BMW F10 NBT EVO Retrofit

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Legendary
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d, F25 30iX

BMW F10 NBT EVO Retrofit

Мнение от MadChicken » 29 Авг 2016, 21:25

Здравейте колеги. Време е за още малко модернизация, за да може да сме актуални през следващите години :) Става въпрос за новата iDrive система на BMW - NBT EVO.

NBT ЕVO или още iDrive 5.0, е най-новото поколение мултимедийна система на BMW, известна основно с вграждането си от 2015г. в 7-ма серия G11, а от 07.2016 и в актуалните модели от гамата на BMW. В нашия случай ще я пъхнем в F10 :)

Накратко казано подобренията:

- Значително по-бърз от NBT
- Изцяло нов анимиран интерфейс с 3D елементи и менюта
- iDrive контролер с touch функция
- Вграден bluetooth, USB и WiFi без допълнителни модули
- Самообучаваща се навигация спрямо обичайните пътища на шофьора
- Подобрена и разширена Split Screen функционалност
- Шорткъти към последно използваните функции в основното меню
- Подобрена информация за трафика в реално време
- Значително подобрен и разширен voice control
- BMW Apps вече работят безжично, а не както до момента само на кабел
- Комбиниран CD/DVD плеър, който плейва CD, DVD, MP3, WMA, MP4
- Директно плейване на видеоклипове от USB във FullHD mp4 формат
- USB 3.0 порт, което прави импортирането на музика много по-бързо


Retrofit-ът на NBT EVO в F10 е отново една доста неприятна задача, тъй като информация общо взето няма. След няколко месечно главоблъскане, циклене на едно място и на няколко пъти почти отказване от проекта в крайна сметка вече имаме напълно работещ резултат, като за момента съм един от малкото хора, които са успели да го подкарат в F10. Разбира се работи това, което е възможно да заработи, тъй като в G-сериите има разни опции, които тук няма как да бъдат пуснати.


Какво е нужно:

- NBT EVO модул:

Изображение

Изображение

Изображение


- Монитор - в случая използвам монитор от F10 за NBT:

Изображение

Изображение

При NBT EVO мониторът е touch screen, но тъй като за F10 единствения начин да се сложи такъв е да се постави отпред и да стои като подарен, реших че ще използвам монитор за F10 от NBT. Освен това лично за мен touch монитор в колата е нещо, което не ми допада и много повече предпочитам да си го командвам с контролера. Разбира се нужни са някои модификации, за да може монитора да заработи, което ми костваше известно количество нерви...


- Видео кабел между монитора и NBT-то:

Изображение


- Новият контролер с touch функция:

Изображение


- Модул за touch функцията на контролера:

Изображение


- Емулатор:

Изображение


- Матов скрийн протектор за монитора, тъй като много лесно се драска:

Изображение


- Готовият вече монитор със залепен протектор:

Изображение


- Допълнителна WiFi антена:

Изображение


Ретрофита на NBT EVO е доста подобен на този на NBT, затова ще използвам повечето снимки от предната ми тема за ретрофит от CIC към NBT.

- Първоначалния вид на колата, преди да почнем:

Изображение

Изображение


- Сваляме дървената декорация със въздуховодите:

Изображение


- Сваляме монитора:

Изображение


- Сваля се климатичния панел с копчетата отгоре:

Изображение


- Махаме и CIC-а:

Изображение


- Сваляме дървената декорация с контролера - развива се един болт до закопчалката и после останалото се държи на щипки:

Изображение

Изображение


- Резултатът след разглабянето...Сваля се по желание и лостчето за скоростите, за да се отвори повече място за работа:

Изображение


- Монтираме модула за touch-а и антената за WiFi - аз си избрах да ги поставя в една ниша в подлакътника под декорацията:

Изображение


Следва преправяне на окабеляването - това е нещо сложно за описване, тъй като е свързано с много гледане на схеми, поръчване на кабелчета и конектори, изработване на собствени кабели и т.н. Премахва се стария кабел за връзка между монитора и CIC-а, който е изключително гадно пуснат, след което се прекарва новия. Монтираме емулатора на удобно място зад NBT-то.


- Окончателният вид преди затваряне:

Изображение


- И по обратния ред...монтираме дървената декорация с новия вече контролер на нея:

Изображение

Изображение


- Монтира се новият монитор:

Изображение


- Закачаме цялото окабеляване и монтираме EVO-то:

Изображение


- Слагаме обратно климатичния панел с копчетата отгоре:

Изображение


- Накрая се монтира дървената декорация със въздуховодите и получаваме завършен вид:

Изображение

Изображение


Следва основния проблем - кодирането и въвеждането на EVO-то в работещ вид.
Утре снимки с резултата.
Only dead fish follow the stream...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 4.06.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: DBS

Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit

Мнение от Alek_SV » 29 Авг 2016, 21:28

Луд човек си ти , ей ! :lol: :clap: :clap: :clap:

FC BAYERN
Аватар
Мнения: 1316
Регистриран на: 11.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 17' 540 I
Мечтае да кара: Безаварийно

Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit

Мнение от ivo1bg » 29 Авг 2016, 22:18

Преди няколко дни се зачетох и аз в този ретрофит и съм намислил да го направя. Дори писах на един румънски пич, който ги прави тез ретрофити, но за сега нямам отговор. Ако иска вече може и да не ми отговаря, боли ме за него :) .
Само ще те изчакам да завършиш всичко и съм 2 ри номер ;) . Само не завършвай следващия си пост с "много е гадно, на друга кола няма да го правя". Ще спя пред Вас, докато не стане :D

Sent from my SM-T705 using Tapatalk 2

Legendary
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d, F25 30iX

Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit

Мнение от MadChicken » 29 Авг 2016, 22:36

Има емулаторче и за твоята кола вече, НО какво ще правиш с мониторите отзад? Даже на картинка не съм виждал EVO RSE модула, ако въобще има такъв ... та какво одеало предпочиташ - родопско или олекотено тип спален чувал :mhihi:
Only dead fish follow the stream...

FC BAYERN
Аватар
Мнения: 1316
Регистриран на: 11.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 17' 540 I
Мечтае да кара: Безаварийно

Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit

Мнение от ivo1bg » 29 Авг 2016, 22:52

Ужасссс. Пак ли до тези монитори опирам :( . Не ми се вярва да няма решение. Ама в крайна сметка ще изтръгна и монитор и всичко и ще си сложа EVO то. Пък може и допълнителна мултимедия да сложа, специално за задните теуевизори :D

Sent from my SM-T705 using Tapatalk 2

Legendary
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d, F25 30iX

Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit

Мнение от MadChicken » 29 Авг 2016, 22:54

И така - при NBT EVO имаме два типа интерфейс, наречени от BMW ID5 и ID6. ID5 е стандартния, който е представен в 7-ма серия G11. Другият интерфейс ID6 е много нов и все още е в начален стадий на работа. Изглежда като да е по-скоро ориентиран за touch монитори, но изглежда някак доста сухарско и подменютата не са така анимирани. Между двата интерфейса може да се превключва с кодиране.
В моя случай реших да използвам ID5 към момента. В последствие с времето вероятно ще премина на ID6. Ето снимки на двата вида:

ID5

Изображение

ID6

Изображение


И така - ето какво се получи:

Изображение

Изображение


Основното меню:

Изображение

Изображение


Новия изглед на мултимедията - показва cover art ако е наличен, може да се избира и между различни албуми

Изображение

Изображение


20GB от хард диска са заделени за музика, която се импортира много по-бързо заради USB 3.0 интерфейса

Изображение


Радиото

Изображение


Видео плейване - FullHD в MP4 формат директно от флашка в USB-то. Най-после видеото е на цял екран

Изображение

Изображение


Нов дизайн на графичната скала, която показва колко е увеличен звука - показва различни скали за звук (на говора на навигацията, звука на парктроника, звука на voice командите и т.н).
Вече имаме изцяло променен звук на парктроника и на предупредителния гонг.

Изображение

Изображение


Телевизията

Изображение

Изображение

Изображение


Менюто за озвучението - много готин нов дизайн на еквалайзера

Изображение

Изображение


Разни опции в менютата

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Навигацията

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Сервизни интервали и проверка за грешки - всичко работещо без грешка

Изображение

Изображение

Изображение


Различните режими на работа - Comfort, Comfort+, Sport, Sport+, Eco Pro - безпроблемно превключващи

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Eco Pro режим - настройка и статистики за разход на гориво и икономия (EfficientDynamics)

Изображение

Изображение


Конфигуриране на Sport-ния режим

Изображение


Sport Displays с нов дизайн - готина екстра, показваща колко конски сили и колко Nm въртящ момент се използва при движение

Изображение


Новия изглед на парктроника и камерата

Изображение

Изображение


Screen Saver - настройва се да се пусне при определено време неактивност

Изображение

Изображение

Изображение


За сега толкова. Ще пусна и някоя друга снимка от Connected Drive, че там не съм имал време да задълбавам.
Only dead fish follow the stream...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit

Мнение от Trixster » 29 Авг 2016, 23:05

За пореден път браво Галине! :clap: Пионер на модовете :mhihi:
Да ти е честито!
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle

FC BAYERN
Аватар
Мнения: 1316
Регистриран на: 11.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 17' 540 I
Мечтае да кара: Безаварийно

Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit

Мнение от ivo1bg » 29 Авг 2016, 23:07

Много красиво изглежда. Ако се доредя обаче за един такъв ъпгрейд, ще е ли възможно да имам спортния дисплей, защото в момента не ми показва данни, поради стар хардуер?

Sent from my SM-T705 using Tapatalk 2

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 10.01.2014
Кара: 530d F10

Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit

Мнение от kodomir » 29 Авг 2016, 23:24

Браво за труда и затова, че сподели. Преди беше ме отказал от NBT защото колата е 2010г. От CIC директно към NBT EVO пак ли стоят така нещата?

Legendary
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d, F25 30iX

Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit

Мнение от MadChicken » 30 Авг 2016, 9:46

От известно време предлагат емулатор за коли от първите години на производство, с който твърдят че работят коректно всички функции без да се налага подмяна и на други модули освен навигационния, монитора и джойстика. Става и за NBT и за EVO съответно.
Не знам нито колко струва, нито до колко изчистен от бъгове е, но съдейки че редовно му сменят фърмуера сигурно има какво още да се изчиства.
От CIC към EVO ще е много тегава работа заради големия обем кабели, които трябва да се преправят. Не е невъзможно, но няма да е много лесно и бързо.
Отделно този път от BMW са взели доста мерки за да попречат за ползването на EVO в други коли (уж превенция на кражби) - модула се заключва, не могат да му се сменят и активират половината кодове и функции, кодирането е някакъв кошмар. Кодове за карта не могат да се генерират, а се плащат и разни такива "бонуси".
Only dead fish follow the stream...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 8.01.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: F10 530 XD 2011г.

Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit

Мнение от Salmi » 12 Дек 2016, 10:49

Супер! а чете ли ти вече знаците на хедъпа или на таблото?

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 14.04.2015
Пол: Мъж

Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit

Мнение от qbertbg » 11 Дек 2018, 10:23

Здравейте,
къде мога да си направя такъв Retrofit
И дали знае някой каква е приблизителната цена за това страхотно удоволствие.
Предполагам, че с NBT EVO Retrofit тръгва и Apple Carplay опцията.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 3.11.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: F10 M550D

Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit

Мнение от Ppetkow » 12 Сеп 2019, 15:53

Аз също съм заинтересуван, тъй като скоро ми предстои покупка на ф10/ф11... Та дали и къде може да се направи подобен Retrofit и дали колегата MadChicken предлага тази услуга? Благодаря

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 10.01.2014
Кара: 530d F10

Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit

Мнение от kodomir » 12 Окт 2020, 0:24

MadChicken написа:От известно време предлагат емулатор за коли от първите години на производство......................................


Към днешно време дали ретрофита е по-безпроблемен за коли преди 09/2011?

Legendary
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d, F25 30iX

Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit

Мнение от MadChicken » 12 Окт 2020, 8:20

Даже бих казал че е станал по-проблемен. EVO firmware версиите от последните близо две години вече не подържат старото поколение NBT монитори, иначе емулатор си има все още...
Only dead fish follow the stream...

Следваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook