Регенерация на спирачното усилие при Х3 F25

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E91 3.0D 2009; F25 3.0D 2012

Регенерация на спирачното усилие при Х3 F25

Мнение от kristianstef » 09 Фев 2021, 21:01

Здравейте колеги, някой би ли ми обяснил с прости думи за какво иде реч тази система за регенерация на спирачното усилие и връзката с акумулатора, който трябва да е AGM? Колата е Х3 3.0д 2012г.
Благодаря

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Регенерация на спирачното усилие при Х3 F25

Мнение от ivoaudi » 10 Фев 2021, 11:51

Простичко обяснено, автомобила ти се нуждае от бая електроенергия, която естествено си набавяме с двигателя, тоест харчим гориво. Когато пък спираш(отнемаш газта) излишно губиш енергия, която системата "улавя" за да се ползва за генериране на ток. Съответно акумулатора трябва да е по-големичък за да може да отдава по-продължително акумулираното САМО по време на спиране. Другото изискване е да се зарежда по-бързичко от конвенционалния. Печелиш около 5 процента ефективност, което не е малко

Ако не греша, идея и първи разработки правиха Пежо, но така и не докараха системата да е наистина функционална и именно бмв я усъвършенстваха, та заприлича на човек
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Регенерация на спирачното усилие при Х3 F25

Мнение от andy » 10 Фев 2021, 12:41

То това си го има и в Е60, но не се рекламира. Караш зарежда с 12.8В (при зареден акумулатор) - връщаш газта и се вдига на 14.9В. В 1 случай върви леко и гори по-малко заради незначителната работа на генератора, във 2 случай спира по бързо заради динамичната спирачка от генератора, защото "тъпче" акумулатора.

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E91 3.0D 2009; F25 3.0D 2012

Re: Регенерация на спирачното усилие при Х3 F25

Мнение от kristianstef » 10 Фев 2021, 22:12

Благодаря за изчерпателните отговори!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 5.11.2008
Местоположение: София
Кара: X5 40d
Мечтае да кара: Всички коли на света!

Re: Регенерация на спирачното усилие при Х3 F25

Мнение от svetliol » 11 Фев 2021, 11:09

Това има ли го при E70 LCI?
BMW не се купува защото ти трябва, а защото искаш!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Регенерация на спирачното усилие при Х3 F25

Мнение от andy » 11 Фев 2021, 13:40

Гледаш напрежението на зареждане в скритото меню като пътуваш и ще разбереш. Лично на тези не съм гледал но е логично да има.

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E91 3.0D 2009; F25 3.0D 2012

Re: Регенерация на спирачното усилие при Х3 F25

Мнение от kristianstef » 11 Фев 2021, 13:57

Имам следния хипопотетичен въпрос. Ако софтуерно се изключи СТАРТ/СТОП функцията (колата не се кара градско), задължително ли е акумулатора да бъде AGM?

П.С. въпроса е чисто любознателен

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Регенерация на спирачното усилие при Х3 F25

Мнение от andy » 11 Фев 2021, 15:38

Препоръчително е (никой не може да те задължи за нищо). Старт стоп системата не определя дали да ти е АГМ Акуто.
Ако искаш по дълго да имаш читав акумулатор слагай АГМ.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 15.07.2018
Пол: Мъж
Кара: X3 F25 30d, X1 F48 25d

Re: Регенерация на спирачното усилие при Х3 F25

Мнение от Alex_P » 12 Фев 2021, 8:21

kristianstef написа:Имам следния хипопотетичен въпрос. Ако софтуерно се изключи СТАРТ/СТОП функцията (колата не се кара градско), задължително ли е акумулатора да бъде AGM?

П.С. въпроса е чисто любознателен


При тези коли има много модули, които работят дори до 1 час след изгасен двигател. AGM акумулатора не е нужен само за START/STOP системата. Отделно разликата в цената между стандартен и AGM акумулатор не е огромна и не си заслужава рискът.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 6.10.2020
Пол: Мъж

Re: Регенерация на спирачното усилие при Х3 F25

Мнение от komm » 13 Авг 2021, 15:54

Най общо казано когато колата спира или е по надолнище се подава команда от ЕКУ на автомобила до алтернатора и той започва в по-усилен режим да зарежда акумулатора. Повишава се зарядното напрежение. Тогава двигателя не е натоварен и му е по-лесно да отделя мощност за заряд. Така се постига икономия на гориво. Затова АГМ акумулатора се подържа с по-нисък заряд и когато е в режим регенерация се се дозарежда до по-високо ниво.

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook