x1 f48 грешка 279000

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 21.07.2024

x1 f48 грешка 279000

Мнение от pr0gre55 » 03 Окт 2024, 12:03

Здравейте,

Предварително ще кажа, че не съм особен техничар. Колата е 2017 x1 f48 18d 150hp - ~105000 km. При ускорение се усеща значително по-слаба.

При сканиране на грешки с ОБД скенер ми излиза грешка 279000 - Swirl-flap actuator, position, long-term drift: position deviation too high (current/new status).

Доколкото успях да прочета в нета, става въпрос за клапа в отворите за въздух, която с времето се замърсява с наслагвания и не се затваря напълно.

Има ли някой, който е срещал същия проблем и може да даде акъл как си е разрешил проблема? Да се наема сам да го разглобявам това нещо и да се опитам да го почистя или директно да я водя на сервиз? Колко ще ми струва почистването? Ако не става с почистване, каква щета е новата част? Опасно ли е за двигателя ако не се обърне внимание на такъв проблем?

Всякаква помощ е добре дошла!

Благодаря!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 13.09.2009

Re: x1 f48 грешка 279000

Мнение от indocile » 04 Окт 2024, 12:48

Вихрови клапи ! Иди в сервиз да ти свалят всмукателния колектор и да проверят изправноста им.Може да има отлагания , но може и да е счупено рамото което движи оста на която са монтирани клапите . Повечето хора ги премахват - предимно на Е 90 и Е 60 тъй като са пласмасови и се чупят и става голяма сватба след това.Ако вихровите клапи се премахнат. /след това се премахват и софтуерно / - колата става една идея по-мудна в ниските обороти.За цени може да се да се говори едва след като се види какъв проблема след сваляне на колектора.Съвет - не се нагърбвай сам със свалянето на колектора и тн.Явно клапите са останали отворени.....задвижващия им механизъм е с голямо отклонение / actuator position deviation too high /

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 21.07.2024

Re: x1 f48 грешка 279000

Мнение от pr0gre55 » 04 Окт 2024, 18:14

indocile написа:Вихрови клапи ! Иди в сервиз да ти свалят всмукателния колектор и да проверят изправноста им.Може да има отлагания , но може и да е счупено рамото което движи оста на която са монтирани клапите . Повечето хора ги премахват - предимно на Е 90 и Е 60 тъй като са пласмасови и се чупят и става голяма сватба след това.Ако вихровите клапи се премахнат. /след това се премахват и софтуерно / - колата става една идея по-мудна в ниските обороти.За цени може да се да се говори едва след като се види какъв проблема след сваляне на колектора.Съвет - не се нагърбвай сам със свалянето на колектора и тн.Явно клапите са останали отворени.....задвижващия им механизъм е с голямо отклонение / actuator position deviation too high /



Благодаря за мнението! Приятел също ми препоръча да не са заемам с такава сложна работа сам, ами да пробвам първо с добавка BARDAHL EGR CLEANER, щяло да помогне с почистването на налепите, ако става въпрос за лек проблем. Някакъв опит с добавките?

Иначе колектора го намерих в нета и ми стана лошо - 500 кинта :D

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: x1 f48 грешка 279000

Мнение от Mollov » 05 Окт 2024, 10:10

Е, по-добре е от 2000лв чисто нов OEM :D

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook