Странен проблем с m57 тресене и черен пушек при палене.

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 11.01.2006

Странен проблем с m57 тресене и черен пушек при палене.

Мнение от Vladko » 28 Авг 2022, 17:11

Здравейте, става въпрос за е70 3.0sd с m57 двигател. Декември миналата година при палене на леко загрял двигател за пръв път се случи проблема. Колата тресеше и излизаха черни пушеци отзад. След като я изгасих, запали нормално и нямах проблеми. Реших че е от кофти нафта. Окло месец след това отново го направи проблема, отделно на него колата гасенеше при изпреварване или рязко подаване на газ когато е загряла. Закарах я в известен БМВ сервиз и след около 4 месеца престой там и сменена голяма турбина с нова, малка рециклирана, проверени дюзи, въздуховоди на турбото и още доста неща по двигателя, който беше свалян 2 пъти поради течове на масло, взех колата. След което нито един от двата проблема не беше решен. След смяна на ECUто обаче с помощта на колега от форума колата заработи нормално и спря да гасене при изпреварване, другия проблем също изчезна и смятах проблема за решен. Но днес, 3 месеца по-късно, отново на загрял леко двигател, след повторно палене отново на празен ход оборотите почнаха да играят и отзад да излиза черен пушек на талази. Изгасих я и като изчаках малко при повторно палене запали нормално, излизат следните две грешки:
3F03 - Boost pressure sensor, signal
4063 - Ambient pressure sensor (installed in control module), signal

До момента са сменени двете турбини, две дюзи, ECU,
Маслена помпа, вакуум помпа, ЕГР, всички гарнитури и уплътнения по двигателя, въздуховоди на турбото, демпферната шайба с целия комплект около нея.

Другото нещо странно което заблезявам от както я имам колата е че при палене, присветва 2 пъти чек енджин лампата и загасва след това, но до сега не му бях обръщал внимание, при хонда това е индикация за повреден МАП сензор. Но не можах да намеря за БМВ.

Колата има премахнат ДПФ от предишния собственик. Върви добре и харчи малко. Мисля че проблема се наблюдава само при леко загрял двигател. Моля за помощ защото не мога да разбера от къде се появява този проблем с оборотите на място и черните пушеци през няколко месеца еднократно. Като цяло напоследък колата се кара рядко и повече градско. Имам чувството че когато се застои повече време без да се кара също влияе на тоя проблем, може и да си въобразявам вече. Дали е възможно горните две грешки да излизат поради проблем с МАП сензора, който да се бъзика от време на време, кофти нафта или нещо съвсем друго?

Благодаря
Последна промяна Vladko на 31 Авг 2022, 8:49, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 8.07.2021
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е83 05, К25 06

Re: Странен проблем с m57 тресене и черен пушек при палене.

Мнение от NiksGS » 31 Авг 2022, 6:32

Аз мисля, че двете грешки говорят достатъчно. Ако се сменят модулите отговорни за тях, би трябвало да се решат проблемите. На моята понякога играят оборотите само на празен ход, без налични грешки за това, човека с диагностиката ме посъветва да налея двутактово масло - на пълен резервоар 400гр първоначално, след това по 200гр на пълен резервоар. Било добре и прочиствало горивната система. Осезаемо колебанията спряха, на моменти пак се появяват, но само на празен ход.
Ultimate Riding Machine

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 11.01.2006

Re: Странен проблем с m57 тресене и черен пушек при палене.

Мнение от Vladko » 21 Сеп 2022, 14:56

Присветването 2 пъти на чек енджин лампата се дължи на допълнително монтиран имобилайзер. След смяна на МАП сензора за сега проблема не се наблюдава 1000+ км.

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook