X5 G05 40i - болежки, екстри, силни/слаби страни и т.н.
Модератор: Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1869
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
X5 G05 40i - болежки, екстри, силни/слаби страни и т.н.
Скоро не съм пускал тема по БМВ разделите, ама ей го н'а, пак на към БМВ отиват нещата
За основен семеен автомобил (за пътувания извън града предимно) планирам да потърся читаво G05.
Гледам за европейска 40i версия, много късен пре-фейс, въпреки че ме блазнят и тези преди 2021-ва, заради отключеното за ремап DME
Но да кажем, че ще го пращам на Femto, ако пък намеря хубав 2020+ екземпляр
Порових в раздела, но има твърде малко информация събранa на едно място, та реших да пусна направо една тема
Въпроси:
1. Кои са екстрите, без които не можете в тази кола?
2. Кой са излишни екстри според вас?
3. Кои са известните и често срещани по-сериозни проблеми на тези коли? Четох единствено за калпава раздатка на тези от първите години
4. Кое ви харесва адски много в тая кола? Тук четох за комфортна возия, което го приветствам, че малко ми писна да ми изпадат бъбреците на BC Racing койлове
5. Кое ви дразни? Четох за неудобни/твърди седалки...
Та, кажете си от душа и сърце
Ще съм много благодарен, ако ми дадете малко инфо наготово, понеже нямам особено много време за дълбоки проучвания в Bimmerforums по темата и всякаква информация би ми била полезна
Пък и нека поддържаме форума жив със събрани мнения тук
За основен семеен автомобил (за пътувания извън града предимно) планирам да потърся читаво G05.
Гледам за европейска 40i версия, много късен пре-фейс, въпреки че ме блазнят и тези преди 2021-ва, заради отключеното за ремап DME
Но да кажем, че ще го пращам на Femto, ако пък намеря хубав 2020+ екземпляр
Порових в раздела, но има твърде малко информация събранa на едно място, та реших да пусна направо една тема
Въпроси:
1. Кои са екстрите, без които не можете в тази кола?
2. Кой са излишни екстри според вас?
3. Кои са известните и често срещани по-сериозни проблеми на тези коли? Четох единствено за калпава раздатка на тези от първите години
4. Кое ви харесва адски много в тая кола? Тук четох за комфортна возия, което го приветствам, че малко ми писна да ми изпадат бъбреците на BC Racing койлове
5. Кое ви дразни? Четох за неудобни/твърди седалки...
Та, кажете си от душа и сърце
Ще съм много благодарен, ако ми дадете малко инфо наготово, понеже нямам особено много време за дълбоки проучвания в Bimmerforums по темата и всякаква информация би ми била полезна
Пък и нека поддържаме форума жив със събрани мнения тук
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1038
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: X5 G05 40i - болежки, екстри, силни/слаби страни и т.н.
Водната и маслената помпи дават дефект при B58 до някоя си година.
Не знам дългите интервали за смяна на масло как се отразяват на двигателя.
Колата е ориентирана към комфорт, така че въздушното окачване и подхожда и наистина вози добре. За мен е най-доброто в този клас със 6 цил двигател.
За екстрите - европейските 40и имат доста. По-скоро гледай да е възможно най-запазена и на малко км. Това за седалките също е индивидуално - на някои хора са им удобни, на други-не. Също, мястото на задните седалки не е много и облегалките на втория ред се регулират само при 7-местните.
Според мен, няма да съжаляваш, стига да не нацелиш някой таралясник.
Не знам дългите интервали за смяна на масло как се отразяват на двигателя.
Колата е ориентирана към комфорт, така че въздушното окачване и подхожда и наистина вози добре. За мен е най-доброто в този клас със 6 цил двигател.
За екстрите - европейските 40и имат доста. По-скоро гледай да е възможно най-запазена и на малко км. Това за седалките също е индивидуално - на някои хора са им удобни, на други-не. Също, мястото на задните седалки не е много и облегалките на втория ред се регулират само при 7-местните.
Според мен, няма да съжаляваш, стига да не нацелиш някой таралясник.
Последна промяна msi200 на 19 Ное 2025, 18:53, променена общо 1 път
I love the sound of V8 in the morning...
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4338
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: X5 G05 40i - болежки, екстри, силни/слаби страни и т.н.
Маслена помпа и клапан. Това е основната болежка. Отваряхме няколко пъти и лагерите винаги са перфектни! Ако спре да си мери нивото на маслото - има драма.
По водната система заради високите градуси се опичат повечето маркучи и ако е кафяво е за смяна.
Раздатката страда от различните гуми - моят съвет е да караш или с 4 еднакви - тогава все тая какви са или ако е спорт пакет - задължително с хомоголация.
По водната система заради високите градуси се опичат повечето маркучи и ако е кафяво е за смяна.
Раздатката страда от различните гуми - моят съвет е да караш или с 4 еднакви - тогава все тая какви са или ако е спорт пакет - задължително с хомоголация.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
Re: X5 G05 40i - болежки, екстри, силни/слаби страни и т.н.
Много добър избор на модел и двигател. Колегите казаха детските болежки вече, бих добавил и oil filter housing-a като такава от ревютата, които съм гледал. За моделните години към които си се ориентирал би следвало маслената помпа да е минала ревизията и да не ти е проблем.
Раздатките на всички беемвета са си кашкавалени, тук в първите години на модела имат много случаи на разваляне, има теория, че от бмв са слагали неподходящо масло в този период. Моята вече я рециклирах. Иначе да, трябва да се кара с правилните гуми, за да няма проблеми. Задължително честа смяна на масло на раздатката и дифовете. Предния диф също може да даде проблеми, главно поради изпаряване и намаляване количеството на маслото. Лошото е, че няма рециклиране там, затова задължително смяна на масло като я вземеш и после на всеки 30К км смяна.
Колата е страхотна като цяло, возията е супер, трябва да си решиш дали да е на въздух или на пружини. Аз заложих на въздух, но по мнения на колеги, на пружини също возела много добре (нямам пряко наблюдение там), макар че ако е на пружини, трябва да се отчете и размера на джантите откъм комфорт. Относно екстри, мисля че са добре оборудвани като моделна гама, аз лично много приятно се изненадах колко е хубав подгрева на волана (не бях карал кола с такава екстра преди). Седалките на мен са ми достатъчно удобни (комфортния салон е при мен, за спортния не мога да кажа). Музиката е слаба като цяло - Harman Kardon-a е със занижено качество спрямо предишните поколения, но ако трябва да съм честен много рядко я усилвам, тъй като се кефя на звука от двигателя
Имам и аз един въпрос, понеже спомена следното: " въпреки че ме блазнят и тези преди 2021-ва, заради отключеното за ремап DME". На тези от по-ранните модели, на които ДМЕто е отключено, ако минат ъпдейт на софта, ще им се заключат ли ДМЕ-тата или ще си останат отключени за ремап?
Раздатките на всички беемвета са си кашкавалени, тук в първите години на модела имат много случаи на разваляне, има теория, че от бмв са слагали неподходящо масло в този период. Моята вече я рециклирах. Иначе да, трябва да се кара с правилните гуми, за да няма проблеми. Задължително честа смяна на масло на раздатката и дифовете. Предния диф също може да даде проблеми, главно поради изпаряване и намаляване количеството на маслото. Лошото е, че няма рециклиране там, затова задължително смяна на масло като я вземеш и после на всеки 30К км смяна.
Колата е страхотна като цяло, возията е супер, трябва да си решиш дали да е на въздух или на пружини. Аз заложих на въздух, но по мнения на колеги, на пружини също возела много добре (нямам пряко наблюдение там), макар че ако е на пружини, трябва да се отчете и размера на джантите откъм комфорт. Относно екстри, мисля че са добре оборудвани като моделна гама, аз лично много приятно се изненадах колко е хубав подгрева на волана (не бях карал кола с такава екстра преди). Седалките на мен са ми достатъчно удобни (комфортния салон е при мен, за спортния не мога да кажа). Музиката е слаба като цяло - Harman Kardon-a е със занижено качество спрямо предишните поколения, но ако трябва да съм честен много рядко я усилвам, тъй като се кефя на звука от двигателя
Имам и аз един въпрос, понеже спомена следното: " въпреки че ме блазнят и тези преди 2021-ва, заради отключеното за ремап DME". На тези от по-ранните модели, на които ДМЕто е отключено, ако минат ъпдейт на софта, ще им се заключат ли ДМЕ-тата или ще си останат отключени за ремап?
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1038
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: X5 G05 40i - болежки, екстри, силни/слаби страни и т.н.
Сега се сетих, че в американския форум се оплакват и от течове в кондензатора на климатика. Самата част е евтина, но за да се смени се сваля цялото табло. Не знам, европейските дали го имат този проблем:
https://www.youtube.com/watch?v=a25D6WBg8G8
https://www.youtube.com/watch?v=a25D6WBg8G8
I love the sound of V8 in the morning...
- S7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1917
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: G05 xdrive 40i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: X5 G05 40i - болежки, екстри, силни/слаби страни и т.н.
И моята раздатка взе да сдава багажа ама смених маслото и за сега е ОК, ако се прецака отново и турям Xdelete и минавам само на задно
Аз даже още се чудя що ми беше нужно да взема Xdrive а не Sdrive 

- damian2112
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 8.09.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G05 LCI xDrive40i
X5 G05 40i - болежки, екстри, силни/слаби страни и т.н.
Какви са симптомите за раздатката? Аз съм с фейслифтово и не знам дали това е приложимо и за мен, но все пак е добре да знам
Тъкмо на 32к км съм, спорт пакет летни и квадратен сет зимни карам, с хомологация са и двата сета.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1869
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: X5 G05 40i - болежки, екстри, силни/слаби страни и т.н.
Благодаря на всички колеги за включването! Радвам се, че се заформи дискусия - чета с интерес!
Да не те подвеждам колега, понеже не съм проучвал още въпроса в жестока дълбочина, но мисля че след ъпдейт на софта, макар с нов софт, DME-то остава отключено (по-точно си остава "hackable"), тъй като е по-стара версия на буутлоудъра ("Bootloader Version v04.00.01").
Съответно е с компрометиран "chain-of-trust" - да се разбира хакнат е буутлоудъра и подлежи на манипулация софтуера след това
А пък, доколкото помня (чел съм отдавна по темата), тези DME-та след юни 2020-та са с Bootloader Version v04.00.03. Тогава Bosch фиксват проблема в буутлоудъра и всички нови излизат от фабриката "неуязвими" за хакване вече. Отключват се само "хардуерно" след доста тежка, бавна и прецизна процедура върху самия чип (от Femto засега, но и май и други фирми се появяват).
Та с две думи, макар и с ъпдейтнат софтуер (говорим за софтуера му на "високо ниво", не за буутлоудъра, който обикновено не се пипа), един "pre-2020" компютър, ако си кара със стария си буутлоудър, си носи старите си уязвимости, така че все още ще подлежи на ремап
goppe написа:Имам и аз един въпрос, понеже спомена следното: " въпреки че ме блазнят и тези преди 2021-ва, заради отключеното за ремап DME". На тези от по-ранните модели, на които ДМЕто е отключено, ако минат ъпдейт на софта, ще им се заключат ли ДМЕ-тата или ще си останат отключени за ремап?
Да не те подвеждам колега, понеже не съм проучвал още въпроса в жестока дълбочина, но мисля че след ъпдейт на софта, макар с нов софт, DME-то остава отключено (по-точно си остава "hackable"), тъй като е по-стара версия на буутлоудъра ("Bootloader Version v04.00.01").
Съответно е с компрометиран "chain-of-trust" - да се разбира хакнат е буутлоудъра и подлежи на манипулация софтуера след това
А пък, доколкото помня (чел съм отдавна по темата), тези DME-та след юни 2020-та са с Bootloader Version v04.00.03. Тогава Bosch фиксват проблема в буутлоудъра и всички нови излизат от фабриката "неуязвими" за хакване вече. Отключват се само "хардуерно" след доста тежка, бавна и прецизна процедура върху самия чип (от Femto засега, но и май и други фирми се появяват).
Та с две думи, макар и с ъпдейтнат софтуер (говорим за софтуера му на "високо ниво", не за буутлоудъра, който обикновено не се пипа), един "pre-2020" компютър, ако си кара със стария си буутлоудър, си носи старите си уязвимости, така че все още ще подлежи на ремап
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- S7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1917
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: G05 xdrive 40i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: X5 G05 40i - болежки, екстри, силни/слаби страни и т.н.
damian2112 написа:Какви са симптомите за раздатката? Аз съм с фейслифтово и не знам дали това е приложимо и за мен, но все пак е добре да знамТъкмо на 32к км съм, спорт пакет летни и квадратен сет зимни карам, с хомологация са и двата сета.
Sent from my iPhone using Tapatalk
При пълно завиване на ляво или дясно с бавна скорост почва преритва колата и се усеща в задната част на колата. Пробвай на някой паркинг с малко газ пълен ляв или десен ако не усетиш ризници от задната част значи си ок, но в Америка препоръчват маслото на раздатката да се сменя на около 60к мили.
- damian2112
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 8.09.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G05 LCI xDrive40i
Re: X5 G05 40i - болежки, екстри, силни/слаби страни и т.н.
Мерси колега, значи да чукна на дърво за сега съм добре, всеки ден го правя това упражнение по няколко пъти, паркирайки в гаража и в офисния паркинг. Интересно дали дилъра ще каже нещо по темата докато е в гаранция колата…
- S7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1917
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: G05 xdrive 40i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: X5 G05 40i - болежки, екстри, силни/слаби страни и т.н.
damian2112 написа:Мерси колега, значи да чукна на дърво за сега съм добре, всеки ден го правя това упражнение по няколко пъти, паркирайки в гаража и в офисния паркинг. Интересно дали дилъра ще каже нещо по темата докато е в гаранция колата…
До колкото чета по форумите в Америка, докато колите тук са в гаранция първо сменят маслото на раздатката и се молят да се оправи,че мръсните кар дилъри да не сменят кашкавалената раздатката и се мъчат да не признаят че е пълен провал....обаче това е америка и чичко Тръмп ни пази от бандити

- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1038
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: X5 G05 40i - болежки, екстри, силни/слаби страни и т.н.
Ако искате 100% да се опазите от проблеми с раздатката, си сложете 4 еднакви джанти и гуми.
I love the sound of V8 in the morning...
- S7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1917
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: G05 xdrive 40i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: X5 G05 40i - болежки, екстри, силни/слаби страни и т.н.
msi200 написа:Ако искате 100% да се опазите от проблеми с раздатката, си сложете 4 еднакви джанти и гуми.
Ако ще и 20к еуро да инвестираш в джанти и гуми след като официално се разбра че БМВ са използвали грешно масло за раздатката, нямат оправдание и трябва ни компенсират...в Америка има даже много оплаквания от колеги с Х5 и след 2021 моделите...а да не забравяме че почти всички Х5 се правят в South Carolina USA от надрусани ниско платени работници и е напълно нормално тея друсалки да объркат варела с маслото
Re: X5 G05 40i - болежки, екстри, силни/слаби страни и т.н.
Nickelback написа:Та с две думи, макар и с ъпдейтнат софтуер (говорим за софтуера му на "високо ниво", не за буутлоудъра, който обикновено не се пипа), един "pre-2020" компютър, ако си кара със стария си буутлоудър, си носи старите си уязвимости, така че все още ще подлежи на ремап
Колега, мерси за интересното обяснение, надявах се на този отговор, макар че все още не съм стигнал до ремап на мотора.
Докато сме на вълна ремап и понеже стана въпрос и за xdelete - виждам, че MHD и xhp имат намаления в момента на black friday, даже имат комбо оферта MHD+XHP за двата лиценза, та който има интерес, сега е момента. Аз купих xhp, тъй като имам доловимо и дразнещо "задържане" при дауншифт и ще видим дали може xhp да го регулира малко. Между другото доста теми има и по този въпрос и съответно явно често се среща при 8HP поне при Х3/Х5 моделите... Та още една тема, която можем да си обсъждаме. Бях писал и във фб групата на G05 и там също имаше колеги, които потвърдиха, че усещат същите симптоми.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1869
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: X5 G05 40i - болежки, екстри, силни/слаби страни и т.н.
goppe написа:Nickelback написа:Та с две думи, макар и с ъпдейтнат софтуер (говорим за софтуера му на "високо ниво", не за буутлоудъра, който обикновено не се пипа), един "pre-2020" компютър, ако си кара със стария си буутлоудър, си носи старите си уязвимости, така че все още ще подлежи на ремап
Колега, мерси за интересното обяснение, надявах се на този отговор, макар че все още не съм стигнал до ремап на мотора.
Ето още малко още по-конретно инфо


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
