Избор между 3.5 бензин и 3.0 дизел (3.5 дизел)

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 2.03.2018
Пол: Мъж

Избор между 3.5 бензин и 3.0 дизел (3.5 дизел)

Мнение от Rothorm » 16 Юни 2021, 21:55

Интересува ме плюсовете и минусите между двата агрегата в F25
Препоръчително ли е да се търси фейс или пре фейс също е добър вариант?
Като цяло по мътно ми е около бензина поддръжка, разход, скрити дефекти.

От дизела е ясно висок въртящ момент, приличен разход на гориво, НО така ли е?
За момента лоша дума не съм чул за 3 би турбо в Х3 , но може и да не съм проверявал достатъчно.

Ще бъда благодарен на мнения от първа ръка хора карали или карат такъв модел.

43317D5F-EA54-43CA-A306-F226B1CBF684.jpeg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 15.07.2018
Пол: Мъж
Кара: X3 F25 30d, X1 F48 25d

Re: Избор между 3.5 бензин и 3.0 дизел (3.5 дизел)

Мнение от Alex_P » 16 Юни 2021, 22:30

Здравей,

Нямам наблюдения над бензина, но мога да дам мнение от първа ръка за 3-ката дизел с една турбина. Минал съм вече близо 30к с него. Върви много, много добре, а разходът за това тежко купе и 4x4 е 10-11 градско. Според мен мощността е предостатъчна, като се има предвид, че 80% от X3-ките са с 2-ка дизел, който също не върви зле, а разликата с 3-ката е много голяма. С две турнини със сигурност ще върви още по-приятно, но пък и поддръжката е по-капризна.

Относно фейс и пре-фейс, при фейслифта се предлагат опционални LED фарове, които са си ъпгрейд спрямо ксенона и екстериорно се отличава с малко по-модерна предница. Интериорните разлики включват NBT и по-модерни уреди на климатичния панел. От там нататък всичко е едно и също. Бих казал доста слаб фейслифт в сравнение с някои други модели на марката. :dunno:

Не знам да има детски болести при модела, които да са отстранени при фейслифта. Поне при дизела моторът и скоростите са непроменени. Сещам се за един неприятен дефект на жабката, която се отлепя и се налага смяна. Карал съм и фейса и дефектът си беше налице :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 2.03.2018
Пол: Мъж

Re: Избор между 3.5 бензин и 3.0 дизел (3.5 дизел)

Мнение от Rothorm » 17 Юни 2021, 7:57

Това е чудесно - като изключим, че 3.5 е с още една турбина всичко друго е еднакво- ако не се лъжа 560 нм е за 3.0 дизел, 630 нм е за битурбо, което си е доста добре.
Интересно ми е някой да даде мнение и за бензина -въпреки,че по-голямата част от такива мотори се вкарват от САЩ, там дизели трудно :mhihi:
И друго важно ме интересува- М пакета освен визия има ли по-специфична роля в окачването като при другите модели.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Избор между 3.5 бензин и 3.0 дизел (3.5 дизел)

Мнение от astrapower » 17 Юни 2021, 8:52

Ами за толкова тежко купе, като че ли дизела е "по-правилния" избор, според мен разбира се. Причините са ясни, висок въртящ момент, приличен разход и надеждност на мотора. Тук идва обаче и 3л. турбобензин. с почти дизеловия 400 NM въртящ момент, т.е няма как да има липса на достатъчно тяга. Разликата в консумацията не е драстична поне на хартия. Повечето мнения обаче клонят към дизела. Избора опира до конкретен екземпляр, пробег, екстри, цена и т.н. Чел съм за проблемни дюзи при бензина, но и при дизела и кофти гориво резултата няма да е по-различен. Въпрос на предпочитание, аз бих се спрял на 35d варианта ако не е на милион километра. пробег.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 15.07.2018
Пол: Мъж
Кара: X3 F25 30d, X1 F48 25d

Re: Избор между 3.5 бензин и 3.0 дизел (3.5 дизел)

Мнение от Alex_P » 17 Юни 2021, 9:26

Rothorm написа:Това е чудесно - като изключим, че 3.5 е с още една турбина всичко друго е еднакво- ако не се лъжа 560 нм е за 3.0 дизел, 630 нм е за битурбо, което си е доста добре.
Интересно ми е някой да даде мнение и за бензина -въпреки,че по-голямата част от такива мотори се вкарват от САЩ, там дизели трудно :mhihi:
И друго важно ме интересува- М пакета освен визия има ли по-специфична роля в окачването като при другите модели.


М-пакетът при F25 е само визуален, но пък наистина доста отваря колата. Окачването е едно и също при всички. Разлика има единствено при адаптивното окачване, което обаче не е свързано с М-пакета. Отделна екстра е.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 26.04.2013
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж

Re: Избор между 3.5 бензин и 3.0 дизел (3.5 дизел)

Мнение от STEVAL » 17 Юни 2021, 10:48

Alex_P написа: Сещам се за един неприятен дефект на жабката, която се отлепя и се налага смяна. Карал съм и фейса и дефектът си беше налице :D


Жабката се лепи успешно със моментни лепила, като се притиска с дърводелски скоби. Съжалявам, че не направих снимки - мислех, че проблема е само при мен. Вече 3 години не е мръднало залепеното.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 634
Регистриран на: 4.10.2018
Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
Мечтае да кара: 911

Re: Избор между 3.5 бензин и 3.0 дизел (3.5 дизел)

Мнение от Jorixa » 18 Юни 2021, 7:18

За мен лично в тежка джипка няма никакъв смисъл от бензин и винаги бих избрал дизела, ако имам такава опция.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 15.07.2018
Пол: Мъж
Кара: X3 F25 30d, X1 F48 25d

Re: Избор между 3.5 бензин и 3.0 дизел (3.5 дизел)

Мнение от Alex_P » 18 Юни 2021, 11:37

Jorixa написа:За мен лично в тежка джипка няма никакъв смисъл от бензин и винаги бих избрал дизела, ако имам такава опция.


Аз лично бих избрал бензин единствено при X3 G01 (M40i). Моторът е много добър и подхожда идеално на купето. За F25 обаче и според мен по-доброто решение е дизелът.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4868
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Избор между 3.5 бензин и 3.0 дизел (3.5 дизел)

Мнение от acho.rs » 18 Юни 2021, 18:21

По-трудния върпос е как ще намериш 30д в Х3, където 90% са 20д. Още по-трудно е колата да е под 300 000км, а цените са доста сериозни на фона на класа автомобил. Аз наскоро гледах - единстввеното с реален пробег беше едно от Ауто Бавария и там пак 30++к за Х3ка на 230 000км и 10години - сериозна цифра. За реалени 120к км искаха 50 000лв :mhihi: За днимаката е ясно - 5.8сек до 100км/ч са достатъно показателни, като до 140кмч не забавя особено.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 2.03.2018
Пол: Мъж

Re: Избор между 3.5 бензин и 3.0 дизел (3.5 дизел)

Мнение от Rothorm » 13 Дек 2021, 21:32

Има ли някой преки наблюдения от Х3 28i LCI ?
Доволен ли е от модела?
Какъв пробег е минал с него, направени ремонти, предстоящи ремонти?

Ако се срамува да пише в темата може и на ЛС :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Избор между 3.5 бензин и 3.0 дизел (3.5 дизел)

Мнение от astrapower » 14 Дек 2021, 9:00

Колега още ли не си намерил подходящата Х3-ка? Явно си се ориентирал към бензиновите мотори. Мога да коментирам единствено по клипове от youtube :mhihi: , и N20 изглежда си мести купето относително адекватно, особено след ремап. Предполагам обаче, че всичко се дължи на подходящата трансмисия. Лично не вярвам че 2.0л. бензин е адекватно задвижване за почти 2т. SUV, но времената се променят а с тях и възможности/предпочитания. След някоя година като навлязат по-масово електричките това 2.0t ще ни се струва като V8 сега. :bchug: :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 2.03.2018
Пол: Мъж

Re: Избор между 3.5 бензин и 3.0 дизел (3.5 дизел)

Мнение от Rothorm » 14 Дек 2021, 9:55

След ремап информативно гледах в Маднес какво се случва
Стейдж 1 - 290кс 450 нм
Стейдж 2 - 310 кс 480 нм

Но проверявам и чета , че инжекторите на n20 и n55 не са от много много здравите и
силно се замисля за ремап въпреки, че колата ще живне . Заедно с флаш на ZF ще е добре.

Масово са дизели на 300 к + км и за това мисля, че бензиново не е лош вариант като тук говорим пробег 100-150к км :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Избор между 3.5 бензин и 3.0 дизел (3.5 дизел)

Мнение от astrapower » 14 Дек 2021, 10:52

Да, прав си...да набиеш 30-40к в кола на 300к км. няма особена логика... Ще заприлича на нещо след поне още 10к., но ресурса ще е силно намален.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 4.06.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: DBS

Re: Избор между 3.5 бензин и 3.0 дизел (3.5 дизел)

Мнение от Alek_SV » 20 Дек 2021, 17:55

astrapower написа:Да, прав си...да набиеш 30-40к в кола на 300к км. няма особена логика... Ще заприлича на нещо след поне още 10к., но ресурса ще е силно намален.

Тя ако е на 300к добре .... има много които са на 500-700к и стават магически на 160к много запазени внос от "северна Италия/Швейцария/Германия"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 2.03.2018
Пол: Мъж

Re: Избор между 3.5 бензин и 3.0 дизел (3.5 дизел)

Мнение от Rothorm » 03 Яну 2022, 20:22

Някой може ли да даде мнения за ремап на ф25 28и -
245коня и стейдж на кутията?
Плюсове и минуси и за двете ? :driving: :dunno:

Следваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook