Какви са проблемите на BMW F10?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- sasho1bs
- младши ентусиаст
- Мнения: 299
- Регистриран на: 28.06.2008
- Местоположение: Burgas
- Кара: е39 525д exclusive and 530d f10
Re: Какви са проблемите на BMW F10?
Аз не разбрах маслена помпа или каква помпа се скапва?Има ли някакви симптоми и мога ли да проверя моята пред разпад ли е?
- Burnar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 171
- Регистриран на: 13.11.2011
- Местоположение: Schweiz
- Пол: Мъж
- Кара: F11 M550D LCI
- Детайли за колата: Champagner quarz metallic
Re: Какви са проблемите на BMW F10?
sasho1bs написа:Аз не разбрах маслена помпа или каква помпа се скапва?Има ли някакви симптоми и мога ли да проверя моята пред разпад ли е?
От няколко майстори съм чувал, че е хубаво маслената помпа да се смени заедно с веригите, когато те се сменят.
В крайна сметка се говореше за скапване на горивната помпа за високо налягане, което води до пълненето на цялата горивна система със стружки и от там тежките последствия. И на мен ми стана интересно и питах дали няма някаква превенция, но така и никой не писа. Предполагам превантивна смяна с нова такава помпа с по-нов парт. номер ще е достатъчно успокоение, но може и да греша. В някакъв чуждестранен форум прочетох, че са засегнати колите преди фейслифта и тези до края на 2014, но колко е вярно също не съм сигурен.
Re: Фабрични дефекти на BMW 5-та серия F10
FERINOS написа:Нека всеки напише какво е открил при себе си, какъв модел, коя година, как и къде го е отстранил в последствие.
Става въпрос разбира се за следните / масово открити и констатирани фабрични дефекти / , те са коментирани доста и в други форуми, пълния списък е тук : http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=591357. , но мисля, че най-важните дефекти на F10 са :
1. Проблем с DTM ( Drivetrain Malfunction )
2. Често изтощен акумулатор при пробег на къси разстояния
3. Колата тегли надясно
4. Стържене в кормилния прът
5. Забавена реакция при подаване на газ при тръгване
6. Шум в купето при висока скорост ( от проблем с изолацията при вратите )
7. Проблем с кондензатора на климатика.
Какво да се направи по т. 3 - стенд ще оправили ли нещата?
По т. 4? Това стържене се усеща при мен от време на време. При всички ли е така? От какво се получава?
Re: Какви са проблемите на BMW F10?
Да и аз силно се интерисувам как се справяте с т.3
На стенд всички данни предница задница всичко е перфектно но дърпа силно на дясно
На стенд всички данни предница задница всичко е перфектно но дърпа силно на дясно
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 779
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: Какви са проблемите на BMW F10?
При мен единствения проблем е
6. Шум в купето при висока скорост ( от проблем с изолацията при вратите )
Но не съм видял решения за това.
6. Шум в купето при висока скорост ( от проблем с изолацията при вратите )
Но не съм видял решения за това.
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Какви са проблемите на BMW F10?
bmwman написа:Да и аз силно се интерисувам как се справяте с т.3
На стенд всички данни предница задница всичко е перфектно но дърпа силно на дясно
При мен теглене надясно се оказа от мишелин пилот гумите, които бяха чисто нови, сменихме ги с други и изчезна веднага.
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Какви са проблемите на BMW F10?
Според “еретици” от немските форуми, които споменавате, няма случай на гръмнала помпа при човек, който сипва 2т масло, независимо от пробега, някои твърдят, че са с 500к+ и оригиналните “дефектни” помпи на Бош. За различни марки коли става въпрос.
За мен поне е и супер логично. Като се запознае човек как работи въпросната помпа и как безброй пъти се движи триейки се без масло, потопено само в нафта и разчитайки на нея за смазка веднага става ясно какъв ще е резултатът ако нафтата е суха, каквато съвременната е. От какъвто и материал да го изработят това нещо се движи напред-назад и в кръг наистина безброй пъти - няма какво да стане. Поне що се касае ГНП за мен спор дали 2т масло е полезно няма как да има, вече дали вреди на други неща... Всеки си преценява.
Колкото до периодичното сипване на добавки - не виждам логика в това. Помпата иска смазване нон стоп, не от време на време.
Sent from my iPhone using Tapatalk
За мен поне е и супер логично. Като се запознае човек как работи въпросната помпа и как безброй пъти се движи триейки се без масло, потопено само в нафта и разчитайки на нея за смазка веднага става ясно какъв ще е резултатът ако нафтата е суха, каквато съвременната е. От какъвто и материал да го изработят това нещо се движи напред-назад и в кръг наистина безброй пъти - няма какво да стане. Поне що се касае ГНП за мен спор дали 2т масло е полезно няма как да има, вече дали вреди на други неща... Всеки си преценява.
Колкото до периодичното сипване на добавки - не виждам логика в това. Помпата иска смазване нон стоп, не от време на време.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Burnar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 171
- Регистриран на: 13.11.2011
- Местоположение: Schweiz
- Пол: Мъж
- Кара: F11 M550D LCI
- Детайли за колата: Champagner quarz metallic
Re: Какви са проблемите на BMW F10?
xexoral написа:Според “еретици” от немските форуми, които споменавате, няма случай на гръмнала помпа при човек, който сипва 2т масло, независимо от пробега, някои твърдят, че са с 500к+ и оригиналните “дефектни” помпи на Бош. За различни марки коли става въпрос.
За мен поне е и супер логично. Като се запознае човек как работи въпросната помпа и как безброй пъти се движи триейки се без масло, потопено само в нафта и разчитайки на нея за смазка веднага става ясно какъв ще е резултатът ако нафтата е суха, каквато съвременната е. От какъвто и материал да го изработят това нещо се движи напред-назад и в кръг наистина безброй пъти - няма какво да стане. Поне що се касае ГНП за мен спор дали 2т масло е полезно няма как да има, вече дали вреди на други неща... Всеки си преценява.
Колкото до периодичното сипване на добавки - не виждам логика в това. Помпата иска смазване нон стоп, не от време на време.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Добавки като Б.Д.Ц - Бардал нямат ли същия ефект + някои други плюсове? Това, че излиза по-скъпо е ясно, но все пак... Това за хората, които се притесняват да сипват 2Т масло, а искат да се подсигурят. За мен е доста плашещо това с помпите.
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Какви са проблемите на BMW F10?
Ами най-малкото са спорни тези плюсове, а смазващите качества на добавките също не са много ясни, на мен ми е много съмнително как 70 грама бардал ще смазват както 300 грама масло. Често съдържанието на тези добавки изобщо не е ясно, заради ментетата. Поне маслото знаеш какво слагаш
Ако смазва бардал (вероятно смазва) сигурно е добре да се слага на всеки резервоар, защото доколкото разбирам така се ползва. Аз по-скоро не виждам смисъл в добавките дето се слагат веднъж и разчиташ да смазват следващите 5-10к км, което ми се струва нелепо.
Цялата тема е спорна и няма еднозначно правилно решение, та всеки сам си преценява и си носи последствията.
Btw въпрос до колегите ползващите бардал, тия 10% по-нисък разход вярно ли е? На мен това ми звучи много подозрително... меко казано
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ако смазва бардал (вероятно смазва) сигурно е добре да се слага на всеки резервоар, защото доколкото разбирам така се ползва. Аз по-скоро не виждам смисъл в добавките дето се слагат веднъж и разчиташ да смазват следващите 5-10к км, което ми се струва нелепо.
Цялата тема е спорна и няма еднозначно правилно решение, та всеки сам си преценява и си носи последствията.
Btw въпрос до колегите ползващите бардал, тия 10% по-нисък разход вярно ли е? На мен това ми звучи много подозрително... меко казано
Sent from my iPhone using Tapatalk
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Какви са проблемите на BMW F10?
Добавки като Б.Д.Ц - Бардал нямат ли същия ефект + някои други плюсове?
Не всички добавки имат добри смазващи свойства. Тук човекът прави някои тестове на смазващите (И други) свойства на разни добавки - https://youtu.be/n8gDN_6esfs
Мен това, което ме притеснява при бардала са зададените дози... независимо от свойствата на добавката ми е трудно да си представя, че при концентрация 1:1000-2000 би оказал какъвто и да е ефект.
Btw въпрос до колегите ползващите бардал, тия 10% по-нисък разход вярно ли е? На мен това ми звучи много подозрително... меко казано
Абсолютно невярно според моя опит, с/без добавки разходът при мен е бил абсолютно сходен.
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 779
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: Какви са проблемите на BMW F10?
Интересно ми е защо всички са на мнение че дизела вече няма смазващи качества?
Смазващите качества на новия дизел намаляха заради по-ниското ниво на сяра но пък се увеличи био компонентата като % която има смазващи качества. Въпроса е това достатъчно ли е?
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 4213010906
Това проучване тук твърди, че смазващите качества са се подобрили над тези на дизела със сяра при добавяне на 1-7% биодизел от слънчоглед.Доколкото знам в момента изискването е 6% от дизела които се продава да е биокомпонентата. Сега вече незнам има ли био дизел който да няма смазващи свойства.
На мен ми се струва, че просто Бош си намират извинение за скапаните помпи, които са произвели. Как така старите помпи нямат проблеми и новите ревизии на Бош помпите нямат проблеми ако проблема е в дизела?
Смазващите качества на новия дизел намаляха заради по-ниското ниво на сяра но пък се увеличи био компонентата като % която има смазващи качества. Въпроса е това достатъчно ли е?
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 4213010906
Това проучване тук твърди, че смазващите качества са се подобрили над тези на дизела със сяра при добавяне на 1-7% биодизел от слънчоглед.Доколкото знам в момента изискването е 6% от дизела които се продава да е биокомпонентата. Сега вече незнам има ли био дизел който да няма смазващи свойства.
На мен ми се струва, че просто Бош си намират извинение за скапаните помпи, които са произвели. Как така старите помпи нямат проблеми и новите ревизии на Бош помпите нямат проблеми ако проблема е в дизела?
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1530
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Какви са проблемите на BMW F10?
И колко масло сипваш,ако решиш,че искаш да слагаш такова в нафтата? Кои производствени години са засегнати с проблемния модел помпа?
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Какви са проблемите на BMW F10?
ildivvy написа:И колко масло сипваш,ако решиш,че искаш да слагаш такова в нафтата? Кои производствени години са засегнати с проблемния модел помпа?
50 грама масло на 10 литра нафта, най-добре за всеки случай масло без оцветител и без цинк.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- msch
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 110
- Регистриран на: 1.05.2017
- Местоположение: Варна
- Детайли за колата: '12 BMW F11 535d xDrive
Re: Какви са проблемите на BMW F10?
Преди години в дизеловите коли които имах слагах 2Т масло, но не мога еднозначно на кажа дали има някаква полза или не.
На BMW-то съм слагал само Diesel Hero и Diesel "Батка" нямам конкретни впечатления до момента. Т.е. нищо не се случи, нито върви повече, нито гори по-малко.
Интересна статия по въпроса с добавянето на 2T масло в дизела.
https://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-o ... -study.php
Общо взето, цинка които се намира в 2Т маслото нанася доста поражения на горивната система, катализатора и DPF.
Тогава възниква въпроса има ли такива масла без наличие на цинк?
Успях да намеря това Castrol Biolube 2T, но цената му на литър е доста сериозна. Цинка в него пише, че е 0,001%
Попаднах случайно на анкета във форума /от 2018г./ за добавяне на 2Т масло в дизела..., където е спомената същата статия.
viewtopic.php?p=4376125
На BMW-то съм слагал само Diesel Hero и Diesel "Батка" нямам конкретни впечатления до момента. Т.е. нищо не се случи, нито върви повече, нито гори по-малко.
Интересна статия по въпроса с добавянето на 2T масло в дизела.
https://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-o ... -study.php
Общо взето, цинка които се намира в 2Т маслото нанася доста поражения на горивната система, катализатора и DPF.
Тогава възниква въпроса има ли такива масла без наличие на цинк?
Успях да намеря това Castrol Biolube 2T, но цената му на литър е доста сериозна. Цинка в него пише, че е 0,001%
Попаднах случайно на анкета във форума /от 2018г./ за добавяне на 2Т масло в дизела..., където е спомената същата статия.
viewtopic.php?p=4376125
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Какви са проблемите на BMW F10?
The EN590 diesel used is the standard reference fuel for this test. This was compared to the same EN590 diesel dosed at 200:1 with 2-stroke oil. Figure 4 shows that the zinc content for this fuel was 0.135ppm, and EN590 diesel contains no zinc. Figure 6 shows the results of the injector fouling test. Regular diesel contains no zinc and causes almost zero flow loss in the test. Injector fouling test fuel, which is artificially dosed to 1ppm zinc as depicted in Figure 4, typically results in around 6% flow loss in the same test. The results show that fuel flow is reduced by 2% over the 16 hour engine test when 2-stroke oil is mixed with diesel.
This also results in an engine power loss of 2%. This result is therefore not surprising as even trace amounts of zinc can cause injector fouling in modern engines (Leedham, 2004).
Injector deposits form gradually over time. If they don’t strongly bond to the injector they can break off under the forces of the fuel flow and thermal contraction of the injector. This is why in this test procedure, the engine is stopped and allowed to cool after 8 hours before being restarted. This explains the increase in fuel flow at the 8 hour midpoint in the test. Metal based deposits, such as those caused by zinc, bond very strongly to the injector nozzle and build up continuously. These are permanent and not removed by cold starting. It follows that regular use of 2-stroke oil in diesel could result in substantial injector fouling over the lifetime of a diesel engine. Furthermore, in modern vehicles with exhaust gas after treatment systems, zinc and other metal contaminants collect in the diesel particulate filter (DPF) and do not burn off when re-generated, thus blocking it over time.
Toва е най-важното особено като приемем факт ,че сме с пиезоинжектори и проблемите там и с малко перманентно замърсяване са катастрофални
This also results in an engine power loss of 2%. This result is therefore not surprising as even trace amounts of zinc can cause injector fouling in modern engines (Leedham, 2004).
Injector deposits form gradually over time. If they don’t strongly bond to the injector they can break off under the forces of the fuel flow and thermal contraction of the injector. This is why in this test procedure, the engine is stopped and allowed to cool after 8 hours before being restarted. This explains the increase in fuel flow at the 8 hour midpoint in the test. Metal based deposits, such as those caused by zinc, bond very strongly to the injector nozzle and build up continuously. These are permanent and not removed by cold starting. It follows that regular use of 2-stroke oil in diesel could result in substantial injector fouling over the lifetime of a diesel engine. Furthermore, in modern vehicles with exhaust gas after treatment systems, zinc and other metal contaminants collect in the diesel particulate filter (DPF) and do not burn off when re-generated, thus blocking it over time.
Toва е най-важното особено като приемем факт ,че сме с пиезоинжектори и проблемите там и с малко перманентно замърсяване са катастрофални
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани