Поведение на ZF8
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Поведение на ZF8
Само в F ли става ?
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Поведение на ZF8
Dextuar написа:Вярно е, за момента няма как да стане при 8 степенни в Е серия.adovet написа:Да попитам един малко страничен въпрос: един приятел му замина кутията на Е70 фейсово 8 степенна. Казаха му че не могло да се сложи от друга кола същата кутия защото нямало как да се оправят някакви кодове. Това вярно ли е
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
Не ме разбра: колата си е фейсова и си е фабрично с 8 степенната. Просто са му казали че от друга същата кола не ставало

- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Поведение на ZF8
Честн
о не съм чувал такова нещо, на един познат му я смениха със друга без драми

- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Поведение на ZF8
това е част от фейсбук страницата на сервиз във Варна:
Зануляване (virginize) кутия на #8HP #BMW.
Всички съвременни автоматични кутии съдържат в себе си имобилайзер. За да може кутията да бъде сменена, паметта на кутията трябва да бъде направена (virgin).
Екипа на #B***rs разполага с техника за клониране и четене на EEPROM и FLASH на голям набор от кутии в #BMW #Mercedes #Audi #Porsche и много други.
#6hp, #8hp, #DSG, #DKG,#PDK, #Getrag, #ZF
Зануляване (virginize) кутия на #8HP #BMW.
Всички съвременни автоматични кутии съдържат в себе си имобилайзер. За да може кутията да бъде сменена, паметта на кутията трябва да бъде направена (virgin).
Екипа на #B***rs разполага с техника за клониране и четене на EEPROM и FLASH на голям набор от кутии в #BMW #Mercedes #Audi #Porsche и много други.
#6hp, #8hp, #DSG, #DKG,#PDK, #Getrag, #ZF
Re: Поведение на ZF8
xexoral написа:Друго питане имам и аз във връзка с торк конвертора евентуално.
Аз рядко ползвам спирачка и обикновено пускам колата да си спира сама с двигателна спирачка и си реди скоростите надолу - първо, това вредно ли е?
Та, докато го правя това при сваляне от 2ра към първа например малко преди да смени докато е около 1000 оборота има като бучене и напрежение и нали като "разкачи" всичко утихва. Това нормално ли е? Заминаващ си торк конвертор? Дифове?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Аз лично не бих го правил това. Част от енергията от спирането се превръща в топлина в скоростната кутия поради разликата в скоростта на двигателя и торк конв. на ск. кутия. (преди да "заключи" торка). Някак си не ме кефи това, предпочитам да прегрявам нещо по-евтино като спирачките

Tool - Fear Inoculum
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Поведение на ZF8
kraska написа:това е част от фейсбук страницата на сервиз във Варна:
Зануляване (virginize) кутия на #8HP #BMW.
Всички съвременни автоматични кутии съдържат в себе си имобилайзер. За да може кутията да бъде сменена, паметта на кутията трябва да бъде направена (virgin).
Екипа на #B***rs разполага с техника за клониране и четене на EEPROM и FLASH на голям набор от кутии в #BMW #Mercedes #Audi #Porsche и много други.
#6hp, #8hp, #DSG, #DKG,#PDK, #Getrag, #ZF
точно там са я пращали, но са казали че тази кутия не могат да я ресетнат
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Поведение на ZF8
Taruno написа:Няма такова нещо, не слушай горния колега. Има писано писано писано за тия торкове и пак се разнасят градски легенди
Дали няма? Написаното по принцип е за ZF6HP, но няма никаква разлика в принципа на торка и при 8.
Most common symptoms of bad clutch:
-sometimes when clutch is very bad it will throw 1721 error clutch slip.
-bad MPG. Without TC clutch your car is still drive-able, but you can feel its very weak even though engine feels strong
-after 4th gear tachometer arrow is not steady
-weak pickups, downshifting when driving uphill
-bad slipping clutch will overheat transmission pump and finally will kill internal transmission parts (clutches, valve body, seals, etc)
https://sayyarti.wordpress.com/2015/01/ ... on-issues/
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Поведение на ZF8
и сега заради теб всички ще си мислят , че торка им заминава 

- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Поведение на ZF8
adovet написа:Dextuar написа:Вярно е, за момента няма как да стане при 8 степенни в Е серия.adovet написа:Да попитам един малко страничен въпрос: един приятел му замина кутията на Е70 фейсово 8 степенна. Казаха му че не могло да се сложи от друга кола същата кутия защото нямало как да се оправят някакви кодове. Това вярно ли е
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
Не ме разбра: колата си е фейсова и си е фабрично с 8 степенната. Просто са му казали че от друга същата кола не ставало, или искаш да кажеш, че само при Е серията е така ли?
Много добре те разбрах. 8 ZF да смениш от една E серия в друга Е серия не е лесно. От Ф на Ф може, от Е на Е трудна работа.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Поведение на ZF8
kraska написа:и сега заради теб всички ще си мислят , че торка им заминава
Не трябва да се бърка това с умишлено засилване като се даде газта тогава е нормално да сменя. Говорим тука за равно подадена газ. А торка като изпуска има и други неща, но много от хората няма да го забележат в началото. Колата основно губи въртящ момент от приплъзването, затова това най си проличава по нагорнището.
- xexoral
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: Поведение на ZF8
Е добре де, като видя светофара пред мен, че светва червено вместо да отнема газта трябва да се силя до последно и накрая да бия яки спирачки?Emooo написа:xexoral написа:Друго питане имам и аз във връзка с торк конвертора евентуално.
Аз рядко ползвам спирачка и обикновено пускам колата да си спира сама с двигателна спирачка и си реди скоростите надолу - първо, това вредно ли е?
Та, докато го правя това при сваляне от 2ра към първа например малко преди да смени докато е около 1000 оборота има като бучене и напрежение и нали като "разкачи" всичко утихва. Това нормално ли е? Заминаващ си торк конвертор? Дифове?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Аз лично не бих го правил това. Част от енергията от спирането се превръща в топлина в скоростната кутия поради разликата в скоростта на двигателя и торк конв. на ск. кутия. (преди да "заключи" торка). Някак си не ме кефи това, предпочитам да прегрявам нещо по-евтино като спирачките
Другата ситуация е като съм на стръмно спускане където колата си е на 8ма и си ускорява леко дори, не мога да си я пусна да си се търкаля сама надолу без газ?
Тоест изобщо моторна спирачка - НЕ?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Поведение на ZF8
Колега, аз имам прост въпрос - защо просто не си оставиш скоростната кутия на директна, вместо да я караш като ръчна и постоянно да ѝ казваш на коя предавка да качва, да спира и да върви? Аз просто не мога да разбера, хората защо си взимат автомат, ако ще го карате като ръчна кутия? Да я редуваш до 1ва при спиране това определено не е добре за кутията. Ти като караш кола с ръчни 1ва ли вкараваш за да спираш? За спускане няма никакъв проблем да връщаш газта, дори ако наклона е сериозен кутията сама ще започне да прави downshift, като ще свали една предавка, ако натиснеш спирачката още малко ще свали и още една предавка, това е абсолютно логично и заложено в мозъка на кутията, да следи наклона, да следи спирачката и газта и да взема решенията, които са най-адекватни. Но когато караш в града с 50-60 и тръгнеш да спираш не се прави дауншифт.
- xexoral
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: Поведение на ZF8
Не, не, аз ръчния режим само съм го пробвал, изобщо не го ползвам, просто от 60 като пусна газта тя сама си ги реди надолу.b00st написа:Колега, аз имам прост въпрос - защо просто не си оставиш скоростната кутия на директна, вместо да я караш като ръчна и постоянно да ѝ казваш на коя предавка да качва, да спира и да върви? Аз просто не мога да разбера, хората защо си взимат автомат, ако ще го карате като ръчна кутия? Да я редуваш до 1ва при спиране това определено не е добре за кутията. Ти като караш кола с ръчни 1ва ли вкараваш за да спираш? За спускане няма никакъв проблем да връщаш газта, дори ако наклона е сериозен кутията сама ще започне да прави downshift, като ще свали една предавка, ако натиснеш спирачката още малко ще свали и още една предавка, това е абсолютно логично и заложено в мозъка на кутията, да следи наклона, да следи спирачката и газта и да взема решенията, които са най-адекватни. Но когато караш в града с 50-60 и тръгнеш да спираш не се прави дауншифт.
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Поведение на ZF8
@xexoral: имах подобен проблем при една от колите - при редене на предвки надолу, заради спиране с моторна спирачка, имаше силни вибрации точно преди колата да спре. Проблемът беше със зъбното колело на xDrive. Все пак той също оперира с промените във върт. момент, скорост и т.н. динамични показатели на автомобила и постоянно варира с предаването на върт. момент между осите.
Re: Поведение на ZF8
xexoral написа:Играл съм си на 3ката да тествам с моментния разход и на по-ниската предавка и по-високи обороти показваше по-нисък разход. За стръмно изкачване става въпрос.
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Точно обратно е.
Винаги на по висока предавка разхода е по нисък.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани