Кой, какво направи днес по колата?

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: Кой, какво направи днес по колата?

Мнение от DigitalExile » 25 Мар 2022, 9:40

В Сцеплението няма да има разлика, само във визията, все пак колата е Х-drive.
Относно радатката, никакъв проблем няма в този сетъп, дори да е спортпакет джанти, пак няма проблем стига да е спазен размера на гумите. Оригинално има BMW-та който излизат x-drive и спортпакет джанти.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Кой, какво направи днес по колата?

Мнение от drago9205 » 25 Мар 2022, 10:07

Като цяло по-нестандартен сетъп, но ще дам обратна връзка като мина няколко хиляди км. Комфорта определено ще е по-добре спрямо спорт пакет 19-ки, на мен това ми беше и приоритет.
Както и колегата спомена - сервизът си разбира от работата и те ми препоръчаха този сетъп, казаха, че е по-стабилен от 4х245/40.

Визията е една идея по-различна отстрани заради височината на гумата, но за сметка на това с този офсет гумата изпълва по-добре калника, защото е по-издадена спрямо главината - това пък придава по-мускулеста визия отзад - когато колата има по-голям разкрач. Важното е да сме здрави и безаварийно :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 3.11.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: F10 M550D

Re: Кой, какво направи днес по колата?

Мнение от Ppetkow » 25 Мар 2022, 11:54

Не знам дали е по-стабилна от 4х245, но не е по-стабилна от спорт пакета, особено с липсата на 275 отзад... Да не задълбаваме толкова с ET offset дали ще окаже по-добро влияние от колкото ширина на гума, Toe in/Toe out, Negative camber angle и тн и тн. Свиването на ширината на гумите е по-добре САМО зимата, а може би на чакъл и кал, но там не ги разбирам. Да, момчетата от Банкя си разбират от работата, но преди време като ходих при тях с едно М135 се наложи да им показвам от нета една таблиза за wheel/tire size calculator и те започнаха да си я ползват после, за да не спорим излишно кой е оптималния размер гума според джаула на джантата. Да не раздувам локуми. Щом гониш комфорта си сложи 18ки да усетиш по-голяма разлика ако нямаш adaptive drive. Аз лично от толкова проби и каране/ возене в на приятели ф10 с adaptive drive и без, когато е без се усеща най-вече като се стъпи на 18ки. С adaptive drive 19ки и рънфлат гуми и зимни и летни карам аз и нямам никакъв проблем с комфорта, но по принцип съм свикнал на по-директно усещане на колата без да ми се огъва гумата по завоите.

И за да не става толкова off topic - по темата малко. Изкарвам миналата седмица от М кар колата след боя на предна броня и преден капак и какво да гледам - нескопосано боядисана. Боята по бронята напукана, а по предния капак залепнал прах под боята.... УЖАС... Връщам се и те гледат и не могат да повярват.... ТА - влиза отново другата седмица. Заради две камъчета, които ме дразнеха по капака и бронята си отворих голяма работа сто пъти боядисване. Ама като не могат да не претендират, че са от най-добрите!!! Ще си я правят до отказ докато не стане перфектна така, както аз искам.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Кой, какво направи днес по колата?

Мнение от drago9205 » 25 Мар 2022, 14:17

По темата с боядисването -
М-кар са ми направили много лошо впечатление, по-скоро са последният дилър при който бих отишъл.
90% от официалните представителства/дилъри само ти приемат колата, а реално я боядисват на друго място, не съм сигурен как процедират М-кар и АБ.

Иначе окачването ми е стандартен макферсън. Зимата бях с 18-ки колата возеше много комфортно. Но за лятото бмв комплексите си казаха думата и реших да мина на 19-ка. Комфортът сега е много близък до 18, но не е съвсем на същото ниво, за сметка на това колата стои по-стабилно, не търся картинг стабилност, защото винаги съм смятал, че Ф10 е далеч от спортна кола, а по-скоро балансиран автомобил - повече комфорт с лек спортен дух. Това са ми впечатленията към момента.

Ppetkow написа: за да не спорим излишно кой е оптималния размер гума според джаула на джантата.

Ще си позволя да те коригирам, че такова нещо като "джаул" на джантата няма. "Джаул" е единица за енергия и евентуално, ако запалим джантата - тогава ще мерим джаули.
Иначе 245 просто не е най-подходящата широчина за 9J широка джанта. Дори BMW като вадят square setup коли с 245/40/19 е при 8.5J джанта, а на 9J слагат по-широки. Конкретно стил 641 е за 255/35/19, но не исках да падам на толкова нископрофилна 19-ка и да намалявам просвета поради спецификите на пътната ни обстановка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 3.11.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: F10 M550D

Re: Кой, какво направи днес по колата?

Мнение от Ppetkow » 25 Мар 2022, 16:00

Приемам забележката, макар че знам какво е "джаул" го пиша побългарено, както се използва масово, а не като буквалното значение. Както и да е... Не говорим за картинг стабилност. Картинг стабилност ми беше М135-цата. Говоря да не ми бяга колата по завоите и да ми се огъва гумата и на магистралата като вземам завой с 160 примерно да я чувствам здраво стъпила на земята, а не да се гъне като градинарски маркуч. Който ме разбира знае за какво иде реч. А и не случайно колата излиза от завода с run flat гуми и нямаш резервна под кората в багажника.

Относно боядисването - Ауто Бавария са страхотни, но не работят с Армеец... И определено няма да посетя отново М кар дори да се справят без забележки на второто боядисване, в което се съмнявам. :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Кой, какво направи днес по колата?

Мнение от drago9205 » 25 Мар 2022, 17:36

Рънфлата е супер стига да има пътища, особено новият бриджстоун драйвгард общо взето има комфорта на XL гума.
Проблемът са пътищата - скоро карах в Румъния и дори там (където не се славят със страшни пътища) с 18-ките ми се струваше, че се возя като по вода през повечето време. Само като прекрачих границата ми се стъжни живота и буквално усеах пътя.

Иначе аз приоритизирам по-комфортен сетъп като гуми, защото стилът ми на шофиране е доста спокоен и по магистралата дори в права линия рядко карам с над 140-150.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: Кой, какво направи днес по колата?

Мнение от chris_barnes » 25 Мар 2022, 17:53

Ppetkow написа:Говоря да не ми бяга колата по завоите и да ми се огъва гумата и на магистралата като вземам завой с 160 примерно да я чувствам здраво стъпила на земята, а не да се гъне като градинарски маркуч.


Колега 160 в завой по нашите ‘магистрали’ си е малко руска рулетка. Иначе, аз карам най-базово комби с обикновено окачване и не усещам нестабилност с 19ките като съм. /спорт пакет, задните са 275/


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: Кой, какво направи днес по колата?

Мнение от DigitalExile » 25 Мар 2022, 20:30

Ppetkow написа:А и не случайно колата излиза от завода с run flat гуми и нямаш резервна под кората в багажника.


Това не е защото run flat са по стабилни гуми.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: Кой, какво направи днес по колата?

Мнение от ekalchev » 25 Мар 2022, 21:04

DigitalExile написа:
Ppetkow написа:А и не случайно колата излиза от завода с run flat гуми и нямаш резервна под кората в багажника.


Това не е защото run flat са по стабилни гуми.

Колегата казва, че окачването е настроено за RFT и като сложиш обикновени гуми и става нестабилна и факта че няма резервна гума потвърждава твърдението, че не е направена за нормални гуми. Аз направих тая грешка и сега с летните гуми 19, колата се клати повече в завои отколкото с зимните RFT 18ки

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: Кой, какво направи днес по колата?

Мнение от DigitalExile » 25 Мар 2022, 21:21

Ми не съм съгласен, аз съм карал и с runflat и без, дори в момента съм без, само гледам да са усилени гумите (XL).
Разлика често казано не намерих нито е Е90-то, нито сега в Audi-то. За Е90-то не мога да дам точно перфектно мнение щото го карах 1 месец със стоковото окачване и XL гуми, след това сложих KW v1, но за този месец не ми е направило впечатление колата дс е нестабилна.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: Кой, какво направи днес по колата?

Мнение от ekalchev » 25 Мар 2022, 22:16

DigitalExile написа:Ми не съм съгласен, аз съм карал и с runflat и без, дори в момента съм без, само гледам да са усилени гумите (XL).
Разлика често казано не намерих нито е Е90-то, нито сега в Audi-то. За Е90-то не мога да дам точно перфектно мнение щото го карах 1 месец със стоковото окачване и XL гуми, след това сложих KW v1, но за този месец не ми е направило впечатление колата дс е нестабилна.

Тук говорим за F10, не знам защо ми даваш примери с други модели и марки.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: Кой, какво направи днес по колата?

Мнение от DigitalExile » 25 Мар 2022, 23:06

Щот съм 99% сигурен, че разлика няма ако подбереш правилноте не runflat гуми.

Като сложиш и теглото и още няколко фактора за RFT излиза, че няма смисъл от тия гуми, имат само един плюс.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Кой, какво направи днес по колата?

Мнение от drago9205 » 26 Мар 2022, 8:16

За мен рънфлата все още не е добър избор за България (или поне местата където аз карам), а и като поведение не виждам разлика сега с Nokian XL гума и преди това Bridgestone Driveguard RFT-то, с което дойде колата.
Ако ви се гъне гумата я помпите малко повече (0.2-0.3) и разликата веднага се усеща.
Последна промяна drago9205 на 26 Мар 2022, 13:54, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 3.11.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: F10 M550D

Re: Кой, какво направи днес по колата?

Мнение от Ppetkow » 26 Мар 2022, 8:29

Ако искате ги карайте и на 185/65 тия коли все ми е тая. Аз ви споделям моето си мнение, което съм го изградил на база личен опит и тестване в други ф10. Явно не сте се возили и на нов run flat, за да видите че така прословутото возене като в каруца беше едно време. Моите са Dunlop Sport Maxx GT RFT и дори на пипане грайфера е леко мек. Но не само на тази марка са така. Погледнете и другите от водещите производители новите им модели. Пак да кажа - не ви убеждавам. Слагайте си ако искате балонни гуми и се носете по облаците. Аз знам за мен и за колата, която съм си взел кое е най-добре. А и все пак е 5-ца, а не 7-ма серия нали така :)

И за да съм пак по темата - днес слагам летните :bchug: :lalala:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: Кой, какво направи днес по колата?

Мнение от DigitalExile » 26 Мар 2022, 11:33

аз говоря за гуми на 35 и 40, над 40 всичко се гъне, да RFT-то по малко, но с много други минуси :yes:

ПредишнаСледваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook