Регенерация на спирачното усилие при Х3 F25
Модератор: Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- kristianstef
- Потребител
- Мнения: 38
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E91 3.0D 2009; F25 3.0D 2012
Регенерация на спирачното усилие при Х3 F25
Здравейте колеги, някой би ли ми обяснил с прости думи за какво иде реч тази система за регенерация на спирачното усилие и връзката с акумулатора, който трябва да е AGM? Колата е Х3 3.0д 2012г.
Благодаря
Благодаря
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Регенерация на спирачното усилие при Х3 F25
Простичко обяснено, автомобила ти се нуждае от бая електроенергия, която естествено си набавяме с двигателя, тоест харчим гориво. Когато пък спираш(отнемаш газта) излишно губиш енергия, която системата "улавя" за да се ползва за генериране на ток. Съответно акумулатора трябва да е по-големичък за да може да отдава по-продължително акумулираното САМО по време на спиране. Другото изискване е да се зарежда по-бързичко от конвенционалния. Печелиш около 5 процента ефективност, което не е малко
Ако не греша, идея и първи разработки правиха Пежо, но така и не докараха системата да е наистина функционална и именно бмв я усъвършенстваха, та заприлича на човек
Ако не греша, идея и първи разработки правиха Пежо, но така и не докараха системата да е наистина функционална и именно бмв я усъвършенстваха, та заприлича на човек
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: Регенерация на спирачното усилие при Х3 F25
То това си го има и в Е60, но не се рекламира. Караш зарежда с 12.8В (при зареден акумулатор) - връщаш газта и се вдига на 14.9В. В 1 случай върви леко и гори по-малко заради незначителната работа на генератора, във 2 случай спира по бързо заради динамичната спирачка от генератора, защото "тъпче" акумулатора.
- kristianstef
- Потребител
- Мнения: 38
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E91 3.0D 2009; F25 3.0D 2012
Re: Регенерация на спирачното усилие при Х3 F25
Благодаря за изчерпателните отговори!
- svetliol
- младши ентусиаст
- Мнения: 273
- Регистриран на: 5.11.2008
- Местоположение: София
- Кара: X5 40d
- Мечтае да кара: Всички коли на света!
Re: Регенерация на спирачното усилие при Х3 F25
Това има ли го при E70 LCI?
BMW не се купува защото ти трябва, а защото искаш!
Re: Регенерация на спирачното усилие при Х3 F25
Гледаш напрежението на зареждане в скритото меню като пътуваш и ще разбереш. Лично на тези не съм гледал но е логично да има.
- kristianstef
- Потребител
- Мнения: 38
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E91 3.0D 2009; F25 3.0D 2012
Re: Регенерация на спирачното усилие при Х3 F25
Имам следния хипопотетичен въпрос. Ако софтуерно се изключи СТАРТ/СТОП функцията (колата не се кара градско), задължително ли е акумулатора да бъде AGM?
П.С. въпроса е чисто любознателен
П.С. въпроса е чисто любознателен
Re: Регенерация на спирачното усилие при Х3 F25
Препоръчително е (никой не може да те задължи за нищо). Старт стоп системата не определя дали да ти е АГМ Акуто.
Ако искаш по дълго да имаш читав акумулатор слагай АГМ.
Ако искаш по дълго да имаш читав акумулатор слагай АГМ.
- Alex_P
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 53
- Регистриран на: 15.07.2018
- Пол: Мъж
- Кара: X3 F25 30d, X1 F48 25d
Re: Регенерация на спирачното усилие при Х3 F25
kristianstef написа:Имам следния хипопотетичен въпрос. Ако софтуерно се изключи СТАРТ/СТОП функцията (колата не се кара градско), задължително ли е акумулатора да бъде AGM?
П.С. въпроса е чисто любознателен
При тези коли има много модули, които работят дори до 1 час след изгасен двигател. AGM акумулатора не е нужен само за START/STOP системата. Отделно разликата в цената между стандартен и AGM акумулатор не е огромна и не си заслужава рискът.
Re: Регенерация на спирачното усилие при Х3 F25
Най общо казано когато колата спира или е по надолнище се подава команда от ЕКУ на автомобила до алтернатора и той започва в по-усилен режим да зарежда акумулатора. Повишава се зарядното напрежение. Тогава двигателя не е натоварен и му е по-лесно да отделя мощност за заряд. Така се постига икономия на гориво. Затова АГМ акумулатора се подържа с по-нисък заряд и когато е в режим регенерация се се дозарежда до по-високо ниво.
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани