Черен пушек/богата смес X5 E53 3.0д M57D30 2003г.
Модератор: Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
- zebo_
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 25.05.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 520i E39 98'
Черен пушек/богата смес X5 E53 3.0д M57D30 2003г.
Здравейте, колеги.
Имам следния проблем с моят X5. Като взех колата, пушеше доста синьо-сивкаво и миришеше на неизгоряла нафта. Смених филтър на картерните газове, масла и филтри и синия пушек изчезна, обаче продължи да пуши сивкаво и да мирише на неизгоряла нафта. Човекът, от когото я купих каза, че не пали заради проблем в подкачващата помпа (сипах нафта поне 20 литра и се оправи, от тогава не съм имал проблеми). На диагностика помпата под шофьора държи 3 и малко бара. Пали и върви при по-малко от 15 литра гориво в резервоара. Проблемът в началото беше, че на диагностика на 4ти цилиндър излизаше корекция над 4 и работеше леко неравномерно. Взех 1 дюза втора употреба и я смених (с о-пръстен и нова дифтунга, леглото беше почистено) и след смяната се появи голяма корекция (отново около 4) на 1ви цилиндър. Отново работеше леко неравномерно и миришеше на неизгоряла нафта. Смених MAP сензора, тъй като стария се счупи. Взех 6 дюзи втора употреба, като пред мен запали колата и работеше добре, закачих я на INPA и корекциите бяха перфектни. Смених и 6те дюзи, с нови о-пръстени и дифтунги, всичките легла бяха почистени, ЕГР-а беше изчистен, както и колектора.
Сега проблемът е, че на 6ти цилиндър излиза корекция 5-6, като понякога пада до 2, но за момент. В ISTA излиза същата корекция, но на цилиндър 5. Двигателят работи много равномерно (корекция с такава стойност показва неработещ цилиндър), но пуши много черно. Пробвах да върна една от читавите дюзи, които си бяха на мотора първоначално, но проблема стои. Днес забелязах, че след като не работи известно време се изпразва маркуча между горивния филтър и ГНП-то, което преди смяната на дюзите го нямаше като проблем. На диагностика изкарва 2 грешки - ниско налягане в рейла при старт (най-вероятно от липсващата нафта в маркуча) и за празен ход (заради високата корекция на 6ти цилиндър).
При всяка смяна на дюза е правен ресет на стойностите на дюзите (тези на 184 к.с. нямат кодове за вкарване). Колата иначе върви доста добре, има само леко притрисане на около 2000 оборота. Остава да премеря компресията на всеки цилиндър, но ако беше изгоряло бутало или крив клапан, смятам, че голямата корекция няма да се мести по цилиндрите. Пробвах на работещ мотор да изключвам дюзите една по една и винаги започва да работи по-зле при изключване. В INPA, в менюто с оборотите на различните цилиндри излизат 3-ти и 5-ти с по-малки стойности (712 срещу 740-750 на другите на празен ход). Уточнявам, че голяма корекция е положителната, тъй като отрицателните компенсират положителните. Започвам силно да се съмнявам проблемът да е в дюза.
Възможно ли е проблема да е въздух (за смяна гарнитури на колектор, пробит маркуч на турбопътищата) или пък вакуум (чел съм, че след смяна на всички вакуумни маркучи на колеги със същите двигатели, спират да пушат черно)?
Имам следния проблем с моят X5. Като взех колата, пушеше доста синьо-сивкаво и миришеше на неизгоряла нафта. Смених филтър на картерните газове, масла и филтри и синия пушек изчезна, обаче продължи да пуши сивкаво и да мирише на неизгоряла нафта. Човекът, от когото я купих каза, че не пали заради проблем в подкачващата помпа (сипах нафта поне 20 литра и се оправи, от тогава не съм имал проблеми). На диагностика помпата под шофьора държи 3 и малко бара. Пали и върви при по-малко от 15 литра гориво в резервоара. Проблемът в началото беше, че на диагностика на 4ти цилиндър излизаше корекция над 4 и работеше леко неравномерно. Взех 1 дюза втора употреба и я смених (с о-пръстен и нова дифтунга, леглото беше почистено) и след смяната се появи голяма корекция (отново около 4) на 1ви цилиндър. Отново работеше леко неравномерно и миришеше на неизгоряла нафта. Смених MAP сензора, тъй като стария се счупи. Взех 6 дюзи втора употреба, като пред мен запали колата и работеше добре, закачих я на INPA и корекциите бяха перфектни. Смених и 6те дюзи, с нови о-пръстени и дифтунги, всичките легла бяха почистени, ЕГР-а беше изчистен, както и колектора.
Сега проблемът е, че на 6ти цилиндър излиза корекция 5-6, като понякога пада до 2, но за момент. В ISTA излиза същата корекция, но на цилиндър 5. Двигателят работи много равномерно (корекция с такава стойност показва неработещ цилиндър), но пуши много черно. Пробвах да върна една от читавите дюзи, които си бяха на мотора първоначално, но проблема стои. Днес забелязах, че след като не работи известно време се изпразва маркуча между горивния филтър и ГНП-то, което преди смяната на дюзите го нямаше като проблем. На диагностика изкарва 2 грешки - ниско налягане в рейла при старт (най-вероятно от липсващата нафта в маркуча) и за празен ход (заради високата корекция на 6ти цилиндър).
При всяка смяна на дюза е правен ресет на стойностите на дюзите (тези на 184 к.с. нямат кодове за вкарване). Колата иначе върви доста добре, има само леко притрисане на около 2000 оборота. Остава да премеря компресията на всеки цилиндър, но ако беше изгоряло бутало или крив клапан, смятам, че голямата корекция няма да се мести по цилиндрите. Пробвах на работещ мотор да изключвам дюзите една по една и винаги започва да работи по-зле при изключване. В INPA, в менюто с оборотите на различните цилиндри излизат 3-ти и 5-ти с по-малки стойности (712 срещу 740-750 на другите на празен ход). Уточнявам, че голяма корекция е положителната, тъй като отрицателните компенсират положителните. Започвам силно да се съмнявам проблемът да е в дюза.
Възможно ли е проблема да е въздух (за смяна гарнитури на колектор, пробит маркуч на турбопътищата) или пък вакуум (чел съм, че след смяна на всички вакуумни маркучи на колеги със същите двигатели, спират да пушат черно)?
Re: Черен пушек/богата смес X5 E53 3.0д M57D30 2003г.
Според мен премери компресията и ще ти стане ясно.
От вакуумите може да пуши черно, но не знам, дали ще дава такива корекции от вкаууми и турбо пътища.
От вакуумите може да пуши черно, но не знам, дали ще дава такива корекции от вкаууми и турбо пътища.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6231
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Черен пушек/богата смес X5 E53 3.0д M57D30 2003г.
Kurtov написа:Според мен премери компресията и ще ти стане ясно.
От вакуумите може да пуши черно, но не знам, дали ще дава такива корекции от вкаууми и турбо пътища.
И аз бих казал същото. Високите корекции не е задължително да са свързани с проблемна дюза/и. Затова, преди да се прави нещо по-дюзите, задължително се измерва компресията, за да се уточни дали има смисъл и желание да се продължи с ремонта на колата.
- zebo_
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 25.05.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 520i E39 98'
Re: Черен пушек/богата смес X5 E53 3.0д M57D30 2003г.
Здравейте, колеги!
Ъпдейт на ситуацията: след преглед и установяване откъде дърпа въздух (като се загаси колата, прозрачния маркуч преди ГНП-то се изпразваше) се оказа, че гумената част, която се слага на щуцера на ГНП-то е под всякаква критика и тече. Маркучът от тройника след филтъра до ГНП-то го смених с нов, като междувременно си върнах дюзата на 6ти цилиндър от тези, които взех, както и изчистих дебитомера. Сглобих всичко и воала - двигателя работи перфектно, корекциите заспаха до +1/-1 на всеки цилиндър и черния пушек изчезна. Бях много изненадан, че от въздух в горивото/недостигащо гориво на ГНП-то ще се появят такива огромни корекции на цилиндър.
Поздрави!
Ъпдейт на ситуацията: след преглед и установяване откъде дърпа въздух (като се загаси колата, прозрачния маркуч преди ГНП-то се изпразваше) се оказа, че гумената част, която се слага на щуцера на ГНП-то е под всякаква критика и тече. Маркучът от тройника след филтъра до ГНП-то го смених с нов, като междувременно си върнах дюзата на 6ти цилиндър от тези, които взех, както и изчистих дебитомера. Сглобих всичко и воала - двигателя работи перфектно, корекциите заспаха до +1/-1 на всеки цилиндър и черния пушек изчезна. Бях много изненадан, че от въздух в горивото/недостигащо гориво на ГНП-то ще се появят такива огромни корекции на цилиндър.
Поздрави!
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани