домашни условия
Аз ги мих на ръчна автомивка, с водоструйката - докато е запалена колата и желюзуте са отворени - се вижда горната част на радиатора. И с хоризонтална струя между ребрата на бъбреците пръсках около 2 мин. И после същото от долната част на решетката, където няма желюзи и се вижда долната част на радиатора. На мен не ми изглеждаше много зацапан, но и сега не ми изглежда много чист
Иначе - пореди 1-2 седмици, като беше по-хладно и карах по магистралата - нямаше проблем.
Но този уикенд в Неделя - на връщане от морето и после посока Девин, видях че ми вдигна темп точно като намалих скоростта (от около 160-170) на ограничението на Ст.Загора 90 (намалих до към 120-тина например). Но за малко вдигна до към 103 и върна. После посока Девин, от Кричим нагоре по завоите, на бавно каране (на едното дете му става лошо по завоите, та доста спокойно каране) - вдигаше темп на маслото до 105 градуса, като по-често 103-104 за известно време и после падаше. Темп на антифриза варираше до 101-102 градуса макс, като 97-99 държеше често, а като почне да вдига темп на маслото се качва на 100-101 на антифриза. Като има спускане леко и падаше и до 86 например. Даже карах на спорт доста, но пак лекичко, просто да е малко по-стегната в завоите и да не се клати, но пак си се вдигаше и падаше температрурата. Като в една част от пътя темп на въздуха беше около 25 - 30, не е била постоянно 30+.
Тея 3-5 градуса временни отгоре на маслото... почнах да им свиквам Но ще измия пак радиаторите, като споделиш някой по-хитър и ефикасен начин
Маслото може и 20 градуса да е над антифриза и това не е проблем.
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: температура на охлаждащата течност
И при мен е абсолютно същата работа. Бургас- Варна , около 30гр. външна. Маслото стигна 100 гр и там си стои винаги докато охлаждащате течност е в границите 87-100 градуса. Мине ли 100-101-102 и маслото е следва (нормално разбира се), стигна до към 105 нагоре по баирите и завоите и бързо се нормализира като отнемеш газта (нормално нали няма горене ). При спускане темп. на антифриза падна до 86 гр. и тогава падна и на маслото на 99, тогава явно термостата затваря ( той отваря на 87, така е по спецификации и явно има защо така да са го изчислили) и веднага маслото се връща на 100 , антифриза също започва да скача нагоре - това го забелязох няколко пъти. Като цяло над 100гр. се вдига при повечко ускорения и особено баири с малка скорост. И като цяло всичко ми изглежда нормално въпреки, че не са чистени никога радиаторите.
Между другото стрелката показва показва точно колкото е и по борд от скритото меню температурата. Аз съм с по-хубавото табло, но не най-хубавото 6wb
Между другото стрелката показва показва точно колкото е и по борд от скритото меню температурата. Аз съм с по-хубавото табло, но не най-хубавото 6wb
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 778
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: температура на охлаждащата течност
3-5 градуса при изкачване е нормално така е и при мен. Остави ги тия радиатори да си починат стига си ги мил
Виж при мен как се вдига.
Виж при мен как се вдига.
ekalchev написа:Ето моята температура като качвам шипка. За пръв път я виждам да минава 100C но явно защото карам бавно нагоре. При бързо каране може би водната помпа се върти по-бързо и темп. на маслото не мърда.
https://www.youtube.com/watch?v=iSYjhpUJu0Y
- Tsapo
- младши ентусиаст
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
Re: температура на охлаждащата течност
Смених термостат - нямаше ефект.
Смених водната помпа - нямаше ефект.
Този път свалих радиатора (е чист си беше ) измих го отвън отново и отвътре -срещу слънцето блести.
Смених и датчика на главата - нямаше ефект.
Колата в градски условия държи 90-93 градуса.
Вдигна ли над 60км. в час вдига 98 - 100 градуса.
При скорост от 120км. в час държи почти постоянно 97 градуса.
Както се движа по магистралата с 120км. в час на 97-98 градуса, спирам веднага в аварийната лента и оставям да работи. След няколко минути се охлажда до 90-92 градуса-?
За мен логиката е обратна.
Вече започвам да се питам дали това е работната й температура?????
Ще я намразя накрая..........
Смених водната помпа - нямаше ефект.
Този път свалих радиатора (е чист си беше ) измих го отвън отново и отвътре -срещу слънцето блести.
Смених и датчика на главата - нямаше ефект.
Колата в градски условия държи 90-93 градуса.
Вдигна ли над 60км. в час вдига 98 - 100 градуса.
При скорост от 120км. в час държи почти постоянно 97 градуса.
Както се движа по магистралата с 120км. в час на 97-98 градуса, спирам веднага в аварийната лента и оставям да работи. След няколко минути се охлажда до 90-92 градуса-?
За мен логиката е обратна.
Вече започвам да се питам дали това е работната й температура?????
Ще я намразя накрая..........
Re: температура на охлаждащата течност
Както каза колегата - ekalchev - карай и стига си мил радиатора И аз май така ще направя. На 100 градуса 3-5 отклонение временно... нищо и няма Пък и иде зима скоро.
Аз на старата ми кола пасат б7 2.0тди 170 коня - вдигаше на маслото до 115-117. На новаия Супърб - 2.0 тди 190 коня, също си вдигала до 110 на маслото спокойно. Там на антифриза е стрелка, която обаче не мърда от 90... но 100% 85-105 градуса си е все на 90 стрелката на антифриза
ekalchev - но на теб стрелката на маслото не ти мърда. С други думи, ако не си пуснеш менютата, няма да разбереш, че вдига малко над 100 градуса маслото. Те за това са скрити менюта, да не ги гледаме и да се шашкаме за няколко градуса
А попринцип, темп на антифриза до колко градуса е "нормално" да вдига и от колко градуса е притеснително?
Аз на старата ми кола пасат б7 2.0тди 170 коня - вдигаше на маслото до 115-117. На новаия Супърб - 2.0 тди 190 коня, също си вдигала до 110 на маслото спокойно. Там на антифриза е стрелка, която обаче не мърда от 90... но 100% 85-105 градуса си е все на 90 стрелката на антифриза
ekalchev - но на теб стрелката на маслото не ти мърда. С други думи, ако не си пуснеш менютата, няма да разбереш, че вдига малко над 100 градуса маслото. Те за това са скрити менюта, да не ги гледаме и да се шашкаме за няколко градуса
А попринцип, темп на антифриза до колко градуса е "нормално" да вдига и от колко градуса е притеснително?
If you think that everything is under control, it's just because you are not moving fast enough!
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 778
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: температура на охлаждащата течност
Някой беше писал, че на по-новите табла стрелката на маслото не била много чувствително и не мърдала от 12 часа за малки отклонения. Предполагам че нарочно са го направили ако температурата се е вдигнала но все пак е в нормалните граници да не мърда тая стрелка да не панира хората и да почнат да си перат радиаторите като вас без нужда
- Tsapo
- младши ентусиаст
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
Re: температура на охлаждащата течност
Прочитайки последните мнения на колегите разбирам, че на всички (или повечето от Вас) и държи температура в диапазона 90-100 градуса при нормални извънградски условия (скорост 80-130км.ч.) Може ли още колеги с N57 или N47 евро 5-6 да споделят как е при тях при извънградски условия. Благодаря.
Както съм написал по-горе ще направя тема как да си измиеш радиаторите в домашни условия.
Както съм написал по-горе ще направя тема как да си измиеш радиаторите в домашни условия.
Re: температура на охлаждащата течност
Аз поддържам 93-99. Менюто съм го пускал 1-2 пъти ей така, от скука.
Разчитам, че ако нещо я боли сама ще си каже с червени символи, до тогава карам без да мисля за глупости.
Разчитам, че ако нещо я боли сама ще си каже с червени символи, до тогава карам без да мисля за глупости.
- Tsapo
- младши ентусиаст
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
Re: температура на охлаждащата течност
Така.
Вчера четох доста за принципа на работа на N57.
Прилагам снимки, от които е видно какъв е принципа на работа на термостата и каква е работната температура, която трябва да поддържа.
88 - 100 градуса е нормална температура.
Преди да измия радиаторите държах 100-108, така че това е проблема.
p.s. Четох и за B57.
Както предполагах, работната температура там е още по-висока. Работен режим на термостата от 88 до 120 градуса.
Вчера четох доста за принципа на работа на N57.
Прилагам снимки, от които е видно какъв е принципа на работа на термостата и каква е работната температура, която трябва да поддържа.
88 - 100 градуса е нормална температура.
Преди да измия радиаторите държах 100-108, така че това е проблема.
p.s. Четох и за B57.
Както предполагах, работната температура там е още по-висока. Работен режим на термостата от 88 до 120 градуса.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани