Вибрация след смяна на тампони

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 15.06.2018
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0d 2007

Вибрация след смяна на тампони

Мнение от refractory1899 » 03 Юли 2023, 10:59

Здравейте, след смяна на тампоните на Е70 3.0д с оригинални от М-Кар ( и 3-те тампона ) вибрацията на място значително намаля, но се появи вибрация при подаване на газ между 1100 и 1500 оборота. Абсолютно всичко е пробвано, нагласяне на предния мост, нагласяне на тампоните, нагласяне на моста на раздатката, нищо не дава резултат. Проблемът явно е в тампоните, понеже преди такава вибрация нямаше, та въпросът ми е на някой случвало ли се е, защото имам теория, че вероятно след време ще поомекнат и ще намалее тази вибрация и се чудя да чакам ли, или да се захващам с рекламации и тем подобни?
Благодаря.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6218
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Вибрация след смяна на тампони

Мнение от zvetiko » 03 Юли 2023, 11:34

Мисля, че няма етап на поомекване и самонагласяване- или не са сменени както трябва или се е появил някакъв друг проблем- може да е и с двигателя или нещо друго.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 15.06.2018
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0d 2007

Re: Вибрация след смяна на тампони

Мнение от refractory1899 » 03 Юли 2023, 11:59

Относно смяната, няма кое да не е както трябва, всичко е проверено три пъти и е донагласяно без успех, а относно проблем с двигателя съвпадението просто е нереалистично, изведнъж точно като се сменят тампоните и със следващото палене да се появи такъв тип проблем. Според мен тампоните просто са стояли 15 години в някой склад и са се вкочанили, просто не знам дали ще поомекнат поне малко, затова питам ако на някой конкретно се е случвало.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3725
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Вибрация след смяна на тампони

Мнение от adovet » 03 Юли 2023, 12:07

няма да омекнат, нещо не сте направили както трябва или се е появил друг проблем както писа по на горе колегата.
ПС: а и нали са намалели вибрациите след смяната им на празен ход :!:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 816
Регистриран на: 21.01.2008
Кара: E61 525d'09

Re: Вибрация след смяна на тампони

Мнение от hummer » 03 Юли 2023, 15:26

Случвало ми се е същото нещо с нови тампони на лемфьордер дето едва ли са стоели 15г на склад..
При мен вибрацията беше малко преди 2к оборота и я нямаше със старите омекнали тампони .
Явно кофти бройки щом всичко друго си прегледал
Но ако са вакуумни си виж клапана и дали изобщо имат вакуум до тях като извадите маркучите..може да е цъфнал просто някой маркуч :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 15.06.2018
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0d 2007

Re: Вибрация след смяна на тампони

Мнение от refractory1899 » 03 Юли 2023, 15:34

hummer написа:Случвало ми се е същото нещо с нови тампони на лемфьордер дето едва ли са стоели 15г на склад..
При мен вибрацията беше малко преди 2к оборота и я нямаше със старите омекнали тампони .
Явно кофти бройки щом всичко друго си прегледал
Но ако са вакуумни си виж клапана и дали изобщо имат вакуум до тях като извадите маркучите..може да е цъфнал просто някой маркуч :dunno:

Проверени са всичките вакууми, и са проверени дали са ок клапаните на тампоните преди да се монтират, и аз мисля, че е кофти бройка, имат етикет, че преди 1 месец са правени, но си личи, че е имало няколко други етикета преди този, та вероятно са някви 100 годишни седяли с нова лепенка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 15.06.2018
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0d 2007

Re: Вибрация след смяна на тампони

Мнение от refractory1899 » 17 Юли 2023, 0:55

За информация: Проблемът все пак се оказа от тампоните. Въпреки, че са "оригинални" с лепенка БМВ от М-Кар, очевидно не са изработени на 100% правилно. Проблемът идва от там, че тези тампони започват да предават вибрациите по-рано от предвиденото, и вакуум регулатора пуска вакуум за да обере въпросните вибрации, но има дупка, точно между 1100 и 1500 оборота както съм написал първоначално, в която няма вакуум а вибрацията минава през тампона и отива право в моста. Елементарен тест - пуснах им ръчно вакуум с вакуум помпа докато се държи на 1300 оборота и абсолютно всичките вибрации изчезнаха, съответно на свободна е 1 идея по-забележима вибрацията, но се търпи. Та това, което ще направя е байпас на вакуум регулатора, и ще взема вакуум директно от захранващата тръбичка. За сведение: на е70, вакуумът ВТВЪРДЯВА тампоните, обратно на повечето други модели, където вакуумът активира мекия режим. Да, интересно е, че е нужен точно твърдия режим за да се оберат въпросните вибрации между 1100 и 1500, но е факт - без вакуум (т.е мек режим) ги има, със вакуум (т.е. твърд режим) изчезват тотално. Та, крайният резултат ще е постоянен "твърд" режим, пак компромисен вариант, но друг вариант просто няма на този етап, защото така както е всеки път като мине през въпросния диапазон (и при вдигане и при падане на оборотите) все едно някой отдолу под краката ми пробива с ударна бормашина.

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook