M550d

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1197
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Мечтае да кара: X5 G01 xDrive M Sport 40i

Re: M550d

Мнение от bai_ILIA » 01 Юни 2021, 11:55

2 турбини. Малката, често умира и тя може да повлече мотора със себе си...
Diesel само дънки :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 530
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София, Плевен, Севлиево
Кара: 2016 m550d

Re: M550d

Мнение от ekalchev » 01 Юни 2021, 12:27

От смените на 30хил. на маслото страда турбото и като се счупи то, чупи и мотора. Същата работа е и при 550д. Първо умира турбото което работи най-много, тоест малкото турбо. Това важи и за 535д.
Посъветвайте ме как мога да преценя дали трябва да го ремонтирам това турбо преди да ми счупи мотора? Има ли как да се разбере, че е тръгнало без да се разглабя.

До новите колеги, сменяйте си маслото на 10хил. да че тези двигатели не понасят смени на 30к.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 12.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: M550d

Мнение от xterminator » 01 Юни 2021, 13:17

bai_ILIA написа:2 турбини. Малката, често умира и тя може да повлече мотора със себе си...


Прав си, сега направих справка REALOEM-а и излизат две. Едната е 3279 лв, а другата 4737 в Аутобавария :shock:

Сега се разрових по-надълбоко в сервизната история на колата и съм шокиран :shock: :shock: :shock:
Малката турбина е сменяна 3 пъти:

1-ва смяна: 2015-та 95017 км Exhaust turbocharger (ATL) Permanent Failure
2-ра смяна: 2016-та 116521 км Exhaust turbocharger (ATL) Permanent Failure
3-та смяна: 2018-та 168339 км Exhaust turbocharger (ATL) incorrect or no switching action

Или е карана много душманската и смените през 30К на маслото са му разказвали играта или просто са много калпави... Нищо чудно те да са прецакали мотора.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 997
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: M550d

Мнение от chris_barnes » 01 Юни 2021, 17:30

ekalchev написа:Посъветвайте ме как мога да преценя дали трябва да го ремонтирам това турбо преди да ми счупи мотора? Има ли как да се разбере, че е тръгнало без да се разглабя.


Най-сигурният вариант е разглабянето, което предвид как са наблъскани 3 турбини в коша е (според мен) занимавка. Иначе, стандартните неща, като на коли с едно турбо - видими омаслявания. Пушек на масло няма как да видиш, защото колата ти е с ДПФ на мястото си.

При разглобяването ще погледнат за омасляване в турбо пътищата и луфтове. Това което можеш да тестваш (мисля) без разглобяване е дали работи геометрията на турбото, но не мисля, че геометрията е причината за чупене на малката турбина при тези коли, по-скоро е маслото.

Интересно клипче как работят турбините:

https://youtu.be/cKc30-1xPZ4
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1197
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Мечтае да кара: X5 G01 xDrive M Sport 40i

Re: M550d

Мнение от bai_ILIA » 01 Юни 2021, 19:40

xterminator написа:
Или е карана много душманската и смените през 30К на маслото са му разказвали играта или просто са много калпави... Нищо чудно те да са прецакали мотора.


Много често и двете. Купуват се за служебни коли. Що да я пазя като не е моя :mhihi: Аз лично не бих пипал работеща турбина да видя ок ли е. Няма ли повишен разход на масло, нетипични звуци или омаслявания, не се пипа.
Diesel само дънки :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 277
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

M550d

Мнение от xexoral » 05 Юни 2021, 15:25

Наистина е много специфично ускорението на 50д и не се усеща, за някои е разочароващо.
На мен най-много ми доставя удоволствие например на 5-та от 60км/ч до 160 без смяна на предавка как тегли като локомотив с постепенно натискане на газта, така че да не смени предавката. Стрелката на километража постепенно започва все по-бързо да се движи с набирането на обороти.
Също така при як кикдаун първата най-ниска предавка не се усеща много, защото турбините нямат време да напълнят налягането на макс чак при смяната на по-горна се “отпушва”. Имам предвид: от 7ма кикдаунва на 3-та и все едно няма много сила, но като смени на 4-та - излита. Това обаче са субективни неща.
Май и преди съм го писал - приятел с а6 3.0тди като е возил хора, които и аз съм возил и бяха останали с впечатление, че аудито върви повече или поне не по-малко. Като ги тествахме разликата беше фрапантна на всякакви доускорения.
50д не е кола, с която да вземеш акъла на някакви хора като ги повозиш, това е положението. Иначе върви, но по свой си начин.
По принцип може да се вкара малко драма, като се сложи на спорт+, тогава автоматикът превключва по-агресивно, но на мен тези леки ритници не ми допадат.

На мен ми харесва поведението на този мотор доста и с времето свикнах на тази плавност на ускорението, която леко се разваля при 2700 когато се включва третото турбо. В началото не го усещах това нещо, но като си понаучих колата във всеки момент знам колко от турбините са активни вече :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 530
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София, Плевен, Севлиево
Кара: 2016 m550d

Re: M550d

Мнение от ekalchev » 05 Юни 2021, 16:09

550d F10 върви наравно с SQ8 435 коня V8 дизел. Тествахме го на магистрала с ускорение от 60-200км/ч. От място Ф10 ще е по-бързо вероятно

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 12.10.2018
Пол: Мъж
Кара: 530D f11

Re: M550d

Мнение от equipment » 05 Юни 2021, 18:18

xterminator написа:
Относно вървенето - мога да кажа същото както колегите с 550д - колата няма някакъв сериозен кик (освен когато стартира с лаунч контрол - тогава кика от място е брутален). При даване на пълна газ от мясно (дори в спортен режим) тръгва плавно и след 20-30 започва да върви като плавно разгръща мощността. Някои приятели останаха изненадани, че не върви (очакват космос)... Сравниха я по вървене със старата ми E46 330i. Но всъщност си върви доста повече... В началото и аз си мислех, че и има нещо и не върви както трябва, но като правих замервания 0-100 100-200 и като видях с каква лекота на 8-ма си напълни километража се поуспокоих. Просто така са настроени...


Какви са числата ,колега, при 0-100 и 100-200 , ако не е тайна :oops:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 3.11.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: F10 M550D

Re: M550d

Мнение от Ppetkow » 06 Юни 2021, 8:10

Карайки колата преди няколко дни извънградско София-В. Търново и обратно мога да кажа, че колата върви много. И по моите стандарти много. Връщам си думите назад от предишния ми пост. Просто не се усеща скоростта в тази кола и набира неусетно (както го казват "effortless" в чуждите форуми). И за 2 тона автомобил с това каране, което направих да гори 11/100 е страхотно... Просто колата градско сякаш не й е ок.

П.С. : относно дилемата ми с джантите (споделих в другата тема) се насочих към Japan Racing джанти. Скоро поръчвам и след около месец идват. Ще постна снимки. Изглеждат уникално.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 731
Регистриран на: 12.12.2014
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 2015
Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic

Re: M550d

Мнение от BorislavB » 06 Юни 2021, 10:19

Ppetkow написа:Карайки колата преди няколко дни извънградско София-В. Търново и обратно мога да кажа, че колата върви много. И по моите стандарти много. Връщам си думите назад от предишния ми пост. Просто не се усеща скоростта в тази кола и набира неусетно (както го казват "effortless" в чуждите форуми). И за 2 тона автомобил с това каране, което направих да гори 11/100 е страхотно... Просто колата градско сякаш не й е ок.

П.С. : относно дилемата ми с джантите (споделих в другата тема) се насочих към Japan Racing джанти. Скоро поръчвам и след около месец идват. Ще постна снимки. Изглеждат уникално.


Колега дай малко инфо за JR-а, че и аз съм се насочил към тях. Кой модел,размери от къде и колко пари може и на лично.

П.П. Аз съм си харесал 28ците засега 19ки.
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 12.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: M550d

Мнение от xterminator » 06 Юни 2021, 11:48

equipment написа:
xterminator написа:
Относно вървенето - мога да кажа същото както колегите с 550д - колата няма някакъв сериозен кик (освен когато стартира с лаунч контрол - тогава кика от място е брутален). При даване на пълна газ от мясно (дори в спортен режим) тръгва плавно и след 20-30 започва да върви като плавно разгръща мощността. Някои приятели останаха изненадани, че не върви (очакват космос)... Сравниха я по вървене със старата ми E46 330i. Но всъщност си върви доста повече... В началото и аз си мислех, че и има нещо и не върви както трябва, но като правих замервания 0-100 100-200 и като видях с каква лекота на 8-ма си напълни километража се поуспокоих. Просто така са настроени...


Какви са числата ,колега, при 0-100 и 100-200 , ако не е тайна :oops:



0-100 без лаунч около 6.2 - 6.3 с лаунч съм правил от 5.2 до 5.8 в зависимост от наклона на пътя и температурата. 100-200 от 17-19сек пак зависейки от същото. На 8-ма на равен участък с лекота отива на 250.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 12.10.2018
Пол: Мъж
Кара: 530D f11

Re: M550d

Мнение от equipment » 06 Юни 2021, 12:20

xterminator написа:
equipment написа:

Какви са числата ,колега, при 0-100 и 100-200 , ако не е тайна :oops:



0-100 без лаунч около 6.2 - 6.3 с лаунч съм правил от 5.2 до 5.8 в зависимост от наклона на пътя и температурата. 100-200 от 17-19сек пак зависейки от същото. На 8-ма на равен участък с лекота отива на 250.

Перфектни данни. Стокова е колата, нали? 313 или 299 к с. Си?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 12.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: M550d

Мнение от xterminator » 16 Юни 2021, 11:06

Някой от тук, на който е сменян мотор, било то на 535д или М550д, знае ли дали при смяната в комплекта са включени дюзите или не?

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... 1002239385

Това е схемата на целия мотор, но не мога да разбера дали идва с дюзите или слагат старите? Някой, ако знае да сподели.
Изображение

Д-р Хаос
Аватар
Мнения: 1230
Регистриран на: 26.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)

M550d

Мнение от cww » 16 Юни 2021, 11:34

Не. По дефолт не ги сменят.


Sent from my iPhone using Tapatalk
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD

Предишна

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook