Проблем с тоците или K-CAN?
Модератор: Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- Spit-Fire
- Scrapyard user
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 8.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E70 / Yamaha MT-07
- Детайли за колата: прасе + прасе
Проблем с тоците или K-CAN?
Здравейте, писах в бързи въпроси и отговори, но проблема ми май се задълбочава и за това го изтрих и пускам нова тема.
Вчера колата от нищото загуби индикация за мигачи на таблото както и осветлението на самото табло, осветление в купето при отключване, премигване на мигачи при отключване/заключване и лампата на огледалото за алармата спря да мига.
Проблема се оправи след няколко отключвания/заключвания на колата. Сканирах за грешки и излязоха тези, които бяха нови:
D907 - Bus off
E097 - Message (dimming 0x202)
A3B0 - CAN_ID_202_ERROR_Ausfall_Botschaft_Dimming
A3B4 - CAN_ID_21A_ERROR_Ausfall_Botschaft_Lampenzusta
E2C7 - Bus communication error
Изтрих ги и от тях остава само D907 и днес беше записало още една нова, която също се изтри към момента - E587.
Проверих за вода в багажника - лявата част под стопа имаше 1 пръст вода. От дясно беше сухо както и при акумулатора. Този теч в ляво не е нов де, боря се с него от известно време като смених уплътнението на стопа, но май влиза вода отгоре от снопа кабели понеже го бях лепил, но лепилото беше се надигнало т.е. пак позволяваше да влиза вода, та този път със силикон го залепих и ще го следя.
Днес обаче видях, че акумулатора е на 65% зареден само и не знам дали е защото карам само на кратки разстояния в града напоследък. Както и да е - реших да врътна едно кръгче на магистралата (30-40 мин.) и покарах малко и из града и за цялото това време го зареди само до 71%. Докато карах гледах колата с живи данни и имам нужда от помощ за това какво показват: Generator current ; Battery current measured by IBS.
Генератора показваше над 100А при първоначалното палене и евентуално стигна 40А и си остана около тази стойност - не знам дали е нормална. Волтажа беше постоянно между 14.7 - 14.9.
Това, което по ме притесни е battery current measured by IBS - първоначално беше много на минус и накрая стигна -1.5А и остана там. Защо е минусова тази стойност? Това е измерено при запалена кола. Ако това е свързано със зареждането на акумулатора не трябва ли да е положителна стойността?
И последно - на колко % е нормално да е зареден AGM акумулатор при описаните параметри на шофиране (предимно градско на кратки разстояния).
Та накратко, какво може да е предизвикало проблемите със светлините вчера, които се оправиха от самосебе си и описаното поведение на зареждане на акумулатора струва ли ви се нормално?
Вчера колата от нищото загуби индикация за мигачи на таблото както и осветлението на самото табло, осветление в купето при отключване, премигване на мигачи при отключване/заключване и лампата на огледалото за алармата спря да мига.
Проблема се оправи след няколко отключвания/заключвания на колата. Сканирах за грешки и излязоха тези, които бяха нови:
D907 - Bus off
E097 - Message (dimming 0x202)
A3B0 - CAN_ID_202_ERROR_Ausfall_Botschaft_Dimming
A3B4 - CAN_ID_21A_ERROR_Ausfall_Botschaft_Lampenzusta
E2C7 - Bus communication error
Изтрих ги и от тях остава само D907 и днес беше записало още една нова, която също се изтри към момента - E587.
Проверих за вода в багажника - лявата част под стопа имаше 1 пръст вода. От дясно беше сухо както и при акумулатора. Този теч в ляво не е нов де, боря се с него от известно време като смених уплътнението на стопа, но май влиза вода отгоре от снопа кабели понеже го бях лепил, но лепилото беше се надигнало т.е. пак позволяваше да влиза вода, та този път със силикон го залепих и ще го следя.
Днес обаче видях, че акумулатора е на 65% зареден само и не знам дали е защото карам само на кратки разстояния в града напоследък. Както и да е - реших да врътна едно кръгче на магистралата (30-40 мин.) и покарах малко и из града и за цялото това време го зареди само до 71%. Докато карах гледах колата с живи данни и имам нужда от помощ за това какво показват: Generator current ; Battery current measured by IBS.
Генератора показваше над 100А при първоначалното палене и евентуално стигна 40А и си остана около тази стойност - не знам дали е нормална. Волтажа беше постоянно между 14.7 - 14.9.
Това, което по ме притесни е battery current measured by IBS - първоначално беше много на минус и накрая стигна -1.5А и остана там. Защо е минусова тази стойност? Това е измерено при запалена кола. Ако това е свързано със зареждането на акумулатора не трябва ли да е положителна стойността?
И последно - на колко % е нормално да е зареден AGM акумулатор при описаните параметри на шофиране (предимно градско на кратки разстояния).
Та накратко, какво може да е предизвикало проблемите със светлините вчера, които се оправиха от самосебе си и описаното поведение на зареждане на акумулатора струва ли ви се нормално?
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Проблем с тоците или K-CAN?
Можеше да видиш и колко е била консумацията последните 22 гасения или нещо такова.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Spit-Fire
- Scrapyard user
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 8.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E70 / Yamaha MT-07
- Детайли за колата: прасе + прасе
Re: Проблем с тоците или K-CAN?
Ами днес ще пробвам да подкарам ISTA на Мак-а, че до сега гледам през телефона през разни приложения и там няма такава опция, освен ако не предложите някое приложение за телефон където да я има.
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Проблем с тоците или K-CAN?
Нямаш ли възможност да заредиш акумулатора със зарядно? С кратки градски карания при ниски температури, няма как да се зареди добре.
- Spit-Fire
- Scrapyard user
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 8.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E70 / Yamaha MT-07
- Детайли за колата: прасе + прасе
Re: Проблем с тоците или K-CAN?
Като цяло по-скоро съм се филмирал за акумулатора, не мисля, че му има нещо. А и програмата, която използвам да го гледам явно е бъгава защото срещнах мнение, че на един колега му е показвало 70% state of charge при чисто нов акумулатор след зареждане.
По-скоро ме притесняват грешките, най-вече тази D907 която не изчезва и какво се е случило онзи ден така да омаже светлините, да не ми се случи пак някъде на път ме е страх.
Гледах една диаграма за най-честите места, където може да окъси K-CAN кабела в Х5 - https://www.underhoodservice.com/bmw-k- ... locations/
Имате ли наблюдения дали е така или има и други места, които са пропуснати? Бая разглабяне ме чака а навън е -2 градуса и не съм много ентусиазиран
По-скоро ме притесняват грешките, най-вече тази D907 която не изчезва и какво се е случило онзи ден така да омаже светлините, да не ми се случи пак някъде на път ме е страх.
Гледах една диаграма за най-честите места, където може да окъси K-CAN кабела в Х5 - https://www.underhoodservice.com/bmw-k- ... locations/
Имате ли наблюдения дали е така или има и други места, които са пропуснати? Бая разглабяне ме чака а навън е -2 градуса и не съм много ентусиазиран
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Проблем с тоците или K-CAN?
Преди да се впускаш в приключения по разглабяне в този студ, най-добре зареди акумулатора както трябва, зачисти грешките и ако продължават отново, тогава действай.
- apexs
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: 056
- Кара: E60 525i M54 Е91 320i N43
Re: Проблем с тоците или K-CAN?
Не знам до колко може да ти е полезно това и дали се случва при Е70, но при Е90 се оказа масов пробле и има акция. На едната 3ка така започнаха някакви дребни ядове с тоците. Отключвания, заключвания, светлини до изцяло изчезващ ток все едно е откачен акумулатора. Оказа се проблемна букса на основния плюсов кабел засягащ всичко с времето . 61129312133 Това е номера при е90 за ориентир за какво говоря. Буксата влиза в главната бушонера.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Проблем с тоците или K-CAN?
Аз на пръв прочит няма да бъда много полезен, но на втори и трети ще е друго:
НЯМА ТАКОВА НЕЩО като кратки трипове и недостатъчно зареждане! Не знам защо се повтаря постоянно тази безсмислена мантра, че и се натъртва постоянно. Абсолютни глупости, колкото да тръгнеш в грешна посока и да си губиш времето, нервите и средства. Имаш проблем и просто го търси! Вероятно някъде има окиси!
Това към автора и съжалявам, че нямам огромни букви да го напиша с по буква на страница.
НЯМА ТАКОВА НЕЩО като кратки трипове и недостатъчно зареждане! Не знам защо се повтаря постоянно тази безсмислена мантра, че и се натъртва постоянно. Абсолютни глупости, колкото да тръгнеш в грешна посока и да си губиш времето, нервите и средства. Имаш проблем и просто го търси! Вероятно някъде има окиси!
Това към автора и съжалявам, че нямам огромни букви да го напиша с по буква на страница.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Spit-Fire
- Scrapyard user
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 8.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E70 / Yamaha MT-07
- Детайли за колата: прасе + прасе
Re: Проблем с тоците или K-CAN?
И аз вече съм сигурен, че няма проблем с тоците и просто явно мойта си кола зарежда до към 71-72% при ежедневно каране. Успях да инсталирам ISTA на мак-а. после ще видя дали ще успея и към колата да се вържа и с малко късмет ще поразцъкам днес да видя дали мога да измисля нещо друго. Четох, че има разни тестови планове и т.н. и уж мога да видя кой модул е пръцнал, ако е модул, или някъде по кабеляка да търся проблеми.
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.
- Spit-Fire
- Scrapyard user
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 8.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E70 / Yamaha MT-07
- Детайли за колата: прасе + прасе
Re: Проблем с тоците или K-CAN?
Update: подкарах иста-та. Всичко изглежда ОК - има връзка със всички модули и т.н. Единствено тази грешка D907 CAS K-CAN communication fault не изчезва каквото и да я правя.
Гледах едни връзки на K-CAN в багажника в дясно, презапоих ги за всеки случай - пак същата работа. Къде другаде мога да търся за проблем? Гледах една диаграма за най-честите места на повреждане на K-CAN в Е70, но има едно под волана където е и не знам как изобщо да бръкна там.
Гледах едни връзки на K-CAN в багажника в дясно, презапоих ги за всеки случай - пак същата работа. Къде другаде мога да търся за проблем? Гледах една диаграма за най-честите места на повреждане на K-CAN в Е70, но има едно под волана където е и не знам как изобщо да бръкна там.
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани