F10 NBT Retrofit
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- MadChicken
- Legendary
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d, F25 30iX
F10 NBT Retrofit
Здравейте колеги. Време е за малко подобрения по новата играчка. Разбира се тъй като нямаше как да изтрая CIC-а в колата, при положение че Е60-то ми беше с NBT, реших че с това ще започна.
За тези от вас, които им е интересно, ето линк към старата ми тема за NBT retrofit в Е60 (viewtopic.php?f=116&t=368605). Сега ще го правим в F10
NBT или още известно като Next Big Thing, е новото поколение мултимедийна система на BMW, вграждана от 2013г. до днес серийно във всички F-серии.
Накратко казано подобренията над CIC са следните:
- Значително по-бърз благодарения на двуядрен 1.3Ghz процесор с NVIDIA Tegra видео чип
- Черен фон, анимиран интерфейс с 3D елементи и менюта (при CIC е статичен)
- 200GB твърд диск
- 1GB RAM
- Нов i-Drive контролер с touch функция
- Вграден bluetooth, USB, Internet и BMW Live (Combox вече не е нужен и отпада)
- Подобрена изключително бърза навигация
- Вграден WEB браузър на базата на Google Chrome
- Подобрена информация за трафика в реално време
- Автоматичен дневен и нощен режим на навигацията
- Комбиниран CD/DVD плеър, който плейва CD, DVD, MP3, WMA, MP4
- Директно плейване на HD клипове от хард диска или от USB във FullHD mp4 формат
- Най-накрая има скала, показваща колко е увеличен звука
Официалният документ за NBT на BMW: http://galin.comnet.bg/NBT_Overview.pdf
Оказа се, че retrofit на NBT в F10 е една доста неприятна задача, свързана с много нерви и опити. Проблема идва основно при коли преди 2012г, въпреки че и за другите не е на 100% ясен резултата.
Важно за коли 2010-2011г- в периода от 09/2011 до 11/2011г. има значителни промени в електрониката на F10 (нещо като малкият фейслифт на Е60), които са нужни за ретрофит на NBT. За да работи NBT в F10 трябва задължително да бъде сменен gateway модула, който при по-старите години повлича и други модули със себе си. Проблемът обаче е, че на коли преди 09/2011г. въпросният gateway не се синхронизира с колата. От там последствията са следните: ако колата е от първите със стар CAS модул, въобще не запалва. В случай че все пак запали, скоростната кутия не сработва и лостчето не включва скорости, всички системи за стабилност са неактивни, също така хидравликата спира. Общо взето колата става труп.
Причината е т.нар. FlexRay протокол, използван в F-сериите. Той се използва за да се синхронизират помежду си всички критични модули в колата. Съответно новият gateway, който е нужен за NBT, не се разбира със старата генерация модули и протоколът не се инициализира. При коли с минимално количество екстри е възможно да стане, но шансът е нищожен и почти никой не е успял.
За мое щастие колата ми не попада в този период, иначе изобщо не бих се занимавал.
Какво е нужно:
- NBT head unit
- Новият монитор - рамката вече е с две хромирани линии отстрани:
- Видео кабел между монитора и NBT-то:
- Новият контролер с touch функция - не е задължителен, но за мен е много по-удобен от предния и нямаше как да минем без него:
- Модул за touch функцията на контролера:
- Емулатор:
- Матов скрийн протектор за монитора, тъй като много лесно се драска:
- Готовият вече монитор със залепен протектор:
- Както и предния път, отново си сложих протектор и на контролера, тъй като е лъскав и се драска от нокти:
- Готовият вече контролер със залепен протектор:
И така...процедурата:
- Първоначалния вид на колата, преди да се намеся
- Сваляме дървената декорация със въздуховодите:
- Сваляме монитора:
- Сваля се климатичния панел с копчетата отгоре:
- Махаме и CIC-а:
- Сваляме дървената декорация с контролера - развива се един болт до закопчалката и после останалото се държи на щипки:
- Резултатът след разглабянето...Сваля се по желание и лостчето за скоростите, за да се отвори повече място за работа:
- Монтираме модула за touch-а - аз си избрах да го поставя в една ниша в подлакътника под декорацията, за да не пречи:
Следва преправяне на окабеляването - това е нещо сложно за описване, тъй като е свързано с много гледане на схеми, поръчване на кабелчета и конектори, изработване на собствени кабели и т.н. Премахва се стария кабел за връзка между монитора и CIC-а, който е изключително гадно пуснат, след което се прекарва новия. Монтираме емулатора на удобно място зад NBT-то.
- Окончателният вид преди затваряне:
- И по обратния ред...монтираме дървената декорация с новия вече контролер на нея:
- Закачаме цялото окабеляване и монтираме NBT-то:
- Монтира се новият монитор:
- Слагаме обратно климатичния панел с копчетата отгоре:
- Накрая се монтира дървената декорация със въздуховодите и получаваме завършен вид:
Оттук следва малко кодиране, ъпдейтване и т.н. Ще пусна снимки скоро с нещо работещо
За тези от вас, които им е интересно, ето линк към старата ми тема за NBT retrofit в Е60 (viewtopic.php?f=116&t=368605). Сега ще го правим в F10
NBT или още известно като Next Big Thing, е новото поколение мултимедийна система на BMW, вграждана от 2013г. до днес серийно във всички F-серии.
Накратко казано подобренията над CIC са следните:
- Значително по-бърз благодарения на двуядрен 1.3Ghz процесор с NVIDIA Tegra видео чип
- Черен фон, анимиран интерфейс с 3D елементи и менюта (при CIC е статичен)
- 200GB твърд диск
- 1GB RAM
- Нов i-Drive контролер с touch функция
- Вграден bluetooth, USB, Internet и BMW Live (Combox вече не е нужен и отпада)
- Подобрена изключително бърза навигация
- Вграден WEB браузър на базата на Google Chrome
- Подобрена информация за трафика в реално време
- Автоматичен дневен и нощен режим на навигацията
- Комбиниран CD/DVD плеър, който плейва CD, DVD, MP3, WMA, MP4
- Директно плейване на HD клипове от хард диска или от USB във FullHD mp4 формат
- Най-накрая има скала, показваща колко е увеличен звука
Официалният документ за NBT на BMW: http://galin.comnet.bg/NBT_Overview.pdf
Оказа се, че retrofit на NBT в F10 е една доста неприятна задача, свързана с много нерви и опити. Проблема идва основно при коли преди 2012г, въпреки че и за другите не е на 100% ясен резултата.
Важно за коли 2010-2011г- в периода от 09/2011 до 11/2011г. има значителни промени в електрониката на F10 (нещо като малкият фейслифт на Е60), които са нужни за ретрофит на NBT. За да работи NBT в F10 трябва задължително да бъде сменен gateway модула, който при по-старите години повлича и други модули със себе си. Проблемът обаче е, че на коли преди 09/2011г. въпросният gateway не се синхронизира с колата. От там последствията са следните: ако колата е от първите със стар CAS модул, въобще не запалва. В случай че все пак запали, скоростната кутия не сработва и лостчето не включва скорости, всички системи за стабилност са неактивни, също така хидравликата спира. Общо взето колата става труп.
Причината е т.нар. FlexRay протокол, използван в F-сериите. Той се използва за да се синхронизират помежду си всички критични модули в колата. Съответно новият gateway, който е нужен за NBT, не се разбира със старата генерация модули и протоколът не се инициализира. При коли с минимално количество екстри е възможно да стане, но шансът е нищожен и почти никой не е успял.
За мое щастие колата ми не попада в този период, иначе изобщо не бих се занимавал.
Какво е нужно:
- NBT head unit
- Новият монитор - рамката вече е с две хромирани линии отстрани:
- Видео кабел между монитора и NBT-то:
- Новият контролер с touch функция - не е задължителен, но за мен е много по-удобен от предния и нямаше как да минем без него:
- Модул за touch функцията на контролера:
- Емулатор:
- Матов скрийн протектор за монитора, тъй като много лесно се драска:
- Готовият вече монитор със залепен протектор:
- Както и предния път, отново си сложих протектор и на контролера, тъй като е лъскав и се драска от нокти:
- Готовият вече контролер със залепен протектор:
И така...процедурата:
- Първоначалния вид на колата, преди да се намеся
- Сваляме дървената декорация със въздуховодите:
- Сваляме монитора:
- Сваля се климатичния панел с копчетата отгоре:
- Махаме и CIC-а:
- Сваляме дървената декорация с контролера - развива се един болт до закопчалката и после останалото се държи на щипки:
- Резултатът след разглабянето...Сваля се по желание и лостчето за скоростите, за да се отвори повече място за работа:
- Монтираме модула за touch-а - аз си избрах да го поставя в една ниша в подлакътника под декорацията, за да не пречи:
Следва преправяне на окабеляването - това е нещо сложно за описване, тъй като е свързано с много гледане на схеми, поръчване на кабелчета и конектори, изработване на собствени кабели и т.н. Премахва се стария кабел за връзка между монитора и CIC-а, който е изключително гадно пуснат, след което се прекарва новия. Монтираме емулатора на удобно място зад NBT-то.
- Окончателният вид преди затваряне:
- И по обратния ред...монтираме дървената декорация с новия вече контролер на нея:
- Закачаме цялото окабеляване и монтираме NBT-то:
- Монтира се новият монитор:
- Слагаме обратно климатичния панел с копчетата отгоре:
- Накрая се монтира дървената декорация със въздуховодите и получаваме завършен вид:
Оттук следва малко кодиране, ъпдейтване и т.н. Ще пусна снимки скоро с нещо работещо
Последна промяна MadChicken на 15 Юни 2015, 8:51, променена общо 1 път
Only dead fish follow the stream...
- VIKING_WARRIOR
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 149
- Регистриран на: 13.07.2013
- Пол: Мъж
- Кара: AMG 560SEC WB 1990
- Мечтае да кара: ... като горното,ама ново...
- Детайли за колата: This AMG is a very special car in so many ways, the fact that this AMG is an authentic AMG Germany with proof of origin that the M117 / 9 motor was first developed in Germany not Japan. It is an AMG 6.0 DOHC wide body which is one of the most desirable and rarest cars in today's car collection market. The car was built during the final year of the AMG ERA during the merge with Mercedes Benz. This car is also equipped with the rarest engine AMG has ever built which is the M117-9 6.0 32v. There was a very limited number of these authentic AMG engines built in Germany and I would I estimate roughly around 5 or 6.
F10 NBT Retrofit
Уважаеми Колега MadChicken! Моите адмирации за труда и иновацията! Имам един въпрос ако можете да ме упътите: Новите F16 & F25 от 2015 година имат ли нужда от такъв ъпгрейд? Благодаря предварително!
N.B. Сега доразгледах и предната тема аналогична на тази и разбрах аз какво нямам. Нямам опцията за ДВД. Могат ли да се ъпгрейднат на такова ниво и моите коли? Има ли проблем със гаранцията на автомобила в такъв случай? Благодаря.
N.B. Сега доразгледах и предната тема аналогична на тази и разбрах аз какво нямам. Нямам опцията за ДВД. Могат ли да се ъпгрейднат на такова ниво и моите коли? Има ли проблем със гаранцията на автомобила в такъв случай? Благодаря.
Последна промяна VIKING_WARRIOR на 16 Юни 2015, 5:33, променена общо 2 пъти
Dream as if you 'll live forever, live as if you'll die today.
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3412
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: F10 NBT Retrofit
За поред път си ''пионера'' в ретрофита.
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: F10 NBT Retrofit
Ченето на земята и чакаме работещия резултат
- ivo1bg
- FC BAYERN
- Мнения: 1319
- Регистриран на: 11.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 17' 540 I
- Мечтае да кара: Безаварийно
Re: F10 NBT Retrofit
Браво Галине. Много желание, познание и усилие са необходими за това, което правиш. Свалям ти шапка .
За съжаление моята не подлежи на този ретрофит, та ще си карам с CIC-ите напред .
За съжаление моята не подлежи на този ретрофит, та ще си карам с CIC-ите напред .
- MadChicken
- Legendary
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d, F25 30iX
Re: F10 NBT Retrofit
Благодаря за положителните коментари и оценки
Малко снимки от резултата - няма да покажа нещо невиждано, има доста колеги с по-нови коли, които си излизат с NBT от завода, но все пак за да е пълна картинката... Вероятно доста от нещата си ги има и в CIC, но понеже си падам малко вманиачен по темата и толкова бързах да разкарам CIC-а, че не съм го разглеждал особено
Ето какво се получи:
Основното меню:
Новия изглед на мултимедията - показва cover art ако е наличен, имената на песните се изписват целите, без да се режат
Вече 20GB от хард диска са заделени за музика, която се импортира много по-бързо отколкото при CIC
Новия изглед на радиото
Видео плейване - FullHD в MP4 формат директно от флашка в USB-то, за съжаление на цял екран не го разпъва изцяло...
Най-накрая графична скала, която показва колко е увеличен звука - показва различни скали за звук (на говора на навигацията, звука на парктроника, звука на voice командите и т.н)
Част от опциите - всичко идеално работещо
Навигацията
Сервизни документи - с картинки и видео
Сервизни интервали и проверка за грешки - всичко работещо без грешка
Различните режими на работа - Comfort, Comfort+, Sport, Sport+, Eco Pro - безпроблемно превключващи
Конфигуриране на Sport-ния режим
Sport Displays - готина екстра, показваща колко конски сили и колко Nm въртящ момент се използва при движение
Eco Pro режим - настройка и статистики за разход на гориво и икономия (EfficientDynamics)
Писане чрез touch-a - използва се навсякъде, където има текст - за преименуване, за въвеждане на адреси в навигацията, за движене на картата на навигацията, за мишка при използване на интернет. Учудващо безупречно разпознава грознопис, както се вижда на снимката
Новия изглед на парктроника с асистент за паркиране
Последната стъпка е да си оправя Bluetooth-а, тъй като в момента не работи, след което ще пусна и финални снимки с ConnectedDrive и да се свършва с тоя retrofit, че нервите ми заминаха
Малко снимки от резултата - няма да покажа нещо невиждано, има доста колеги с по-нови коли, които си излизат с NBT от завода, но все пак за да е пълна картинката... Вероятно доста от нещата си ги има и в CIC, но понеже си падам малко вманиачен по темата и толкова бързах да разкарам CIC-а, че не съм го разглеждал особено
Ето какво се получи:
Основното меню:
Новия изглед на мултимедията - показва cover art ако е наличен, имената на песните се изписват целите, без да се режат
Вече 20GB от хард диска са заделени за музика, която се импортира много по-бързо отколкото при CIC
Новия изглед на радиото
Видео плейване - FullHD в MP4 формат директно от флашка в USB-то, за съжаление на цял екран не го разпъва изцяло...
Най-накрая графична скала, която показва колко е увеличен звука - показва различни скали за звук (на говора на навигацията, звука на парктроника, звука на voice командите и т.н)
Част от опциите - всичко идеално работещо
Навигацията
Сервизни документи - с картинки и видео
Сервизни интервали и проверка за грешки - всичко работещо без грешка
Различните режими на работа - Comfort, Comfort+, Sport, Sport+, Eco Pro - безпроблемно превключващи
Конфигуриране на Sport-ния режим
Sport Displays - готина екстра, показваща колко конски сили и колко Nm въртящ момент се използва при движение
Eco Pro режим - настройка и статистики за разход на гориво и икономия (EfficientDynamics)
Писане чрез touch-a - използва се навсякъде, където има текст - за преименуване, за въвеждане на адреси в навигацията, за движене на картата на навигацията, за мишка при използване на интернет. Учудващо безупречно разпознава грознопис, както се вижда на снимката
Новия изглед на парктроника с асистент за паркиране
Последната стъпка е да си оправя Bluetooth-а, тъй като в момента не работи, след което ще пусна и финални снимки с ConnectedDrive и да се свършва с тоя retrofit, че нервите ми заминаха
Only dead fish follow the stream...
Re: F10 NBT Retrofit
Top job!!! Евала за резултатите, но най-вече за документирането! Hats off!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
F07 535d
F07 530d
E60 530d
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: F10 NBT Retrofit
Браво Галине!
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- rafa224
- старши ентусиаст
- Мнения: 1533
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 F15
Re: F10 NBT Retrofit
Просто бях сигурен, че ще направиш този Retrofit Най-добрият си Честито.
- RIDDICK
- младши ентусиаст
- Мнения: 678
- Регистриран на: 1.07.2006
- Местоположение: Дъблин
- Пол: Мъж
- Кара: F10 525D
- Мечтае да кара: M5
- Детайли за колата: Всичко необходимо за комфорт и удоволствие....
Re: F10 NBT Retrofit
Красота, шапка ти свалям!
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
- drianov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 53
- Регистриран на: 2.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 530d, Qashqai 1.6dCi CVT
- Детайли за колата: BMW F10 530d
Nissan Qashqai 1.6dCi CVT
Re: F10 NBT Retrofit
Оказа се че вече има емулатори с които и на 2010-2011 може да се постави NBT. Има ли някой запознат?
http://carsystems.com.ua/news-en/bmw-fx ... apter-news
http://carsystems.com.ua/news-en/bmw-fx ... apter-news
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани