Проверка на турбо
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
Проверка на турбо
Здравйте, имам f10 520d 184кс, турбината понякога си вие леко, та реших да я занеса на оглед колата, там ми казаха че ми е малко маслото и че турбото има луфт, да обаче ми искаха страшни суми за ремонт и реших да се поинтересувам сам да погледна предиа да хвърля 1 кофа пари, проверих си маслото беше на максимума, но да кажем че са се объркали, махнах въздуховода от филтъра към турбото и натиснах оста нагоре надолу,наляво надясно и после навътре навън имаше едвам забележимо движение нагоре надолу, бих казал под 1 мм, ръчках я 5 минути силно и слабо, въпроса ми е нещо изпускам ли ? Или просто от сервиза са ми казали че е по-зле за да може по-бързо да я сменя?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проверка на турбо
Понякога виенето е от износване на ръбовете на перките на турбината от прахови частици, заради неправилен въздушен филтър. Радиалния луфт е допустим 0.5-0.8мм, аксиален не трябва да има. Да ремонтираш турбина заради ниско ниво на маслото е малко странно.
- ceco_kd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 383
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318i
- Мечтае да кара: На челна стойка.
- Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.
Re: Проверка на турбо
На какви хора се доверявате? Един колега миналата седмица черпи - купил си кола Пежо някакво около 2008 г. Оставил я на някакъв майстор за обслужване и тоя първоначално като я вдигнал казал, че отдолу изглежда добре. От смяна на стандартните неща при първоначално обслужване + верига понеже на километража пишело 200К вече е почти 4 бона сметката. Смяна на турбо - било много зле(каквото и да означава това), инжектори на стенд и рециклиране и най-якото....отдолу предната греда била изгнила, а при първия оглед е казал, че долу всичко е ок. Смятай, че тоя твоя майстор явно е учил занаята като тоя майстор на колегата. Доста турбини посвирват, ама дали са за смяна.....може твоето да е, но пък като си си го огледал как не намираш причина веднага да се хванеш за главата....Успех и със здраве!
П.С. Колегата я е карал преди да му я закара на тоя хубавец около 200 км и колата си се е държала съвсем нормално. Вървяла е не е тракала, пушила, виела нещо да кажеш, а според майстора явно е купил най - големия кош.
Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
П.С. Колегата я е карал преди да му я закара на тоя хубавец около 200 км и колата си се е държала съвсем нормално. Вървяла е не е тракала, пушила, виела нещо да кажеш, а според майстора явно е купил най - големия кош.
Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!
- kikko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 474
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 525d
Re: Проверка на турбо
Баща ми купи 2012 година МЛ270 ЦДИ с леко свиреща турбина според "майсторите" за спешна смяна. Десет години и около 150 хиляди километра след това, МЛ-а замина в Мегапартс със същата турбина. 

E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
Re: Проверка на турбо
Ами колеги да ви кажа, не са ме излъгали, днес колата пушлявише и видях че не сам затоворил добре маркуча на картерните газове та видях турбото отврено и пак бръкнах да тества, е оказа се че има една тънкост, която аз не знаех, като хванеш с 3 пръста оста на турбото и я дръпнеш НАВЪН и тогава вече си се усети сиг 1-2мм луфт навътре/навън по самата ос. Аз преди само бутах , та явно хроата не са ме подвели ще търся рециклиране. Споделям тук за да може и другите ако се чудите като мен, да тествате така с издърпване не само бутане.
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани