DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Tsapo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive
Отказах се да я обслужвам.
Комплекта за смяна ще го оставя и в случай, че докато е моя се счупи, ако ли не когато я продавам ще го дам с колата.
Риска е много голям да прецакам нещо работещо и в крайна сметка няма да й удължа много живота, даже хич.
Поздрави
Комплекта за смяна ще го оставя и в случай, че докато е моя се счупи, ако ли не когато я продавам ще го дам с колата.
Риска е много голям да прецакам нещо работещо и в крайна сметка няма да й удължа много живота, даже хич.
Поздрави

- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive
Все още не виждам някаква научна или инженерна логика в твърдението, че никога несменяно масло е по-добре отколкото да се смени на късен етап, защото така кутиите се чупят.
По тази логика означава, че отработено масло на ск. кутия е по-добро от ново, което звучи налудничаво.
Относно адаптациите - няма нищо фатално адаптациите да се ресетнат и след смяна на масло. Просто в никоя техническа документация не съм видял да се казва "не го правете" или "лошо е". По-скоро пише, че при ребилд или механични промени задължително се рестартират адаптации, което не означава, че автоматично е лошо или неправилно като операция след смяна на масло.
По тази логика означава, че отработено масло на ск. кутия е по-добро от ново, което звучи налудничаво.
Относно адаптациите - няма нищо фатално адаптациите да се ресетнат и след смяна на масло. Просто в никоя техническа документация не съм видял да се казва "не го правете" или "лошо е". По-скоро пише, че при ребилд или механични промени задължително се рестартират адаптации, което не означава, че автоматично е лошо или неправилно като операция след смяна на масло.
- ekalchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 798
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive
drago9205 написа:Все още не виждам някаква научна или инженерна логика в твърдението, че никога несменяно масло е по-добре отколкото да се смени на късен етап, защото така кутиите се чупят
По-добре е да се смени, ако след това кутията не блокира и не започне да рита при превключване.
drago9205 написа:Относно адаптациите - няма нищо фатално адаптациите да се ресетнат и след смяна на масло.
Ако блокира кутията, ще е фатално. Дори и да не блокира, може да почне да рита зверски, всички зависи от пробега и износването. Тая процедура я няма в техническа документация, защото не е нещо, което трябва да се прави в сервизите при смяна на масло и трябва да се знае от механиците. Това се прави от специализирани сервизи на ск. кутии. Гледал съм видео от един сервиз в САЩ, където правят кутии и там обясняваха за какво са тези адаптации и че се ресетват само когато смениш фрикционните дискове, които се износват и други неща. Има риск да блокира ако ги ресетнеш на износена кутия и електрониката и почне да мисли, че всички части в нея са нови.
Аз ако съм на колегата бих сменил 50% от маслото. И ако няма проблеми след 60хил цялото.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive
До автора - напиши парт номерата на двете необходими втулки..
- hibernate
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 23.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: не върви
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive
Ненко Вранков написа:До автора - напиши парт номерата на двете необходими втулки..
Не ги бях добавил, тъй като не съм сигурен при различните ZF8HP дали има някакви разлики.
Добавих за колата, на която е направено обслужването и то само 1 номер за 1 втулка (виж описанието в темата).
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
- Tsureto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 30.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535i
- Мечтае да кара: BMW M6 F13
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive
Пичове, да използвам темата на колегата.
8 степенен ZF на 3.5i мотор. След обслужване, смяна на масло и филтър картерни с бмв масло. Колата започна да придърпва когато примерно съм на спирачка на светофар, пускам спирачката и когато потегли сама придърпва. Общо взето преди да обслужа кутията, колата сменяше, тръгваше и кутията като цяло беше супер мазна, сега не чак толкова, но това придърпване при тръгване най-дразни. Трябва и време да се адаптира, или?
8 степенен ZF на 3.5i мотор. След обслужване, смяна на масло и филтър картерни с бмв масло. Колата започна да придърпва когато примерно съм на спирачка на светофар, пускам спирачката и когато потегли сама придърпва. Общо взето преди да обслужа кутията, колата сменяше, тръгваше и кутията като цяло беше супер мазна, сега не чак толкова, но това придърпване при тръгване най-дразни. Трябва и време да се адаптира, или?
Who needs antidepressants when you can drive an BMW.
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive
Направи и ресет на адаптациите и ще се прави.
- mrwrong
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 17.01.2020
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F10 LCI 530xD
- Мечтае да кара: Самолет
- Детайли за колата: Убава йе. Има 4 колелета.
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive
andy написа:Направи и ресет на адаптациите и ще се прави.
Ако не е правен ремонт на кутията адаптациите не се пипат. Ако ресетнеш адаптациите след смяна само на маслото и кутията ти е доста износена това може да я убие окончателно.
- ekalchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 798
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive
Tsureto написа:Пичове, да използвам темата на колегата.
8 степенен ZF на 3.5i мотор. След обслужване, смяна на масло и филтър картерни с бмв масло. Колата започна да придърпва когато примерно съм на спирачка на светофар, пускам спирачката и когато потегли сама придърпва. Общо взето преди да обслужа кутията, колата сменяше, тръгваше и кутията като цяло беше супер мазна, сега не чак толкова, но това придърпване при тръгване най-дразни. Трябва и време да се адаптира, или?
При мен имаше разлика в поведението на кутията след смяна на масло. Мисля че това е очаквано, тъй, като тя се е адаптирала за работа със стария флуид. С времето или аз свикнах или разликата изчезна и не ми прави впечатление. От това което съм чел, не е добре да изтриваш адаптациите, че може да блокира изцяло. Като махнеш адаптациите и казваш - "ти си нова кутия работи като такава" ама в същото време вътре има амортизации и може да не сработи изобщо. Адаптациите се трият само като се подменят вътре старите части с нови.
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive
По прицип много така казват, но аз лично на моята, която подмина 450000 и правя всеки път след смяна на маслото, въпреки че не се променя работата й с новото масло.
Друг пример:
мой познат смени на Е65 3.0Д и се почна страшно блъскане, като преди това си включваше без проблеми. Аз не бях виждал такова нещо...не можеше да се кара.
Казах че няма какво да губи и реших да я ресетна. Не повярвах че се оправи и то веднага без да е минало време да се адаптира. И вече повече от година си кара без да има ядове.
Така че всеки сам решава дали да ресетва или не.
Друг пример:
мой познат смени на Е65 3.0Д и се почна страшно блъскане, като преди това си включваше без проблеми. Аз не бях виждал такова нещо...не можеше да се кара.
Казах че няма какво да губи и реших да я ресетна. Не повярвах че се оправи и то веднага без да е минало време да се адаптира. И вече повече от година си кара без да има ядове.
Така че всеки сам решава дали да ресетва или не.

- hrpopov217
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 572
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive
Втулката между мехатроника и кутията и буксата имат ли оригинални номера и може ли да се закупят от представителство или на ZF ако се вземат са си достатъчно оригинални?
- hibernate
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 23.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: не върви
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive
Много важна подробност, която трябва да се има предвид!
Колеги, не обслужвайте автоматичните скоростни кутии с машина! Доста "майстори" действат на този принцип и даже промотират, че се правила промивка на кутията по този начин. Истината обаче е, че при този метод филтърът се байпасва, а всички замърсявания и фрикционни частици от старото масло преминават през клапанното тяло, което неминуемо води до повредата му.
Ако искате да направите промивка, можете да използвате следния метод(ще ви трябват около 4-5 литра допълнително масло):
- Източете старото масло през пробката за източване.
- Затворете пробката за източване и отворете пробката за вливане.
- Налейте ново масло до прокапване от пробката за наливане.
- Запалете двигателя и продължавайте да наливане масло през пробката за вливане до прокапване.
- Затворете пробката за наливане.
- Оставете двигателя да поработи.
- Спрете двигателя. Отново източете маслото.
- Продължете с процедурата по обслужване.
Колеги, не обслужвайте автоматичните скоростни кутии с машина! Доста "майстори" действат на този принцип и даже промотират, че се правила промивка на кутията по този начин. Истината обаче е, че при този метод филтърът се байпасва, а всички замърсявания и фрикционни частици от старото масло преминават през клапанното тяло, което неминуемо води до повредата му.
Ако искате да направите промивка, можете да използвате следния метод(ще ви трябват около 4-5 литра допълнително масло):
- Източете старото масло през пробката за източване.
- Затворете пробката за източване и отворете пробката за вливане.
- Налейте ново масло до прокапване от пробката за наливане.
- Запалете двигателя и продължавайте да наливане масло през пробката за вливане до прокапване.
- Затворете пробката за наливане.
- Оставете двигателя да поработи.
- Спрете двигателя. Отново източете маслото.
- Продължете с процедурата по обслужване.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
- Burnar
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 13.11.2011
- Местоположение: Schweiz
- Пол: Мъж
- Кара: F11 M550D LCI
- Детайли за колата: Champagner quarz metallic
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive
hibernate написа:Много важна подробност, която трябва да се има предвид!
Колеги, не обслужвайте автоматичните скоростни кутии с машина! Доста "майстори" действат на този принцип и даже промотират, че се правила промивка на кутията по този начин. Истината обаче е, че при този метод филтърът се байпасва, а всички замърсявания и фрикционни частици от старото масло преминават през клапанното тяло, което неминуемо води до повредата му.
Ако искате да направите промивка, можете да използвате следния метод(ще ви трябват около 4-5 литра допълнително масло):
- Източете старото масло през пробката за източване.
- Затворете пробката за източване и отворете пробката за вливане.
- Налейте ново масло до прокапване от пробката за наливане.
- Запалете двигателя и продължавайте да наливане масло през пробката за вливане до прокапване.
- Затворете пробката за наливане.
- Оставете двигателя да поработи.
- Спрете двигателя. Отново източете маслото.
- Продължете с процедурата по обслужване.
Моето масло е сменяно с машина при Никола - Мопарт, който пък е и ЗФ оторизиран сервиз и все си мисля, че знае какво прави ама щом казваш... Към днешна дата, след изминати 20к км, нямам проблеми.
Има си други тънкости, който се пропускат при смяната на маслото на кутията и се стига до повреда, но причината със сигурност не е в машината.
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 511
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive
Burnar написа: Мопарт, който пък е и ЗФ оторизиран сервиз
Чак пък оторизиран, че чак и на ЗФ

The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- Burnar
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 13.11.2011
- Местоположение: Schweiz
- Пол: Мъж
- Кара: F11 M550D LCI
- Детайли за колата: Champagner quarz metallic
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive
streetz написа:Burnar написа: Мопарт, който пък е и ЗФ оторизиран сервиз
Чак пък оторизиран, че чак и на ЗФ
Може да ползваш интернета и за нещо друго, освен да пишеш глупости и да провериш.
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани