Бързи въпроси и отговори

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 10.02.2013
Кара: 2008 BMW X6 35dX, 286hp

Бързи въпроси и отговори

Мнение от goppe » 15 Ное 2020, 22:20

По подобие на другите раздели и за удобство слагам една такава тема в този раздел. Смятам, че ще е удобна, още повече, че раздела обхваща няколко поколения Х-ове и това може да спести създаването на други теми за отделни кратки въпроси. Ако модераторите преценят може да я закачат като важна.

И разбира се ще се възползвам веднага с един въпрос :lol: Тъй като това ми е първи автомат (Х6 Е71) тези дни си поиграх малко с лопатките на волана. Хареса ми и ми се струва удобно смяната на предавка от волана в някои ситуации, най-вече да се свали една предавка ако са ниски оборотите и трябва малко моментна динамика или ако искаш леко да убиеш скоростта. След като предавката се свали, няколко секунди след това колата отново се връща от М на Д режим. Това е супер, но ако намаля предавка/и от волана и не подам газ, а спирам до 0, колата остава на М2 (напр на червен светофар). Оттук има два варианта - или колата тръгва от М2, като тръгването става мудничко и не ми харесва или вариант две - при спряла кола връщам още една предавка от перата на М1. Тогава тръгването става от М1, но в този случай оборотите се форсират доста повече отколкото ако колата тръгва от Д и се получава нежелано форсиране до почти 3К оборора преди да зацепи на Д, което пак е ненужно и шумно, в случай на спокойно ускорение.

Та въпроса ми е има ли начин при спряла кола от М2 да се мине отново на Д с перата от волана? Четох в чуждите форуми и намерих, че при Ф моделите това става с кратко натискане и задържане на лопатката за качване на предавките към шофьора. Пробвах, но не става. Та някой ако знае дали това или друг метод работи, нека сподели. Дали гореописаното става с кодиране пък? Варианта с лоста да се бутне към С и после обратно към Д работи, но определено не е практичен, прекалено много ръчкане ми се струва.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 464
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от kikko » 16 Ное 2020, 8:32

Един приятелски съвет-карай колата на Д и не се занимавай с глупости. Как ли не ги мародерствате тия автоматици, после форума пълен с теми: "подритва", "причуква" и т.н. На тези шлепове по 2,5 тона, 4х4 и въртящ момент на камион, на автоматика и без това му се завива свят постоянно,не му помагай да се дочупи. :yes:
Последна промяна kikko на 16 Ное 2020, 14:04, променена общо 1 път
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

Мародератор
Аватар
Мнения: 12328
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Mollov » 16 Ное 2020, 12:10

От перата на волана не можеш да минеш на D... автоматика (електрониката му) сам трябва да го направи...

Имай предвид, че разлика между M1 и 1-ва предавка на D и M2 и 2-ра предавка на D няма т.е. е едно и също... на M1 задържа повече в обороти, защото колата очаква, че искаш повече ряз, щом си минал на D...

Опитай да спреш да цъкаш перата малко по-рано, в сравнение с това, което правиш към момента... така има голям шанс автоматика да мине на D по времето, когато застанеш да чакаш светофара...

Но като цяло - по-добре направи xHP Flashtool ремап на кутията, отколкото да комбинираш D с M при градско шофиране между светофари :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 10.02.2013
Кара: 2008 BMW X6 35dX, 286hp

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от goppe » 16 Ное 2020, 18:32

Mollov написа:От перата на волана не можеш да минеш на D... автоматика (електрониката му) сам трябва да го направи...

Имай предвид, че разлика между M1 и 1-ва предавка на D и M2 и 2-ра предавка на D няма т.е. е едно и също... на M1 задържа повече в обороти, защото колата очаква, че искаш повече ряз, щом си минал на D...

Опитай да спреш да цъкаш перата малко по-рано, в сравнение с това, което правиш към момента... така има голям шанс автоматика да мине на D по времето, когато застанеш да чакаш светофара...

Но като цяло - по-добре направи xHP Flashtool ремап на кутията, отколкото да комбинираш D с M при градско шофиране между светофари :)


Мерси за инфото колега! Значи не може да се направи/кодира да е като при Ф сериите, както четох в друг форум.... Не ми е проблем да опитам да сменям предавка малко по-далече преди светофара, явно това е варианта, но аз и нямам голямо намерение постоянно да вкарвам по-ниска предавка преди светофари, по-скоро в движение ако вече не ми харесва колко са ниски оборотите или планувам да ускоря. Тогава не е проблем, защото колата ще си върне на Д сама....

Може ли малко пояснение за "разлика между M1 и 1-ва предавка на D и M2 и 2-ра предавка на D няма т.е. е едно и също... на M1 задържа повече в обороти, защото колата очаква, че искаш повече ряз, щом си минал на D..." По принцип тези коли когато са на Д, на каква скорост тръгват - на 1ва или на 2ра? По мое усещане тръгват на 1ва, но от години не съм се качвал на автомат и ми е трудно да преценя като нямам поле за сравнение. И ти казваш, че Д1=М1 и Д2=М2, правилно ли съм разбрал?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 10.02.2013
Кара: 2008 BMW X6 35dX, 286hp

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от goppe » 20 Дек 2020, 12:00

Колеги, бързо въпросче - подгрева на седалките на най-ниската степен подгрява ли ви постоянно или подгрява малко и после изстива? Не мога да установя дали работи на цикли (включва и изключва) или поради ниската степен ми се губи усещането, че грее... Иначе копчето си свети докато не го изключа. На втора степен си грее постоянно и по-силно иначе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4868
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от acho.rs » 28 Дек 2020, 15:07

Mollov написа:От перата на волана не можеш да минеш на D... автоматика (електрониката му) сам трябва да го направи...

Имай предвид, че разлика между M1 и 1-ва предавка на D и M2 и 2-ра предавка на D няма т.е. е едно и също... на M1 задържа повече в обороти, защото колата очаква, че искаш повече ряз, щом си минал на D...

Опитай да спреш да цъкаш перата малко по-рано, в сравнение с това, което правиш към момента... така има голям шанс автоматика да мине на D по времето, когато застанеш да чакаш светофара...

Но като цяло - по-добре направи xHP Flashtool ремап на кутията, отколкото да комбинираш D с M при градско шофиране между светофари :)

И аз това съм се чудел, но ако не ми се чака, включва лоста на :спорт" после пак в "драйв" и той си минава. Не мисля, че вреди по някакъв начин на кутията, но ако някой знае как по-лесно кутията да се върне от ръчен в автоматичен режим да сподели

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 10.02.2013
Кара: 2008 BMW X6 35dX, 286hp

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от goppe » 29 Дек 2020, 20:40

Колега, виждам, че си с Ф серията. Пробва ли това, което съм писал в първия пост? При теб би трябвало да стане. Поразрови из чуждите форуми за този начин:

goppe написа:Четох в чуждите форуми и намерих, че при Ф моделите това става с кратко натискане и задържане на лопатката за качване на предавките към шофьора. Пробвах, но не става.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 30.07.2017
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Хрuсто » 03 Яну 2021, 18:01

Здравейте. Един бърз въпрос. Бмв х3 е83 3.0д ръчна кутия къде в купето е кабела отиващ/идващ от датчика за задна светлина. Идеята е че приятел иска да му слагам китайски парктроник, но сигнала отиващ към крушките явно минава през модул и не е годен за задействане на парктроника. Та мисля да хвана 12волта от датчика директно, но за мое улеснение ще е добре ако знам от къде (в купето) минава въпросния кабел.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 25.09.2016
Пол: Мъж

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Modiliani » 03 Яну 2021, 19:09

Привет, със навкодер мога ли да ъпдейтна софта на навигацията на е53 мк4? или да ресетна настройките?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4868
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от acho.rs » 04 Яну 2021, 11:36

goppe написа:Колега, виждам, че си с Ф серията. Пробва ли това, което съм писал в първия пост? При теб би трябвало да стане. Поразрови из чуждите форуми за този начин:

goppe написа:Четох в чуждите форуми и намерих, че при Ф моделите това става с кратко натискане и задържане на лопатката за качване на предавките към шофьора. Пробвах, но не става.

Пробвах на Х6цата и работи - качва 1 предавка и след това минава в D. Интересно, че и на Ягуара работи по същия начин (ZF 6HP), a там ми е доста по-полезно, поради особените настройки на кутията.

Пробвах и да дръпна минуса -не става, връща ударно предавки и вкарва в лютеницата :mhihi:

Мародератор
Аватар
Мнения: 12328
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Mollov » 04 Яну 2021, 14:44

При мен съм забелязал, че не задържа на предавката много време.... сравнително бързо минава на D, особено ако я оставиш да coast-ва... с xHP Flashtool ремап може и да е по-различно, в близко бъдеще обмислям да го пробвам това...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 21.09.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 M57T2
Мечтае да кара: фърчило

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от ID A » 04 Яну 2021, 16:45

X3 e83 LCI, забелязах че когато оставя ключа на 1во положение, радиото да работи и таблото да е изключено, чат пат преден десен мигач свети постоянно. Ако изключа на 0 ключа или дам на контакт си изгасва. Лайт модула или някаква фукция за нещо? Иначе като мигач, няма проблеми. Не съм се заглеждал дали лоста, не в дясно положение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4868
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от acho.rs » 04 Яну 2021, 21:41

Mollov написа:При мен съм забелязал, че не задържа на предавката много време.... сравнително бързо минава на D, особено ако я оставиш да coast-ва... с xHP Flashtool ремап може и да е по-различно, в близко бъдеще обмислям да го пробвам това...

Не съм пипал настройките на никоя от кутите. На Джага имаше някакво опресняване на настройките, че нещо се беше разбазикал, но не е флаштуул. Не виждам никакъв смисъл градско да се барат 8те предавки, но :OT: 6стпенната работи в двете крайности - в спортен режим цеди докрай и под 4000б връща надолу със междинна газ. В режим Д ми включва топ гиър на 60км/ч, това са около 1100оборота, там пък си подава само газ за да не угасне мотора и така като пусна газта пред светофар, често колата се засилва сама :kuku: Когато пък вляза в трафик (напоследък често) ми иска да мина на Д, но да не ръчкам патерицата наляво-надясно. :OT:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 10.02.2013
Кара: 2008 BMW X6 35dX, 286hp

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от goppe » 05 Яну 2021, 18:17

acho.rs написа:6стпенната работи в двете крайности - в спортен режим цеди докрай и под 4000б връща надолу със междинна газ. В режим Д ми включва топ гиър на 60км/ч, това са около 1100оборота, там пък си подава само газ за да не угасне мотора и така като пусна газта пред светофар, често колата се засилва сама :kuku: Когато пък вляза в трафик (напоследък често) ми иска да мина на Д, но да не ръчкам патерицата наляво-надясно. :OT:
:yes:

Абсолютно същото го усещам вече и аз (отварям скоба, че това ми е първи автомат и още му изучавам поведението) - спорта ми харесва, че е отзивчив, но изцежда малко повече от необходимото, а Д доста пъти ми държи прекалено ниски обороти и колата става тромава и се усеща все едно ще угасне.... Затова прочетох темите на xHP flash tool-a и може и да се реша да го направя. За спорт режима разбрах, че оборотите не се държат до толкова високо, но другото, което ме притеснява е, че колегите казват, че държи висока предавка на Д в градски режим и така се понижава разхода на гориво. Но ако се получава същото усещане за много ниски обороти и чувство за "гаснене" - това нещо не ме кефи като идея.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от andy » 06 Яну 2021, 14:17

S режима с xHP flash tool-a ще ти хареса тогава.

Следваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook