новата 8 степенна скоростна кутия
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10482
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: новата 8 степенна скоростна кутия
А, не твърдя, че съм се старал да карам икономично, а и съм я карал твърде кратко. Но при еднaкво щофиране разходът е съизмерим с кола без цялата "efficient dynamics" концепция... Иначе за икономично шофиране тренирам ежедневно с тоя бензинов автомат дето го търкалям из задръстванията А за обучението - би ми било интересно
Never mistake motion for action...
Re: новата 8 степенна скоростна кутия
Leon написа:А, не твърдя, че съм се старал да карам икономично, а и съм я карал твърде кратко. Но при еднaкво щофиране разходът е съизмерим с кола без цялата "efficient dynamics" концепция... Иначе за икономично шофиране тренирам ежедневно с тоя бензинов автомат дето го търкалям из задръстванията А за обучението - би ми било интересно
разликата идва точно от "икономичното шофиране" особено при нормално каране при по-продължително време - каквото би следвало да е шофирането на горе-упоменатия модел. Примерно моето 330xd колкото и нежно да го карам извън града не мога да го смъкна под 6.2/6.5, докато всичко ново, отива веднага под това, понякога и с 2 литра надолу!!! F31 330xd е с 1.5 литра надолу на лежерно извънградско и понякога над 2 литра в градско и трафик. Дори при душманско каране пак е по-икономична. Например 135i, която е еталон на бензинопил е икономична за динамиката си ... естествено, ако не и подаваш. Иначе половин резервоар е 20 мин простотии.
Re: новата 8 степенна скоростна кутия
Leon написа:След близо 1000 км. на 8-степенния автомат (спортния му вариант, с пера на волана) в 520i LCI, мога да споделя, че кутията се държи страхотно. При толкова много предавки на практика няма дупки в представянето на иначе слабичкия за купето двигател. Ускорява равномерно, дърпа добре от ниски обороти, сменя предавките на практика незабележимо, дори надолу. Направи ми впечатление, че е неузнаваемо различна в отделните режими (спорт, комфорт и еко про), даже дразнеща в последния. Замисляне каквод а включи при подаване на газ обаче има. Значително по-късо е отколкото при 6-степенния автомат, но го има, само в спорт режима е едва забележимо. Тествах и ръчния режим - такова щракане пада, че по нормален път направо е безсмислено На всички режими те подканя да смениш като изписва от коя на коя предавка да минеш (не че я слушах, все искаше да карам икономично). Като цяло кутията е поне две поколения напред от 6-степенните автомати, но си има недостатъците на автоматика, които с остаряване на автомобила вероятно ще започнат да се проявяват повече. Сега за икономичността, която БМВ така усилено рекламират - е, не е толкова икономична. Разходът за горния извънградски маршрут беше 8.5л/100, а в София си е над 12 с използването на старт-стоп системата и предимно в еко про или комфорт режим.
Колега двигателя 1.6 литров 170 к.с. ли е ? Питам щото в Турция 520i LCI е така!!!
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10482
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: новата 8 степенна скоростна кутия
Двигателят е N20B20, 184 к.с. Това 1.6 е N13 мотора за Мини, който с различна мощност го ползват в 1 серия, сигурен ли си, че го слагат в 5-а? Мога да си го представя за Турция, предвид цените на бензина и факта, че кола с голям мотор на практика не съм виждал. Освен екзотиките...
Never mistake motion for action...
Re: новата 8 степенна скоростна кутия
Leon написа:Двигателят е N20B20, 184 к.с. Това 1.6 е N13 мотора за Мини, който с различна мощност го ползват в 1 серия, сигурен ли си, че го слагат в 5-а? Мога да си го представя за Турция, предвид цените на бензина и факта, че кола с голям мотор на практика не съм виждал. Освен екзотиките...
(cm3) 1592
http://www.bmw.com.tr/tr/en/newvehicles ... ical_data/
Под снимките 1вото колко кубика е, 2рото колко коня и 3тото колко нютона.
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10482
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: новата 8 степенна скоростна кутия
Вярно са го натъпкали в F10... Виж какви извращения предизвикват цените на бензина, явно е само за турския пазар. Макар че на хартия не са му лоши данните - 170к.с. и 250 Нм.
Never mistake motion for action...
- TurboDieselComby
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 6.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31 320d Sport Line
Re: новата 8 степенна скоростна кутия
Странно, защото за 320i не е така:
http://www.bmw.com.tr/tr/en/newvehicles ... ical_data/
и не е толкова до цената на бензина, а нещо ги дерат с по-големите мотори на държавно ниво.
http://www.bmw.com.tr/tr/en/newvehicles ... ical_data/
и не е толкова до цената на бензина, а нещо ги дерат с по-големите мотори на държавно ниво.
Re: новата 8 степенна скоростна кутия
TurboDieselComby написа:Странно, защото за 320i не е така:
http://www.bmw.com.tr/tr/en/newvehicles ... ical_data/
и не е толкова до цената на бензина, а нещо ги дерат с по-големите мотори на държавно ниво.
При тройките имаш Efficient Dynamic изпълнение (320i ED), което е със същия този N13 1,6л мотор - 170 к.с / 250 Нм.
Въпросът в Турция наистина не опира само до цените и качеството на горивото, а по-скоро до едни данъци и акцизи, от които на нормален човек свят му се завива.
Там е царството на "шестнайските" и други наточени бегачки с ня'кви "кашлици" под капака.
По спомен ново М5 в шоурума на Borusan (местен дилър) беше на цена от над 260 000 евра и от там насетне още едни други данъци и застраховки...
Re: новата 8 степенна скоростна кутия
Roman 1 написа:TurboDieselComby написа:Странно, защото за 320i не е така:
http://www.bmw.com.tr/tr/en/newvehicles ... ical_data/
и не е толкова до цената на бензина, а нещо ги дерат с по-големите мотори на държавно ниво.
При тройките имаш Efficient Dynamic изпълнение (320i ED), което е със същия този N13 1,6л мотор - 170 к.с / 250 Нм.
Въпросът в Турция наистина не опира само до цените и качеството на горивото, а по-скоро до едни данъци и акцизи, от които на нормален човек свят му се завива.
Там е царството на "шестнайските" и други наточени бегачки с ня'кви "кашлици" под капака.
По спомен ново F10 М5 в шоурума на Borusan (местен дилър) беше на цена от над 260 000 евра и от там насетне още едни други данъци и застраховки...
Точно така колега цената на бензина повярвай ми слабо ги вълнува макар да недоволстват, те пак си ги карат по 50хиляди на година. Акциза там за коли над 2000 кубика е 130 % (да сто и тридесет процента), за автомобили между 1600 и 2000 кубика 80 %, а за под 1600 кубика е 61%.
Също така годишния данък за коли нови до 3 години над 4000 кубика е 16,000 лири (над 11000 лева).
- Alexch
- ентусиаст
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: новата 8 степенна скоростна кутия
Leon написа:Вярно са го натъпкали в F10... Виж какви извращения предизвикват цените на бензина, явно е само за турския пазар. Макар че на хартия не са му лоши данните - 170к.с. и 250 Нм.
Да ве, никак не са му лоши данните, колкото на мойто 523 от преди повече от 15 години. Ще ми е интересно да го пробвам, въпреки умния автоматик, като се има предвид теглото.
П.С. Вярно, че разхода на 1,6 е 2-3 литра надолу.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10482
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: новата 8 степенна скоростна кутия
AgeraR написа:Roman 1 написа:TurboDieselComby написа:Странно, защото за 320i не е така:
http://www.bmw.com.tr/tr/en/newvehicles ... ical_data/
и не е толкова до цената на бензина, а нещо ги дерат с по-големите мотори на държавно ниво.
При тройките имаш Efficient Dynamic изпълнение (320i ED), което е със същия този N13 1,6л мотор - 170 к.с / 250 Нм.
Въпросът в Турция наистина не опира само до цените и качеството на горивото, а по-скоро до едни данъци и акцизи, от които на нормален човек свят му се завива.
Там е царството на "шестнайските" и други наточени бегачки с ня'кви "кашлици" под капака.
По спомен ново F10 М5 в шоурума на Borusan (местен дилър) беше на цена от над 260 000 евра и от там насетне още едни други данъци и застраховки...
Точно така колега цената на бензина повярвай ми слабо ги вълнува макар да недоволстват, те пак си ги карат по 50хиляди на година. Акциза там за коли над 2000 кубика е 130 % (да сто и тридесет процента), за автомобили между 1600 и 2000 кубика 80 %, а за под 1600 кубика е 61%.
Също така годишния данък за коли нови до 3 години над 4000 кубика е 16,000 лири (над 11000 лева).
Така се стимулира покупка на местното производство. Знаех, че са високи митата, но чак толкова не съм предполагал, изобщо не се шегуват тези
Never mistake motion for action...
Re: новата 8 степенна скоростна кутия
Попаднах на брошура на ZF по темата и реших да я приложа тук. Може да e интересна на някого.
Edit:
Всъщност търсенето ми по въпроса бе във връзка със следната информация на която преди време попаднах:
BMW EfficientDynamics: ECO PRO Mode now with sailing function and anticipation assistant.
..From the summer of 2013, all model variants of the BMW 1 Series, the BMW 3 Series and the BMW 6 Series equipped with the eight-speed automatic transmission or the eight-speed sports transmission either optionally or as standard, will feature the new sailing mode. At speeds of between 50 and 160 km/h in the ECO PRO Mode, the drive train is disconnected as soon as the driver lifts his/her foot from the accelerator pedal without applying the brakes. As a result, the vehicle is able to ‘sail’ without engine power, thereby also achieving maximum fuel efficiency...
както и:
Moreover, the eight-speed sports automatic transmission available for the BMW 1 Series, the BMW 3 Series and the BMW 6 Series will be complemented by the new Launch Control function. This feature permits acceleration with optimised traction and maximum dynamics from a standstill – a function that was previously only available in a comparable version for BMW M automobiles.
Интересно ми е има ли някой от тук, който вече да е придобил и да сподели преки впечатления от горе посочените нововъведения?
Едно питане към модераторите: дали мястото на тази тема не е в някой друг раздел, тъй като вече касае почти цялата актуална моделна гама на BMW?
Edit:
Всъщност търсенето ми по въпроса бе във връзка със следната информация на която преди време попаднах:
BMW EfficientDynamics: ECO PRO Mode now with sailing function and anticipation assistant.
..From the summer of 2013, all model variants of the BMW 1 Series, the BMW 3 Series and the BMW 6 Series equipped with the eight-speed automatic transmission or the eight-speed sports transmission either optionally or as standard, will feature the new sailing mode. At speeds of between 50 and 160 km/h in the ECO PRO Mode, the drive train is disconnected as soon as the driver lifts his/her foot from the accelerator pedal without applying the brakes. As a result, the vehicle is able to ‘sail’ without engine power, thereby also achieving maximum fuel efficiency...
както и:
Moreover, the eight-speed sports automatic transmission available for the BMW 1 Series, the BMW 3 Series and the BMW 6 Series will be complemented by the new Launch Control function. This feature permits acceleration with optimised traction and maximum dynamics from a standstill – a function that was previously only available in a comparable version for BMW M automobiles.
Интересно ми е има ли някой от тук, който вече да е придобил и да сподели преки впечатления от горе посочените нововъведения?
Едно питане към модераторите: дали мястото на тази тема не е в някой друг раздел, тъй като вече касае почти цялата актуална моделна гама на BMW?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: новата 8 степенна скоростна кутия
От около 2 седмици карам 530d xdrive с тази кутия и откровено казано съм възхитен!
Ако караш леко, в режим Comfrot или Comfort+ сменя супер мазно на около 1800-1900 оборота. Не се усеща смяната на предавката!
При sport или sport+ е много по-динамична и сменя над 2200 - 2500 оборота, според това колко газ даваш. Сменя супер бързо предавките.
И другото, което прави много приятно впечатление е при намаляване на скоростта как сваля надолу предваките.
P.S. Трябва да си сменя ник-а
Ако караш леко, в режим Comfrot или Comfort+ сменя супер мазно на около 1800-1900 оборота. Не се усеща смяната на предавката!
При sport или sport+ е много по-динамична и сменя над 2200 - 2500 оборота, според това колко газ даваш. Сменя супер бързо предавките.
И другото, което прави много приятно впечатление е при намаляване на скоростта как сваля надолу предваките.
P.S. Трябва да си сменя ник-а
Re: новата 8 степенна скоростна кутия
По-горе в темата споменахме 1,6 литровия мотор в F10 520i. Оказа се, че погрешно сме го асоциирали с N13. Въпросният двигател всъщност е N20B16.
Както търсеха унифициране на отделните компоненти в двигателите, така се оказва, че едновременно изкарват на пазара два сходни 1,6 литрови бензинови агрегата:
N13B16 – 1598 cc, 85,8/77 мм на цилиндър;
N20B16 – 1592 сс, 84/71,8 мм на цилиндър.
Не е за пръв път, но като добавим, че имат и 1,5 бензин, положението с малките двигатели започва да изглежда странно.
Както търсеха унифициране на отделните компоненти в двигателите, така се оказва, че едновременно изкарват на пазара два сходни 1,6 литрови бензинови агрегата:
N13B16 – 1598 cc, 85,8/77 мм на цилиндър;
N20B16 – 1592 сс, 84/71,8 мм на цилиндър.
Не е за пръв път, но като добавим, че имат и 1,5 бензин, положението с малките двигатели започва да изглежда странно.
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани