BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отговори
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- BorislavB
- ентусиаст
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: 12.12.2014
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 2015
- Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
- Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
MMG написа:Ако решиш да го долееш, го прави когато температурата на кутията е между 30 и 40 градуса по Целзий.BorislavB написа:datchko написа:BorislavB написа:Момци имах съмнение за теч на масло от кутията и реших да й проверя нивото. Доколкото гледах в ютуб нивото трябва да е до там, че да прелее, обаче аз след като развих горната пробка то направо потече обилна струя все едно съм развил долната за точене. Завих я, да са изтекли максимум 300-400грама ама защо така се получи някви идеи? Развил съм на студено колата е след престой от поне 14-16 часа като преди това не е карана ами само преместена. Дали е проблем за кутията след като е изтекло такова количество масло?
Маслото се гледа, когато е 40° и на работещ двигател.
Тогава трябва да текне съвсем лека струйка.
Ако не тече, трябва да се добави масло, ако тече се оставя да се изтече.
Тоест в случая реално съм източил това количество масло. Виждам,че кутията събира около 9л дали ще трябва да долея тея 300-400 грама или не е хубаво, а направо трябва смяна на всичко?
EDIT: Ако взема 1л туба на ZF и долея дали ще е проблем, предполагам че всички масла са с еднакви спецификации? Не ми се иска да сменям всичко, защото нямам проблеми с кутията и да не се прецака нещо.
Както каза по-горе колегата, наливаш докато започне да прелива от отвора за пълнене. Като спре да тече, завиваш пробката.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Да реално разбрах,че трябва да доливам при запален мотор и 40 градуса, въпроса ми е дали е проблем да долея ново масло тъй,като не знам какво има сипано в нея, дали е сменяно или оригинално? Ако доливам мисля да взема на ZF, което е за 8HP
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Да, взимаш на ZF маслото за 8HP и доливаш с него.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- BorislavB
- ентусиаст
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: 12.12.2014
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 2015
- Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
- Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
MMG написа:Да, взимаш на ZF маслото за 8HP и доливаш с него.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ок, благодаря много.
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Здравейте колеги, колебая се между 525-530d ф10 , може ли да ми кажете дали има голяма разлика в мощноста и предполагам е 1:1 двигателя, но с по-разично турбо и дюзи ? Т.е. да разбирам ли, че е също толкова надежден колкото 530d но просто с по-малко мощност? И другото което забелязах е че има някакви f18 версии на колата, които са по-дълги и правени в китай май, някаква идея как да ги разпознавам, че май основно разликата е че е по-дълга колата само?
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12841
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
wdas написа:Здравейте колеги, колебая се между 525-530d ф10 , може ли да ми кажете дали има голяма разлика в мощноста и предполагам е 1:1 двигателя, но с по-разично турбо и дюзи ? Т.е. да разбирам ли, че е също толкова надежден колкото 530d но просто с по-малко мощност? И другото което забелязах е че има някакви f18 версии на колата, които са по-дълги и правени в китай май, някаква идея как да ги разпознавам, че май основно разликата е че е по-дълга колата само?
Ако говориш за 525д 204кс и 530д 245кс. двигателя е абсолютно еднакъв, различна е скоростната кутия на двата модела.
По новите 525д които са 218кс са 4 цилиндрови с две турбини.

- Stan85
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 23.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 520xd lci 2016
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Здравейте, при ретрофит на камера за заден ход от къде вземате ток?
Купих си ретрофит окабеляване и плюсовия кабел върви напред с другите към навигацията, по-дълъг е и стига до таблото с бушони зад жабката. Или поне се надявам да стигне ако правилно съм положил снопа.
Естествено първо прекарах всичко и после прочетох упътването, което казва че плюсът е за бушон 121, който е 5А, малък по размер и отзад вдясно.
Едва ли има голямо значение къде ще свържа кабела, ако е направено грамотно, но ме интересува кой е правилният вариант.
После ще ви питам и за 3-те пина в навито дали са 21,23,24 и коя точно усукана двойка от кан шината ми трябва
Купих си ретрофит окабеляване и плюсовия кабел върви напред с другите към навигацията, по-дълъг е и стига до таблото с бушони зад жабката. Или поне се надявам да стигне ако правилно съм положил снопа.
Естествено първо прекарах всичко и после прочетох упътването, което казва че плюсът е за бушон 121, който е 5А, малък по размер и отзад вдясно.
Едва ли има голямо значение къде ще свържа кабела, ако е направено грамотно, но ме интересува кой е правилният вариант.
После ще ви питам и за 3-те пина в навито дали са 21,23,24 и коя точно усукана двойка от кан шината ми трябва

- julian.angelov
- Потребител
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 9.10.2023
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Здравейте ,
имам следния проблем не е фатален , но трябва да се оправи по някакъв начин. Значи, става въпрос за рейките , които се монтират на тавана на седанова F10 -ка. Като отворите капачето , вътре нали има една гайка на която се навива болта , който държи рейката. Обаче пре мен стана така че гайката превъртя и излезна. Самата гайка в основата си е на резба, която е захванат за друга гайка , която е в тавана . И така стана , че контра гайката остана в тавана ,а другата ми е в ръката и сега не може да се сложи рейка. Абе тъпа работа. Незнам как да се оправи. Прилагам и снимков материал да се ориентирате. Ако някой ме насочи на стругар ли да се ходи или пък друго ще съм брагодарен.

имам следния проблем не е фатален , но трябва да се оправи по някакъв начин. Значи, става въпрос за рейките , които се монтират на тавана на седанова F10 -ка. Като отворите капачето , вътре нали има една гайка на която се навива болта , който държи рейката. Обаче пре мен стана така че гайката превъртя и излезна. Самата гайка в основата си е на резба, която е захванат за друга гайка , която е в тавана . И така стана , че контра гайката остана в тавана ,а другата ми е в ръката и сега не може да се сложи рейка. Абе тъпа работа. Незнам как да се оправи. Прилагам и снимков материал да се ориентирате. Ако някой ме насочи на стругар ли да се ходи или пък друго ще съм брагодарен.

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12841
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Stan85 написа:Здравейте, при ретрофит на камера за заден ход от къде вземате ток?
Купих си ретрофит окабеляване и плюсовия кабел върви напред с другите към навигацията, по-дълъг е и стига до таблото с бушони зад жабката. Или поне се надявам да стигне ако правилно съм положил снопа.
Естествено първо прекарах всичко и после прочетох упътването, което казва че плюсът е за бушон 121, който е 5А, малък по размер и отзад вдясно.
Едва ли има голямо значение къде ще свържа кабела, ако е направено грамотно, но ме интересува кой е правилният вариант.
После ще ви питам и за 3-те пина в навито дали са 21,23,24 и коя точно усукана двойка от кан шината ми трябва
Колега има леки ралики в окабеляването за фейс/ пре фейс и за коли преди 07/2012та.
Та задавай въпростите попълнени с повече инфо за колата, като точен модел и дата на производство, за да може някой който има желание да ти помогне, да има на базата на какво да отвори и да погледне, а не да си пише свободни съчинения и да се поправя после, защото липсва нужната информация в питането още.

- Stan85
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 23.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 520xd lci 2016
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Извинявам се, колата е ф11, фейс, произведена октомври 2016, с NBT
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12841
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Захранването ти е на Ф123 5А бушон в багажника.
Слагай го там да е по схема както излиза от завода, не след време някой да се чуди къде да го търси

Слагай го там да е по схема както излиза от завода, не след време някой да се чуди къде да го търси



- Stan85
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 23.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 520xd lci 2016
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Благодаря @vld за насоката. В крайна сметка, камерата проработи от раз 
Но… кодирането на TRSVC модула нещо не съм го направил както трябва.
Следвах общите стъпки за VO кодиране от тук:
https://youtu.be/INyJuIC-RDo?si=_bPo9UOvyVwlZbev
Добавих в списъка с кодове 3AG, запазих файла, във VCM го заредих. После write FA.
След това Code на HU-NBT и PDC. На TRSVC обаче няма такъв бутон наличен… нещо пропускам или видеото не става за тази цел.
И последния отворен въпрос, не намирам в Realoem, в коя група са буксите за таблото с бушоните.
С кабелите съм получил 6-пикова букса, а трябва да е с 5. Засега кабела е осигурен с изолирбанд.
Ако може да помогнете ще съм много благодарен.

Но… кодирането на TRSVC модула нещо не съм го направил както трябва.
Следвах общите стъпки за VO кодиране от тук:
https://youtu.be/INyJuIC-RDo?si=_bPo9UOvyVwlZbev
Добавих в списъка с кодове 3AG, запазих файла, във VCM го заредих. После write FA.
След това Code на HU-NBT и PDC. На TRSVC обаче няма такъв бутон наличен… нещо пропускам или видеото не става за тази цел.
И последния отворен въпрос, не намирам в Realoem, в коя група са буксите за таблото с бушоните.
С кабелите съм получил 6-пикова букса, а трябва да е с 5. Засега кабела е осигурен с изолирбанд.
Ако може да помогнете ще съм много благодарен.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Stan85 на 20 Окт 2024, 20:34, променена общо 1 път
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12841
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
На модула за камерите може би няма кодиращ файл. Някои модули нямат. Избери от дясно detect card for swe ако ти извади списък избери най новия. След това избираш пак модула и му даваш code.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk

- julian.angelov
- Потребител
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 9.10.2023
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Здравейте ,
Ако откача за 20-30 мин. минуса на акумулатора ще се ресетне ли колата ? Искам да направя ресет общо взето на F10 520d xdrive 2016 г.
Ако откача за 20-30 мин. минуса на акумулатора ще се ресетне ли колата ? Искам да направя ресет общо взето на F10 520d xdrive 2016 г.
- dido0o```
- ентусиаст
-
- Мнения: 994
- Регистриран на: 3.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 245
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
julian.angelov написа:Здравейте ,
Ако откача за 20-30 мин. минуса на акумулатора ще се ресетне ли колата ? Искам да направя ресет общо взето на F10 520d xdrive 2016 г.
Какъв точно ресет очакваш да направиш? Доста от нещата се ресетват с някаква процедура най-вече посредством диагностика. Държал съм акумулатора по няколко часа откачен и нищо не се е ресетвало, даже станциите на радиото си стояха.
- julian.angelov
- Потребител
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 9.10.2023
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
dido0o``` написа:julian.angelov написа:Здравейте ,
Ако откача за 20-30 мин. минуса на акумулатора ще се ресетне ли колата ? Искам да направя ресет общо взето на F10 520d xdrive 2016 г.
Какъв точно ресет очакваш да направиш? Доста от нещата се ресетват с някаква процедура най-вече посредством диагностика. Държал съм акумулатора по няколко часа откачен и нищо не се е ресетвало, даже станциите на радиото си стояха.
Следното нещо се получава и то само като застудее. Значи стрелката на температурата като застане на 12 ч и като караш особено извън градско , започва да пада, т.е. губи температура. Давам пример: Преди 2 седмици ходих до София , карам 150-160 на спорт режим и стрелката на температурата не може да достигне 12 ч. Тъкмо да удари 12 ч. и айде върне се почти едно деление. Намалям скороста отива към 12 ч. даваш газ и пак пада.
Това се случва само зимния период иначе лятото като застане на 12 и не мърда. Ходих в БМВ сервиз казаха че понеже индикатора е за темп. на водата и маслото е нормално да играе. Пипаха маркучите , термостата нормално си отваря. Та си мислех да не е от самата стрелка и затова искам да ресетна.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани