Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена раздатка

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83

Мнение от ivan_krilov » 29 Юли 2020, 16:38

Първия клип съм го гледал, но втория е много прецизно заснет, много ми хареса, благодаря!
Общо взето, при толкова информация, човек може да се престраши да опита процедурата :)
Явно така става по-лесно сглобяването, с подреждане на елементите и набиване на валовете накрая, отколкото по начина, описан от Боримечката в темата- алманах на раздатките. Мисля и аз така да процедирам.
Колкото до лепилото, някрая все ще се намери с какво да го намажа, просто викам, ако някой има конкретна идея за мазило, което се продава масово в бг, ама явно ще търся.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83

Мнение от FaceOff » 30 Юли 2020, 18:56

Браво колега, това е най-доброто, което можеш да направиш!
Относно Мартин, понеже цената му е твърда 900лв, а 80-90% от раздатките, които прави, всъщност сменя червяк и/или зъбно колело на моторчето, и печели по 700-800 от кола, та на останалите 10-20% може да си позволи някакви по-сериозни ремонти за същата цена, а тогава може да иска и повече..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83

Мнение от ivan_krilov » 30 Юли 2020, 19:15

Не ме разбирайте погрешно, аз от Мартин нямам никакви лоши впечатления. По телефона беше отзивчив и ми обясни общите положения. Но все пак, като вземаш реновирана/рециклирана стока, добре е да се знае кое вътре е ново и кое не.
Затова се насочих да я правя сам, заради личните ми съмнения и притеснения :)
Отделно сервизите ползват отстъпка, която може да достигне сериозен процент. Не го пиша, за да не подразня някого, но в моята( не автомобилна) сфера, при големи покупки, съм стигал до 40% -45% от цената на дребно, което е доста. Искам да кажа, че би могло да се сменят части и за по-малко пари, като остане и печалба.
Като цяло, ако не е смляна кутията и карана без масло, една смяна на феродови дискове, верига и семеринги би била достатъчна. Това в пари е 730лв за мен. Ако сметнем по-голяма отстъпка, би могло за 900лв.да се вмести и някаква сума за труд, предполагам.
Иначе засега всичко останало изглежда здраво и функционално.
Дано новите неща пристигнат без грешки и да не пропусна някакъв очевиден дефект. Частите са почистени и очакват новите си другарчета :)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от astrapower » 31 Юли 2020, 7:56

Супер, само така! Ако имаш гараж и желание, стават нещата.:yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от ivan_krilov » 31 Юли 2020, 16:25

За съжаление, колега, нямам гараж, нямам канал, нито подемник :(
Иначе поне се намира работилница, в която има дори един стар струг, ама до там.
Сега по темата. Днес пристигнаха частите. Първото, което направих, бе да измеря дебелината на дисковете. Феродовите са по 1.6мм, стоманените по 1.2мм. Общо целия пакет го измерих 18.5мм. Това с шублер и може да не е много точно, но не разполагам с друго. Явно износването през експлоатационния период е незначително, поне ако се мери в милиметри.
Реших и да събера поне вилиците с дисковете и камбаната и ето, първото разочарование!
Оказа се, че 4-те пружинни шайби, които държат основата и буталото отворени когато няма натиск от ножиците, са се поизносили. Сега, при поставен зегер, имам около 0.5мм луфт, след което започва да се усеща съпротивление. Според мен, а и според клиповете които съм гледал, не би трябвало да е така.
Остава въпросът, проблем ли би било да се монтира така? Откъде биха могли да се купят такива пружинни шайби? Няма ги като отделен артикул, а само в Repair kit комплектите, но вече е късно да поръчвам и от тях.
Чудя се, ако все пак не намеря други и оставя тези, да не вземе пак "умният" модул на раздатката да намери някаква неизправност, някакъв прекалено голям свободен ход и да започнем отначало :bang:
Остава да проверя по железариите, но едва ли има шанс да намеря нещо подобно.

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 24.08.2009
Местоположение: София
Пол: Жена
Кара: '02 E39 540i

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83

Мнение от Ksandra » 01 Авг 2020, 0:15

Привет на всички,включвам се толкова късно,защото бях зает да сменям до 0:30 зъбни колелца и да взимам по 700-800лв :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Аз съм Мартин,пиша от името на приятелката ми.




FaceOff написа:Браво колега, това е най-доброто, което можеш да направиш!
Относно Мартин, понеже цената му е твърда 900лв, а 80-90% от раздатките, които прави, всъщност сменя червяк и/или зъбно колело на моторчето, и печели по 700-800 от кола, та на останалите 10-20% може да си позволи някакви по-сериозни ремонти за същата цена, а тогава може да иска и повече..


Тъй като времето ми е кът,това ще е първия и единствения коментар,с който ще те удостоя(зает съм да сменям зъбни колелца до 0:30.

От коментарите ти стигам до извода,че знаеш много за мен и моята работа,за това как и какво правя,дали и кого лъжа...

Раздатките,които продавам са с 2г гаранция НЕОГРАНИЧЕНА В ПРОБЕГА. Искрено се надявам да разбираш какво означава това - във ВСЕКИ един момент е напълно възможно да звънне не един,а няколко човека за един ден,на които са им светнали лампите или раздатката им е започнала да създава аномалий и неадекватно поведение. Клиента докарва колата и аз почвам да се чопля по главата и да се чудя откъде да извадя пари,за да "замажа положението"...ама те са 3 такива клиенти тая седмица (примерно)...отидохме на над 2000лв разходи за ремонт,които аз трябва да извадя от СВОЯ джоб,защото нося отговорност за това. Кой нормален човек и колко време би издържал на тази "схема" ? Ти изобщо имаш ли НЯКАКВА връзка с реалния свят като ги пишеш тия глупости? Очеввидно е от коментара ти в махленски стил,че нямаш НИКАКВО понятие за проблемите,който може да породи една проблемна раздатка и промяната в поведението на автомобила ,но държа да те уверя - със зъбно колелце и/или червяк ТОЯ ФОКУС НЕ СТАВА. До толкова ми е омръзнало от такива като теб,че на АБСОЛЮТНО ВСЕКИ човек,който ми звънне по телефона обяснявам от А до Я причините за проблем,начините за тестване и констатиране къде точно и какъв е проблема и НАКРАЯ ВИНАГИ споделям - АКО КОЛАТА НЕ Е С 4 ЕДНАКВИ ГУМИ КАТО МАРКА,МОДЕЛ,ДЪЛБОЧИНА НА ГРАЙФЕР(БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ СПОРТ ПАКЕТ ИЛИ 4 ЕДНАКВИ) РЕМОНТ НЕ ПРЕДПРИЕМАМ ИЛИ (БЕЗ И) РАЗДАТКАТА НЯМА ГАРАНЦИЯ! Повярвай ми,много отдавна ми е минало времето да си губя времето за да сменям зъбни колелца и/или актуаторчета,при възможност пращам клиента първо при неговия механик да му свали моторчето и да констатираме ЗАЕДНО (по телефона) дали проблема е в раздатката или в моторчето.По темата за тези възли мога да напиша докторантура,минало ми е много отдавна времето да се занимавам с това,което описа(обикновено така правят слабите хора,плюят другите описвайки собственото си житие и битие). Ако можеш да застанеш зад думите си и имаш доказателство от ПЪРВО ЛИЦЕ,че съм взел на някой пари за ремонт на раздатка,а съм сменял червяк и/или зъбчатка,доведи го(щом знаеш толкова много за мен,знаеш и къде се намирам),вдигаме колата и проверяваме дали и какво. Всяка кутия,която е минала през ръцете ми,е маркирана против отваряне за взаимно спокойствие - за мен при евентуален проблем ще знам дали е отваряна и манипулирана,за клиента - щампа вътре в кутията с дата на сглобката. Ако се докаже,че твоите думи са истина - плащам ти 1800лв. НО когато се докаже,че си съчинил всичко това,само и единствено за да уронваш името ми публично,ко прайм?

Пък следващия път като ми докарат нещо от типа на е91 320xd с диагноза от друг сервиз "раздатка", а всъщност се окаже че предния диф й е сменян и е сложен "къвто доди" , ще ти я преотстъпя за да се забавляваш ти да стигнеш до тоя проблем,обещавам :winky:

Към автора на поста - успех с ремонта :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от astrapower » 02 Авг 2020, 18:44

Има специализирани магазини за крепежни елемнти, провери може да намериш точния размер.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от ivan_krilov » 03 Авг 2020, 17:21

Радвам се, че се включи и Мартин в темата, защото винаги е добре да се чуят и двете страни по даден спор. Аз за ремонтите и качеството им не зная, но мога да потвърдя думите му за подробните обяснения, описания на проблемите и необходимостта от четири еднакви гуми.
Честно казано, въпреки че ме мързеше, изпитвам удовлетворение от факта, че съм се поизцапал и съм направил нещо сам по колата :) Това бе и основния мотив да се захвана.
Иначе частите са сглобени. Всичко пасна идеално, затвори се от първия опит :) Сега се каня утре да я разцепя, да я намяжа с херметик и да я стегна окончателно.
И после, да чакам един приятел да си освободи гаража с канал, че да ходя да я сменям там.
Между другото, ако има колега от Варна, майстор със съответната база, който е склонен да размени двете раздатки срещу съответното заплащане, моля да ми пише на лични.
Благодаря на всички, които се включиха и не на последно място, на колегата Borymeckata, покрай когото реших изобщо да се захвана! Успех с ремонтите на всички!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от astrapower » 12 Авг 2020, 13:41

До къде докара ремонта колега ? :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от ivan_krilov » 13 Авг 2020, 7:27

Докарах го до събирането на раздатката и толкова. Отпуски, почивки, всеки тръгнал нанякъде, а и честно казано и мен ме домързя малко :) Към края на месеца ще трябва да се мобилизирам и да направя смяната. Иначе напълних 0.5л масло, оставих я на една бяла хартия- не протече :) Завъртях я с един винтоверт и всичко изглежда да е нормално, а и не ми останаха никакви части :)
Много ми е любопитно да отворя старата, да видя какво точно е станало вътре, но най-вероятно ще е началото на септември чак. Ще пиша отново!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от astrapower » 13 Авг 2020, 8:04

ОК, дръж ни в течение. :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от Borymeckata » 13 Авг 2020, 13:10

И аз чакам равитие по темата с голям интерес, желая УСПЕХ на Колегата! :yes: :yes:
Excellent! Steven is my name!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от ivan_krilov » 14 Авг 2020, 8:57

Borymeckata написа:И аз чакам равитие по темата с голям интерес, желая УСПЕХ на Колегата! :yes: :yes:

Ех, колега, вярваш ли, че ако не беше ти, изобщо нямаше да се хвана :) Благодарности за ентусиазма!
:OT: Между другото, другите ти DIY-та също са ми били от голяма полза. Например, четейки за фабричното стерео, реших да проуча какви за възможностите за подобрения и ето! Вече съм с 4 нови говорителя във вратите, а скоро и с усилвател за говорителите под седалките, а може би и бас каса в багажника.
Как успяваш, хем да свършиш дадената работа, хем да я заснемеш толкова подробно! Аз не мога, за жалост :( Поздрави!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от Borymeckata » 14 Авг 2020, 9:32

Благодаря за хубавите думи Колеги, радвам се, ако съм бил полезен, наистина.
Сигурно забелязвате, че тези теми са доста стари - работата ми тогава беше такава, че имах много свободно време. А и ми беше интересно да разбера повече за колата. С годините приоритетите се променят и... така. :dunno: :dunno:
Excellent! Steven is my name!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от ceco_kd » 15 Авг 2020, 15:04

Абе какви DIY-та, какви 5 лева? Вие вкусвали ли сте от пушената сланинка на Боримечката? Аз един ден като спра да влизам в тоя форум или той вече не съществува, само за едно нещо ще се сещам с умиление..... сланинката! Мммм! Естествено, че се шегувам! И аз заради такива като него продължавам да чета и влизам почти ежедневно във форума. Навремето заради един друг врачанин и темата му се окрилих, купих си гедоре и си смених съединителя на е36-та. Та искрени благодарности на всички, които правите ремонт с едната ръка, а с другата снимате и после си играете и да опишете всичко стъпка по стъпка! Благодаря Ви и със здраве!

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!

ПредишнаСледваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook