Помощ с два въпроса за G01/G02

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 21.04.2008
Местоположение: София
Кара: Х4 2025
Мечтае да кара: e60 M Power

Помощ с два въпроса за G01/G02

Мнение от whisky_touch » 17 Май 2025, 15:44

Здравейте на всички. Имам два въпроса, които първо да попитам вас преди да отида в сервиз. Колата е Х4 2.0дизел с mild hybrid , чисто нова. Взех я преди месец от Мкар София. Две неща ме притесняват, тъй като не съм карал G серия на БМВ, не знам дали е нормално.
Първо, когато колата е загряла на 100%- карана около 30-40мин в София в трагик на 25 градуса външна темп, спирам на място и гася колата, пак на слънце оставам. След 10мин я паля и стрелката за темп, показва зоната в синьо, въпреки, че няма шанс да е изстинал двигателя за 10мкн на 25 градуса, на слънце. Да кажем, че е нормално, но стоях 20мин на работеща кола, на климатик, защото беше жега и стрелката не мръдна от синята зона. В момента, в който потеглих, след две минути стигна средата. И преди ми се е случвало и все едно колата не загрява докато стои на място, а трябва да се движи или по скоро загрява, но не отчита на таблото, ако не тръгна на я карам. Незнам дали е нормално или да я карам на Мкар да я гледат в сервиза.
Втория въпрос е свързан с решетката на бъбреците. Кога се отваря? Нормално ли е след 30-40мин каране в задръствания в София на климатик и пак на 25 градуса, като паркирах колата в гаража, без да я гася, слязох да видя и решетките си бяха затворени. Мислех, че е нормално само докато загрява колата да са затворени и по скоро ако е -10 градуса на вън, но не и в топло време.
Благодаря предварително за отговорите!
Съществува един фантастичен свят събран в една композиция даваща толкова радост на пътя! Вулгарно красив свят на брутална мощ, в които няма въздух, а само пушек от изгорели гуми.Там властват технологичния гении,красивия дизаин, красотата. Там няма животни, а само озверели расови коне. Там, всичко се случва на високи обороти и размазващо високите скорости.- Свят на кристално чиста мощ и бензинови пари-светът на автомобилите, светът на БМВ... !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 30.10.2013
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: 2018 G30 540ix

Re: Помощ с два въпроса за G01/G02

Мнение от empar » 17 Май 2025, 21:26

Абсолютно нормални са и двете неща.
1. Колкото и поколения БМВ назад да се върнеш във времето, все е така с температурите, загряването и показанията на стрелката. Диапазонът на стойностите в средата пък е силно разтеглен и в двата си края.
2. Active flap-а не съм съвсем сигурен, че можеш да видиш отворен при спряла кола. Ако го видиш отворен на място, най-вероятно е сдал багажа и това му е защитата, остава постоянно отворен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 21.04.2008
Местоположение: София
Кара: Х4 2025
Мечтае да кара: e60 M Power

Re: Помощ с два въпроса за G01/G02

Мнение от whisky_touch » 17 Май 2025, 22:42

Все си мислех, че на място ще се движи стрелката на температурата. Преди това карах Х1 6 години и то нямаше даже на таблото стрелка за температурата и не съм и следил нещата, но преди него с е36цата имам спомен, че даже ина място си загряваше. Затова се зачудих да не би да има нещо с дефект, примерно датчик или термостат
Съществува един фантастичен свят събран в една композиция даваща толкова радост на пътя! Вулгарно красив свят на брутална мощ, в които няма въздух, а само пушек от изгорели гуми.Там властват технологичния гении,красивия дизаин, красотата. Там няма животни, а само озверели расови коне. Там, всичко се случва на високи обороти и размазващо високите скорости.- Свят на кристално чиста мощ и бензинови пари-светът на автомобилите, светът на БМВ... !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 25.04.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 540i G30, 120d F20
Мечтае да кара: M5

Re: Помощ с два въпроса за G01/G02

Мнение от AlonsoBest » 19 Май 2025, 9:19

whisky_touch написа:Здравейте на всички. Имам два въпроса, които първо да попитам вас преди да отида в сервиз. Колата е Х4 2.0дизел с mild hybrid , чисто нова. Взех я преди месец от Мкар София. Две неща ме притесняват, тъй като не съм карал G серия на БМВ, не знам дали е нормално.
Първо, когато колата е загряла на 100%- карана около 30-40мин в София в трагик на 25 градуса външна темп, спирам на място и гася колата, пак на слънце оставам. След 10мин я паля и стрелката за темп, показва зоната в синьо, въпреки, че няма шанс да е изстинал двигателя за 10мкн на 25 градуса, на слънце. Да кажем, че е нормално, но стоях 20мин на работеща кола, на климатик, защото беше жега и стрелката не мръдна от синята зона. В момента, в който потеглих, след две минути стигна средата. И преди ми се е случвало и все едно колата не загрява докато стои на място, а трябва да се движи или по скоро загрява, но не отчита на таблото, ако не тръгна на я карам. Незнам дали е нормално или да я карам на Мкар да я гледат в сервиза.
Втория въпрос е свързан с решетката на бъбреците. Кога се отваря? Нормално ли е след 30-40мин каране в задръствания в София на климатик и пак на 25 градуса, като паркирах колата в гаража, без да я гася, слязох да видя и решетките си бяха затворени. Мислех, че е нормално само докато загрява колата да са затворени и по скоро ако е -10 градуса на вън, но не и в топло време.
Благодаря предварително за отговорите!

За стрелката на температура не ми се струва много нормално това поведения. G30-ката ми не е така, освен ако има разлика че твоята е mild hybrid.
За решетките е нормално, ако се притесняваш дали работят, пусни Max AC режима на климатика и тогава трябва да се отворят, дори и на място.
Изображение

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4170
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Помощ с два въпроса за G01/G02

Мнение от Kroki » 19 Май 2025, 9:20

С 2 профила ли си се регистрирал?

viewtopic.php?t=449253
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 21.04.2008
Местоположение: София
Кара: Х4 2025
Мечтае да кара: e60 M Power

Re: Помощ с два въпроса за G01/G02

Мнение от whisky_touch » 19 Май 2025, 12:58

Не можах да се логна с оригиналният ми профил от преди 15 години и си създадох нов за да пусна темата. После успях да се логна през друг браузър. Просто забравих да изтрия темата от новия профил.
Съществува един фантастичен свят събран в една композиция даваща толкова радост на пътя! Вулгарно красив свят на брутална мощ, в които няма въздух, а само пушек от изгорели гуми.Там властват технологичния гении,красивия дизаин, красотата. Там няма животни, а само озверели расови коне. Там, всичко се случва на високи обороти и размазващо високите скорости.- Свят на кристално чиста мощ и бензинови пари-светът на автомобилите, светът на БМВ... !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 30.10.2013
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: 2018 G30 540ix

Re: Помощ с два въпроса за G01/G02

Мнение от empar » 20 Май 2025, 7:54

AlonsoBest написа:За стрелката на температура не ми се струва много нормално това поведения. G30-ката ми не е така, освен ако има разлика че твоята е mild hybrid.
За решетките е нормално, ако се притесняваш дали работят, пусни Max AC режима на климатика и тогава трябва да се отворят, дори и на място.


Колега, със същото возило съм и аз и днес сутринта реших да пробвам от-до всичко като при колегата, макар че бях наясно с резултата.
На място колата и след 10 минути не мръдна от синьото. Да, в горния край на синьото, но в синьото. Буквално след 400-500 метра беше в средата. Карах, каквото карах, 5 минути пауза да оставя детето на детска и колата беше малко над синьото(между второто и третото деление от осем) и отново за супер кратко се върна в средата. Поне според мен такава си е калибрацията на "стрелката", макар и при G30 да е вече дигитална. E46 с М54, което карах доволно години и километри(нула проблеми по охладителната система) се държеше по абсолютно същия начин.

пп. Това с МАКС режима на климатика не го знаех, действително отваря клапите в бъбреците. В момента, в който спреш климатика се затварят отново. :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 25.04.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 540i G30, 120d F20
Мечтае да кара: M5

Re: Помощ с два въпроса за G01/G02

Мнение от AlonsoBest » 20 Май 2025, 8:07

empar написа:
AlonsoBest написа:За стрелката на температура не ми се струва много нормално това поведения. G30-ката ми не е така, освен ако има разлика че твоята е mild hybrid.
За решетките е нормално, ако се притесняваш дали работят, пусни Max AC режима на климатика и тогава трябва да се отворят, дори и на място.


Колега, със същото возило съм и аз и днес сутринта реших да пробвам от-до всичко като при колегата, макар че бях наясно с резултата.
На място колата и след 10 минути не мръдна от синьото. Да, в горния край на синьото, но в синьото. Буквално след 400-500 метра беше в средата. Карах, каквото карах, 5 минути пауза да оставя детето на детска и колата беше малко над синьото(между второто и третото деление от осем) и отново за супер кратко се върна в средата. Поне според мен такава си е калибрацията на "стрелката", макар и при G30 да е вече дигитална. E46 с М54, което карах доволно години и километри(нула проблеми по охладителната система) се държеше по абсолютно същия начин.

пп. Това с МАКС режима на климатика не го знаех, действително отваря клапите в бъбреците. В момента, в който спреш климатика се затварят отново. :bchug:

Гледам че и ти си с 40-ка бензин, така че нямам обяснение защо има разлика, но моята стрелка определено не се държи така. На място и трябва повече време да загрее, но стрелката си отива по средата, също след като я огася и поседи, ако не е изтинала стрелката си е показва. Едно време и аз имах Е46 с М54 и не съм забелязал подобно поведение на стрелката за температурата.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 30.10.2013
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: 2018 G30 540ix

Re: Помощ с два въпроса за G01/G02

Мнение от empar » 20 Май 2025, 8:19

AlonsoBest написа:Едно време и аз имах Е46 с М54 и не съм забелязал подобно поведение на стрелката за температурата.


Ъъ, тук нещата вече стават съвсем странни.
Освен да го отдадем на микроклиматичните разлики между София и Пловдив, друго не се сещам, честно казано. :mrgreen:
Ще питам утре в офиса двама колеги с N20 и B47 какво ще споделят по темата и те, че ми стана любопитно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 25.04.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 540i G30, 120d F20
Мечтае да кара: M5

Re: Помощ с два въпроса за G01/G02

Мнение от AlonsoBest » 20 Май 2025, 8:21

empar написа:
AlonsoBest написа:Едно време и аз имах Е46 с М54 и не съм забелязал подобно поведение на стрелката за температурата.


Ъъ, тук нещата вече стават съвсем странни.
Освен да го отдадем на микроклиматичните разлики между София и Пловдив, друго не се сещам, честно казано. :mrgreen:
Ще питам утре в офиса двама колеги с N20 и B47 какво ще споделят по темата и те, че ми стана любопитно.

Европейска ли е твоята? Имам още 2 колеги с 540-ки, ще ги питам и тях. :D
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 30.10.2013
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: 2018 G30 540ix

Re: Помощ с два въпроса за G01/G02

Мнение от empar » 20 Май 2025, 8:37

Не, американка е моята, от студените щати.
46цата пък беше швейцарка.
Има разни cold-climate чаркаляци по БМВ-тата, не е невъзможно и нещо от това да е, макар че поведението при моите коли е като за топъл климат по-скоро.
Последна промяна empar на 20 Май 2025, 8:48, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 25.04.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 540i G30, 120d F20
Мечтае да кара: M5

Re: Помощ с два въпроса за G01/G02

Мнение от AlonsoBest » 20 Май 2025, 8:48

empar написа:Не, американка е моята, от студените щати.
46цата пък беше швейцарка.

И моята е от Ню Джърси, така че няма разлика. 46-цата ми беше австрийска.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 652
Регистриран на: 10.02.2013
Кара: 2019 BMW X5 G05 XDrive40i

Re: Помощ с два въпроса за G01/G02

Мнение от goppe » 20 Май 2025, 12:11

При мен е като при колегата Алонсо - на загрят двигател ако угася и запаля дори след час - два (на пролетно време) стрелката буквално си седи закована в центъра. Трябва половин ден престой, за да падне в синьото. Та в тази връзка и на мен не ми се струва нормално да падат температурата толкова рязко при вас. Каквито и хот-колд клаймът региони да имат колите, според мен температурата трябва да се пада доста по-бавно, отколкото сте го описали при вас. Другото вече е самото показание да не е много коректно, но ме съмнявама. Моята е 40i от Канада.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 711
Регистриран на: 4.10.2018
Кара: X5 G05/X1 F48
Мечтае да кара: 911

Re: Помощ с два въпроса за G01/G02

Мнение от Jorixa » 20 Май 2025, 13:46

Имам и B47 и B57 и никога на нито едната не ми се е случвало за кратко време да ми падне стрелката на студено за 10 мин . :shock:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 30.10.2013
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: 2018 G30 540ix

Re: Помощ с два въпроса за G01/G02

Мнение от empar » 21 Май 2025, 14:37

empar написа:Ще питам утре в офиса двама колеги с N20 и B47 какво ще споделят по темата и те, че ми стана любопитно.


Питах преди малко. Нямат подобни "казуси" колегите. Гасят си колите и доста след това все са си "топли".

Следваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook