N55 misfire във всички цилиндри

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 25.10.2022
Кара: F10 535i

N55 misfire във всички цилиндри

Мнение от punters22 » 25 Окт 2022, 14:18

Здравейте колеги, колата е F10 535i 250к км , взех я преди няколко месеца. Дава мисфайъри във всички цилиндри без да набива грешки (ще пусна клипче в края на коментара) и има едно леко притрисане на празен ход, без значение дали е топла, студена, на D, N, P и тн. Върви супер, не пуши, пали лесно и единствената грешка която набива е 101F01 Airmass system plausability : calculated air masses in the air intake system not plausible. Смених свещите и бубините с BOSCH - без резултат. Капачката на маслото понамирисва на бензин. Различни "капацитети" ми казват дюзи, високо налягане , капак на клапаните, че чак и компютър. На клипчето се виждат misfire-и на 3ти и 6ти цилиндър (но дава и на всички други) и налягането в рейла. Извинявям се за дългия пост, гледам да бъда максимално изчерпателен. Имам ISTA под ръка ако трябва някакво друго инфо. Благодаря предварително.

https://youtu.be/c2X63Wh0MVg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 12.09.2015
Местоположение: София

Re: N55 misfire във всички цилиндри

Мнение от madafaka_donkele » 27 Окт 2022, 10:05

Капак на клапани е валидно решение, както и гарнитури изпускател. Преди смяна обаче трябва да се провери със smoke test за въздушни течове. Ето няколко релевантни линка:
https://www.bimmerfest.com/threads/mass ... e.1421379/
https://f30.bimmerpost.com/forums/showt ... 726&page=2
https://www.justanswer.com/bmw/d2hfz-20 ... ested.html

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 25.10.2022
Кара: F10 535i

Re: N55 misfire във всички цилиндри

Мнение от punters22 » 27 Окт 2022, 15:32

madafaka_donkele написа:Капак на клапани е валидно решение, както и гарнитури изпускател. Преди смяна обаче трябва да се провери със smoke test за въздушни течове. Ето няколко релевантни линка:
https://www.bimmerfest.com/threads/mass ... e.1421379/
https://f30.bimmerpost.com/forums/showt ... 726&page=2
https://www.justanswer.com/bmw/d2hfz-20 ... ested.html


Благодаря за инфото колега. Да разбирам , че изключваш дюзите и високото налягане от уравнението и че намираш връзка между въпросната грешка и мисфайърите? Колата беше в МКар на преглед преди да я взема , за тази грешка написаха, цитирам : "Грешка в смукателна система, за разглабяне и дефиниция , един ден работа, без гаранция за резултат. Може да се кара така". Разбира се, не споменаха абсолютно нищо за мисфайъри, понеже просто не са си направили труда да погледнат колата на живи данни. Гарнитурите на всмукателния колектор ги смених като я обслужвах. При всички случай ще пробвам smoke test и да сменя и тези на изпускателния преди да тръгна да сменям капак на клапаните. Ако все пак се стигне до там, OEM ли трябва да е или може и афтърмаркет?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: N55 misfire във всички цилиндри

Мнение от choio » 27 Окт 2022, 15:34

Колата сток ли е ,доста често тая грешка ,я набива като тунер код в доста тунинг платформи,набивайки грешките ,само чека ли ти светва или те изкарва в limp mode , коя година е колата с коя помпа за високо е? Отвива ли ли сте свещи на студена да търсите пикаеща дюза? Едва ли е компа в н54 обикновено се случва това с така наречените мосфети,твоя е друго поколение...не че и там не може нещо да думне но по скоро ще е нещо необичайно...

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 25.10.2022
Кара: F10 535i

Re: N55 misfire във всички цилиндри

Мнение от punters22 » 27 Окт 2022, 16:12

choio написа:Колата сток ли е ,доста често тая грешка ,я набива като тунер код в доста тунинг платформи,набивайки грешките ,само чека ли ти светва или те изкарва в limp mode , коя година е колата с коя помпа за високо е? Отвива ли ли сте свещи на студена да търсите пикаеща дюза? Едва ли е компа в н54 обикновено се случва това с така наречените мосфети,твоя е друго поколение...не че и там не може нещо да думне но по скоро ще е нещо необичайно...


Сток е колата колега, 2010 г. от време на време светва чека с тази грешка, не се отразява по абсолютно никакъв начин на поведението на колата. Нямам идея коя помпа за високо е, това и е номера от realoem 13517616170. Свещите и бубините на топъл двигател ги сменяхме, бяха леко мазни. Пазя ги старите все още. Оставям и вин, за всеки случай. Извинявям се предварително за бавните отговори, минава време докато ги одобрят модераторите.
WBAFR7C50BC600693

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: N55 misfire във всички цилиндри

Мнение от zvetiko » 28 Окт 2022, 17:14

цитирам : "Грешка в смукателна система, за разглабяне и дефиниция , един ден работа, без гаранция за резултат. Може да се кара така". Разбира се, не споменаха абсолютно нищо за мисфайъри, понеже просто не са си направили труда да погледнат колата на живи данни.


Не са споменали, защото това не са мисфайъри. Затова и нямаш записана грешка за мисфайър. Както са казали, имаш записана грешка за всмукателната система и там трябва да се съсредоточиш. Пишеш, че всмукателния колектор е разглобяван- проблема може да идва и от неправилното му монтиране, има доста случаи описани във форума. Капака на клапаните се сменя само с оригинален, но трябва да имаш основателна причина да го направиш. Казали са ти, че можеш да я караш така и може би са прави. Вече си започнал ненужни смени с неподходящи части- бобини и свещи BOSCH не са най-удачния избор.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 25.10.2022
Кара: F10 535i

Re: N55 misfire във всички цилиндри

Мнение от punters22 » 31 Окт 2022, 11:23

Благодаря за отделеното време колеги.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: N55 misfire във всички цилиндри

Мнение от drago9205 » 07 Ное 2022, 9:23

zvetiko написа: Вече си започнал ненужни смени с неподходящи части- бобини и свещи BOSCH не са най-удачния избор.


Не знам как се преценява дали частите са неподходящи. Даже вече е забавно как се говори каквото дойде за тези бензини, а се оказва, че просто сервизите масово не им разбират и това е причината да се хвърлят каквито падне твърдения.

- за бобините мога да се съглася - там се слагат бобини Делфи (оригилано се вграждат и са с изтрита щампа)
- няма причина свещите на Бош да не са подходящи. За тези мотори конкретно подходящи свещи са Бош (ZR5TPP33) или БМВ (които пак са Бош 1:1 с парт номера но на х2.5 от цената). Mоже и NGK (SILZKBR8D8S 97506)
- инжектори има бош (пак за оригинално вграждане се ползват) и масово в щатите сменят с такива от FCP Euro и нямат никакви проблеми

Като цяло съвет към собствениците на Н55, Б58 и прочее - за точна и адекватна информация търсете инфо от щатски форуми, а не от БГ специалисти, защото все още има сравнително малко такива бензини по нашите ширини и доказано не ги владеят особено много.

П.П. Всякакви съмнения за инжектори може да се изключат с 6 нови инжектора на цена 150лв парчето. Не е като при дизелите четворна цена и 600 кинта на дюза.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 25.10.2022
Кара: F10 535i

Re: N55 misfire във всички цилиндри

Мнение от punters22 » 19 Ное 2022, 11:46

drago9205 написа:
zvetiko написа: Вече си започнал ненужни смени с неподходящи части- бобини и свещи BOSCH не са най-удачния избор.


Не знам как се преценява дали частите са неподходящи. Даже вече е забавно как се говори каквото дойде за тези бензини, а се оказва, че просто сервизите масово не им разбират и това е причината да се хвърлят каквито падне твърдения.

- за бобините мога да се съглася - там се слагат бобини Делфи (оригилано се вграждат и са с изтрита щампа)
- няма причина свещите на Бош да не са подходящи. За тези мотори конкретно подходящи свещи са Бош (ZR5TPP33) или БМВ (които пак са Бош 1:1 с парт номера но на х2.5 от цената). Mоже и NGK (SILZKBR8D8S 97506)
- инжектори има бош (пак за оригинално вграждане се ползват) и масово в щатите сменят с такива от FCP Euro и нямат никакви проблеми

Като цяло съвет към собствениците на Н55, Б58 и прочее - за точна и адекватна информация търсете инфо от щатски форуми, а не от БГ специалисти, защото все още има сравнително малко такива бензини по нашите ширини и доказано не ги владеят особено много.

П.П. Всякакви съмнения за инжектори може да се изключат с 6 нови инжектора на цена 150лв парчето. Не е като при дизелите четворна цена и 600 кинта на дюза.


Това е поствано в щатски форум, щатска FB група, bimmerfest, bimmerpost и т.н.
Вероятно наистина е някъв проблем във всмукателната система, както казаха в мкар и както каза колегата zvetiko.
Просто си трябва някой читав майстор да я погледне и да каже какво се случва. Кофтито е че майсторите около мене са "абе сменяй ще се оправи, ако не се оправи ще го мислиме"
Бих пробвал да сменя бобините но предвид че проблема го имаше и със старите и с новите не знам дали има смисъл.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: N55 misfire във всички цилиндри

Мнение от drago9205 » 03 Дек 2022, 7:37

Аз само не разбрах за бобините - Бош или Делфи си сложил.

При тази грешка, която си описал не изглежда като бобини. Има един клапан за налягането на турбото, той също чат-пат дава фира, но от него грешката е за високо/ниско налягане. Тази грешка, която си дал от коя точно диагностика е? Колата закачана ли е да се прочете с ISTA-D

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 25.10.2022
Кара: F10 535i

Re: N55 misfire във всички цилиндри

Мнение от punters22 » 08 Дек 2022, 17:32

drago9205 написа:Аз само не разбрах за бобините - Бош или Делфи си сложил.

При тази грешка, която си описал не изглежда като бобини. Има един клапан за налягането на турбото, той също чат-пат дава фира, но от него грешката е за високо/ниско налягане. Тази грешка, която си дал от коя точно диагностика е? Колата закачана ли е да се прочете с ISTA-D


Бубините също са Бош, колегата Zvetiko това отбеляза по-горе - че се слагат Делфи, а не Бош. Колата я чета само с ISTА rheingold, нямам друг софтуеър, ще те излъжа точно коя версия , но е новичка, 2019 г. (ако изобщо има някакво значение). Последния път като я закачах имаше две грешки, които ги виждам за първи път, не ми се струват релевантни към проблема, но все пак:

8020B9 - Tank fill level sensor, left : signal invalid
E12C01 - Left fuel level sensor : Short circuit to B+

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook