M550d
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: M550d
Emooo написа:Каква е причината за смяна на двигателя при 50д. Само чувам че сменят но така никой не каза каква е причината? Добре счупило се е малкото турбо и той го е сменил. След това е карал и са се появили други проблеми? Или като е влязло за ремонт на турбота са му казали, че трябва нов двигател?
При 535 най-често е лагери колянов вал, стружки в маслото и т.н.
Re: M550d
Emooo написа:Каква е причината за смяна на двигателя при 50д. Само чувам че сменят но така никой не каза каква е причината? Добре счупило се е малкото турбо и той го е сменил. След това е карал и са се появили други проблеми? Или като е влязло за ремонт на турбота са му казали, че трябва нов двигател?
Скъсани свещи при сваляне, примерно. За такъв случай знам.
Re: M550d
plam75 написа:Emooo написа:Каква е причината за смяна на двигателя при 50д. Само чувам че сменят но така никой не каза каква е причината? Добре счупило се е малкото турбо и той го е сменил. След това е карал и са се появили други проблеми? Или като е влязло за ремонт на турбота са му казали, че трябва нов двигател?
Скъсани свещи при сваляне, примерно. За такъв случай знам.
Колега имаш предвид скъсани подгревни свещи ли ?
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: M550d
Доколкото знам още от м57 нататък (включително всички н57) има риск от това и смяната на подгревните свещи е деликатна операция, при която трябва много да се внимава при свалянето на старите свещи, точно, за да не се скъсат.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: M550d
xexoral написа:Btw или не знам къде да гледам или при мен никъде по таблото не пише “м550д”...
Виж тука го пише. https://www.youtube.com/watch?v=dPhBKhCHlxc
Tool - Fear Inoculum
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: M550d
Emooo написа:Да, има такъв момент. Това замисляне, според мен е че трябва време на голямото турбо да се развърти за да ти даде макс мощност. Разликата в мощността от малкото турбо и голямото е твърде голяма и се усеща брутално ритане, което на мен не ми харесва много и чесно казано не бих искал да го причинявам на колата и на пътниците ми. Има го в комфортен режим когато държиш ниски обороти. Аз го избягвам с включване на спорт или преди да изпреваря се подготвям като сваля 2 предавки тогава предварително се ръзвърта голяма турбина. Това нещо се усеща само при кик-доун при ниски предавки. Вероятно при 550и го няма наистина, защото тубините са по-малки пък и V8 и без турбо си дърпа добре. Чесно казано послено време изпреварвам само с 1/2 натискане на педала, което е повече от достатъчно и не го усещам вече. С ланч контрол го няма сигурно, защото е дигнало оборотите на двигателя предварително.
Това, което описваш според мен не е турбо дупка, просто като си круизваш на 8ма с 90 в комфортен режим и рязко и дадеш пълна газ и като удари изведнъж 4-та на пълна мощност, нормално да срита .
Аз турбо дупката я разбирам така - включваш ръчен режим примерно на 3-та и даваш газ до долу да речем от 1300 оборота и ако има някакъв момент в който се усеща рязък прилив на сила - до там е турбо дупката. За мен такова нещо при тая кола няма, ускорява си равномерно до 4600-4700 оборота. При 330д имаше много отчетлива засилка около 2000 оборота. При 530д също.
Единственото странно нещо, което може да се усети е ако не се ускорява с пълна газ - при включването на 3-тата турбина около 2700-2800 моментно забавяне, все едно за миг си поема въздух преди да продължи. Много е за кратко това и при пълна газ трудно може да се усети.
Иначе да, от място не се изтрелва от 700 оборота и пълна газ, та може да се каже, че в първите 500 оборота след idle си е дупка...
Emooo написа:xexoral написа:Btw или не знам къде да гледам или при мен никъде по таблото не пише “м550д”...
Виж тука го пише. https://www.youtube.com/watch?v=dPhBKhCHlxc
Това е фейслифтова кола, но без електронното табло. Преди фейслифта го няма това нещо.
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: M550d
Имаше много подробен тест с 530д,535д, Алпина Д5 и 550д. Измерваха педантично, колко точно е Лага - 550д е с почти 2 пъти по-малка "дупка" или замисляне от другите - около 0.7сек. 535д е около 1.3 сек, Атмосферен бензин мисля е около 0.1 сек.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: M550d
acho.rs написа:Имаше много подробен тест с 530д,535д, Алпина Д5 и 550д. Измерваха педантично, колко точно е Лага - 550д е с почти 2 пъти по-малка "дупка" или замисляне от другите - около 0.7сек. 535д е около 1.3 сек, Атмосферен бензин мисля е около 0.1 сек.
Дефинираха ли точно от кой момент до кой момент му казват "лаг", че ме заинтригува това измерване..?
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: M550d
Nickelback написа:acho.rs написа:Имаше много подробен тест с 530д,535д, Алпина Д5 и 550д. Измерваха педантично, колко точно е Лага - 550д е с почти 2 пъти по-малка "дупка" или замисляне от другите - около 0.7сек. 535д е около 1.3 сек, Атмосферен бензин мисля е около 0.1 сек.
Дефинираха ли точно от кой момент до кой момент му казват "лаг", че ме заинтригува това измерване..?
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Теста е доста стар и почти не помня, но мисля че беше на ниски обороти от подаване на газ до стартиране на ускорение. Имаше и много сравнителни диаграми, които в крайна сметка си доказаха това което се предполага. 530д го даваха и с по-добро ускорение от 535д до към 30км/ч.В момента "източника" на тази информация ми е далеч в дълбокия архив. Когато го изровя, ще пиша с по-точни данни.
- Антон Дековски
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 62
- Регистриран на: 23.02.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G30 530i
- Мечтае да кара: бмв г30 м5
Re: M550d
Според мен се има предвид тръгването от 0км.Реално при тези модерни 8степенни автомати е почти невъзможно да усетиш лага,освен ако не караш колата в ръчен режим.
Иначе имам приятел с е60 525и 218коня...двигателчето е слабичко,но от място(примерно на някой светофар) така се изстрелва,като куршум...реакцията е мигновена.
Така на една “светофарна гонка” от светофар до светофар-някъде около 100 метра,дръпнахме едно ауди а8 4.2тди.Човека като разбра че сме с 2.5 двигателче не си направи труда да направи лаунч контрол и беше наказан.Ясно е,че на по-дълга отсечка 4.2тди ще пръсне 2.5 бензина,ни мисълта ми беше за старта от 0км.
Та ако тези данни 0.7 сек за м550д са верни,това е голям прогрес за дизелов мотор.Интересно какво ли е при новия 50д с 4турбини.
Иначе имам приятел с е60 525и 218коня...двигателчето е слабичко,но от място(примерно на някой светофар) така се изстрелва,като куршум...реакцията е мигновена.
Така на една “светофарна гонка” от светофар до светофар-някъде около 100 метра,дръпнахме едно ауди а8 4.2тди.Човека като разбра че сме с 2.5 двигателче не си направи труда да направи лаунч контрол и беше наказан.Ясно е,че на по-дълга отсечка 4.2тди ще пръсне 2.5 бензина,ни мисълта ми беше за старта от 0км.
Та ако тези данни 0.7 сек за м550д са верни,това е голям прогрес за дизелов мотор.Интересно какво ли е при новия 50д с 4турбини.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: M550d
Много са относителни нещата и двигателят е само един от факторите за добрия старт...Антон Дековски написа:Според мен се има предвид тръгването от 0км.Реално при тези модерни 8степенни автомати е почти невъзможно да усетиш лага,освен ако не караш колата в ръчен режим.
Иначе имам приятел с е60 525и 218коня...двигателчето е слабичко,но от място(примерно на някой светофар) така се изстрелва,като куршум...реакцията е мигновена.
Така на една “светофарна гонка” от светофар до светофар-някъде около 100 метра,дръпнахме едно ауди а8 4.2тди.Човека като разбра че сме с 2.5 двигателче не си направи труда да направи лаунч контрол и беше наказан.Ясно е,че на по-дълга отсечка 4.2тди ще пръсне 2.5 бензина,ни мисълта ми беше за старта от 0км.
Та ако тези данни 0.7 сек за м550д са верни,това е голям прогрес за дизелов мотор.Интересно какво ли е при новия 50д с 4турбини.
То и аз с Черокито пръсвам от място до определена скорост ML63 и Кайен турбо, които са по стотина коня отгоре, но не е свързано с толкова с лаг, ами с разпределение на въртящ момент, динамично разпределение на масата, дори геометрия на окачването, ако щеш...
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- msi200
- ентусиаст
- Мнения: 997
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: М2+X5
Re: M550d
acho.rs написа:Имаше много подробен тест с 530д,535д, Алпина Д5 и 550д. Измерваха педантично, колко точно е Лага - 550д е с почти 2 пъти по-малка "дупка" или замисляне от другите - около 0.7сек. 535д е около 1.3 сек, Атмосферен бензин мисля е около 0.1 сек.
Този тест и аз го помня, в едно от немските списания. Изводът беше, 30d
I love the sound of V8 in the morning...
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: M550d
Аз мога да споделя по темата със смяната на моторите. Моят мотор на 750ката е сменян на около 80-90000км, но без турбините. Колата гони (а може вече и да е минала) 200000км и е с оригиналните турбини.
Re: M550d
Моля, сподели защо се е наложило да го смениш. Каква е била повредата? Гаранционно ли е сменен?
Tool - Fear Inoculum
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани