Проблем всмукателен колектор F10 525d N57

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 465
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: Проблем всмукателен колектор F10 525d N57

Мнение от grkv » 03 Юни 2021, 7:16

Каква е логиката?
Клапите ти регулират потока до към 2250 оборота, от там нагоре са изцяло отворени, тоест ако от там нагоре не са изцяло отворени се явяват лимитиращ фактор за входящия въздух и сместта е твърде богата -> много черен пушек.
В ниските обороти регулират завихрянето на въздуха и на теория имаш по-добри ниски обороти, тоест ако ги няма като лимитиращ фактор имаш обедняване на сместта, което не води до пушек. :dunno:

Чувал съм, че на моторите с две турбини се усеща загуба на сила в ниските, но не знам колко е вярно.
Аз съм с премахнати клапи но на 3.0д мотор с една турбина, проблеми никакви, разлика във вървежа в ниските също.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 272
Регистриран на: 10.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f11 535d xdrive lci

Re: Проблем всмукателен колектор F10 525d N57

Мнение от bossorange » 03 Юни 2021, 12:45

grkv написа:Каква е логиката?
Клапите ти регулират потока до към 2250 оборота, от там нагоре са изцяло отворени, тоест ако от там нагоре не са изцяло отворени се явяват лимитиращ фактор за входящия въздух и сместта е твърде богата -> много черен пушек.
В ниските обороти регулират завихрянето на въздуха и на теория имаш по-добри ниски обороти, тоест ако ги няма като лимитиращ фактор имаш обедняване на сместта, което не води до пушек. :dunno:

Чувал съм, че на моторите с две турбини се усеща загуба на сила в ниските, но не знам колко е вярно.
Аз съм с премахнати клапи но на 3.0д мотор с една турбина, проблеми никакви, разлика във вървежа в ниските също.


за ДПФ ли имаш предвид че няма логика да се запушва от махнати клапи на колектора?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 465
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: Проблем всмукателен колектор F10 525d N57

Мнение от grkv » 03 Юни 2021, 13:11

Да, за мен няма логика. Изглежда ми като стандартен отговор да се излезе от ситуация...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Проблем всмукателен колектор F10 525d N57

Мнение от virtualchild » 25 Юни 2021, 15:52

DPF-a се запушва ако махнеш клапите не за друго ами защото DPF-a неможе да се регенерира без клапите. :wave:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 465
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: Проблем всмукателен колектор F10 525d N57

Мнение от grkv » 25 Юни 2021, 15:57

:kuku:
Ако просто ги ''изхлузиш'' от шиша и го върнеш на мястото му да си се върти свободно колата няма и да разбере, че самите клапи ги няма, съответно няма софтуерно да лимитира регенерацията. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Проблем всмукателен колектор F10 525d N57

Мнение от virtualchild » 25 Юни 2021, 16:34

До колкото знам клапите се ползват в затворено състояние в процес на регенерация. Колата си дига температурата все пак.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 28.11.2021
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: F10 525d N57B30

Re: Проблем всмукателен колектор F10 525d N57

Мнение от bagration » 28 Ное 2021, 20:44

Здравейте. Знаете ли някой от Пловдив, който може да направи почистването на колектора качествено и е правил доста такива?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: Проблем всмукателен колектор F10 525d N57

Мнение от awful » 01 Дек 2021, 14:08

bagration написа:Здравейте. Знаете ли някой от Пловдив, който може да направи почистването на колектора качествено и е правил доста такива?


Колегата Atsalov, ако го питаш колко ги е чистил не им помни бройката :mhihi: :D
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 2.11.2019
Пол: Мъж
Кара: E70 3.0D LCI
Мечтае да кара: M550D

Re: Проблем всмукателен колектор F10 525d N57

Мнение от Eliyan » 02 Дек 2021, 23:11

bagration написа:Здравейте. Знаете ли някой от Пловдив, който може да направи почистването на колектора качествено и е правил доста такива?


Atsalov е твоя човек :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 15.11.2009
Местоположение: sofiq
Пол: Мъж
Кара: E91 330xd LCI

Re: Проблем всмукателен колектор F10 525d N57

Мнение от hamann25 » 25 Апр 2023, 22:39

Темата е стара но все пак да попитам Имам същия проблем но това не ме притеснява.Миналата година когато сменихме подгревните свещи и модула (релето) почистих всмукателния колектор тогава майсторче то ми каза че въпросните клапи в колектора са износени и че след време ще се наложи да сменям целия колектор защото не се продавал ремонтен комплект за клапите и се сменя с нов та дойде момента от няколко дни ми се появи същия проблем. Смених агр-ра с нов защото мислех че проблема е от него. Нещата са по добре сега но трябва да сменя и колектора въпроса ми е каква марка колектор да купя защото има голям избор. Благодаря
А това са грешките които Искра преди да сменя агр-ра
4DFF: 4DFF swirl flap actuator, position control
40E9: 409 exhaust gas recirculation control, position control
4501: 4501 Exhaust gas recirculation control, control deviation
4E09: 4E09 swirl flap, plausibility

Предишна

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook