Съвместимост на части
Модератор: Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
Съвместимост на части
Здравейте колеги,
Не знам дали е точното място тук, потърсих с търсачката (вероятно в мен е проблема), но не откривам тема за съвместимостта на частите при различните модификации и модели на возилата ни.
Отскоро карам Е53 и като чуят "майсторите" БМВ Х5 и наточват свръх голямата резачка за дреболии (не му е тук мястото да изпадам в подробности ).
Имам впредвид, дали части от двигател при дизел, да кажем като пример Е53 Х5 (183) к.с. са съвместими с Е39, Е46.
Реципрочен е въпроса и към бензиновите мотори - дали 530 бенц (231 к.с.) при Е39, Е46 и Е53 са съвместими.
(Горните две ги давам не като конкретика, а като пример )
Под части и отделните детайли включвам и цели системи - климатична (компресор, тръби и т.н...), охладителна (водна помпа, радиатор, маркучи и т.н...), задно въздушно окачване при Е53 и Е39.
При дизелите дали има съвместимост на турбини, дюзи, радиатори и т.н....
Общо взето....кой на кой може да дава и какво
Извинявам се още веднъж ако мястото на темата не е тук и модераторите я преместят или изтрият.
Не знам дали е точното място тук, потърсих с търсачката (вероятно в мен е проблема), но не откривам тема за съвместимостта на частите при различните модификации и модели на возилата ни.
Отскоро карам Е53 и като чуят "майсторите" БМВ Х5 и наточват свръх голямата резачка за дреболии (не му е тук мястото да изпадам в подробности ).
Имам впредвид, дали части от двигател при дизел, да кажем като пример Е53 Х5 (183) к.с. са съвместими с Е39, Е46.
Реципрочен е въпроса и към бензиновите мотори - дали 530 бенц (231 к.с.) при Е39, Е46 и Е53 са съвместими.
(Горните две ги давам не като конкретика, а като пример )
Под части и отделните детайли включвам и цели системи - климатична (компресор, тръби и т.н...), охладителна (водна помпа, радиатор, маркучи и т.н...), задно въздушно окачване при Е53 и Е39.
При дизелите дали има съвместимост на турбини, дюзи, радиатори и т.н....
Общо взето....кой на кой може да дава и какво
Извинявам се още веднъж ако мястото на темата не е тук и модераторите я преместят или изтрият.
Шефа не ти е баща, но може да ти *** мамата!!!!
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Съвместимост на части
Най-лесния начин да си отговориш на въпроса е като си видиш номера на частта в realoem и после погледнеш пак там този чарк в кой модели се монтира
Като общо правило доста от нещата са 1:1, но си има и такива с разлики, за да могат нещата да понесат по-големите натоварвания при е53, защото е почти 50% по-тежко от е39
За двигателя специално - някои части имат разлика(картер например) защото х5 е по-високо от е39, но двигателя е разположен ниско, за да държи ниско центъра на тежестта в резултат на което едната полуоска минава през картера.
При окачването тампоните на е53 са осезаемо по-твърди, заради по-голямата тежест.
За повечето неща (смяна на масло, накладки, дискове, филтри и т.н.) не би трябвало да те таксуват с по-голяма цена за труд, защото времето и процедурата са идентични, но за смяна на някои части може е по-скъпо, заради особености в конструкцията.
Като общо правило доста от нещата са 1:1, но си има и такива с разлики, за да могат нещата да понесат по-големите натоварвания при е53, защото е почти 50% по-тежко от е39
За двигателя специално - някои части имат разлика(картер например) защото х5 е по-високо от е39, но двигателя е разположен ниско, за да държи ниско центъра на тежестта в резултат на което едната полуоска минава през картера.
При окачването тампоните на е53 са осезаемо по-твърди, заради по-голямата тежест.
За повечето неща (смяна на масло, накладки, дискове, филтри и т.н.) не би трябвало да те таксуват с по-голяма цена за труд, защото времето и процедурата са идентични, но за смяна на някои части може е по-скъпо, заради особености в конструкцията.
Re: Съвместимост на части
Cyberloner написа:Най-лесния начин да си отговориш на въпроса е като си видиш номера на частта в realoem ......
За повечето неща (смяна на масло, накладки, дискове, филтри и т.н.) не би трябвало да те таксуват с по-голяма цена за труд, защото времето и процедурата са идентични, но за смяна на някои части може е по-скъпо, заради особености в конструкцията.
Благодаря за отговора. За последното по принцип е така, но чуе ли се за каква кола става дума и се точи сатъра
По отношение на двигателя - свещи, дюзи, турбо...питам дали някой се е сблъсквал челно с казуса. По каталожен номер нещата може да са различни, а в действителност да са взаимозаменяеми.
Шефа не ти е баща, но може да ти *** мамата!!!!
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани