DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 17.06.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW G32 LCI "22
Детайли за колата: BMW G32 LCI "22

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от Tsapo » 15 Апр 2022, 8:36

Отказах се да я обслужвам.
Комплекта за смяна ще го оставя и в случай, че докато е моя се счупи, ако ли не когато я продавам ще го дам с колата.
Риска е много голям да прецакам нещо работещо и в крайна сметка няма да й удължа много живота, даже хич.

Поздрави :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от drago9205 » 17 Апр 2022, 19:39

Все още не виждам някаква научна или инженерна логика в твърдението, че никога несменяно масло е по-добре отколкото да се смени на късен етап, защото така кутиите се чупят.
По тази логика означава, че отработено масло на ск. кутия е по-добро от ново, което звучи налудничаво.

Относно адаптациите - няма нищо фатално адаптациите да се ресетнат и след смяна на масло. Просто в никоя техническа документация не съм видял да се казва "не го правете" или "лошо е". По-скоро пише, че при ребилд или механични промени задължително се рестартират адаптации, което не означава, че автоматично е лошо или неправилно като операция след смяна на масло.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 798
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от ekalchev » 17 Апр 2022, 19:49

drago9205 написа:Все още не виждам някаква научна или инженерна логика в твърдението, че никога несменяно масло е по-добре отколкото да се смени на късен етап, защото така кутиите се чупят

По-добре е да се смени, ако след това кутията не блокира и не започне да рита при превключване.

drago9205 написа:Относно адаптациите - няма нищо фатално адаптациите да се ресетнат и след смяна на масло.

Ако блокира кутията, ще е фатално. Дори и да не блокира, може да почне да рита зверски, всички зависи от пробега и износването. Тая процедура я няма в техническа документация, защото не е нещо, което трябва да се прави в сервизите при смяна на масло и трябва да се знае от механиците. Това се прави от специализирани сервизи на ск. кутии. Гледал съм видео от един сервиз в САЩ, където правят кутии и там обясняваха за какво са тези адаптации и че се ресетват само когато смениш фрикционните дискове, които се износват и други неща. Има риск да блокира ако ги ресетнеш на износена кутия и електрониката и почне да мисли, че всички части в нея са нови.

Аз ако съм на колегата бих сменил 50% от маслото. И ако няма проблеми след 60хил цялото.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от Ненко Вранков » 04 Мар 2023, 9:58

До автора - напиши парт номерата на двете необходими втулки..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от hibernate » 08 Мар 2023, 12:52

Ненко Вранков написа:До автора - напиши парт номерата на двете необходими втулки..

Не ги бях добавил, тъй като не съм сигурен при различните ZF8HP дали има някакви разлики.
Добавих за колата, на която е направено обслужването и то само 1 номер за 1 втулка (виж описанието в темата).
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 30.07.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535i
Мечтае да кара: BMW M6 F13

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от Tsureto » 29 Яну 2024, 18:21

Пичове, да използвам темата на колегата.

8 степенен ZF на 3.5i мотор. След обслужване, смяна на масло и филтър картерни с бмв масло. Колата започна да придърпва когато примерно съм на спирачка на светофар, пускам спирачката и когато потегли сама придърпва. Общо взето преди да обслужа кутията, колата сменяше, тръгваше и кутията като цяло беше супер мазна, сега не чак толкова, но това придърпване при тръгване най-дразни. Трябва и време да се адаптира, или?
Who needs antidepressants when you can drive an BMW.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1049
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: G30 530D LCI и Е60 535d LCI

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от andy » 30 Яну 2024, 11:26

Направи и ресет на адаптациите и ще се прави.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 17.01.2020
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F10 LCI 530xD
Мечтае да кара: Самолет
Детайли за колата: Убава йе. Има 4 колелета.

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от mrwrong » 30 Яну 2024, 11:40

andy написа:Направи и ресет на адаптациите и ще се прави.

Ако не е правен ремонт на кутията адаптациите не се пипат. Ако ресетнеш адаптациите след смяна само на маслото и кутията ти е доста износена това може да я убие окончателно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 798
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от ekalchev » 05 Фев 2024, 15:07

Tsureto написа:Пичове, да използвам темата на колегата.

8 степенен ZF на 3.5i мотор. След обслужване, смяна на масло и филтър картерни с бмв масло. Колата започна да придърпва когато примерно съм на спирачка на светофар, пускам спирачката и когато потегли сама придърпва. Общо взето преди да обслужа кутията, колата сменяше, тръгваше и кутията като цяло беше супер мазна, сега не чак толкова, но това придърпване при тръгване най-дразни. Трябва и време да се адаптира, или?

При мен имаше разлика в поведението на кутията след смяна на масло. Мисля че това е очаквано, тъй, като тя се е адаптирала за работа със стария флуид. С времето или аз свикнах или разликата изчезна и не ми прави впечатление. От това което съм чел, не е добре да изтриваш адаптациите, че може да блокира изцяло. Като махнеш адаптациите и казваш - "ти си нова кутия работи като такава" ама в същото време вътре има амортизации и може да не сработи изобщо. Адаптациите се трият само като се подменят вътре старите части с нови.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1049
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: G30 530D LCI и Е60 535d LCI

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от andy » 05 Фев 2024, 15:23

По прицип много така казват, но аз лично на моята, която подмина 450000 и правя всеки път след смяна на маслото, въпреки че не се променя работата й с новото масло.
Друг пример:
мой познат смени на Е65 3.0Д и се почна страшно блъскане, като преди това си включваше без проблеми. Аз не бях виждал такова нещо...не можеше да се кара.
Казах че няма какво да губи и реших да я ресетна. Не повярвах че се оправи и то веднага без да е минало време да се адаптира. И вече повече от година си кара без да има ядове.

Така че всеки сам решава дали да ресетва или не. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 572
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: Varna-Balchik
Кара: Е60 530i 04, G30 540i

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от hrpopov217 » 07 Авг 2024, 18:38

Втулката между мехатроника и кутията и буксата имат ли оригинални номера и може ли да се закупят от представителство или на ZF ако се вземат са си достатъчно оригинални?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от hibernate » 03 Фев 2025, 15:50

Много важна подробност, която трябва да се има предвид!

Колеги, не обслужвайте автоматичните скоростни кутии с машина! Доста "майстори" действат на този принцип и даже промотират, че се правила промивка на кутията по този начин. Истината обаче е, че при този метод филтърът се байпасва, а всички замърсявания и фрикционни частици от старото масло преминават през клапанното тяло, което неминуемо води до повредата му.

Ако искате да направите промивка, можете да използвате следния метод(ще ви трябват около 4-5 литра допълнително масло):

- Източете старото масло през пробката за източване.
- Затворете пробката за източване и отворете пробката за вливане.
- Налейте ново масло до прокапване от пробката за наливане.
- Запалете двигателя и продължавайте да наливане масло през пробката за вливане до прокапване.
- Затворете пробката за наливане.
- Оставете двигателя да поработи.
- Спрете двигателя. Отново източете маслото.
- Продължете с процедурата по обслужване.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 13.11.2011
Местоположение: Schweiz
Пол: Мъж
Кара: F11 M550D LCI
Детайли за колата: Champagner quarz metallic

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от Burnar » 23 Фев 2025, 13:15

hibernate написа:Много важна подробност, която трябва да се има предвид!

Колеги, не обслужвайте автоматичните скоростни кутии с машина! Доста "майстори" действат на този принцип и даже промотират, че се правила промивка на кутията по този начин. Истината обаче е, че при този метод филтърът се байпасва, а всички замърсявания и фрикционни частици от старото масло преминават през клапанното тяло, което неминуемо води до повредата му.

Ако искате да направите промивка, можете да използвате следния метод(ще ви трябват около 4-5 литра допълнително масло):

- Източете старото масло през пробката за източване.
- Затворете пробката за източване и отворете пробката за вливане.
- Налейте ново масло до прокапване от пробката за наливане.
- Запалете двигателя и продължавайте да наливане масло през пробката за вливане до прокапване.
- Затворете пробката за наливане.
- Оставете двигателя да поработи.
- Спрете двигателя. Отново източете маслото.
- Продължете с процедурата по обслужване.


Моето масло е сменяно с машина при Никола - Мопарт, който пък е и ЗФ оторизиран сервиз и все си мисля, че знае какво прави ама щом казваш... Към днешна дата, след изминати 20к км, нямам проблеми.
Има си други тънкости, който се пропускат при смяната на маслото на кутията и се стига до повреда, но причината със сигурност не е в машината.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46, G20
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M54B22
B48B20

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от streetz » 23 Фев 2025, 17:41

Burnar написа: Мопарт, който пък е и ЗФ оторизиран сервиз

Чак пък оторизиран, че чак и на ЗФ
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 13.11.2011
Местоположение: Schweiz
Пол: Мъж
Кара: F11 M550D LCI
Детайли за колата: Champagner quarz metallic

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от Burnar » 02 Мар 2025, 20:11

streetz написа:
Burnar написа: Мопарт, който пък е и ЗФ оторизиран сервиз

Чак пък оторизиран, че чак и на ЗФ

Може да ползваш интернета и за нещо друго, освен да пишеш глупости и да провериш.

ПредишнаСледваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook