Повдигане на Х3 първо поколение

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Повдигане на Х3 първо поколение

Мнение от Grozdanoff » 19 Апр 2024, 21:11

Здравейте, колеги! Продадох моето 528(за което най-вероятно ще съжелявам). Насочил съм се към Х3 с М57 двг.
Въпросът ми е някой повдигал ли е такава кола с "подложки" и знае ли ако колата се повдигне 40-50мм дали могат да се сложат по-големи гуми без да опират в калниците?
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 997
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М2+X5

Re: Повдигане на Х3 първо поколение

Мнение от msi200 » 19 Апр 2024, 21:41

Точно за Х3 нямам никаква идея, ама от опит при офроуда 5см повдигане само с подложки са много. За да вдигнеш кола с независимо окачване с 5см обикновено се иска да сменяш и други неща. Може да пробваш подложки 1 инч и малко по-големи гуми.
I love the sound of V8 in the morning...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: Повдигане на Х3 първо поколение

Мнение от Grozdanoff » 19 Апр 2024, 21:53

На бъдещето ми Х3 ще му се налага 2-3 пъти в месеца да влиза по черното на лекичък офроуд(имал съм пълнометражен suv, знам докъде мога да стигна с Х3), на който ще се кара полекичка, но все пак отдолу си е ниска колата.
Интересува ме(ако е правено от някой), ако повдигна колата дори с 20-30мм дали влизат по-високи гуми без да опират в калниците.
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 144
Регистриран на: 10.04.2020
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M4 Competition
Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive

Re: Повдигане на Х3 първо поколение

Мнение от streetracer1 » 20 Апр 2024, 6:57

За гумите не знам, но имай предвид, че отпред пружините стоково едвам ги затваряш с макферсона и ги свиваш на преса почти на макс. Няма никакво място за тампон, няма да ти излезе болта през чашката горе. Евентуално нещо да подлагаш между купето и макферсона, но аз не бих. Отзад не е невъзможно да вкараш 30на милиметра, но пак ще е голямо тегло. Това на абсолютно сток окачване говоря.

Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Поздрави,
Х. Христов

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: Повдигане на Х3 първо поколение

Мнение от Grozdanoff » 20 Апр 2024, 10:14

streetracer1 написа:За гумите не знам, но имай предвид, че отпред пружините стоково едвам ги затваряш с макферсона и ги свиваш на преса почти на макс. Няма никакво място за тампон, няма да ти излезе болта през чашката горе. Евентуално нещо да подлагаш между купето и макферсона, но аз не бих. Отзад не е невъзможно да вкараш 30на милиметра, но пак ще е голямо тегло. Това на абсолютно сток окачване говоря.

Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk


Болтовете не са проблем според мен, крепежи се купуват. Аз мога и само с гуми да опитам да я вдигна с 20-30мм пак ще ми е от полза, дали ще опира в калника е въпроса.
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 144
Регистриран на: 10.04.2020
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M4 Competition
Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive

Re: Повдигане на Х3 първо поколение

Мнение от streetracer1 » 20 Апр 2024, 10:17

Grozdanoff написа:
streetracer1 написа:За гумите не знам, но имай предвид, че отпред пружините стоково едвам ги затваряш с макферсона и ги свиваш на преса почти на макс. Няма никакво място за тампон, няма да ти излезе болта през чашката горе. Евентуално нещо да подлагаш между купето и макферсона, но аз не бих. Отзад не е невъзможно да вкараш 30на милиметра, но пак ще е голямо тегло. Това на абсолютно сток окачване говоря.

Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk


Болтовете не са проблем според мен, крепежи се купуват. Аз мога и само с гуми да опитам да я вдигна с 20-30мм пак ще ми е от полза, дали ще опира в калника е въпроса.
Визирах стержена на амортисьора отпред. Минава през чашката на макферсона й отгоре се стяга с гайка. Него няма как да смениш. :)

Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Поздрави,
Х. Христов

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 8.07.2021
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е83 05, К25 06

Re: Повдигане на Х3 първо поколение

Мнение от NiksGS » 20 Апр 2024, 15:16

И аз да се включа, Е83 имам от 21г и също така в седмицата по веднъж ми се налага да излизам от асфалта. Пътя където ходя е частично изровен от водата и неподдържан. Случва се, да се накантарва на диагоналните гуми. Със заводската височина, дори и натоварена с 5 възрастни човека и багажи, не ми е трябвало повече клиренс, отколкото със стоковите окачване и гуми. Смених (почти) всичко по окачването, което беше за смяна, но повдигане не съм правил. След 2г почти всеки уикенд по неравния път, отпред нещо потропва, но не е драма.
Вярно, не знам къде ще ползваш твоята и при какви условия, но ако не опре някъде, няма смисъл от допълнително повдигане.
А зависи и къде е, може да ти излезе по-евтино, да запълниш дупките по пътя с камъни или друго, вместо да повдигаш колата. Аз така направих на 2 места и не съжалявам.
Ultimate Riding Machine

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1531
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Повдигане на Х3 първо поколение

Мнение от ildivvy » 20 Апр 2024, 18:46

А вариант за нещо различно от Х3, което да не се налага да повдигаш...?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 18.04.2009
Местоположение: София
Кара: TOYOTA

Re: Повдигане на Х3 първо поколение

Мнение от Двигателист » 20 Апр 2024, 20:53

Отпред - с подложки между макферсона и купето (стомана, алуминиева сплав, полиамид... или каквото си харесаш). До 10-20 мм. Иначе претоварва каретата. Добре е след повдигане по този начин, да разхлабиш и затегнеш наново болтовете по втулките на носачите за да застанат в новото неутрално положение. Отзад - с някакви подложки на пружините (полиуретан...). И тук е добре да направиш опрецията с болтовете.
За по-големите гуми - гледаш/мериш колко разстояние има до подкалници, прагове, брони, чаша на амортисьора отпред... на пълен ляв и десен също. И си преценяваш. Има калкулатори за гуми за да се ориентираш.
Лудия.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 22.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F650GS, E90 330d Individual, CB600F
Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...

Re: Повдигане на Х3 първо поколение

Мнение от dhtj » 21 Апр 2024, 0:13

Пружините на бмв имат теглови индекс съставен от буква и число. Всеки теглови индекс отговаря на определена комбинация от купе, мотор, кутия и екстри.
Примерно предните пружини за шестак автомат са много по-твърди, по-дълги и дебели отколкото за 4 цил ръчка. Задните пружини за комби с теглич са по-яки от на седан без теглич. И т.н...

Взимаш най-яките оригинални пружини, слагаш нови амортисьори и тампони и колата ще щръкне да си еве мамата, гарантирам.

Играл съм го този филм на Е90 с различните типове пружини.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: Повдигане на Х3 първо поколение

Мнение от Grozdanoff » 21 Апр 2024, 16:32

Колеги, благодаря за отзивите, дано на някой също му е полезна темата. Спрял съм се на Е53 с М57 двг.
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook