Кой, какво направи днес по колата?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Eliyan
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 169
- Регистриран на: 2.11.2019
- Пол: Мъж
- Кара: E70 3.0D LCI
- Мечтае да кара: M550D
Re: Кой, какво направи днес по колата?
Честно да ти кажа много исках и отпред да ги затъмня, но от съобразителност към полицията и да не ми направят проблем евентуален и да ме карат да ги свалям на място, не сложих..
Re: Кой, какво направи днес по колата?
Аз имам сложено фолио и на предните стъкла, но там затъмняването е леко. Досега само веднъж в Сф ми е заядоха едни ченгета, но се разбрахме со кротце со благо
Иначе се усеща лятото, че слънчевите лъчи не влизат толкова много, както ,когато бях без фолио. Колата не е толкова нагрята ,макар да е била на открито, климатикът също охлажда по-лесно. А видимостта, не ми е намалена
Иначе се усеща лятото, че слънчевите лъчи не влизат толкова много, както ,когато бях без фолио. Колата не е толкова нагрята ,макар да е била на открито, климатикът също охлажда по-лесно. А видимостта, не ми е намалена
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Кой, какво направи днес по колата?
Смених следните неща днес:
- тампони на мотора (ОЕ)
- тампон на раздатката (Лемфьордер)
- тампон на диференциала/магарето (ОЕ)
- масло в диференциала (ОЕ)
- предна главина (старата извИ )
Sent from my iPhone using Tapatalk
- тампони на мотора (ОЕ)
- тампон на раздатката (Лемфьордер)
- тампон на диференциала/магарето (ОЕ)
- масло в диференциала (ОЕ)
- предна главина (старата извИ )
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Кой, какво направи днес по колата?
Колега Barns, какъв е при знакът, че тампон на мотора ти е за смяна? Нещо друса или тресе повече? Как се разбира, ще ме светнеш ли... Защото понякога, когато минавам легнал полицай, при спускането на колата по наклончето и подаването на газ, се чува едно прищракване или цъкане, нз и аз как точно да го обясня
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Кой, какво направи днес по колата?
Ами при мен признака беше, че докато колата беше на подемник със свалени кори отдолу, майстора ми ми показа, че десния тампон (откъм пасажера) е клекнал
Това в комбинация със скъсаният тампон на дифа довеждаше до по-груби (да го кажем) смени на предавките и прилашкване като вкарам drive от място.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Това в комбинация със скъсаният тампон на дифа довеждаше до по-груби (да го кажем) смени на предавките и прилашкване като вкарам drive от място.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Кой, какво направи днес по колата?
Аз смених релето на подгревните свещи, защото излизаше грешка, че няма комуникация с него.
На Ф07 3.0д 245 си е мъка. Голям зор видях да отвивия двете болтчета, които го държат. Свалих дросела и пак нямаше добър достъп.
За щастие нямаше грешки за изгорели свещи, след като монтирах новото реле.
Sent from my iPhone using Tapatalk
На Ф07 3.0д 245 си е мъка. Голям зор видях да отвивия двете болтчета, които го държат. Свалих дросела и пак нямаше добър достъп.
За щастие нямаше грешки за изгорели свещи, след като монтирах новото реле.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Кой, какво направи днес по колата?
Това реле и аз го сменях 2015г на същия двигател. Тогава колата беше на 105к км, сега е на 190к и още не е почнало да дава грешки.
Днес ми смениха дросел клапата, забележките бяха, когато гася мотора не се угасяше плавно, а имаше леко притрисане. Диагностика с ista установи, че е от дросел клапата. Поръчах от морга от кола на 40к мили за 100лв. ОЕМ струва ~1000лв та реших да рискувам от морга, иначе има алтернативи по 5-600лв. Докато ми сменяха клапата ми сложиха и downpipe и сега се чува доста по-добре.
Днес ми смениха дросел клапата, забележките бяха, когато гася мотора не се угасяше плавно, а имаше леко притрисане. Диагностика с ista установи, че е от дросел клапата. Поръчах от морга от кола на 40к мили за 100лв. ОЕМ струва ~1000лв та реших да рискувам от морга, иначе има алтернативи по 5-600лв. Докато ми сменяха клапата ми сложиха и downpipe и сега се чува доста по-добре.
- cww
- Д-р Хаос
- Мнения: 1245
- Регистриран на: 26.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)
Кой, какво направи днес по колата?
Масло на двигател в съчетание с всички филтри - грубо 550 кинта.
Два дни по късно дойдоха прахоуловителите на задни амортесьори - 230 лв.
Ценообразуването е с помощ от приятел, смяната и доставката на частите бяха извършени от Дару Кар.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Два дни по късно дойдоха прахоуловителите на задни амортесьори - 230 лв.
Ценообразуването е с помощ от приятел, смяната и доставката на частите бяха извършени от Дару Кар.
Sent from my iPhone using Tapatalk
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Кой, какво направи днес по колата?
Малко хигиена на колектора и смяна на реле и 6 свещи.
Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
Кой, какво направи днес по колата?
Ретрофит на RDC.
Историятa е следната. Като взех колата изписваше грешка на дисплея RPA failure (имаше и други дреболии, които собственика искаше да си отстрани преди да ми я даде, но не ми се чакаше и след като го спазарих взех веднага колата). Както и да е, лирично отклонение.
Тъй като летните гуми бяха с датчици и не правих разлика между двете системи на BMW, тогава си мислех, че колата е с RDC.
Като се запознах по-подробно, разбрах, че колата е с RPA, т.е. при загуба на налягане се разчита на ABS датчика в съответното колело.
Реших, че ще инсталирам по-съвременната система. Ретрофита е сравнително лесен. Необходими са 4 сензора с винтили за гумите.
Модул, съвместим с тях, букса и малко окабеляване (аз си взех вече окабелена букса и само наставих кабелите). Модулът, който чете показанията от датчиците се намира зад задната броня и си има предефинирано място, т.е. не се налага да се купува стойка и да се чудите как да го закрепите.
Буксата на RDC модула има четири пина:
1 и 3 са CAN шина.
2 - отива на бушон 139
4 - маса
Сигнал от CAN взех от модула за камерата (пинове 5 и 6). Ако колата няма камера може от IHKA модула, ако имате клима отзад, или друг удобен/близък модул. Някой дори беше поставил модула под iDrive контролера, вземайки CAN от него. Аз предпочетох да си го монтирам, където му е мястото.
След като се окабели, трябва да се кодира RDC функцията. Кодират се KOMBI и HEADUNIT.
Нещо такова:
FEM
RC_RDC_ENABLE = aktiv
ICMQL
IcmKod_B_S2VBA = verbaut
DSC
C_Funktion_RDCi_l = nicht_aktiv
C_Funktion_RPA_e = nicht_aktiv
C_RPA_Extra = nicht_aktiv
HU_NBT
RDC = aktiv
RDC_DRUCK_TEMP = druck_und_temperatur
RDC_FORTSCHRITTSANZEIGE = nicht_aktiv
REIFENUEBERWACHUNG_RDC_RPA = rdc
RPA = nicht_aktiv
KOMBI
ST_TYR_RDC_ALIVE = aktiv
ST_TYR_RDC_TIMEOUT = aktiv
KOMBI DSC_MIT_RPA = ohne_RPA
За да се появят показания, трябва колата да се покара малко. ( леко е прашен дисплея )
И тук има нещо, което не мога да реша.
RPA продължава да стои активна и да набива грешка, въпреки, че уж я кодирах да не е активна. Ама за това ще питам в някоя тема за кодиране, да не разводнявам тази.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Историятa е следната. Като взех колата изписваше грешка на дисплея RPA failure (имаше и други дреболии, които собственика искаше да си отстрани преди да ми я даде, но не ми се чакаше и след като го спазарих взех веднага колата). Както и да е, лирично отклонение.
Тъй като летните гуми бяха с датчици и не правих разлика между двете системи на BMW, тогава си мислех, че колата е с RDC.
Като се запознах по-подробно, разбрах, че колата е с RPA, т.е. при загуба на налягане се разчита на ABS датчика в съответното колело.
Реших, че ще инсталирам по-съвременната система. Ретрофита е сравнително лесен. Необходими са 4 сензора с винтили за гумите.
Модул, съвместим с тях, букса и малко окабеляване (аз си взех вече окабелена букса и само наставих кабелите). Модулът, който чете показанията от датчиците се намира зад задната броня и си има предефинирано място, т.е. не се налага да се купува стойка и да се чудите как да го закрепите.
Буксата на RDC модула има четири пина:
1 и 3 са CAN шина.
2 - отива на бушон 139
4 - маса
Сигнал от CAN взех от модула за камерата (пинове 5 и 6). Ако колата няма камера може от IHKA модула, ако имате клима отзад, или друг удобен/близък модул. Някой дори беше поставил модула под iDrive контролера, вземайки CAN от него. Аз предпочетох да си го монтирам, където му е мястото.
След като се окабели, трябва да се кодира RDC функцията. Кодират се KOMBI и HEADUNIT.
Нещо такова:
FEM
RC_RDC_ENABLE = aktiv
ICMQL
IcmKod_B_S2VBA = verbaut
DSC
C_Funktion_RDCi_l = nicht_aktiv
C_Funktion_RPA_e = nicht_aktiv
C_RPA_Extra = nicht_aktiv
HU_NBT
RDC = aktiv
RDC_DRUCK_TEMP = druck_und_temperatur
RDC_FORTSCHRITTSANZEIGE = nicht_aktiv
REIFENUEBERWACHUNG_RDC_RPA = rdc
RPA = nicht_aktiv
KOMBI
ST_TYR_RDC_ALIVE = aktiv
ST_TYR_RDC_TIMEOUT = aktiv
KOMBI DSC_MIT_RPA = ohne_RPA
За да се появят показания, трябва колата да се покара малко. ( леко е прашен дисплея )
И тук има нещо, което не мога да реша.
RPA продължава да стои активна и да набива грешка, въпреки, че уж я кодирах да не е активна. Ама за това ще питам в някоя тема за кодиране, да не разводнявам тази.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Последна промяна MMG на 26 Май 2021, 19:11, променена общо 2 пъти
- Ppetkow
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 3.11.2016
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: F10 M550D
Re: Кой, какво направи днес по колата?
Сложих фолио Lumar при момчетата от Protint. Много доволен. 15%отзад и 80% airblue отпред.
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 778
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: Кой, какво направи днес по колата?
Аз също миналата седмица сложих на предното air blue. Сякаш се усеща че не напича толкова.
Преполагам това е твоята
https://www.facebook.com/folirane/posts ... 2982301720
Ppetkow написа:Сложих фолио Lumar при момчетата от Protint. Много доволен. 15%отзад и 80% airblue отпред.
Преполагам това е твоята
https://www.facebook.com/folirane/posts ... 2982301720
- Ppetkow
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 3.11.2016
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: F10 M550D
Re: Кой, какво направи днес по колата?
Същата Следват черни бъбреци и още един сет 19ки джанти, че имам зимни гуми, но не обичам на един комплект да се въртят. Изрових обаче на много места и не мога да намеря хубави 19ки, които да стават… А този петък колата влиза при Kushev detailing също. И мисля, че е достатъчно
- Ppetkow
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 3.11.2016
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: F10 M550D
Re: Кой, какво направи днес по колата?
ekalchev написа:Аз също миналата седмица сложих на предното air blue. Сякаш се усеща че не напича толкова.Ppetkow написа:Сложих фолио Lumar при момчетата от Protint. Много доволен. 15%отзад и 80% airblue отпред.
Преполагам това е твоята
https://www.facebook.com/folirane/posts ... 2982301720
Моето предното се води “climate comfort” и от него не напичаше, но от останалите беше проблем
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани