Поведение на ZF8

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Поведение на ZF8

Мнение от kraska » 29 Юли 2019, 8:32

Само в F ли става ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Поведение на ZF8

Мнение от adovet » 29 Юли 2019, 8:37

Dextuar написа:
adovet написа:Да попитам един малко страничен въпрос: един приятел му замина кутията на Е70 фейсово 8 степенна. Казаха му че не могло да се сложи от друга кола същата кутия защото нямало как да се оправят някакви кодове. Това вярно ли е :?:
Вярно е, за момента няма как да стане при 8 степенни в Е серия.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Не ме разбра: колата си е фейсова и си е фабрично с 8 степенната. Просто са му казали че от друга същата кола не ставало :idea: , или искаш да кажеш, че само при Е серията е така ли?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Поведение на ZF8

Мнение от Taruno » 29 Юли 2019, 8:39

Честн :D о не съм чувал такова нещо, на един познат му я смениха със друга без драми

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Поведение на ZF8

Мнение от kraska » 29 Юли 2019, 8:49

това е част от фейсбук страницата на сервиз във Варна:

Зануляване (virginize) кутия на #8HP #BMW.
Всички съвременни автоматични кутии съдържат в себе си имобилайзер. За да може кутията да бъде сменена, паметта на кутията трябва да бъде направена (virgin).
Екипа на #B***rs разполага с техника за клониране и четене на EEPROM и FLASH на голям набор от кутии в #BMW #Mercedes #Audi #Porsche и много други.
#6hp, #8hp, #DSG, #DKG,#PDK, #Getrag, #ZF

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Поведение на ZF8

Мнение от Emooo » 29 Юли 2019, 8:50

xexoral написа:Друго питане имам и аз във връзка с торк конвертора евентуално.
Аз рядко ползвам спирачка и обикновено пускам колата да си спира сама с двигателна спирачка и си реди скоростите надолу - първо, това вредно ли е?
Та, докато го правя това при сваляне от 2ра към първа например малко преди да смени докато е около 1000 оборота има като бучене и напрежение и нали като "разкачи" всичко утихва. Това нормално ли е? Заминаващ си торк конвертор? Дифове?

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk


Аз лично не бих го правил това. Част от енергията от спирането се превръща в топлина в скоростната кутия поради разликата в скоростта на двигателя и торк конв. на ск. кутия. (преди да "заключи" торка). Някак си не ме кефи това, предпочитам да прегрявам нещо по-евтино като спирачките :)
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Поведение на ZF8

Мнение от adovet » 29 Юли 2019, 8:56

kraska написа:това е част от фейсбук страницата на сервиз във Варна:

Зануляване (virginize) кутия на #8HP #BMW.
Всички съвременни автоматични кутии съдържат в себе си имобилайзер. За да може кутията да бъде сменена, паметта на кутията трябва да бъде направена (virgin).
Екипа на #B***rs разполага с техника за клониране и четене на EEPROM и FLASH на голям набор от кутии в #BMW #Mercedes #Audi #Porsche и много други.
#6hp, #8hp, #DSG, #DKG,#PDK, #Getrag, #ZF

точно там са я пращали, но са казали че тази кутия не могат да я ресетнат

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Поведение на ZF8

Мнение от b00st » 29 Юли 2019, 9:05

Taruno написа:Няма такова нещо, не слушай горния колега. Има писано писано писано за тия торкове и пак се разнасят градски легенди

Дали няма? Написаното по принцип е за ZF6HP, но няма никаква разлика в принципа на торка и при 8.

Most common symptoms of bad clutch:

-sometimes when clutch is very bad it will throw 1721 error clutch slip.

-bad MPG. Without TC clutch your car is still drive-able, but you can feel its very weak even though engine feels strong

-after 4th gear tachometer arrow is not steady

-weak pickups, downshifting when driving uphill

-bad slipping clutch will overheat transmission pump and finally will kill internal transmission parts (clutches, valve body, seals, etc)

https://sayyarti.wordpress.com/2015/01/ ... on-issues/

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Поведение на ZF8

Мнение от kraska » 29 Юли 2019, 9:18

и сега заради теб всички ще си мислят , че торка им заминава :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Поведение на ZF8

Мнение от Dextuar » 29 Юли 2019, 9:48

adovet написа:
Dextuar написа:
adovet написа:Да попитам един малко страничен въпрос: един приятел му замина кутията на Е70 фейсово 8 степенна. Казаха му че не могло да се сложи от друга кола същата кутия защото нямало как да се оправят някакви кодове. Това вярно ли е :?:
Вярно е, за момента няма как да стане при 8 степенни в Е серия.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Не ме разбра: колата си е фейсова и си е фабрично с 8 степенната. Просто са му казали че от друга същата кола не ставало :idea: , или искаш да кажеш, че само при Е серията е така ли?

Много добре те разбрах. 8 ZF да смениш от една E серия в друга Е серия не е лесно. От Ф на Ф може, от Е на Е трудна работа.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Поведение на ZF8

Мнение от b00st » 29 Юли 2019, 10:33

kraska написа:и сега заради теб всички ще си мислят , че торка им заминава :lol:

Не трябва да се бърка това с умишлено засилване като се даде газта тогава е нормално да сменя. Говорим тука за равно подадена газ. А торка като изпуска има и други неща, но много от хората няма да го забележат в началото. Колата основно губи въртящ момент от приплъзването, затова това най си проличава по нагорнището.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Re: Поведение на ZF8

Мнение от xexoral » 29 Юли 2019, 12:47

Emooo написа:
xexoral написа:Друго питане имам и аз във връзка с торк конвертора евентуално.
Аз рядко ползвам спирачка и обикновено пускам колата да си спира сама с двигателна спирачка и си реди скоростите надолу - първо, това вредно ли е?
Та, докато го правя това при сваляне от 2ра към първа например малко преди да смени докато е около 1000 оборота има като бучене и напрежение и нали като "разкачи" всичко утихва. Това нормално ли е? Заминаващ си торк конвертор? Дифове?

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk


Аз лично не бих го правил това. Част от енергията от спирането се превръща в топлина в скоростната кутия поради разликата в скоростта на двигателя и торк конв. на ск. кутия. (преди да "заключи" торка). Някак си не ме кефи това, предпочитам да прегрявам нещо по-евтино като спирачките :)
Е добре де, като видя светофара пред мен, че светва червено вместо да отнема газта трябва да се силя до последно и накрая да бия яки спирачки?
Другата ситуация е като съм на стръмно спускане където колата си е на 8ма и си ускорява леко дори, не мога да си я пусна да си се търкаля сама надолу без газ?
Тоест изобщо моторна спирачка - НЕ?

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Поведение на ZF8

Мнение от b00st » 29 Юли 2019, 12:57

Колега, аз имам прост въпрос - защо просто не си оставиш скоростната кутия на директна, вместо да я караш като ръчна и постоянно да ѝ казваш на коя предавка да качва, да спира и да върви? Аз просто не мога да разбера, хората защо си взимат автомат, ако ще го карате като ръчна кутия? Да я редуваш до 1ва при спиране това определено не е добре за кутията. Ти като караш кола с ръчни 1ва ли вкараваш за да спираш? За спускане няма никакъв проблем да връщаш газта, дори ако наклона е сериозен кутията сама ще започне да прави downshift, като ще свали една предавка, ако натиснеш спирачката още малко ще свали и още една предавка, това е абсолютно логично и заложено в мозъка на кутията, да следи наклона, да следи спирачката и газта и да взема решенията, които са най-адекватни. Но когато караш в града с 50-60 и тръгнеш да спираш не се прави дауншифт.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Re: Поведение на ZF8

Мнение от xexoral » 29 Юли 2019, 13:03

b00st написа:Колега, аз имам прост въпрос - защо просто не си оставиш скоростната кутия на директна, вместо да я караш като ръчна и постоянно да ѝ казваш на коя предавка да качва, да спира и да върви? Аз просто не мога да разбера, хората защо си взимат автомат, ако ще го карате като ръчна кутия? Да я редуваш до 1ва при спиране това определено не е добре за кутията. Ти като караш кола с ръчни 1ва ли вкараваш за да спираш? За спускане няма никакъв проблем да връщаш газта, дори ако наклона е сериозен кутията сама ще започне да прави downshift, като ще свали една предавка, ако натиснеш спирачката още малко ще свали и още една предавка, това е абсолютно логично и заложено в мозъка на кутията, да следи наклона, да следи спирачката и газта и да взема решенията, които са най-адекватни. Но когато караш в града с 50-60 и тръгнеш да спираш не се прави дауншифт.
Не, не, аз ръчния режим само съм го пробвал, изобщо не го ползвам, просто от 60 като пусна газта тя сама си ги реди надолу.

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: Поведение на ZF8

Мнение от stocky » 29 Юли 2019, 13:20

@xexoral: имах подобен проблем при една от колите - при редене на предвки надолу, заради спиране с моторна спирачка, имаше силни вибрации точно преди колата да спре. Проблемът беше със зъбното колело на xDrive. Все пак той също оперира с промените във върт. момент, скорост и т.н. динамични показатели на автомобила и постоянно варира с предаването на върт. момент между осите.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1056
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: G30 530D LCI и Е60 535d LCI

Re: Поведение на ZF8

Мнение от andy » 29 Юли 2019, 13:40

xexoral написа:Играл съм си на 3ката да тествам с моментния разход и на по-ниската предавка и по-високи обороти показваше по-нисък разход. За стръмно изкачване става въпрос.

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk


Точно обратно е.
Винаги на по висока предавка разхода е по нисък.

ПредишнаСледваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook