Какви са проблемите на BMW F10?

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Какви са проблемите на BMW F10?

Мнение от drago9205 » 05 Мар 2020, 14:13

Все си мисля, че директно впръскване бензин е нормално да цапа маслото.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Какви са проблемите на BMW F10?

Мнение от FaceOff » 05 Мар 2020, 15:08

kraska написа:смяна на ваносите ? или соленоидите на ваносите?

и също това е интересно:
"It should also be noted – on early model N55 engines, between 2010 and 2012, the VANOS bolts were recalled. The bolts may potentially become loose or break; when the bolt breaks it typically drops into the engine oil pan leading to additional repair time and costs. As mentioned, this was recalled and should no longer be an issue."
Колата имаше отворена акция точно за смяна на болтовете на ваносите. В М Кар София, където беше първоначалния преглед на колата преди закупуването й казаха, че ще сменят въпросните болтове, но искат да сменят за моя сметка капак на клапаните - 1000лв. В Ауто Бавария обаче предложиха замяна на целите ваноси за тяхна сметка без да държат да сменят целия капак, и в последствие смениха и тръбички на филтъра на картерните газове, и масло. Фактурата беше над 3500, от които платих 1000

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 29.04.2017
Пол: Мъж
Кара: 118d '06

Re: Какви са проблемите на BMW F10?

Мнение от A.Velikov » 05 Мар 2020, 15:44

А главите от счупените болтове дали не са от "сменените" ваноси?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Какви са проблемите на BMW F10?

Мнение от FaceOff » 05 Мар 2020, 23:23

Не, не са болтовете на ваносите

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: Какви са проблемите на BMW F10?

Мнение от stocky » 06 Мар 2020, 22:06

Да имаш претенции към някой, да отправяш коствени обвинения към него в публичното пространство, но да не си се сетил да изговориш проблемът директно с него е малко несериозно. Особено щом става дума за сериозни финансови загуби.

По мои наблюдения няма никакъв проблем на турбиниран мотор с директно впръскване маслото да изглежда така и след 1000км. На микрата на жена ми, която е с най-обикновен бензинов мотор 1200 кубика, маслото придобива този цвят след 500-700км извънградско каране в обороти.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Какви са проблемите на BMW F10?

Мнение от FaceOff » 07 Мар 2020, 0:00

stocky написа:Да имаш претенции към някой, да отправяш коствени обвинения към него в публичното пространство, но да не си се сетил да изговориш проблемът директно с него е малко несериозно. Особено щом става дума за сериозни финансови загуби.

По мои наблюдения няма никакъв проблем на турбиниран мотор с директно впръскване маслото да изглежда така и след 1000км. На микрата на жена ми, която е с най-обикновен бензинов мотор 1200 кубика, маслото придобива този цвят след 500-700км извънградско каране в обороти.


Къде съм казал, че не съм "изговорил проблема"? Напротив, веднага след като се разтропа мотора, и това е точно 2000км (1,5 - 2 месеца) след като колата беше в Ауто Бавария за смяна на ваноси и масло, съм се върнал при тях и колата седя две седмици при тях, след което отговорът им беше - вдигане на рамене, "ние мотори не ремонтираме" и "заповядай, нов мотор е 20К лева"..
Грешките ми са две - първо, че още тогава не поисках да ми покажат запис от смяната на маслото, но това е защото и през ум не ми е минавало, че може и да не е сменено. Както вероятно знаеш, тази кола няма щека за маслото, и освен с източване, няма как да се види поне визуално как изглежда. Съмнението ми се появи след като маслото беше източено, но това е още 3 месеца след това, през което време колата е седяла в гараж и естествено не е карана.
И втората много сериозна грешка е на моя майстор, че изхвърли маслото.. щях поне да го дам за анализ, и затова разполагам само със снимка как е изглеждало..
ТА ЕДИСТВЕНОТО, което ви попитах е, дали това масло изглежда като на 2 хиляди километра. Може би за турбиниран бензин с директно впръскване да е ок, не знам.. на друга обикновена бензинова кола, която имам, маслото на този пробег е като ново, поне на щеката. Моля да ми покажеш къде видя косвени обвинения към Ауто Бавария?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Какви са проблемите на BMW F10?

Мнение от xexoral » 07 Мар 2020, 16:49

Taruno написа:The EN590 diesel used is the standard reference fuel for this test. This was compared to the same EN590 diesel dosed at 200:1 with 2-stroke oil. Figure 4 shows that the zinc content for this fuel was 0.135ppm, and EN590 diesel contains no zinc. Figure 6 shows the results of the injector fouling test. Regular diesel contains no zinc and causes almost zero flow loss in the test. Injector fouling test fuel, which is artificially dosed to 1ppm zinc as depicted in Figure 4, typically results in around 6% flow loss in the same test. The results show that fuel flow is reduced by 2% over the 16 hour engine test when 2-stroke oil is mixed with diesel.

This also results in an engine power loss of 2%. This result is therefore not surprising as even trace amounts of zinc can cause injector fouling in modern engines (Leedham, 2004).

Injector deposits form gradually over time. If they don’t strongly bond to the injector they can break off under the forces of the fuel flow and thermal contraction of the injector. This is why in this test procedure, the engine is stopped and allowed to cool after 8 hours before being restarted. This explains the increase in fuel flow at the 8 hour midpoint in the test. Metal based deposits, such as those caused by zinc, bond very strongly to the injector nozzle and build up continuously. These are permanent and not removed by cold starting. It follows that regular use of 2-stroke oil in diesel could result in substantial injector fouling over the lifetime of a diesel engine. Furthermore, in modern vehicles with exhaust gas after treatment systems, zinc and other metal contaminants collect in the diesel particulate filter (DPF) and do not burn off when re-generated, thus blocking it over time.

Toва е най-важното особено като приемем факт ,че сме с пиезоинжектори и проблемите там и с малко перманентно замърсяване са катастрофални


Колега, направих проверка:
1. Маслата, които нямат цинк - нямат цинк.
2. Дори ако не можеш да си намериш масло без цинк (намира се) и в крайна сметка запушиш разпръсквачите на дюзите с цинк( аз се съмнявам, че изобщо е възможно това, ако беше, щеше да има масов рев, нито един случай не мога да намеря в нета). И все пак, ако задръстиш разпръсквачите, това е най-лесния, евтин и единствено възможния ремонт на пиезоинжектор - подмяна на разпръсквача. Всичко друго е капсуловано и на практика не подлежи на ремонт, а точно нещата, които са в капсулованата част се прецакват от липса на смазка.





Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Какви са проблемите на BMW F10?

Мнение от kraska » 13 Май 2020, 19:43

Един от често срещаните проблеми.... този с полуоските реших като ги смених преди година ( 10000км) с GKN Spidan, заводско рециклирани, както тези оригиналните от BMW . След преглед на колата тези дни видях това :

20200511_151408_copy_600x800.jpg


20200511_151439_copy_600x800.jpg



За съжаление използват гумени маншони, които бързо заминават... Затова ако сте решили да сменяте полуоските с тези, сменете предварително маншоните или с оригинални ( 160лв ) парчето или на Spidan ремонтния комплект , който е от термопласт материал и струва 60лв.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 19.08.2020
Пол: Мъж
Кара: BMW 520D 120kw

Re: Какви са проблемите на BMW F10?

Мнение от sevimov » 06 Сеп 2020, 17:06

Приятели имам абсолютно същият звук когато въртя волана когато паркирам или на място.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=e2X1TWRYtTI[/youtube]

Някой има ли идея къде може да се крие проблема и лесно ли се решава?
Вече имам запазен час за диагностика но последното нещо което искам е колата да стои няколко дни там.

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 9.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 525d

Re: Какви са проблемите на BMW F10?

Мнение от Skorostrelko » 18 Сеп 2021, 12:52

Здравейте колеги,
предстои ми (може би) покупка на f11 525d 2013г. фейслифт и имам два въпроса за евентуални проблеми по него. Единия е с автоматичните скорости. При връщане от 2-ра на 1-ва има притропване. Значи ли това, че е тръгнала и е за ремонт (четох, че се правят някакви клапани)?
Другия е с разпръскване на грес около карето отпред-дясно? Дали е само до скъсан маншон или ще трябва и полуоска да се сменя?
Благодаря предварително!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: Какви са проблемите на BMW F10?

Мнение от bai_ILIA » 20 Сеп 2021, 12:06

Скъсаните маншнони за предните полуоски са често срещан проблем. Това не значи, че са заминали каретата. Разбира се, ако е карано по-дълго време така има риск да са се нахакали с мръсотия.
"Чемодан, вокзал, Москва"

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.

Re: Какви са проблемите на BMW F10?

Мнение от Top Gun Maverick » 06 Окт 2021, 14:02

Колеги, 299 коня дизелите страдат ли от проблеми с лагерите както 313 коня?
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 170
Регистриран на: 13.11.2011
Местоположение: Schweiz
Пол: Мъж
Кара: F11 M550D LCI
Детайли за колата: Champagner quarz metallic

Re: Какви са проблемите на BMW F10?

Мнение от Burnar » 07 Окт 2021, 19:09

Top Gun Maverick написа:Колеги, 299 коня дизелите страдат ли от проблеми с лагерите както 313 коня?

Всички, на които маслото е сменяно на 30 000 км страдат. Даже и 530д и 535и. Лошото е, че когато дойде колата до втория или третия собственик на 150-200 000 км е вече твърде късно, защото първия е направил 5 смени на маслото за 150 000 км. До този извод съм стигнал аз. :ranting:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Какви са проблемите на BMW F10?

Мнение от drago9205 » 07 Окт 2021, 19:39

Ето един плюс на щатските 535-ци - маслото се сменя на 15хил. км

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.

Re: Какви са проблемите на BMW F10?

Мнение от Top Gun Maverick » 11 Окт 2021, 18:56

530д, 245-то коня, като запалиш нищо, като поработи точно една минута и почва да друса мотора и почва да мирише отзад на гадна нафта. Не пуши, но мирише. Дюза ли е това или? Ще се кара на сервиз естествено, но за спорта да се пробваме.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

ПредишнаСледваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook